2. Sayfa, Toplam 4 BirinciBirinci 1234 SonSon
Gösterilen sonuçlar: 11 ile 20 Toplam: 36

Vahiy'e farkli bakis!

islam (Müslümanlık) Kategorisi Kuran-ı Kerim Forumunda Vahiy'e farkli bakis! Konusununun içerigi kısaca ->> Selam! 4. Mâliki yevmid dîne Bu suredeki; Allah cc nun sifatlarinin sonuncusu. Malik/Melik=Yegane sahiplik. Onemli olan Yevmid dîne ne ifade ...

  1. #11
    - Çevrimdışı
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.030
    Rep Gücü
    88647
    Selam!

    4. Mâliki yevmid dîne

    Bu suredeki;
    Allah cc nun sifatlarinin sonuncusu.
    Malik/Melik=Yegane sahiplik.

    Onemli olan
    Yevmid dîne ne ifade ediyor?

    Din kelimesi,
    Degin=borc kelimesi ile ayni koktendir.

    Ancak
    Bu kelimenin bir anlamida;”karsilik” tir.

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    24.25. Yevme izin yuveffîhimullâhu dînehumul hakka ve ya’lemûne ennallâhe huvel hakkul mubîn
    O gün Allah onlara hak ettikleri karşılığı tam ta mina verecek ve onlar da Allah’ın, gerçeği açıklayan,
    hakkın ta kendisi olduğunu anlayacaklardır.
    Sadakallah!

    Burada
    Din=Karsilik anla mindadir.

    Dinin baska bir anla mida
    HUKUK demektir.

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    12.76.... mâ kâne li ye’huze ehâhu fî dînil meliki..
    Sadakallah!

    ... dînil meliki..
    ..........Yoneticinin hukukunda.......


    Burada
    Din=Hukuk anla mindadir

    Ancak
    Din denilince akla
    Ilahi kuramlar silsilesi akla geliyor.

    Maliki yevmmiddin
    HESAP GUNU anlamindadir.

    Allah cc bu surede
    Daha once ne demisti?

    Bir seyin Hamde layik olmasi icin
    Ne olmasi gerekirdi?

    Allah (cc) olmasi:

    Yani
    1- Rabb olmasi,
    2-Rahman olmasi,
    3-Rahim olmasi,

    Ve son sikki da bu ayette acikliyor
    4- Mâliki yevmid dîne olmasi...... lazimdir!
    Yani;
    HAMD icin bu bes vasfi
    Zatinda barindirmasi gerekmektedir.

    Rabb/egitici
    Rahman/merhametli olan
    Rahim/merhametli davranan

    Iste
    Bu sifatlari DUNYADA zatinda barindiran
    Varliklar olabilir.

    Ancak
    Bu varliklar,bu ozellikleri ile
    Hamde layik degillerdir.

    Allah cc bir ozellik daha koyarak
    Herseyde oldugu gibi Hamd’de de
    Vahidligini ilan ediyor.

    Iste bu ozellik
    Ahiret Hayatinin TEK YONETICISI
    Olmasidir!

    Zaten
    Ahirette alemin kavraminin icine girer.

    Boylece
    Dunyevi ustunluk isnat edilen
    Herkesi elemistir.

    Din gununun yegane sahibi!
    Yani
    Allah cc mahserde hicbir danisman tutmayacak.
    Tum hukumler Zatiyle ilgilidir.
    Din gununun mutlak sahibi.

    Peki
    Nedir DIN gunu?
    Soralim!
    Kime mi?
    Tabii ki Kur’an’a.

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    82.18.Summe mâ edrâke mâ yevmud dîni.
    Sadakallah!

    Allah cc
    .... mâ edrâke....
    Derse mutlaka arkadan
    Siradisi bir anlam devreye giriyor.
    Bilinenlerin cok disinda bir BILGI geliyor.

    Rahman ve Rahîm Allah'ın adıyla...
    18. Evet, din gününün ne olduğunu sana bildiren nedir?
    19. Bir gündür ki o, bir benlik bir başka benlik için hiçbir şeye güç yetiremez.
    O gün, buyruk yalnız Allah'ındır!
    Sadakallah!

    Yevme=Iste o gun
    .... lâ temliku nefsun li nefsin şey’â...=Hicbir canin,hicbir can icin hicbir yetki kullanamaz//
    hicbir yarari olmazbirsey devredemez/birsey ustlenemez.

    vel emru =ve emredilen
    yevme izin=Izin verilen gun
    li Allâhi.=Allah cc nun’dur.

    Sonucta o gun yalniz Allah cc var.
    Hic kimse hickimseyi kayiramaz/kayirmayi talep etmez.

    Din gunu=Hesap verme gunu
    Yalniz Allah cc’na hesap verip
    Yalniz Allah cc nu memnun edebilirsiniz./Razi edebilirsiniz.
    O’nun disinda kimseyi razi etmeniz gerekmez.

    Ornegin
    Bazi sapkinlar sunnet namazlarini
    + sevap kazanmak icin degil,
    Mahserde Allah cc disinda
    Peygamberi memnun etmek icin
    kildigini soylemektedirler.
    Bu cok tehlikeli bir durumdur.

    Bizim butun calismalarimiz
    Ruzi mahserde Allah cc nun rizasini
    Kazanmak/O’nu memnun etmek icindir.

    Yargiliyacak olan O’dur!
    Allah cc nun Razi olmadigindan
    Bir baskasi razi olmaz/olamaz zaten.
    Hele Rasul hic olmaz.

    Orada Razilik kurumu da
    HERSEY gibi Allah cc na aittir.

    Yani
    Sefaate yuklenen anlam
    Cigrindan cikmis bir anlamdir.
    Kur’an’in yuklemedigi bir inanctir.

    Dunyada yukledikleri ILTIMAS kulturunu
    Mahsere de tasimislardir.

    Halbuki
    Bakin Kur’an BILGISI nedir!

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    2.48.Vettekû yevmen lâ teczî nefsun an nefsin şey’en ve lâ yukbelu minhâ şefâatun
    ve lâ yu’hazu minhâ adlun ve lâ hum yunsarûn
    Ve korkun o günden ki, hiç bir benlik bir başka benliğin herhangi bir şeyi için karşılık ödemez;
    hiç bir benlikten şefaat kabul edilmez, hiç bir benlikten fidye alınmaz. Ve onlara yardım da edilmez.

    2.254. Yâ eyyûhellezîne âmenû enfikû mimmâ razaknâkum min kabli en ye’tiye yevmun lâ bey’un fîhi
    ve lâ hulletun ve lâ şefâah(şefâatun), vel kâfirûne humuz zâlimûn
    Ey iman edenler! Alış-verişin, dostluğun, şefaatin olmadığı o gün gelmeden önce
    size verdiğimiz rızktan infak edip dağıtın.
    Küfre sapanlar zalimlerin ta kendileridir.
    Sadakallah!

    .... hiç bir benlikten şefaat kabul edilmez.....
    .... şefaatin olmadığı o gün....


    Mâliki yevmid dîne

    31.33. Yâ eyyuhen nâsuttekû rabbekum vahşev yevmen lâ yeczî vâlidun an veledihî
    ve lâ mevlûdun huve câzin an vâlidihî şey’â(şey’en) inne va’dallâhi hakkun fe lâ tegurrennekumul hayâtud dunyâ,
    ve lâ yagurrennekum billâhil garûr
    Ey insanlar! Rabbinizden korkun! Herhangi bir şeyde babanın, evladı; evladın da babası yerine
    karşılık ödemeyeceği günden ürperin! Allah'ın vaadi haktır; dünya hayatı sizi sakın aldatmasın.
    O yaman aldatıcı, sakın sizi Allah ile aldatmasın!
    Sadakallah!

    ..... Herhangi bir şeyde babanın, evladı; evladın da babası yerine karşılık ödemeyeceği günden.....
    ...... . O yaman aldatıcı, sakın sizi Allah ile aldatmasın!.........

    Yani
    HERKES YAPTIGIYLA HASR OLACAKTIR!
    Planiniz boyle bir gune gore olsun.
    Yasadiginiz hayat sizi aldatmasin.

    el garûr=Allah cc nun demedigini diyen.
    Allah cc nun vermedigi yetkiyi VAR,VERDI diyen
    el Garur dur!

