2. Sayfa, Toplam 16 BirinciBirinci 123412 ... SonSon
Gösterilen sonuçlar: 11 ile 20 Toplam: 156
  1. #11
    Aktif Üye Masterlord - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2008
    Nerden
    İzmir
    Yaş
    29
    Mesaj
    2.284
    Rep Gücü
    45818

    Post Cevap: Düşündüren Ayetler

    Alıntı bursali68´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ayrıca " Memur ve İşçinin Cuma Namazı " konu başlığı altındaki kaynakta şu yazmaktadır " Cuma namazı akıl baliğ olan sağlıklı erkeklere farzdır ".Yani bir hüküm.

    Peki bakalım ayetler ne diyor ;

    9 - Ey inananlar! Cuma günü namaz için çağrıldığı(nız) zaman, Allah'ı anmaya koşun, alışverişi bırakın. Eğer bilirseniz, bu sizin için daha hayırlıdır.

    10 - Namaz kılındıktan sonra yeryüzüne dağılın ve Allah'ın lütfundan (nasibinizi) arayın. Allah'ı çok anın ki kurtuluşa eresiniz.

    Hani burada "ERKEKLER" nerede?Oysaki Allah ne diyor " Ey İnananlar " diyor.Erkekler inanıyor da kadınlar inanmıyor mu? Bu nasıl bir fetva?

    İşte sıkıntılardan bir örnek.

    Sağlıcakla kalın.




    yorumlarını okuyunca aklıma simdilerde moda olan modern islam dini geldi

    esitlige aykırı herhangi bir ayet yada hadis gördügünüz anda bu çeviri yanlış veya
    ekleme yapılmış diyorsunuz

    işine gelen kısmını kabullenip allaha ınanıyorum demekle müslüman olunmaz
    bu sekilde islam dini yasanmaz

    mealler yanlış denmiş
    Yüce kitabımız Kuranı kerimin çevirisini yapanlar sıradan kişiler değildir.
    4 yada 5 ilahiyatçı din konusunda uzman profesör bir araya gelip öle çeviri yapmaktadır

    niye 1 den fazla en doğru çeviriyi yapabilmek adına.

    dini okadar bilen, allaha inanan bi müslüman sence Kuranın cevirisinde bilerek yanlışlık yaparmı
    yada olmayan seyleri ekleyip var gibi gösterebilirmi

    erkekleri niye üstün göstersinlerki??? sebep

    böle biseye ihtiyaçmı var??


    bazı arklarda ceviriye falan değil, direk hadislere yalan diyor
    onlarıda allaha havale ediyorum

    islam dininde 2 temel kaynak vardır
    1 cisi Kuranı kerim
    2 cisi Hadisler(peygamber efendimizin sözleri ve konu hakkındaki görüsleri)

    hadisler peygamberin cevresinde olan ve allaha inanan , halife döneminde yasamış kişiler tarafından ve onlarında oğulları vesilesiyle eksiksiz yazılmış.
    daha sonrada kitap haline getirilmiştir

    yani ne uydurma hadis vardır, nede hadisler yalandır

    islam dinini peygamber efendimizden daha çok bilen varsa tabi ona lafım yok

    ama sırf esitlik gibi komik bi kavram ugruna saçmalayıp ayetlerin cevirisinde bilerek olmayan seyler yazılmış derseniz ve üstüne üslük hadislerde uydurmadır derseniz.
    bu dinden uzaklasıp sizi ateistlige kadar götürür

    işine gelen kısmı oldumu islam dini süper bi din, son din dersiniz...

    işinize gelmedimide uydurma hadis, eklemeli ayetler dersiniz
    bunlar doğru değil dersiniz

    bende allah yardımcınız olsun derim

    gerçekleri kabullenmek gererkir
    ayet ve hadisler ortada , bu konularda yalan diye bisey söz konusu olamazzzz

    cuma namazını o zmnda erkekler kılıyodu(hz. Muhammed döneminde)

    simdide öyle

    ozmnda çalısan kesimin hepsi erkeklerden olusuyodu
    simdide büyük kısmı erkekler

    o yüzden bu ayetler daha çok erkeklere hitaben yazılmıştır


    gelelim 4 eşlilige
    peygamber efendimiz döneminde de 4 eşli müslümanların sayısı oldukça fazlaydı

    sizce allahın resulu bu yanlısa(yanlıs ve günah olsaydı tabiki) izin verirmiydi

    evet islamiyette 4 eşlilik serbesttir ve günahta değildir



    neyse konuyu uzatmayalım fazla
    ama din konusunda kesin bilmiyosanız, netten duydugunuz 1 yada2 sözde ilahiyatçı ucube proflara inanmayın

    hiç kimse dini kafasına göre değistiremez

    simdikiler esitlik diye bagrındığı için dinide ona göre degistirmek niyetindeler
    ama 500 yıl daha ugrasırlar bunun için

    saygılarımla

  2. #12
    Kıdemli Üye ResuLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jan 2009
    Mesaj
    975
    Rep Gücü
    1697

    Cevap: Düşündüren Ayetler

    Alıntı SOSYALİST´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler Resull bey,

    Meâric Suresi, Ayet 40-41, Çeviri Diyanet :

    Doğuluların ve batılıların rabbine yemin ederim ki, onların yerine daha iyilerini getirmeye Bizim gücümüz yeter ve kimsede önümüze geçemez.
    Asıl ben tesekkur ederim arkadasım ...


