+ Konuya Yorum Yaz + Yeni Konu Aç
1. Sayfa, Toplam 5 123 ... SonSon
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 10 Toplam: 42
  1. #1
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647

    Reenkarne ...

    Selam!

    Bismillahirrahmanirrahim
    Ve kalu ma hiye illa hayatüned dünya nemutü ve nahya
    Ve ma yühliküna illed dehr
    Ve ma lehüm bi zalike min ılm in hüm illa yezunun
    Kullillahü yuhyıküm sümme yümıtüküm sümme yecmeuküm ila yevmil kıyameti la raybe fıhi
    Ve lakinne ekseran nasi la ya'lemun
    Rahman ve Rahîm Allah'ın adıyla...
    45.24. Dediler ki: "Şu dünya hayatımızdan başkası yok. Ölüyoruz, diriliyoruz.
    Bizi zamandan başkası helâk etmiyor." Onların bu konuda hiçbir bilgisi yoktur.
    Sadece sanıda bulunuyorlar.
    ... dünya hayatımızdan başkası yok...
    .... Ölüyoruz, diriliyoruz/REENKARNE ...
    .... Bizi zamandan başkası helâk etmiyor....
    .... Onların bu konuda hiçbir bilgisi yoktur....
    45.26. De ki: "Sizi Allah yaşatıyor; sonra sizi öldürecek, sonra da
    O hakkında hiç kuşku bulunmayan kıyamet gününde biraraya getirecek.
    Ama insanların çokları bilmiyorlar."
    ... Sizi Allah yaşatıyor; sonra sizi öldürecek...
    ... kıyamet gününde biraraya getirecek....
    SADAKALLAH!

  2. #2
    yeni üye
    Üyelik tarihi
    Feb 2007
    Mesaj
    84
    Rep Gücü
    2780
    selam mopsy kardeşim konu ilginç benimde şahsi fikirlerim şöyle:

    BAKARA SURESİ 28. AYET MEALİ
    Allah'a nasıl nankörlük ediyorsunuz/Allah'ı nasıl inkâr ediyorsunuz?! Siz ölülerdiniz, O sizi diriltti. Sizi yine öldürecek ve sonra diriltecektir. Nihayet O'na döndürüleceksiniz.

    Görüldüğü üzere insanın ölü olabilmesi için önce yaşaması lazımdır.burda iki kez yaşama geliş ve iki kez ölümden sonra tekrardan diriltilmekten bahsetmektedir.yani 3. defa. bu 3.cü olan ahiret günü için olan bir diriltilişmidir yoksa yeniden dünya hayatı için midir orasını için kesin birşey diyemem fakat ayet reenkarnasyonun var olduğu hissini ben de çok kuvvetle uyandırıyor.TABİKİ en doğrusunu Allah bilir.

    BAKARA SURESİ 243. AYET MEALİ
    Ölüm korkusuyla binlerce kişi halinde yurtlarından çıkanları görmedin mi? Allah onlara "Ölün!" dedi de sonra onları diriltti. Şu bir gerçek ki Allah, insanlara karşı çok lütufkârdır. Fakat insanların çokları şükretmezler.

  3. #3
    Kıdemli Üye
    Üyelik tarihi
    Dec 2009
    Mesaj
    626
    Rep Gücü
    41960
    Alıntı sworden´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    BAKARA SURESİ 28. AYET MEALİ
    Allah'a nasıl nankörlük ediyorsunuz/Allah'ı nasıl inkâr ediyorsunuz?! Siz ölülerdiniz, O sizi diriltti. Sizi yine öldürecek ve sonra diriltecektir. Nihayet O'na döndürüleceksiniz.
    Sevgili sworden;
    İkinci dirilmenin öldükten sonra olduğunu biliyoruz. Buna göre ilk dirilme bizim "doğumumuz" olamaz mı? Doğum ile ilgili ayetlere bakınca bu daha çok belli oluyor. (İnsanı bir kan pıhtısından yarattı)

    Tabi doğrusunu Allah bilir.