    43.44. Kul lillâhiş şefâatu cemîâ(cemîan), lehu mulkus semâvâti vel ard(ardı), summe ileyhi turceûn
    De ki: "Şefaat, tümden ve sadece Allah'ındır. Göklerin ve yerin mülkü/yönetimi O'nundur.
    Sonunda O'na döndürüleceksiniz."

    ...Sefaat butunuyle sadece Allah (cc) na aittir!....

    Simdi kim sefaati konusacaksa
    Bu ayeti baz alip konusacak.

    Cunku
    Mâliki yevmid dîne

    Sonucta:
    Din gununun tek sahibi olamayan
    Asla bir Mabud olamaz
    Mabud olamayana da Hamd edilmez!!!


    5-İyyâke na’budu ve iyyâke nestaîn

    Devam edecek..........

  2. #12
    - Çevrimdışı
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.030
    Rep Gücü
    88647
    Selam!

    5- İyyâke na’budu ve iyyâke nestaîn

    Once:
    Daha ileride incelenecek olan
    Allah cc nun;”BIZ” baglamli ayetlerin
    Konumuzla ilgili kismi sudur.

    -Allah cc ASLA;”Bize ibadet edin” demiyor.
    Yani ibadet temeli ayetlerde;”BIZ” kelimesi kullanmiyor.

    Halbuki
    Yukaridan asagiya olan eylemlerde
    Biz yarattik
    Biz indirdik
    Biz yagdirdik
    Biz kurtardik
    Derken

    Kulluktan yukari yapilacak
    Eylemlerde ASLA ve ASLA
    BIZ kullanmamistir.

    Cunku
    Allah cc kullugun ona yonlendirilmesinde
    Araci kabul etmez!
    Ortak da kabul etmez!

    O’nun Biz dedigi yerler
    Kainatin yonlendirilmesinde
    Yukaridan asagi yaptigi
    Melaike gorevlendirmeleridir.

    Kullugun O’na yonlendirilmesinde ise
    Gorevlendirme,araci yok!
    [Bu baglamdaki,
    Melek araciliginin reddi ayetleri hatirlayin]

    Melek araci reddediliyorsa
    (Ki en ust duzeydeki)
    Altindakiler hayli hayli reddedilmistir.

    Bu yuzden
    BIZE ibadet edin KUR’AN’DA ve
    Allah cc nun sunnetinde YOKTUR!


    Simdi:
    ”İyyâke na’budu”

    Once sunu verir:
    Yukardan asagiya sayddigimiz sifatlara
    Sahip olmayana ibadet edilmez!

    Yani
    Biz bir varliga;
    ”İyyâke na’budu” diyeceksek,

    O!!!
    -El hamdu lillâhi rabbil âlemîn olacak
    -Rahmân olacak
    -Rahîm olacak
    -Mâliki yevmid dîn olacak

    Olacak ki;
    ”İyyâke na’budu” denilsin.

    Mabudluk bu sifatlari
    Bulundurmayi gerektirir.
    Bunun icin Allah cc;
    Tevhidi hic tartistirmiyor.
    Mabudlugunu da hic kimseyle asla PAYLASMIYOR!

    ”İyyâke na’budu” devrik bir cumledir.
    Bunun duz cumlesi;” na’budu ke”

    Arapcada:
    Fiil,fail,Mef’ul dizilisi vardir.
    Eger bu dizilisi degistiriyorsaniz
    Anlamda bir vurgu ve ek’e gidiyorsunuz demektir.

    Arapcada
    Buna hasir,kasir yollari denir.
    Arapcada 3-4 cesit vurgulu anlam elde etmenin
    Yollari vardir ki biri budur.

    Takdim-tehir se derler.
    -Ki bu;
    Hakki sonra olan bir kelimeyi bilerek one almak
    Hakki onde olani bilerek sona almak.

    Eger
    ”na’budu ke” deseydi
    ”Biz sana ibadet ederiz” cumlesi;
    Sana ibadet ederiz ama
    baskasina da ibadet ederiz anlami kazanirdi.
    Zimminda vardir bu.

    Bu ihtimali toptan reddetmek icin
    Hasir vurgulu ifade teknigi tercih edilmis ve
    ”İyyâke na’budu” denmistir.

    Boylece
    Kullugun yonu TEK kilinmistir!

    Burada
    Ikinci bir dikkat cekilen kisimda
    Neden
    Ben ibadet ederim degilde
    Biz ibadet ederiz denmesidir.
    Once
    Kur’an Ferd/bireyin Hic olmasini asla kabul etmez.
    Olusacak ummetin herbir bireyinin tek tek tekamul edip
    Seviyesini yukseltmesini SART kosar.

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    13.11... Gerçek şu ki Allah, bir toplumun mâruz kaldığı şeyleri, onlar,
    birey olarak kendilerine ilişkin olanı değiştirmedikçe, değiştirmez.
    Allah bir topluma bir perişanlık dileyince de artık onu geri çevirecek bir güç yoktur.
    Ve onlar için Allah'ın berisinden koruyucu bir dost da olamaz.
    Sadakallah!

    Kur’an ferd uzerinden bir toplum insaasini esas alir.
    Ve olusacak toplumdaki bireylerin
    Birbirlerine kenetlenmesini diler.

    Ben merkezli degil,biz merkezli bir hayati onemser.
    Toplu namazin ardindaki anlayista budur.

    Ve bu namazin olmazsa olmazi olan bu sureyi okurken
    Sadece kendisi icin degil,tum toplumu adina
    Dua etmesi de saglanmistir.

    Burada
    Bastan beri gelen O,O,O ifadesi burada
    Bize donusur.
    Buna Arapcada „Iltifat san’at’i denir.
    Ilgiyi "Nun” ile genele alir.

    Buradaki ”Nun” ifadesi...

    Devam edecek...........

  3. #13
    - Çevrimdışı
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.030
    Rep Gücü
    88647
    Selam!

    Nun:Biz!
    Birinci maksat akilli varliklari kapsar.

    Ancak
    Tespih-zikir kavrami baglaminda
    Butun yaratiklar;”HAMD” esasli bir zikre sahiptirler.

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    17.44. Tusebbihu lehus semâvâtus seb’u vel ardu ve men fîhinn(fîhinne),
    ve in min şey’in illâ yusebbihu bi hamdihî ve lâkin lâ tefkahûne tesbîhahum,
    innehu kâne halîmen gafûrâ
    44. Yedi gök, yerküre ve bunların içindekiler O'nu tespih ederler.
    Hiçbir şey yoktur ki, O'nu överek tespih etmesin; fakat siz onların tespihlerini fark edemezsiniz.
    O Halîm'dir, Gafûr'dur.
    Sadakallah!

    Acik ve net.
    Varlik kazanmis hersey
    Allah cc nu Hamd eder!


    Ve ...

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    13.13. Ve yusebbihur ra’du bi hamdihî vel melâiketu min hîfetih ...
    13. Gök gürültüsü O'nu hamd ile tespih eder. melekler de O'ndan ürpererek...
    Sadakallah!

    ... Gök gürültüsü ....ve melekler ...

    Ve hattta...

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    13.15. Ve lillâhi yescudu men fis semâvâti vel ardı tav’an ve kerhen ve zilâluhum bil guduvvi vel âsâl
    15. Göklerde ve yerde kim varsa gölgeleriyle birlikte ister istemez ve sabah-akşam Allah'a secde eder.
    Sadakallah!
    (SECDE ÂYETİ)

    Can tasiyan ne kadar varlik varsa SECDE ederler.
    Yani
    Tum varliklar,-ki golge de kapsamda/cansizlar da-
    .... tav’an ve kerhen /Ister istemez secdeye kodlanmistir.

    O halde buradaki;”Nun”
    Ifadesi sadece insani kapsamaz.

    Tespih;
    Iradesiz varliklari da icine alan bir ifade.
    Hepsinin yartilis amacina uygun hareket etmesi

    Zikir ise;
    Iradenin devreye sokuldugu bir sukur vardir.

    Nabudu'da da tespih baglaminda butun varliklarin
    ZORUNLU tespihine biz de irademizle katiliyoruz.
    Nun diyerek onlarinda tespihini bildigimizi ve katildigimizi beyan ediyoruz.

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    24.41. E lem tera ennallâhe yusebbihu lehu men fîs semâvâti vel ardı vet tayru sâffât,
    kullun kad alime salâtehu ve tesbîhah(tesbîhahu), vallâhu alîmun bimâ yef’alûn
    41. Görmedin mi, göklerdeki ve yerdeki kimseler de, bölük bölük olmuş kuşlar/ucusanlar da Allah'ı tespih etmektedir.
    Her biri kendine özgü duasını, kendine özgü tespihini bilmiştir. Allah, onların yapmakta olduklarını çok iyi bilmektedir.
    Sadakallah!

