3. Sayfa, Toplam 5 BirinciBirinci 12345 SonSon
Gösterilen sonuçlar: 21 ile 30 Toplam: 42
  1. #21
    Kıdemli Üye
    Üyelik tarihi
    Dec 2009
    Mesaj
    626
    Rep Gücü
    41960
    Alıntı sworden´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki soruyorum şimdi kör doğan bir insanın durumu nedir?Körlük ayetten de anlaşılacağı üzere bir müsibettir.Ve insanın başına gelen her müsibet kendi yaptıkları yüzündendir.Bu durumda hiç bir şey yapmadan kör doğan bir insanın durumu nedir?
    Bu konuyu ben de çok düşünmüştüm. Allah Kuran'ın her yerinde adaletten bahseder ve Allahın adaletinin şaşmasının düşünülemeyeceği, zerre kadar iyiliğin karşılığının verileceği aynı şekilde zerre kadar kötülüğün karşılığı verileceği yazar.

    Ben bu bahsetmiş olduğunuz konudaki fikrimi, olayı çok basite indirgeyerek elde ettim.

    Öncelikle iyilik, kötülük, ibadet gibi amellerin karşılıklarının sabit olmadığını düşünüyorum. Yani falanca iyiliği yaparsanız 100 sevap alırsınız, falanca kötülüğü yaparsanız 50 günah alırsınız gibi birimleştirme çabasını çok sığ buluyorum. Zaten işin detayını düşününce adil olan Allah'ın böyle bir uygulamaya gitmeyeceğini rahatlıkla anlayabiliriz.

    Örneğin ihtiyacı olan bir insana 10 TL sadaka vermek ile 100 TL sadaka vermek aynı oranda sevap olmasa gerek.

    Varsayalım 10 TL sadaka vereceğiz:
    Cebinde 10.000 TL parası olanın 10 TL sadaka vermesi ile cebinde sadece 20 TL parası olanın 10 TL sadaka vermesi aynı şey olur mu?


    Allah kimi insanı fakirlikle, kimi insanı zenginlikle, kimi insanı sağlıkla, kimi insanı hastalıkla sınıyor diye düşünüyorum.

    Yani bir musibetle doğan insanın da ona göre katsayısı olduğunu ve ona göre değerlendirildiğini, amellerinin bizimki ile bir olmayacağını düşünüyorum.

    Tabi benim yazdıklarım ilimsel veriler değil, kişisel görüş. En iyisini Allah bilir.


    Yeniden reenkarnasyon konusuna dönecek olursak eğer

    Vakia suresi var bir de. DOğum öncesinden kıyamete kadar olan safhaları anlatıyor:

    12. Yemin olsun ki, biz insanı topraktan oluşan bir özden yarattık.
    13. Sonra onu çok dayanaklı bir karargâhta bir damlacık yaptık.
    14. Sonra o damlacığı bir embriyo halinde yarattık, sonra o embriyoyu bir et parçası halinde yarattık, sonra o et parçasını bir kemik halinde yarattık ve nihayet o kemiğe de bir et giydirdik. Sonra onu bir başka yaratılışta yeniden kurduk. Yaratıcıların en güzeli Allah'ın kudret ve sanatı ne yücedir!
    15. Sonra, siz bütün bunların ardından mutlaka öleceksiniz.
    16. Sonra, siz kıyamet gününde yeniden diriltileceksiniz.
    Konu Apollonius tarafından (21-12-2009 Saat 11:03 PM ) değiştirilmiştir.

  2. #22
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647
    Selam!

    Sn.Sworden yazinizi simdi gordum.
    "siz ölülerdiniz, O sizi diriltti" bu ayet sizlerin de yazdığı şekilde yorumlanabileceği gibi bir insanın dünya hayatındaki ölümünden sonra yeniden bedenlenmesi yorumuna da açıktır.İnsan ölmüştür ve başka bir bedende yeniden dünya hayatına gönderilmiştir.bu yoruma da açık bence.
    Sn.Sworden: Iste bu YORUM olur.
    Cunku boyle bir bilgi Kur’an’da yok!

    Ama soyle bir bilgi Kur’an’da Var!
    7.172. Hani, Rabbin, âdemoğullarından, bellerinden zürriyetlerini alıp onları öz benliklerine şahit tutarak sormuştu: "Rabbiniz değil miyim?" Onlar: "Rabbimizsin, buna tanıklık ederiz." demişlerdi. Kıyamet günü, "Biz bundan habersizdik" demeyesiniz.