  4. #4
    yeni üye
    Üyelik tarihi
    Feb 2007
    Mesaj
    84
    Rep Gücü
    2780
    BAKARA SURESİ 28. AYET MEALİ
    Allah'a nasıl nankörlük ediyorsunuz/Allah'ı nasıl inkâr ediyorsunuz?! Siz ölülerdiniz, O sizi diriltti. Sizi yine öldürecek ve sonra diriltecektir. Nihayet O'na döndürüleceksiniz.

    Yalnız apollonius insanın ölmesi için önce hayata gelmesi lazımdır."siz ölülerdiniz" dedikten sonra tekrar diriltmeden bahsediliyor bu 2. defa bir hayata geliş anl***** gelebilir.sonra tekrar öldükten sonra bir kez daha diriltmekten bahsediliyor bu diriliş ya hesap günü için olabilir veya yeniden dünya hayatı için bir diriliş olabilir tabi bunlar benim anladıklarım belki de bu dünya hayatına değişik bedenlerde tekrar tekrar geldik gittik.

    RUM SURESİ 52. AYET MEALİ
    Artık sen, ölülere işittiremezsin. Dönüp gittikleri takdirde sağırlara da çağrıyı duyuramazsın.

    Burda da "ölülere işittiremezsin" derken bir benzetme yapılıyor olabilir.bakara 28 de geçen "ölülerdiniz" sözüde bir benzetme olabilir.yani insan hüsran içindeyken Allah'ın yardımıyla aydınlanması anlatılıyor olabilir.Fakat gerçek anlamda bir yeniden bedenlenmede kast ediliyor olabilir.o yüzden en doğrusunu Allah bilir diyelim..


    FATIR SURESİ 37. AYET MEALİ
    Feryat edip dururlar orada: "Rabbimiz, çıkar bizi de önceden yaptığımızdan başka şey yapalım. Barışa ve hayra yönelik iyi bir iş yapalım." Sizi biz, öğüt alanın öğüt alacağı bir süre ömürlendirmedik mi? Uyarıcı da geldi size. Hadi, tadın bakalım azabı! Zalimler için hiçbir yardımcı yok artık.

    bu ayetinde konu ile alakası olduğunu düşünüyorum.insanın aklına yeni doğan veya 13 14 yaşında ölen insanların durumu geliyor.

  5. #5
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647
    Selam!

    Rahman ve Rahîm Allah'ın adıyla...
    2.28. Allah'a nasıl nankörlük ediyorsunuz/Allah'ı nasıl inkâr ediyorsunuz?! Siz ölülerdiniz, O sizi diriltti. Sizi yine öldürecek ve sonra diriltecektir. Nihayet O'na döndürüleceksiniz.
    Aslinda ayet gayet acik.
    Zannediyorum celiskiye dusme sebebiniz;” OLUM nedir?” Sorusunun cevabindaki yanlis dusunusunuzden kaynaklaniyor

    Olum-Hayatta olamamaktir.Yani nefes almamaktan basliyan bir eylemsizlik halidir.Yoksa;
    Olum- Yok olmak degildir.Yani VARlik aleminde bulunmamak degildir.

    OLU=VAR OLMAMAK/YOK OLMAK DEGILDIR.
    OLU=DUNYEVI YASAMDA OLMIYAN DEMEKTIR.YANI:
    OLU=DUNYEVI YASAM ARACI BEDENIN OLMAMASI DEMEKTIR.
    Olum-dirilmek VARlik alemine ait kavramlar degil aksine,
    Dunyevi hayata ait kavramlardir.

    Siz ölülerdiniz, O sizi diriltti.
    I-Varlik aleminde olup dunya hayatina yollanmamislara/bedenlenmemis/olu olanlar
    Dunyada dirilis/ Dunyada yasam/bedensel fonksiyon verilecek.