    Yani
    Yerde gokte ne varsa hem Salatini,
    hem tespihini biliyor.

    Salat yaslanmak demektir.
    Butun varliklar neye yaslanacaklarini iyi bilirler
    Kimi tespih edeceklerini/oveceklerini de iyi bilirler.
    Sonucta
    Ben degil biz diyerek dua etmemizin sebebi
    Iyyake na budu’de
    Butun varliklarin yaptigini bilip
    Irademizle buna katiliyoruz,
    Yani topluca BIZ......

    Zaten
    Hacc taki tavaf da bu sekilde dir.
    Molekuler alemdeki cekirdek etrafindaki elektron donusu
    Makro alemde gunes etrafindaki gezegen donusleri
    Ust bakista galaksilerin donusleri vb.....

    Iste tum varliklarin .... tav’an ve kerhen... hareketlerine
    Biz de irademizi kullanarak/iman edip katiliyoruz.
    Tavafin bir baska pencere bakisi da budur.
    Bu TEVHIDI sisteme baglidir.

    Simdi:
    ... iyyâke nestaînu
    Buradaki nestaînu= istiane/Yardim dilemek.

    Bu yardim,yani bu hayatta hayati idame ettirmek icin
    Bagimsiz devam edilemiyeceginin itiraf edilmesidir.
    Allah cc nun yardimi olmadan yasamin devami imkansizdir.

    Ancak
    Bir onceki ayete bakarsak
    Bu yardimin ahirete bakan bir tarafi da var!
    [Mâliki yevmid dîn ]

    nestaînu
    Bu iki yardimi birlestiren bir ifade dir.

    Dikkat edilccek nokta sudur.
    Ayette once;” İyyâke na’budu ”
    Ve sonra;”ve iyyâke nestaîn”
    Gelmektedir.Bu siralama son derece onemlidir.

    Bir kere:
    Yardim isteyecegimiz varlik:
    Kulluk edecegimiz varlik olacak.


    Ikinci olarak:
    Yardim istemek bir sonuctur.
    Yardim isteyebilmek icin once birsey yapmak lazim.
    Once KULLUK yapilacak ki,sonra yardim istensin.

    Bu ayeteki:
    Yardimin once gelmemesinin en onemli sebebi
    Once siz iradenizi ortaya koyacak sekilde sergiliyeceksiniz
    Sonra yardim isteyeceksiniz.

    Ornegin
    Konu ile ilgili Fatir suresine bakarsak:

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    35.10. Men kâne yurîdul izzete fe lillâhil izzetu cemîâ .ileyhi yes’adul kelimut tayyibu
    vel amelus sâlihu yerfeuh ...
    10. Onur ve yücelik isteyen bilsin ki, onur ve yüceliğin tümü Allah'adır.
    Temiz ve güzel kelime O'na yükselir;
    hayra ve barışa yönelik amel de o kelimeyi yüceltir
    Sadakallah!

    Burada
    Birinci cumle DUA.
    Ancak duanin etkinlesmesi ikinci cumlede
    Salih amellere/kulluga baglanmis.
    Ancak kullugu yerine getirirsen dua yerini bulur.
    Fedakarlik duanin yerine gelmesini saglar.

    Bir bakista da:
    İyyâke na’budu ve iyyâke nestaîn
    Ayetinde bulunan,aradaki vav edati
    Durum/hal bildiren bir edattir.

    Baglaminda
    Yardim dileyerek kulluk ortaya gelir.

    devam edecek......

  4. #14
    - Çevrimdışı
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.030
    Rep Gücü
    88647
    Selam!

    Kur’an’da;”Bizden” isteyin
    Asla ve Asla Yoktur!

    Bu yuzden
    Istaine Yalniz ve Yalniz
    Allah cc dan yapilir.
    Aracisiz salt gerceklik olarak....

    6. İhdinas sırâtel mustakîme

    Surenin ilk konusu:”HAMD
    Ikincisi:”KULLUK/TEVHID
    Ucuncusu ise:”DUA

    Ve
    Dua iste bu 6. Ayetle baslar.
    Ihdina:Bizi ulastir.
    Nereye
    Sırâtel mustakîme:Dosdogru yola!

    Aslinda
    Ihdina kelimesinin
    Iki anlami var!
    Ulastirmak ve
    Gostermek.

    Dosdogru yolu bize goster.
    Dosdogru yola bizi ulastir.

    Ihdina yani Hidayet kelimesi
    Kur’an’da baska sekilde de kullanilmaktadir.

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    87.3. Vellezî kaddere fe hedâ.
    3. O ki miktarını, şeklini belirledi, yolunu çizip aydınlattı.
    Sadakallah!

    Kaddere;(olculendirdi) seklini-miktarini
    Heda;(hidayet verdi) yolunu aydinlatti.

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    20.50. Kâle rabbunellezî a’tâ kulle şey’in halkahu summe hedâ.
    50. Dedi: "Rabbimiz, herşeye yaratılışını lütfeden, sonra da yol yordam gösteren kudrettir."
    Sadakallah!

    Heda;(Hidayet veren)Yol,yordam gosterir.

    Yani
    Bu kevn-i aleme dair:
    Butun yaratilanlarin
    Yaratilis amacina uygun programlanmasidir.

    Insanlarin programlanmasi ise:
    Fitratlariyla uyumlu hal getirilmeleridir.
    Insanin hidayete ermesi
    Fitratiyla bulusmasi demektir.

    Baglaminda
    Hidayet istemek;
    Allah cc nun yaratilista koydugu
    Programa uygun irade koyabilmeyi dilemektir.

    Fatiha suresi 6.ayetteki dua aslinda:
    Bir muslumanin fitratiyla bulusmasi icin
    Bir irade ortaya koyma istegidir!

    Ve
    Bu hidayet bu ayette goruldugu gibi
    Aracisiz direk Allah cc dan istenmektedir.

    Hidayet icin once ne yapilmalidir?
    1.Once Hidayeti istemek lazim.
    2.Kimden isteyeceginizi bileceksiniz.

    Iste
    Bu ayette Allah cc;
    Hidayetin sadece Kendisinin verebilecegini
    Bunun da on sartinin direk Kendi’sinden
    Istenmesi oldugunu belirtiyor.

    Ornegin
    Hidayet-dellet kaderdir
    Kimine verir kimine vermez
    Anlayisi bu ayetin reddi dir.


    Allah cc:
    Hidayetin gerek ve yeter sartlarini
    Yerine getirene verecektir.
    Bunun bilgisi de bu ayettir.

    Yani
    Irade gosterip dileyene......

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    22.16..... ennallâhe yehdî men yurîdu.
    16..... Kuşkusuz, Allah, dileyene kılavuzluk eder.
    Sadakallah!

    .....dileyene kılavuzluk eder.....

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    13.27.... innallâhe yudillu men yeşâu ve yehdî ileyhi men enâbe.
    27.... Allah dileyeni saptırır. Kendisine yöneleni de hidayete eriştirir.
    Sadakallah!

    Yehdi ileyhi:Kendisine hidayet eder.
    Men enabe:Adim atana.

    Yani
    Gerek ve yeter sart:
    Dilemek ve O’na yonelmek
    O’na,
    O’na
    O’na........


    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    64.11...... ve men yu'min billâhi yehdi kalbehu, vallâhu bikulli şey'in alîmun.
    11..... Kim Allah'a inanırsa Allah O'nun kalbini doğruya ve güzele kılavuzlar. Ve Allah her şeyi en iyi biçimde bilmektedir.
    Sadakallah!

    -Kim Allah cc na INANIRSA:[ yehdi kalbehu]Kalbine hidayet eder.

    Simdi
    Bazilari hemen polemik yanlarini azdirip
    ”Allah cc bu kistasa uymayana hidayet dileyemez mi?”
    ...diye sorabilir.
    Tabii ki Dileyebilir.
    Ancak DILEMEMISTIR!

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    6.149.... fe lev şâe le hedâkum ecmaîne.
    149.... O dileseydi hepinizi toptan doğru yola iletirdi.
    Sadakallah!

    ... O dileseydi....

    Dilememistir,
    Cunku Iradeyi-Hidayete takmistir.
    Imtahanin kilidi de burada dir!