    Dunyaya gelmeden/bedenlenmeden Allah cc sozu bizden aldi!
    Bu sozun tutulmasina sahitlik edecek dunya hayatina yollandik.
    Varlik aleminde VAR misiz....

    Aslinda ben burada su soruyu soracaginizi dusunmustum
    Varlik aleminde VAR idiysek EZEL miyiz,hasa Allah cc gibi?
    Iste bu sorunun cevabi olarak ta yazimda bir ayet yazmistim.

    20.11. Dediler: "Rabbimiz! Bizi iki kez öldürdün, iki kez dirilttin. Artık günahlarımızı itiraf ettik. Buradan çıkmak için bir yol daha var mı?"
    ... Bizi iki kez öldürdün...

    Yani ilk olum ezel degil,aksine tipki ikinci olum gibi.Allah cc tarafindan yapilmis.
    DUHAN SURESİ 56. AYET MEALİ
    Orada, ilk ölüm dışında ölüm tatmazlar. Allah onları cehennem azabından korumuştur.
    Cennetlik olanlar ilk ölümden başka ölüm tatmıyorlar peki ya diğerleri.. bu ayetten bence şu yorumlar da çıkabilir.1.cehennemlikler cehennem de birden fazla ölüm tadacaklar.
    25.13. Elleri boyunlarına bağlı olarak onun dar bir yerine atıldıklarında, orada haykırırlar: "Nerdesin ey ölüm!"
    14. 16. Ardından da cehennem. İrinli bir sudan içirilecekler.
    1417. Onu yutmaya çalışacak ama boğazından geçiremeyecek. Ölüm her yandan üstüne gelecek de bir türlü ölmeyecek. Arkasından da dehşetli bir azap.
    35.36. İnkâr edenlere de cehennem ateşi var. Ne haklarında hüküm verilir ki ölsünler ne de azapları hafifletilir. İşte böyle cezalandırırız tüm nankörleri biz.
    ... "Nerdesin ey ölüm!"....
    ... Ölüm her yandan üstüne gelecek de bir türlü ölmeyecek....
    ... Ne haklarında hüküm verilir ki ölsünler...

    2.cennetlik olmayı haketmeyenler ölümlerinden sonra yeniden dünya hayatına döndürülecekler ki bu da birden fazla ölüm anl***** gelir.
    Sn.Sworden; Anladigima gore cenneti kazanan geri gelmiyor.
    Kazanamiyan yeniden imtahana tabi tutuluyor demek istiyorsunuz.
    Cehennemde;
    35.37. Feryat edip dururlar orada: "Rabbimiz, çıkar bizi de önceden yaptığımızdan başka şey yapalım. Barışa ve hayra yönelik iyi bir iş yapalım." Sizi biz, öğüt alanın öğüt alacağı bir süre ömürlendirmedik mi? Uyarıcı da geldi size. Hadi, tadın bakalım azabı! Zalimler için hiçbir yardımcı yok artık.

    Cehenneme girmeden;

    Eger yeniden dogsalar ikinci sans olur.Ve basarirlarsa cennetlik olurlar.
    Ancak SUNETULLAH’ta soyle bir ayet var::
    47.34. İnkâr edip Allah yolundan döndüren, sonra da küfre saplanmış olarak ölenler yok mu, Allah onları asla affetmeyecektir.

    3.77. Allah'a verdikleri sözü ve yeminlerini basit bir bedel karşılığı satanlar var ya, işte onlar için âhirette hiçbir nasip yoktur. Allah onlarla konuşmayacaktır, kıyamet günü onlara bakmayacaktır, onları temizleyip arıtmayacaktır. Onlar için korkunç bir azap vardır.

    Cehennemlik olenler bir daha dunyaya donemez.
    36.31. Görmediler mi, kendilerinden önce nice nesilleri helâk ettik! Onlar artık bir daha bunlara dönmeyecekler.
    36. 32. Ancak herkes toplandığında, onlar da huzurumuzda hazır bulundurulacaklar.