    Sizi yine öldürecek
    II-Dunyada yasam verilenler
    Varlik alemine geri cekilecekler/olecek/bedenden cikacaklar

    Ve sonra diriltecektir.
    III-Varlik alemine/Berzaha geri cekilenler
    Yeniden bedenlenecek/Yasam verilecektir.

    Nihayet O'na döndürüleceksiniz.
    IV- Yeniden bedenlenenler/Yasam verilenler
    Allah cc ile karsilasacaklardir.

    Baglam ayet
    20.11. Dediler: "Rabbimiz! Bizi iki kez öldürdün, iki kez dirilttin. Artık günahlarımızı itiraf ettik. Buradan çıkmak için bir yol daha var mı?"

    Uzamamasi icin ayetleri tek tek yazmadan;
    Varlik aleminde Ademin sulbunden gelenlerden Allah cc misak/soz aldi...
    Sonra sirasi geleni anne karninda olusturan bedene ufledi....
    (Varlik aleminden gelen ruh ve yaratilan beden birlesti.Yasam basladi)
    Olum melekleri canlarini bedenden alirken.....
    Ruhlarin onunde Berzah vardir artik donemezler....
    Sizleri yeniden parmak uclariniza kadar yaratacagim....
    Ellerinizle kazandiklarinizdan hesaba cekecegim...
    Karsilik olarak altlarindan irmaklar akan cennetlere...
    Karsilik olarak ates azabina....
    AYETLERI ni hatirliyalim.......

    Bedensiz yasami varlik aleminde olan
    Ruh’un Insan bedenli iki yasami var:
    1-Dunyada
    2-Cennet-Cehennemde

    Bedene kavustuktan sonra yani dunyevi yasama basladiktan sonra
    Bedeni terk etme/olum sadece bir defa dunyada gerceklesecektir.
    44.56.(Cennette) Orada, ilk ölüm dışında ölüm tatmazlar. Allah onları cehennem azabından korumuştur.

    Not :Kur’an’da olum uc sekilde kullanilmistir.
    -Bilincsiz uyku hali.
    -Ruhun bedeni terk etmesi
    -Iman etmeme hali

  6. #6
    Kıdemli Üye
    Üyelik tarihi
    Dec 2009
    Mesaj
    626
    Rep Gücü
    41960
    Alıntı sworden´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    BAKARA SURESİ 28. AYET MEALİ
    Allah'a nasıl nankörlük ediyorsunuz/Allah'ı nasıl inkâr ediyorsunuz?! Siz ölülerdiniz, O sizi diriltti. Sizi yine öldürecek ve sonra diriltecektir. Nihayet O'na döndürüleceksiniz.
    Aynı ayet diyanet mealinde şu şekilde

    28. Siz cansız (henüz yok) iken sizi dirilten (dünyaya getiren) Allah’ı nasıl inkâr ediyorsunuz? Sonra sizleri öldürecek, sonra yine diriltecektir. En sonunda O’na döndürüleceksiniz.


    Muhammed esed

    28. Cansız iken size hayat veren ve sizi ölüme götüren, sonra tekrar hayata kavuşturan ve (sonunda) Kendisine döndürüleceğiniz Allah'ı nasıl inkar edersiniz?

  7. #7
    Aktif Üye Ammar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2009
    Mesaj
    1.016
    Rep Gücü
    9720
    Mevt, yani ölüm, hayatın zıddıdır. Bitkilerde üremenin ve solunumun durması, hayvanlarda ve insanlarda duyuların çalışmaz hale gelmesidir. İnsanda, ayrıca düşünme, akletme, hatırlama gibi iç melekelerin fonksiyonlarını yitirmesidir.


    İnsan açısından ölüm, ruhun bedendeki tasarrufuna son verip bedenden ayrılması olayına denir. Ölüm, insan varlığı için bir âlemden diğerine intikal etmektir. Bu anlamda ölüm yok olmak değildir. Ruh, bâkîdir, yok olmaz. Her canlı varlık için ölüm kaçınılmaz bir gerçektir. Canlılar doğar, büyür ve ölürler.