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    76.3. İnnâ hedeynâhus sebîle immâ şâkiren ve immâ kefûren.
    3. Biz onu yola kılavuzladık. Artık ya şükredici olur ya nankör.
    Sadakallah!

    Imtahan da insani serbest birakiyor.
    Nasil mi?

    Vahiyi Peygamberle yolluyor.
    Ona Hidayeti ogretiyor.
    Sonrada;buna ister uysun/kabul etsin
    Ister uymasin/kabul etmesin diyor.
    ... immâ şâkiren ve immâ kefûren...

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    64.2. Huvellezî halakakum fe minkum kâfiru ve minkum mû'minun, vallâhu bimâ ta’melûne basîrun.
    2. O'dur sizi yaratan! Sizin bir kısmınız küfre sapmıştır, bir kısmınız iman etmiştir.
    Ve Allah, işleyip ürettiklerinizi çok iyi görmektedir.
    Sadakallah!

    Huvellezî halakakum :
    Sizi yaratan Allah cc'dur.

    fe minkum kâfiru ve minkum mû'minun:
    Ancak bir kisminiz kafir bir kisminiz mumin olur.

    Yani
    SIZ BILIRSINIZ!!!

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    76.29. Ve kulil hakku min rabbikum fe men şâe fel yu'min ve men şâe fel
    29.Ve de ki: "Hak, Rabbinizdendir. Artık dileyen inansın, dileyen inkâr etsin."
    Sadakallah!

    .... Artık dileyen inansın, dileyen inkâr etsin..........

    Yani
    SIZ BILIRSINIZ!!!

    Fatihanin 6. Ayeti
    Iki sey ogretiyor.

    1-Hidayeti ISTIYECEGIZ.
    2-Hidayeti yalniz ALLAH CC DAN ISTIYECEGIZ!

    Aracisiz,direk.........

    Yine
    Sure butunlugune bakarsak
    Bu istegin kalpten olusabilmesi icin

    1-Hamd olmasi lazim
    2-Rabb’ul alemin idraki olmasi lazim
    3-Rahman ve Rahimiyete nazar olmasi lazim
    4-Din gunu malikinin bilinmesi lazim
    5-Bunlari diri tutarak ibadet/fedakarlik lazim
    6-Fedakarliktan sonra yardim dilenmesi lazim

    Iste
    Butun bunlara da
    Sirat-i Mustakiym denir!

    Devam edecek.............

  5. #15
    - Çevrimdışı
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.030
    Rep Gücü
    88647
    Selam!

    Sirat-i Mustakim

    Dosdogru yol
    Bir maksada ulasmak icin en kestirme TEK yol

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    17.9. İnne hâzel kur’âne yehdî lilletî hiye akvemu
    ve yubeşşirul mu’minînellezîne ya’melûnes sâlihâti enne lehum ecren kebîrâ
    9. Şüpheniz olmasın ki bu Kur'an en kalıcı, en doğru olana kılavuzlar
    ve müminlere şu yolda müjde verir:
    Hayra ve barışa yönelik işler yapanlar için büyük bir ödül vardır.
    Sadakallah!

    Akvam kelimesi en dogru yol denir.
    Ancak
    En dogru baska dogruyu da gosterir.
    Baglaminda
    Akvam TEK dogru anlaminda dir.

    Kur”an ve Allah cc icin;"Ismi Takdil" dedigimiz
    Derecelendirmeler uygun degildir.(Razi)

    Bir kavram
    Kur’an’a uygun ise
    Kur’an baglaminda dogrudur.

    Dogrunun adresi Kur’an’dir,dolayisiyla
    Sirat-i Mustakim Kur’an’dir.(17.9.)

    Hamd,
    Allah cc,
    Rahman,
    Rahim,
    Rabb’ul alemin,
    Mabudluk
    Hidayetin istendigi makam,
    Din gunu sahibi...
    Hepsi
    Sirat-i Mustakim
    kavraminin icindedir.

    Kur’an
    Sirat-i Mustakim denilen bu yolda
    10 tane esastan soz ediyor.

    Yani
    Din kavraminin kapsamasinda,
    Bu 10 esas olmazsa olmazdir.

    Allah cc
    Bu 10 esasi sayip:

    ”Iste!
    Sirat-i Mustakim’im budur!” deniyor.

    Once
    Ilahi dinler/Ibrahimi dinler YOKTUR!
    Tek bir din vardir. [SLM]


    Peygamberlerin kullandigi dilleren dolayi
    Isimleri farkli,icerikleri esdestir.

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    42.13. Şerea lekum mined dîni mâ vassâ bihî nûhan vellezî evhaynâ ileyke
    ve mâ vassaynâ bihî ibrâhîme ve mûsâ ve îsâ, en ekîmûd dîne ve lâ teteferrekû fîh,
    kebure alel muşrikîne mâ ted’ûhum ileyh(ileyhi), allâhu yectebî ileyhi men yeşâu ve yehdî ileyhi men yunîb
    13. Sizin için, dinden, Nûh'a önerdiğini, sana vahyettiğini, İbrahim'e, Mûsa'ya ve İsa'ya önerdiğimizi şöyle diyerek kanunlaştırdı:
    "Dini dosdoğru tutun; onda bölünüp fırkalara ayrılmayın!" Onları çağırdığın bu tutum, şirke bulaşanlara çok ağır gelmiştir.
    Allah, dilediğini kendisi için seçer ve hakka yönelenleri kendisine iletir.
    Sadakallah!

    Şerea lekum mined dîni...=Allah cc size din olarak sunu mesru kildi.

    Neyi
    Mesru kildi?

    ... mâ vassâ bihî nûhan...=Nuha neyi emrettiyse/Emrettigini.

    Ya
    Digerleri?

    .... vellezî evhaynâ ileyke ve mâ vassaynâ bihî ibrâhîme ve mûsâ ve îsâ, en ekîmûd dîne ve lâ teteferrekû fîhi, =
    onlara ne geldiyse sana da gelen odur.Dini ayakta tutun ve Tefrikata dusmeyin

    Hatta
    Allah cc Kur’an’i tanitirken

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    26.192. Ve innehu le tenzılü rabbil alemın
    193. Nezele bihir ruhul emın
    194. Ala kalbike li tekune minel münzirın
    195. Bi lisanin arabiyyim mübın
    196. Ve innehu lefı zübüril evvelın

    192. Kesin olan şu ki, o âlemlerin Rabbi'nden indirilmiştir.
    193. O güvenilir Rûh indirdi onu,
    194. Senin kalbine ki, uyarıcılardan olasın.
    195. Açık-seçik Arapça bir dille indirdi.
    196. O, elbette ki öncekilerin kitaplarında da var.
    Sadakallah!

    Evet!
    Kur’an:Onceki Peygamberlerin de
    Getirdigi bir Kitaptir.

    Yani
    Ilahi dinler veya
    Ibrahimi dinler YOKTUR!
    SLM vardir.


    Peki
    TEK DIN/SLM in ortak olan
    10 esasi hangileridir.

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    6.151. Kul teâlev etlu mâ harreme rabbukum aleykum ellâ tuşrikû bihî şey’â, ve bil vâlideyni ihsânâ,
    ve lâ taktulû evlâdekum min imlak, nahnu nerzukukum ve iyyâhum, ve lâ takrebûl fevâhışe mâ zahere minhâ
    ve mâ batan, ve lâ taktulûn nefselletî harremallâhu illâ bil hakk, zâlikum vassâkum bihî leallekum ta’kılûn
    152. Ve lâ takrebû mâlel yetîmi illâ billetî hiye ahsenu hattâ yebluga eşuddeh,
    ve evfûl keyle vel mîzâne bil kıst, lâ nukellifu nefsen illâ vus’ahâ ve izâ kultum fa’dilû ve lev kâne zâ kurbâ,
    ve bi ahdillâhi evfû, zâlikum vassâkum bihî leallekum tezekkerûn
    153. Ve enne hâzâ sırâtî mustekîmen fettebiûh, ve lâ tettebiûs subule fe teferreka bikum an sebîlih,
    zâlikum vassâkum bihî leallekum tettekûn

    151. De ki onlara: "Hadi gelin, Rabbinizin size neleri haram kıldığını yüzünüze karşı okuyayım:
    Hiçbir şeyi O'na ortak koşmayın. Ana-babaya çok iyi davranın. Yoksulluk endişesiyle çocuklarınızı öldürmeyin;
    biz sizi de onları da rızıklandırırız. Kötülüklerin görünenine de gizli kalanına da yaklaşmayın.
    Allah'ın saygın ve aziz kıldığı cana, bir hakkı savunmak dışında kıymayın.
    Allah size bunları önerdi ki, aklınızı işletebilesiniz."
    152. Yetimin malına yaklaşmayın! Ancak rüştüne erişinceye kadar en güzel yolla ilgilenme hali müstesna.
    Ölçme ve tartmayı tam bir dürüstlükle yerine getirin. Hiç kimseye yaratılış kapasitesinin üstünde yükümlülük getirmiyoruz.
    Konuştuğunuz zaman, yakınlarınız/aleyhine de olsa, adaleti gözetin. Ve Allah'a verdiğiniz söze sadık kalın.
    Düşünüp öğüt alasınız diye O size bunları önerdi.
    153. Bu benim dosdoğru yolumdur, onu izleyin, başka yolları izlemeyin!
    Yoksa bu hal sizi O'nun yolundan uzaklaştırıp parçalara böler.
    Sakınıp korunasınız diye O bunu önermiştir size.
    Sadakallah!