    Ve son olarak bu ayetleri dikkatle okuyun lutfen:

    2. 94. De ki: "Allah katındaki âhiret yurdu diğer insanların değil de yalnız ve yalnız sizin ise, eğer doğru sözlü iseniz, hadi isteyin ölümü!"
    2.95. Ellerinin önden gönderdiği şeyler yüzünden ölümü hiçbir zaman istemeyeceklerdir. Allah, zalimleri çok iyi bilmektedir.
    2.96. Sen onları, insanların yaşamaya en düşkünü olarak bulursun. Şirke batanlardan bile... Her biri bin yıl ömür sürsün ister. Oysaki, uzun yaşaması onu azaptan uzaklaştıracak değildir. Allah, yapmakta olduklarını çok iyi görmektedir.
    .... Her biri bin yıl ömür sürsün ister...
    ... uzun yaşaması onu azaptan uzaklaştıracak değildir...


    Not:Ayrica KALPLERIN MUHURLENMESI nide hatirlayin.
    Hem kalpleri muhurleyip hemde ikinci sans?????

    DEVAMINDA YAZDIKLARINIZ ISE BASKA BIR BASLIK KONUSU.....
    Selamlar...

  3. #23
    yeni üye
    Üyelik tarihi
    Feb 2007
    Mesaj
    84
    Rep Gücü
    2780
    [QUOTE=Apollonius;
    .Yani bir musibetle doğan insanın da ona göre katsayısı olduğunu ve ona göre değerlendirildiğini, amellerinin bizimki ile bir olmayacağını düşünüyorum.
    QUOTE]


    Sevgili Apollonius bu dediğinle ile şu ayeti birlikte bir düşün sence çelişki yokmu?

    SURA SURESİ 30. AYET MEALİ
    Size gelip çatan her musibet ellerinizin kazandığı yüzündendir. Allah birçoklarını da affediyor.

    Sebepsiz yerebir insanı cezalandırmak bir zulümdür.Allah zülmden arınmıştır.O yüzden gene en doğrusunu Allah bilir diyerek ben reenkarnasyonun olduğuna inanıyorum.

    Sn.Sworden: Iste bu YORUM olur.
    Cunku boyle bir bilgi Kur’an’da yok!


    Sevgili mopsy ayet yoruma açık bir ayet ve ben de öyle bir sonuç çıkardım.

    35.37. Feryat edip dururlar orada: "Rabbimiz, çıkar bizi de önceden yaptığımızdan başka şey yapalım. Barışa ve hayra yönelik iyi bir iş yapalım." Sizi biz, öğüt alanın öğüt alacağı bir süre ömürlendirmedik mi? Uyarıcı da geldi size. Hadi, tadın bakalım azabı! Zalimler için hiçbir yardımcı yok artık.

    peki o zaman daha bebekken ölen veya 20 li yaşlarda ölen bir insanın durumu ne olacaktır?

    DEVAMINDA YAZDIKLARINIZ ISE BASKA BIR BASLIK KONUSU.....


    Başka bir başlık konusu dediğiniz şey benim reenkarnasyonu var olabileceğini düşünmemi sağlayan en önemli nedenlerden biri..Hz. Adem'in hikayesini hatırlarsak yapmaması gereken bir şeyi yapması yüzünden dünyaya gönderiliyor.Ben her insanın belki aynen birebir bunun gibi olmasa da buna benzer bir hikayesi olduğunu düşünüyorum.Çünkü müsibetle doğan bir insanın bu hale düşmesinin bir açıklaması olması lazımdır.Fakat konu ile kesin hüküm vermiyorum çünkü bazı şeyleri sadece Allah bilir. Bir de bunun olabileceğini düşünerek ayetlere bakmanızı öneririm.

    NAHL SURESİ 70. AYET MEALİ
    Allah sizi yarattı, sonra sizi vefat ettirecek. İçinizden bazıları, ömrün en basit ve düşük noktasına geri çevirilir ki, bir ilimden sonra hiçbir şey bilmez olsun. Allah Alîm'dir, Kadîr'dir.

    HAZ SURESİ 5. AYET MEALİ
    Ey insanlar! Ölümden sonra dirilme konusunda kuşku içinde olabilirsiniz. Ama şu bir gerçek ki, biz sizi bir topraktan, sonra bir spermden, sonra bir embriyodan/döllenmiş bir karışımdan, sonra ne olduğu kısmen belirli, kısmen belirsiz bir et parçasından yarattık ki, size açık-seçik beyanda bulunalım. Ve sizi rahimlerde, belirlenen bir süreye kadar dilediğimiz şekilde bekletiyoruz. Sonra sizi bir çocuk olarak çıkarıyoruz. Daha sonra da tam kuvvetinize ulaşmanızı sağlıyoruz. Bununla birlikte içinizden bir kısmı öldürülüyor, yine içinizden bir kısmı ilimden sonra bir şey bilmesin diye ömrün en basit ve düşük noktasına geri gönderiliyor. Yeryüzünü de sönmüş kül halinde görürsün. Nihayet onun üzerine suyu indirdiğimizde titrer, kabarır ve her güzel/bereketli çiftten bir şeyler bitirir.