    Var olanın biyolojik yapısının sonsuzluğa elverişsiz olması, ölümü ister istemez ortaya çıkarmaktadır. Allah'ın diriliği ve ölümü yaratmasının sebebi, Kur'an'da şöyle açıklanır:

    "O, hanginizin daha güzel amel yapacağınızı denemek için ölümü de hayatı da takdir edip yaratandır." (67/Mülk, 2).

    Ölüm, ancak Allah'ın belirlediği zaman, yani ecel geldiğinde vuku bulur. Ölüm konusundaki kader yazgısı, Kur'an'da şöyle belirtilir:

    "Allah'ın emir ve kazası olmadıkça hiçbir kimseye ölmek yoktur. O (ölüm), belli bir süreye/ecele göre yazılmıştır." (3/Âl-i İmrân, 145)


    Ruh, dünya hayatına bir imtihan devresi geçirmek üzere doğum yoluyla gelen insan oğluna anne karnında dört aylık cenin döneminde üflenir ve böylece dünya hayatı başlamış olur. Ruhun bedenden ayrılması ile de kabir hayatı başlar. Kıyâmet koptuktan sonra da âhiret hayatına yeni bir yaşam için geçecek olan insanoğlu, dünyadaki inanç ve amel durumuna göre Cennet veya Cehennemdeki ebedî hayatta yerini alacaktır. İman sahibi olup da amel eksikliği bulunanlar ise, Cenâb-ı Hakk'ın bileceği sürelerde cezalarını çektikten sonra Cennet tarafına geçebileceklerdir.

    Kâinat için esas olan hayattır. Varlıklar, varlık sahasına çıkmadan önce ölü idiler. Nitekim, Kur'an'da

    "Allah'a karşı nasıl küfr içinde olursunuz ki, siz ölüydünüz, size hayat verdi; sonra sizi öldürür, sonra da diriltir." (2/Bakara, 18)

    buyurulmaktadır. Ölüm yok oluş değildir. Varlıkların özleri Allah'ın ilminde olmaları açısından, yokluk söz konusu olamaz. Aksi halde, dünya hayatının gerçek hayat ve bu hayattan göçmeyi de yok olma kabul etmek gerekir; biz inanıyoruz ki, ölüm yok oluş değil; sadece bir hicrettir, fânî/ölümlü dünyadan ebedî hayata göç etmektir.

    Hz. Peygamber (s.a.s.), Bedir Savaşında bir çukura doldurulan müşrik ileri gelenlerine,

    "Ben Rabbimin bana vaad ettiğini gerçek buldum; siz de tanrınızın size vaad ettiğini gerçek buldunuz mu?" diye sormuş, yanındakilerin, "Yâ Rasûlallah, bunlar ölü, işitirler mi ki?" demesi üzerine, "Bunlar sizden iyi işitirler, fakat buna cevap veremezler" buyurmuştur (İbn Hişam 2/292).

    Kur'an'da uyku, ölümle eş anlamlı gibi kullanılır. Bir âyet-i kerimede,

    "Allah ölümleri ânında nefsleri vefat ettirir; ölmeyenleri de uykularında; üzerlerine ölüm hükmünü verdiğini tutar ve diğerini belli bir ecele kadar salar. Düşünen bir kavim için bunda âyetler vardır." (39/Zümer, 42)

    buyurulmaktadır. Demek ki ölümle uyku bir bakıma aynıdır; çünkü uykuda, nefs, bedenden kısmen ayrılır; en azından, şuur olarak bedenin farkında değildir. Ölümde ise bu kopuş, bütün bütündür. Bu yüzden, "uyku, ölümün yarısıdır." İşte, vefat da, "süresine erdirmek, vakti gelince sözü yerine getirmek, bütünüyle ifa etmek" demek olduğundan mevt/ölüm, insan ruhu için yeryüzündeki sürenin dolması ve ruhun bedenden sıyrılmasıdır.