    1. ellâ tuşrikû bihî şey’â= Hiçbir şeyi O'na ortak koşmayın
    Bunun baska bir versiyonu da

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    17.23. Ve kadâ rabbuke ellâ ta’budû illâ iyyâhu
    17.23. Rabbin şöyle hükmetti: O'ndan başkasına kulluk / ibadet etmeyin,
    Sadakallah!

    .... ellâ ta’budû illâ iyyâhu= O'ndan başkasına kulluk / ibadet etmeyin

    Yani
    Adil olacaksiniz.
    [Dinde adil olmak:Allah cc Tek kabul etmektir.]

    2... ve bil vâlideyni ihsânâ...=Guzel davranisi ana babadan esirgeme.

    Kur’an’da ana babaya iyilik,Allah cc na ibadetle kafakafaya
    Zikredilmistir.(Ahkaf,Lokman,Ankebut)

    3.... ve lâ taktulû evlâdekum min imlak{ nahnu nerzukukum ve iyyâhum, }...=Cocuklarinizi bakamama korkusuyla oldurmeyin.

    Kurtajla oldurmek (En guvenli yerdeki cocugu oldurmek.)
    Guc eldesi icin cocuklarin katli
    Cocuklarin ahlaki olarak oldurulmesi....
    Cocuklari haramala besliyerek oldurme
    Hakki benimsetmiyerek ruhunu oldurmek.
    4.. ve lâ takrebûl fevâhışe mâ zahere minhâ ve mâ batan...=Acik-gizli olsun
    /fiili uyguladiginiz veya kalbinizde sakladiginiz olsun;Hicbir cirkinlige yanasmayin!

    [Fahsa;sadece zina anla mina gelmez]
    Fahsayi birakin yapmayi,YANASMAYIN!!!
    Kalbinizi seytanin calisma odasi yapmayin.

    5... lâ taktulûn nefselletî harremallâhu illâ bil hakk...=Haksiz yere Allah cc nun haram kildigi bir cana kiymayin.

    Dikkat:
    insana degil
    CANA/Allah cc nun olusum verdigine,
    Herturlu cana kiymayin!

    Yani
    Allah cc nun can verdigi
    Dogayi a katledemezsiniz.
    Yesili,hayvani can tasiyani...

    Not:
    ... harremallâhu=Allah cc nun haram kildigi.
    Haram kilmak sadece yasaklamak degildir.

    Ayni zamanda
    Muhterem,saygin kilmak anlamindadir.
    Ornek:Mescid-i Haram/Kabe...=Saygin ibadethane.
    Baglaminda
    Allah cc cevremizde
    Bir CAN/olusum verdiyse
    Onu saygin kilmistir.
    Onu oldurmemiz bize birakilmis degildir.

    Bu
    Cevre hukukundan-
    Hayvan haklarina kadar
    HERSEYI kapsar.

    6...........

    Devam edecek.............

  6. #16
    - Çevrimdışı
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.030
    Rep Gücü
    88647
    Selam!

    6. .....Ve lâ takrebû mâlel yetîmi illâ billetî hiye ....
    En guzelin disinda sakin ha yetimin malina YANASMAYIN!
    Yanasmayin yanarsiniz!

    Birak
    Kotu niyetle elini uzatmayi
    YANASMA bile!!!

    Yani
    YETIMIN MALI ATESTIR!

    En guzel uygulamayi gerceklestirmenin disinda
    YANASMAYIN!

    7. ......ve evfûl keyle vel mîzâne bil kıst
    (Tuketici hakki)
    Olcuyu ve tartiyi adil yap!

    Suayib as’in niye Kur’an’da anlatildigi
    Veya
    Mutaffifin suresinin niye geldigi artik anlasilmisir.
    ....evfûl keyle vel mîzâne
    Ifadesi bile kocaman bir sureyi iceren
    Sablon bir cumledir.

    Olcu ve tartida adeleti temin edin!!!

    8. .....ve izâ kultum fa’dilû ve lev kâne zâ kurbâ,
    Iste Kur’an’i essiz yapan maddelerden biri de budur!
    En yakinin ahi olsa sozunu sehadetini yapacagin zaman
    DOGRU SOZDEN SASMAYIN.

    Yani
    Siz kendi degerlerinizi uretipte,
    Su zengindir,su babamin ogludur,vb..diyerek
    Haksizdan yana tavir koymayin!

    Buna
    HUKUKUN HAKKI deniliyor.

    9. ...ve bi ahdillâhi evfû
    Ve Allah cc’na verdiginiz sozde vefa gosteriniz.

    Verdigimiz on soz neydi?
    Allah cc nun bizim yaratilisimiza/fitratimiza yerlestirdigi
    O’nun TEK ILAH olduguna iman!!!......Bilgisi.

    O’na verdigimiz sozler
    Kur’an’da madde madde aciklanan bu sozlerdir.

    Bu Kitabin sozleri ile
    Fitrat birbirini yadirgamaz.

    Baglaminda
    Allah cc’na verdiginiz sozu tutun demek
    Allah cc’nun Fitratiniza yerlestirdigi ile
    Bu Kitabin sozlerini/Hadislerini birlestirin.

    Araya
    BASKALARININ HADISLERINI/SOZLERINI KARISTIRMAYIN !

    Birbirimize verdigimiz sozler balaminda ise;
    Bu eylemin de Allah cc sahidi olacagindan
    Allah cc’na verilmis sozler kapsamindadir.
    Bu yuzden tutmak zorundayiz.

    Yani
    Kulun hukuku’da
    Abdullah kavraminin icinde bulunur.

    Bismillâhir rahmânir rahîm
    13. 20. İşte bunlardır, Allah'a verdikleri söze sadık kalanlar ve antlaşmayı bozmayanlar
    Sadakallah!
    10......Ve enne hâzâ sırâtî mustekîmen fettebiûh
    Iste Benim dosdogru yolum BU!!!
    ... fettebiûhu...
    BU yolu takip edin!

    Bu yolu takip edin;
    ...ve lâ tettebiûs subule
    Sakin ha
    BASKA YOLLARIN PESINE DUSMEYIN!

    Dusersek ne olur?
    ....fe teferreka bikum an sebîlih
    O YOLLAR SIZI ALLAH CC’NUN YOLUNDAN AYRI DUSURUR!

    Muhammed as bu ayeti soylerden
    Yere bir duz cizgi cizmis ve;
    Iste sirat-i Mustakim budur......demistir.

    DOSDOGRU YOL..........

    Yanina da baska yollar cizmis ve demis ki;
    ...subul...
    Bunlarin herbirinin basinda seytan oturuyor.
    Eger o yollarda israr edilirse
    Oyollarin sonunda bir kapi vadir.
    O kapi cehenneme acilir.

    Sonucta
    Sirat-i Mustakim:
    Allah cc na gouren TEK ve EN KISA YOL....dur!

    Bunun disindaki TUM yollar
    Seytanin karistigi/karistirdigi yollardir.
    SIMDI
    Enam suresinin bu uc ayetinin
    Ucunun de sonunda bir cumle var!

    Birincinin sonunda:

    6.151.... zâlikum vassâkum bihî..
    Butun bunlari size emrediyor ki;
    .... leallekum ta’kılûn
    Aklinizi kullanasiniz.

    Yani
    Allah cc’na sirk kosmamak akil geregidir.
    Ana-babaya iyilik yapmak akil geregidir.
    Cocuklari oldurmemek akil geregidir.
    Cirkinliklere/gunahlara yaklasmamak akil geregidir.
    Cana kiymamak akil geregidir.