    Bu ayetlerde de ölüm ve en basit ve düşük noktasına çevrilme olaylarının arda arda geliyor olması gene reenkarnasyona işaret ediyor olabilir.Bazıları yeniden bedenlenerek dünya hayatına gönderiliyor olabilir.En doğrusunu Allah bilir..

  4. #24
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647
    Merhaba!

    Sn.Sworden!
    Ku'an'in iddaasi imtahanin herseyini ACIKCA eksiksiz bildirmis olmasidir.
    Ikinci bir sans olsaydi bildirirdi.
    Allah cc hicbir seyi isaret etmez.Bu tasavvufcularin iddaasi.
    Herseyi direk soyler.
    Bildirmek istemedigini ise acikca soyler.
    Ornegin Kiyamet vardir,soyledir der.
    kiyamet saatini bildirmiyecegini bildirir.
    Reenkarnasyon bilgisi Kur'an'da YOKTUR.

    Siz ordan boyle dusunmemi saglar der dusunebilirsiniz.
    Ben Kur'an'da olmiyan hicbir bilgiyi dinsel anlamda dusunmem.
    Kur'an'da asla yorum yapmam.
    Olan ayetleri yazarim.

    Ayet yoksa su ayetten bu olabilire asla girmem.
    Selamlar.

  5. #25
    yeni üye
    Üyelik tarihi
    Feb 2007
    Mesaj
    84
    Rep Gücü
    2780
    Sn Mopsy ben de ayetler ışığında yazılarımı yazıyorum.Ortada reenkarnasyona işaret edebileceğini düşündüğüm ayetler var.Bunların doğrultusunda bişeyler ortaya koymaya çalışıyorum..

    ALİ İMRAN SURESİ 7. AYET MEALİ
    Kitap'ı sana indiren O'dur: Onun ayetlerinden bir kısmı muhkemlerdir ki; onlar Kitap'ın anasıdır. Diğer ayetlerse müteşâbihlerdir. Şu var ki, kalplerinde bir eğrilik ve bozukluk bulunanlar, fitne aramak, onun teviline öncelik tanımak için Kitap'ın sadece müteşâbih kısmının ardına düşerler. Onun tevilini ise bir Allah bilir, bir de ilimde derinleşmiş olanlar. Bunlar, "Ona inandık, hepsi Rabbimizin katındandır." derler. Gönül ve akıl sahiplerinden başkası gereğince düşünemez.

    Kuran'da bazı ayetlerin yoruma açık olduğunu bizzat Kuran söylüyor.Yani bazı ayetlerin birden fazla mana içerebilir.Bu yazdığım ayetler de onlardan olsa gerek..Tabi her yapılan yorumun doğru olacağı anl***** gelmiyor bu dediğim .ben de kendimce bir yorum getirdim belki de yanılıyorumdur..

  6. #26
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647
    Alıntı sworden´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sn Mopsy ben de ayetler ışığında yazılarımı yazıyorum.Ortada reenkarnasyona işaret edebileceğini düşündüğüm ayetler var.Bunların doğrultusunda bişeyler ortaya koymaya çalışıyorum..

    ALİ İMRAN SURESİ 7. AYET MEALİ
    Kitap'ı sana indiren O'dur: Onun ayetlerinden bir kısmı muhkemlerdir ki; onlar Kitap'ın anasıdır. Diğer ayetlerse müteşâbihlerdir. Şu var ki, kalplerinde bir eğrilik ve bozukluk bulunanlar, fitne aramak, onun teviline öncelik tanımak için Kitap'ın sadece müteşâbih kısmının ardına düşerler. Onun tevilini ise bir Allah bilir, bir de ilimde derinleşmiş olanlar. Bunlar, "Ona inandık, hepsi Rabbimizin katındandır." derler. Gönül ve akıl sahiplerinden başkası gereğince düşünemez.