    "O (öyle yüce Allah) ki, hanginizin daha güzel amel işleyeceğini sınamak için ölümü ve hayatı yaratmıştır. O, mutlak gâliptir, çok bağışlayıcıdır." (67/Mülk, 2)

  8. #8
    Kıdemli Üye
    Üyelik tarihi
    Dec 2009
    Mesaj
    626
    Rep Gücü
    41960
    Müminun suresi:

    99. [ÖLÜMDEN sonraki hayata inanmamakta direnip de kendi kendilerini aldatanlardan] herhangi birine sonunda ölüm gelip çatınca: “Ey Rabbim!” der, “Beni [hayata] geri döndür, izin ver döneyim

    100. de [daha önce] gözardı ettiğim konularda dürüst ve erdemli işler göreyim!” Yoo, onun söylediği, şüphesiz, yalnızca [boş ve anlamsız] bir sözden ibarettir; çünkü [bir kere dünyayı terk etmiş bulunanların] ardında, yeniden diriltilecekleri Gün'e kadar [aşılması imkansız] bir [ölüm] engeli bulunmaktadır!

  9. #9
    Süper Aktif Üye İnci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Feb 2009
    Nerden
    Sanane :)
    Cinsiyet
    Kadın
    Mesaj
    3.036
    Rep Gücü
    68555
    Uyku'ya küçük ölümde denebilir.

  10. #10
    yeni üye
    Üyelik tarihi
    Feb 2007
    Mesaj
    84
    Rep Gücü
    2780
    gene benzer bir yazı olacak ama bir daha yazayım

    "siz ölülerdiniz, O sizi diriltti" bu ayet sizlerin de yazdığı şekilde yorumlanabileceği gibi bir insanın dünya hayatındaki ölümünden sonra yeniden bedenlenmesi yorumuna da açıktır.İnsan ölmüştür ve başka bir bedende yeniden dünya hayatına gönderilmiştir.bu yoruma da açık bence.

    DUHAN SURESİ 56. AYET MEALİ
    Orada, ilk ölüm dışında ölüm tatmazlar. Allah onları cehennem azabından korumuştur.

    Cennetlik olanlar ilk ölümden başka ölüm tatmıyorlar peki ya diğerleri.. bu ayetten bence şu yorumlar da çıkabilir.1.cehennemlikler cehennem de birden fazla ölüm tadacaklar.
    2.cennetlik olmayı haketmeyenler ölümlerinden sonra yeniden dünya hayatına döndürülecekler ki bu da birden fazla ölüm anl***** gelir.
    Bunun yanında sizlerin bazı sorulara cevap vermeniz gerekir diye düşünüyorum..

    SURA SURESİ 30. AYET MEALİ
    Size gelip çatan her musibet ellerinizin kazandığı yüzündendir. Allah birçoklarını da affediyor.

    KAMER SURESİ 37. AYET MEALİ
    Yemin olsun, Lût'un misafirlerinden nefislerini tatmin etmek istemişlerdi de onların gözlerini silme kör etmiştik. Hadi, tadın azabımı ve uyarılarımı?

    Ayette bazı insanların Allah tarafında silme kör edildiği ve bunun da Allah'ın bir azabı olduğu anlaşılıyor.Yani bu bir müsibet hem uyarı hem de ceza taşıyor.Kişi bu cezayı ise yukarıdaki ayetten de anlaşılacağı üzere hakmetmiştir.Yani kendi elleri yaptıkları yüzünden başına gelmiştir.Peki soruyorum şimdi kör doğan bir insanın durumu nedir?Körlük ayetten de anlaşılacağı üzere bir müsibettir.Ve insanın başına gelen her müsibet kendi yaptıkları yüzündendir.Bu durumda hiç bir şey yapmadan kör doğan bir insanın durumu nedir?

Yukarı Çık