    6.152...... zâlikum vassâkum bihî..
    Butun bunlari size emrediyor ki;
    ... leallekum tezekkerûn
    Gercegi tezekkur etmis olursunuz.

    Yani
    Fitratiniza yerlestirilmis o gercek degerlerle
    Bu Ilahi ilkeleri bulusturmus
    Gercege vakif olanlardan olursunuz.
    Tezekkur sahibi olursunuz.

    6.153..... zâlikum vassâkum bihî..
    Butun bunlari size emrediyor ki
    .... leallekum tettekûn
    Boylece;TAKVAYA ULASIRSINIZ!!!

    Demek ki;
    Takvaya ulasmak ANCAK
    Sirat-i Mustakim’i takip etmekle mumkun.

    Ve
    Yukaridaki 10 esasta
    Sir’at-i musakimin olmazsa olmazlari.

    Devam edecek ............

  7. #17
    - Çevrimdışı
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.030
    Rep Gücü
    88647
    Selam!

    Yani
    Kur’an en dogru yola degil
    Tek dogru yola ulastirir!

    Baglaminda
    Sirat-i Mustakim Kur’an’in
    Ta kendisidir.

    Cunku
    Bu ayetteki sirat-i Mustakim istegine
    Bakara suresinin hemen basinda
    Soyle bir cevap veriyor.

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    2.1. Zâlikel kitâbu lâ reybe fîhi, huden lil muttekîne.
    İşte sana o Kitap! Kuşku,çelişme, tutarsızlık yok onda. Bir kılavuzdur o, korunup sakınanlar için.
    Sadakallah!

    Yani
    Istediginiz sirat-i mustkimin yol haritasi/kilavuzu
    Kur’an’in cizdigidir.

    Simdi
    Soyle bir soru akla gelebilir:
    Muttakinin/Hidayete ermis olanin
    Hidayete ne ihtiyaci var?
    Bunun cevabi yine Kur’an’dan;

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    19.76. Ve yezîdullâhullezînehtedev hudâ
    Ve Allah, hidayete ermiş olanların hidayetini arttırır....
    Sadakallah!

    Burdan iki sonuca ulasiriz.
    1) Hidayetin olusmasi ve arttirilmasi icin Kur’an’a ihtiyac vardir.
    2) Hidayeti korumak icin de yine Kur’an’a ihtiyac vardir.

    Yani
    Hidayeti olene kadar koruyup
    Hidayet uzre olmek en onemlisidir.

    Hidayet ucre olebilmek icin
    Hidayeti hayatinin her safhhasinda korumak gerekir.
    Bunun kilavuzu da Kur’an’dir.

    Sonucta
    Biz hidayeti talep edince
    Allah cc ;”Madem siz dosdogru yolu istiyorsunuz.
    Iste size Kitap/Kur’an
    ” demistir

    Butunuyle Kur’an
    Sirat-i mustakimin ozel adidir.

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    6.125. Fe men yuridillâhu en yehdiyehu yeşrah sadrehu lil islâm
    ve men yurid en yudıllehu yec’al sadrehu dayyikan haracen,
    ke ennemâ yassa’adu fîs semâi,
    kezâlike yec’alûllâhur ricse alâllezîne lâ yu’minûn

    Allah, iyiye ve güzele götürmek istediğinin göğsünü İslam'a açar.
    Saptırmak dilediğinin de göğsünü öylesine daraltıp tıkar ki, o, göğe yükseliyormuş gibi olur.
    Allah, iman etmeyenler üzerine pisliği işte böyle atıverir.

    6.126. Ve hâzâ sırâtu rabbike mustekîm... kad fassalnâl âyâti li kavmin yezzekkerûn
    Rabbinin yolu işte budur; dosdoğru, kıvamında... Biz öğüt alan bir topluluğa ayetleri ayrıntılı bir biçimde açıkladık.
    Sadakallah!

    Acikca,detayli aciklanmis ayetlerle
    Sirat-i mustakim gosterilmis.

    Nerede?
    Bu ayetlerin bulundugu Kitapta.......

    Dosdogru yol Kur’an’da
    Sirat-i Mustakim’den baska kelimelerle de
    Ifade edilir.

    SEBIL/Subul kelimesiyle.
    Bu kelime karsilastirma cumlelerinde kullaniliyorsa
    Sirat-i mustakim anlaminda degil
    Tam tersi seytanin basina oturdugu yol anlaminda kullanilir.

    Ancak
    Tek basina kullanildigi cumlelerde
    Dosdogru yol anl***** gelir.
    Ornegin:

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    29.69. Vellezîne câhedû fînâ le nehdiyennehum subulenâ ...
    Ama bizim uğrumuzda cihad edenleri elbette kendi yollarımıza eriştireceğiz.
    Sadakallah!

    Veya

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    76.3. İnnâ hedeynâhus sebîle immâ şâkiren... ve immâ kefûrâ
    Biz onu yola kılavuzladık. Artık ya şükredici olur ya nankör.

    Veya

    76.29. İnne hâzihî tezkireh, fe men şâettehaze ilâ rabbihî sebîlâ
    İşte bu, bir hatırlatıcı ve düşündürücüdür. Dileyen, Rabbine doğru, bir yol edinir.
    Sadakallah!

    Iste
    Bu tip karsilastirma olmayan ayetlerde gecen
    SEBIL kelimesi
    Sirat-i mustakim anlaminda dir.

    Yine

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    12.108. Kul hâzihî sebîlî ed’û ilallâhi alâ basîretin ene ve menittebeanî...
    De ki: "İşte benim yolum budur. Ben, Allah'a basîret üzere çağırırım/dua ederim. Beni izleyenler de...
    Sadakallah!

    Iste
    Burada da goruldugu gibi,
    SEBIL=Hakikat yoludur.

    Kur’an’in indirilisinin sebebi
    Artik ortaya cikmistir.

    Sirat-i mustakimde olan
    Bu yolda sabreden
    Bu yol uzre olen

    Yani
    Muttaki insan yetistirmek.

    Baglaminda:
    Kur’an bizi cesitli yonlendirmelerle
    TAKVA kavramiyla yuzyuze getirir.

    Bismillahirrahmanirrahim
    91.7. Ve nefsin ve ma sevvaha.
    Nefse ve onu düzgün bir biçimde şekillendirene.
    91.8. Feelhemeha fücureha ve takvaha.
    Ardından da ona bozukluğunu ve takvasını ilham edene ki,
    Sadakallah!

    Buradaki
    Takva:Fucur'dan korunabilme yetenegi anlamindadir.
    Bu takva insanin dogustan getirdigi
    Allah cc nun fitratimiza yerlestirdigi Takva’dir.

    Peki
    Fucur ve Takva fitratimizda
    Esit oranda mi bulunur?

    Bismillahirrahmanirrahim
    49.7. ...ve lâkinnallâhe habbebe ileykumul îmâne ve zeyyenehu fî kulûbikum, ve kerrehe ileykumul kufre vel fusûka vel isyân...
    ...Ama Allah, imanı size sevdirmiş ve onu gönüllerinizde süslemiştir. Ve size küfrü, öz söz bozukluğunu, isyanı çirkin göstermiştir
    Sadakallah!

    Goruluyor ki
    Imani sevdiriyor
    Ve onula gonulleri susluyor.
    Isyani ise cirkin gosteriyor.

    Demek ki;
    Takva fucura gore min 51%
    Yani daha fazla.

    Zaten
    Bunun ayetten karsiligi vardir.

    Bismillahirrahmanirrahim
    2.197. ve tezevvedû fe inne hayraz zâdit takvâ, vettekûni yâ ulîl elbâb.
    Azık edinin. Hiç kuşkusuz azığın en güzeli takvadır. Ey akıl ve gönül sahipleri, benden korkun.
    Sadakallah!

    ittekû-ni= bana karşı takva sahibi olun
    ulî el elbâbi=Cekirdegin ozunu bilenler
    Takvayla isin ozunu kavrayin.

    Demek ki
    Takva uzerine yatirim yapilan bir degerdir.
    Hazirlanan,cogalrilan.beslenen bir degerdir.

    Dogustan
    Takvasi askin varolan insan
    Iste bu Kitapla takvasini arttiracak

    Baglaminda
    Sirat-i mustakim uzre olacak.