    Kuran'da bazı ayetlerin yoruma açık olduğunu bizzat Kuran söylüyor.Yani bazı ayetlerin birden fazla mana içerebilir.Bu yazdığım ayetler de onlardan olsa gerek..Tabi her yapılan yorumun doğru olacağı anl***** gelmiyor bu dediğim .ben de kendimce bir yorum getirdim belki de yanılıyorumdur..
    Selam!

    Sn.Sworden imtahan ayetlerini baz alip YORUMA acik oldugunu Kur'an soyluyor diyorsunuz ve bir ayet yaziyorsunuz.

    Bakin yoruma acik mi diyor bu imtahan ayetlerinde..

    DIGER AYETLER;müteşâbihlerdir[/B]. Şu var ki, kalplerinde bir eğrilik ve bozukluk bulunanlar, fitne aramak, onun teviline öncelik tanımak için Kitap'ın sadece müteşâbih kısmının ardına düşerler.
    Simdi siz bu mutesabihlerin pesine dusup
    Kur'an'da olmayan bir bilgiyi Kur'an'a soyletmek mi istiyorsunuz?
    Boyle yaparak ayetin imtahanini gecermisiniz kalirmisiniz?
    Ne dersiniz.....

    Mutesabih: Birden fazla anlami olan demek degildir.

  7. #27
    yeni üye
    Üyelik tarihi
    Feb 2007
    Mesaj
    84
    Rep Gücü
    2780
    iyide mopsy kardeşim burda kınanan müteşabih ayetlerin peşine düşenler değil sadece müteşabih ayetlerin peşine düşenler.burda bir fark var..benim öyle bir şey yaptığımı da nerden çıkardın??

  8. #28
    yeni üye
    Üyelik tarihi
    Feb 2007
    Mesaj
    84
    Rep Gücü
    2780
    ayrıca müteşabih birden fazla anlamı olan demektir diye bir şey yazmadım. Müteşabih olduğu için birden fazla anlamı olabilir demek istedim..

    zümer suresi 23. ayet meali
    Allah, sözün/hadisin en güzelini, birbirine benzer iç içe ikili mânalar ifade eden bir Kitap halinde indirmiştir. Rablerinden korkanların ondan derileri ürperir. Sonra da hem derileri hem de kalpleri, Allah'ın zikri/Kur'an'ı karşısında yumuşar. Bu, Allah'ın kılavuzudur ki, onunla dilediğini/dileyeni hidayete erdirir. Allah'ın saptırdığına gelince, ona kılavuzluk edecek yoktur.

  9. #29
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647
    Alıntı sworden´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    iyide mopsy kardeşim burda kınanan müteşabih ayetlerin peşine düşenler değil sadece müteşabih ayetlerin peşine düşenler.burda bir fark var..benim öyle bir şey yaptığımı da nerden çıkardın??
    Merhaba!

    Sn.Sworden!
    Kitab-i Mubinin acik ayetlerinde reenkarnasyon YOK!
    Bu kavram icin soyle bir yol tuttugunuzu goruyorum.
    Simdi...
    Siz yorum vardir iddaasini yapip, delil olarak imtahan ayetini yaziyorsunuz.
    Sonra altina da soyle bir not dusuyorsunuz.
    Kuran'da bazı ayetlerin yoruma açık olduğunu bizzat Kuran söylüyor.Yani bazı ayetlerin birden fazla mana içerebilir.Bu yazdığım ayetler de onlardan olsa gerek..
    Yani mutesabih olabilir dediginiz ayetlerde reenkarnasyon aradiginizi belirtiyorsunuz.
    Sonrada yukaridaki soruyu soruyorsunuz.

  10. #30
    yeni üye
    Üyelik tarihi
    Feb 2007
    Mesaj
    84
    Rep Gücü
    2780
    Ben delil olarak bizzat ayetin kendisini ortaya koyuyorum.Ben ayetin reenkarnasyonu işaret edebileceğine inanıyorum siz inanmıyorsunuz.Olay bundan ibaret sanırım.
    ayrıca:Yani mutesabih olabilir dediginiz ayetlerde reenkarnasyon aradiginizi belirtiyorsunuz.
    Sonrada yukaridaki soruyu soruyorsunuz.
    diyorsunuz.
    bu dediğinizi tam anlamıyorum.Yani müteşabih ayetlerin cevapları muhkem ayetlerdemi saklı ??

Yukarı Çık