    Bu yuzden
    ”Muttakilere hidayet kilavuzudur.”
    Denmistir.....

    Takva bir deniz ise
    Butun ibadetler bu denize akan
    Irmaklardir.

    Yani
    Namazin derdi insani muttaki yapmaktir.
    Zekatin derdi insani muttaki yapmaktir.
    Orucun derdi insani muttaki yapmaktir.
    Kurbanin derdi insani muttaki yapmaktir

    Bu Amaci asagidaki ayette
    Acik ve net olarak gorebiliriz.

    Bismillahirrahmanirrahim
    2.183. Yâ eyyuhellezîne âmenû kutibe aleykumus sıyâmu kemâ kutibe alellezîne min kablikum leallekum tettekûn
    Ey iman sahipleri! Oruç sizden öncekiler üzerine yazıldığı gibi sizin üzerinize de yazılmıştır. Bu sayede korunmanız umulmaktadır.
    Sadakallah!

    .... kutibe aleykumus sıyâmu ....= oruç sizin üzerinize yazıldı.
    Neden yazildi?
    .... tettekûne....= takva sahibi olursunuz.
    Takva sahibi olabilmemiz icin....

    Takva duyarli olmaktir.
    Muttaki duyarli insan demektir.

    Muttakinin yaptigi her ibadet
    Takva denizine yapilan bir yatirim,
    Gunahlardan uzak kalmaya bir vesiledir.

    Yine
    Kurban ibadetinin de sonucuna bakarsak.

    22.37. Len yenâlellâhe luhûmuhâ ve lâ dimâuhâ ve lâkin yenâluhut takvâ minkum...
    Onların etleri de kanları da Allah'a asla ulaşmaz; fakat sizin takvanız O'na ulaşır.

    Mesele
    Takvaya endeskli olmayi basarabilmektir.
    Takvanin gelistirilebilir bir ozellikte oldugunu ve
    Bunun icin ibadetten vazgecme luksunun olmadigini
    Bilmemiz gerekir.

    Takva sahiplerinin kilavuzlanma ihtiyaci ve
    Bu ihtiyacin giderilmesi ancak
    Kur’an ogretisiyle mumkundur.

    Devam edecek..........

  8. #18
    - Çevrimdışı
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.030
    Rep Gücü
    88647
    Selam!

    Takvanin bir yonu daha varrdir.
    O da Takvanin ORTU yonu...

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    7.26. Yâ benî âdeme kad enzelnâ aleykum libâsen yuvârî sev’âtikum ve rîşâen
    ve libâsut takvâ zâlike hayrun

    Ey ademoğulları! Size, çirkin yerlerinizi örtecek giysi ve süs kıyafeti indirdik. Ama takva giysisi en hayırlısıdır.
    Sadakallah!

    Yani
    Takva ruhun Ilahi istekle burunmesi demektir.
    Orada burunmusluk olacak ki
    Ibadetleriniz,amelleriniz...
    Salih amel degeri kazansin.

    Yaratilisa eklenen Takva ile ilgili
    Bazi hocalar da
    Bunun bir korunma/ bagisiklik sistemi
    Oldugunu dusunmuslerdir.

    Yani
    Insani kotuluklere karsi
    Duyarli hale getiren bir
    Ozellik olarak kabul etmislerdir.

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    7.201. İnnellezînettekav izâ messehum tâifun mineş şeytâni tezekkerû fe izâhum mubsırûne.
    Korunup sakınanlar, kendilerine şeytandan bir görüntü/dürtü gelip dokunduğunda, hemen Allah'ı hatırlarlar.
    İşte o anda görülmesi gerekeni görürler.
    Sadakallah!

    Takvalilar/muttakiler:seytandan bir vesvese gelince,hemen Allah cc’i hatirlarlar,butun organlari goz kesilir.[... fe izâhum mubsırûne.]

    Yani
    Gelen bir vesvesenin seytani oldugunu muttaki adamlar
    Hemen anlarlar!

    Ornegin
    Muttakiler zikredilirken

    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    3.133. Ve sâriû ilâ magfiretin min rabbikum ve cennetin arduhâs semâvâtu vel ardu, uiddet lil muttekîne.
    Rabbinizden bir bağışlanmaya ve eni göklerle yer kadar olan cennete doğru yarışır gibi koşuşun.
    O, takva sahipleri için hazırlanmıştır.

    3.134. Ellezîne yunfikûne fîs serrâi ved darrâi vel kâzımînel gayza vel âfîne anin nâsi, vallâhu yuhibbul muhsinîne.
    Onlar bollukta ve darlıkta infak ederler. Öfkelerini yutanlardır onlar, insanları affedenlerdir.
    Allah, güzel düşünüp güzel davrananları sever.

    3.135. Vellezîne izâ fealû fâhişeten ev zalemû enfusehum zekerûllâhe festagferû li zunûbihim,
    ve men yagfiruz zunûbe illâllâhu ve lem yusırrû alâ mâ fealû ve hum ya’lemûne.

    Onlar, çirkin bir iş yaptıklarında yahut öz benliklerine zulmettiklerinde,
    Allah'ı hatırlar da günahları için af dilerler. Günahları Allah'tan başka kim affeder ki?
    Ve onlar yaptıklarında bile bile ısrar etmezler.
    Sadakallah!

    Goruldugu gibi
    Muttakilerde gunah islerler.
    Ancak bu durumlarda hemen Allah cc nu hatirlarlar.
    Ve hemen Tek Bagislayicidan af dilerler.

    En onemlisi;
    Muttakiler;Hata/gunahlarinda
    ASLA ISRAR ETMEZLER!!!

    Adem as’dan daha muttakisini bulamayiz.
    Cunku O gaybi degil,gorerek iman etmistir.
    Yani herseye SEHID OLMUSTUR!

    Ancak
    O da gunah islemistir.
    Akabinde muttaki ozelligini gostermistir.

    Devam edecek............

  9. #19
    - Çevrimdışı
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.030
    Rep Gücü
    88647
    Selam!

    Bismillâhir rahmânir rahîm
    7-Sırâtallezîne en’amte aleyhim...
    Kendilerine nimet verdiklerinin yoluna
    Sadakallah!

    Fariha suresinin bu son ayeti,
    6.Ayetteki;” sırâtel mustakîm”i aciklayan bir ayettir

    Arapca’da buna;”Atf-i Beyan” derler
    Sirat-i Mustakime kimin yolu?
    Allah cc bu yolu tarif ediyor

    Bu yol;
    Allah cc nun nimet verdigi
    Insanlarin takip ettigi/etmesi gereken yoldur!

    Kur’an
    Ayetlerin birbirini tefsir ettigi
    Bir Kitap’tir

    Buna’
    ” Kur’an’in Kur’an ile tefsiri” denir

    Bismillâhir rahmânir rahîm
    11.1. Elif lâm râ kitâbun uhkimet âyâtuhu summe fussılet min ledun hakîmin habîrin
    Elif, Lâm, Râ Hakîm ve Habîr olandan bir kitaptır ki bu, ayetleri önce muhkem kılınmış, sonra ayrıntılı hale getirilmiştir
    Sadakallah!

    Bu oyle bir Kitapir ki,
    Ayetleri koruma altina alinmis,
    Sonra (Fussilet) aciklanmistir
    Herseyden haberdar olan,Hikmetli tarafindan

    Yani
    ALLAH cc tarafindan KUR’AN
    Hem KORUMA altina alinmis,
    Hem de ACIKLANMIS’tir!
    Bu Bilgi
    Fussilet suresinde de verilmistir

    Bismillâhir rahmânir rahîm
    41.1-3. Hâ mîm
    Tenzîlun miner rahmânir rahîm
    Kitâbun fussilet âyâtuhu kur’ânen arabiyyen li kavmin ya’lemûn

    Hâ mîm
    Rahman ve Rahîm'den indirilmedir bu
    Bilgi ile donanmış bir toplum için ayetleri, Arapça bir Kur'an halinde ayrıntılı kılınmış bir kitaptır bu
    Sadakallah!

    Bu Kur’an: Arapca olarak, ayetleri
    Gercegi ogrenmek isteyenler icin
    Apacik ortaya konulmustur

    Sonucta
    Eger Kur’an’dan konusacaksak
    Ayetlerin birbirini aciklayici ozelligini
    Devrede tutmamiz gerekir,

    Bilindigi gibi
    Kur’an’in bir adi da;” el Mubin” dir
    Mubin’in iki anlami vardir
    Acik
    Aciklayici


    Kur’an’da
    Bazi ayetler apacik,

    Bazi
    Ayetlerde hem apacik
    Hem de baska ayetleri aciklar

    Kur’an
    Hem MUFESSER/aciklanan
    Hem MUFESSIR/aciklayan
    dir!
    Simdi
    Fatiha suresinin 7 Ayeti
    Iste bu baglamda bir ayettir
    Baska ayetlerle organik bir bagi vardir

    7Ayette Allah cc;
    Sirat-i mustakimi takip eden
    Nimetine mazhar olanlardan bahsediyor

    Bu insanlar kimlerdir?
    Aslinda Kur’an
    Nimet verilen insan baglaminda
    Dort gurup insandan bahiseder

    Bismillâhir rahmânir rahîm
    468 Ve le hedeynâhum sırâtan mustekîmen
    Ve onları dosdoğru bir yola elbette kılavuzlardık
    KIMLERI?
    469 Ve men yutiıllâhe ver resûle
    fe ulâike meallezîne en’amellâhu aleyhim minen nebiyyîne ves sıddîkîne veş şuhedâi ves sâlihîne, ve hasune ulâike rafîkâ

    Allah'a ve resule itaat eden kişilere gelince, bunlar, Allah'ın kendilerine nimet verdikleriyle beraberdirler Peygamberlerle, hak dostlarıyla, şehitlerle, hayır ve barışı sevenlerle Ne güzel dosttur bunlar!
    Sadakallah!

    Herkim Allah’a (cc) ve elcisine itaat ederse
    (fe ulaike) bu edenler
    (mealledine) su kimselerle beraber olacaklar

    Kimlerle?
    (en’amellâhu aleyhim) Allah cc’nin nimetler verdigi

    a) minen nebiyyîne/Peygamberlerle
    b) ves sıddîkîne/gercegi onayliyanlarla
    c) veş şuhedâi/Hakk’in sahitligini kabul edenlerle
    d) ves sâlihîne/Ozu sozu bir olanlarla/hem kendi duzgun hemde baskalarini islah edenlerle

    Iste
    Allah cc’nun kendilerine nimet verdigi
    Insanlar bu dort guruptur

    Bizlerin
    Fetiha duasinda hidayetini istedigimiz yol;
    Iste bu dort gurup insanin izledigi yoldur

    Simdi
    Ayetin sonuna dikkat edelim

    ”ve hasune ulâike rafîk┠/ne guzel arkadaslar

    Bu arkadaslarla dunyevi dostluk
    Ahirette de onlarla dostlugu getirir

    Zaten
    Sefaat de;dunyada bunu basarip cenneti bulanlar
    Ahirettede seafatten faydalanip
    Onlarin derecesine ulastirilip,
    Sonsuz arkadasliklarina mazhar olurlar
    Sefaat kavramini bu baglamda gorebiliriz

    Yani Sefaat:
    Cehennemliklerin cennete gitmesi degil
    Cennetliklerin yolunu paylastigi
    Nimete mazhar olanlarl beraber olma izni’dir

    Sefaa kelimesinin anlamida budur
    CIFT olmak

    Tek olanin
    Derece atlayarak cift olmasi

    Zaten
    Sefaate ehil olacaklar icin
    Allah cc iki sart kosmustur

    Devam edecek.......

  10. #20
    - Çevrimdışı
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.030
    Rep Gücü
    88647
    Selam!

    Bu iki olmazsa olmaz sunlardir:

    1)Allah cc nun IZIN verdigi insanlara,
    2)Allah cc nun RAZI vrdigi insanlara
    Ancak
    Sefaat edecektir

    Baglaminda,
    Allah cc nun razi oldugunun da
    Cehennemde olmasindan zaten soz edilemez

    Kur’n’in cehennem ayetlerine bakarsak;
    Cehennemden cikarilip cennete gonderilme
    Ile ilgili Ayet YOK!
    Ima eden Ayet YOK!
    Cehenneme giren orada kalir

    Af
    Kur’an da uc turludur

    1)Once AFFETMEK;
    Kisiye sucu,sucun cezasi soylenir
    Hatta kizilir
    Ama sonra bagislanabilir

    2)Bir de SAF kismi var
    Orada sucunu soylersiniz
    Ama cezasini soylemezsiniz
    Bagislarsiniz

    3)Bir de MAGFIRET etmek var
    Sucu ve cezasi zikredilmeden
    Direk afetmek
    Bunlar
    Kur’an’daki sorgu metinleri
    Cehennemdekine af metni/sekli YOK!

    Zaten
    Mahserde yedi asama yasanacak

    1)Diriltilecek
    2)Birarada toplanacak
    3)Hepsi Allah cc na sunulacak
    4)Bilgilendirilecekler
    5)Yargilanacaklar
    6) Haklarinda degerlendirme yapilacaklar
    7)Cennete-Cehenneme sevk!
    Kur’an’da;
    Yalniz beseri kulliyata olan
    Cehennemden cikarilip cennete girme
    Ve bu islemde araci mahluk olma
    Efsaneleri ile ilgili
    Hicbir Ilahi soz YOKTUR!

    Bu yuzden
    Maliki yavmmiddin!
    Mahserin TEK hakiminin
    Allah cc oldugu ve O’nun da;
    Mahserde araci kullanacagina dair
    Tek bir metnin olmadigini bilelim!

    Sonucta
    Sefaat Allah cc nun rizasina-iznine baglidir

    Beserin istemi-izni
    Yevmiddin’de
    Soz konusu degildir

    Zaten
    Beseri soyleme bakarsak
    Muminin buyuk gunah islemeye
    Tesvik edildigini goruruz

    Resule isnat edilen
    Sefaat ile ilgili hadis;

    ”Kiyamet gunu benim sefaatim
    Ummetimden buyuk gunah isleyenlere dir”
    Yani
    Kim Peygamberin sefaatini isterse
    Buyuk gunah mi islesin?

    Simdi
    Beseri isnat edilmis hadisleri birakip
    Ilahi hadislere bakarsak!

    Bismillâhir rahmânir rahîm
    4.31. İn tectenibû kebâira mâ tunhevne anhu nukeffir ankum seyyiâtikum
    ve nudhılkum mudhalen kerîmen

    Eğer yasaklandığınız günahların büyüklerinden uzak kalırsanız, diğer kötülüklerinizi örteriz
    ve sizi nimet ve bereket dolu bir varış yerine ulaştırırız
    Sadakallah!

    İn tectenibû kebâira mâ tunhevne anhu nukeffir
    Size yasaklanan davranislarin BUYUKLERINDEN kacinirsaniz

    nukeffir ankum seyyiâtikum
    Kucuklerini Biz orteriz

    nudhılkum mudhalen kerîmen
    Sizi cok kiymetli bir yere koyariz

    Kur'an'da
    BIZDEN ISTENEN BUYUKLERDEN KACMAK!

    Buyukleri Resul silecekse,
    Kucukleri de Allah cc ortecekse

    Demek ki bir adam
    Istese de cehenneme gidemiyormus???

    Simdi
    Cennet ve cehennem
    Kur’an’da ebedi dir

    Ancak
    EBED ne demektir?

    Huvel evvel Huvel ahirin!
    Once olan=Hicbirsey yokken bulunan
    Butun varliklarin yok oldugu zamanda yine bulunacaktir

    Yani
    Allah cc ebedi dir!

    O halde bir kadere sahip
    Sonlu olan yaratilmis varliklardan
    Cennet-cehennem ebediligi nedir?

    Devam edecek.........

Benzer Konular

  1. Cebrail ve vahiy ...
    besumse Tarafından Din ve İnanç Foruma
    Yorum: 12
    Son mesaj: 01-06-2012, 03:09 PM
  2. Vahiy Resu'lun dilinde...
    mopsy Tarafından Kuran-ı Kerim Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 27-04-2012, 10:33 AM
  3. vahiy
    Kadim Tarafından Süper Sözlük Foruma
    Yorum: 1
    Son mesaj: 12-11-2009, 01:47 PM
  4. konu basliklarin yanina farkli resim gösterme
    iboo Tarafından vbulletin 3.6.X Foruma
    Yorum: 4
    Son mesaj: 15-11-2007, 09:14 PM
  5. ALTI FARKLI YAZARDAN KURANI KERİM CEVRİSİ
    cataloluk Tarafından Kuran-ı Kerim Foruma
    Yorum: 4
    Son mesaj: 06-09-2007, 01:32 AM
Yukarı Çık