    Diyanet Tefsiri :

    Meâric Suresi, Ayet 40-41:

    ''' 40-41. "Doğular ve batılar" ifadesi, güneş, ay ve yıldızların doğduğu ve bat*tığı noktalar yanında, yıl boyunca güneşin doğduğu ve battığı ufuktaki farklı nok*talan da kapsar. Yüce Allah'ın bu şekilde yıldızların doğduğu ve battığı yerlere yemin etmesi O'nun evrendeki bütün yörünge hareketlerine hakimiyetini ve son*suz kudretini gösterir. "Onların yerine daha iyilerini getirmeye bizim gücümüz yeter" şeklinde çevirdiğimiz cümleyi müfessirler iki türlü yorumlamışlardır:

    a) Bu muazzam evreni yaratan ve onun yönetimine hakim olan sonsuz kudret, inkarcıları yok edip onların yerine, kendisine iman edip emir ve yasaklarına uyan kullar da getirir, hiçbir güç buna engel olamaz.

    b) Bundan maksat Yüce Allah'ın, insanları öldükten sonra dirilttiğinde onları dünyadaki yaratılışlarından daha sağlam olarak, ebedî hayata elverişli olabilecek şekilde yaratmasıdır... ''' (19)

    [19] İbn Âşûr
    Prof. Dr. Hayrettin Karaman, Prof. Dr. Mustafa Çağrıcı, Prof. Dr. İbrahim Kafi Dönmez, Prof. Dr. Sabrettin Gümüş, Kur’an Yolu:V/383.

  3. #13
    Hiper Aktif Üye SOSYALİST - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2008
    Nerden
    KAPİTALİZM SİLAH ÜRETİR, MERMİ ÜRETR, BOMBA ÜRETİR; ELBETTE BUNLARIN TÜKETİMİ İÇİN ORTAM HAZRLAYCTR
    Cinsiyet
    Erkek
    Mesaj
    5.719
    Blog Mesajları
    2
    Rep Gücü
    67062

    Cevap: Düşündüren Ayetler

    Alıntı ResuLL´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Asıl ben tesekkur ederim arkadasım ...


    Diyanet Tefsiri :

    Meâric Suresi, Ayet 40-41:

    ''' 40-41. "Doğular ve batılar" ifadesi, güneş, ay ve yıldızların doğduğu ve bat*tığı noktalar yanında, yıl boyunca güneşin doğduğu ve battığı ufuktaki farklı nok*talan da kapsar. Yüce Allah'ın bu şekilde yıldızların doğduğu ve battığı yerlere yemin etmesi O'nun evrendeki bütün yörünge hareketlerine hakimiyetini ve son*suz kudretini gösterir. "Onların yerine daha iyilerini getirmeye bizim gücümüz yeter" şeklinde çevirdiğimiz cümleyi müfessirler iki türlü yorumlamışlardır:

    a) Bu muazzam evreni yaratan ve onun yönetimine hakim olan sonsuz kudret, inkarcıları yok edip onların yerine, kendisine iman edip emir ve yasaklarına uyan kullar da getirir, hiçbir güç buna engel olamaz.

    b) Bundan maksat Yüce Allah'ın, insanları öldükten sonra dirilttiğinde onları dünyadaki yaratılışlarından daha sağlam olarak, ebedî hayata elverişli olabilecek şekilde yaratmasıdır... ''' (19)

    [19] İbn Âşûr
    Prof. Dr. Hayrettin Karaman, Prof. Dr. Mustafa Çağrıcı, Prof. Dr. İbrahim Kafi Dönmez, Prof. Dr. Sabrettin Gümüş, Kur’an Yolu:V/383.
    Teşekkür ederim, sanırım daha sizi çok yoracağım.
    Bir sorun daha çıktı galiba.
    Allah'ın yemin etmesi doğal mıdır ?
    Konu SOSYALİST tarafından (26-01-2009 Saat 06:41 PM ) değiştirilmiştir.
    HERKES BİR GÜN KOMÜNİST OLACAK

  4. #14
    bursali68
    Misafir..

    Cevap: Düşündüren Ayetler

    Alıntı Masterlord´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    yorumlarını okuyunca aklıma simdilerde moda olan modern islam dini geldi

    esitlige aykırı herhangi bir ayet yada hadis gördügünüz anda bu çeviri yanlış veya
    ekleme yapılmış diyorsunuz

    işine gelen kısmını kabullenip allaha ınanıyorum demekle müslüman olunmaz
    bu sekilde islam dini yasanmaz

    mealler yanlış denmiş
    Yüce kitabımız Kuranı kerimin çevirisini yapanlar sıradan kişiler değildir.
    4 yada 5 ilahiyatçı din konusunda uzman profesör bir araya gelip öle çeviri yapmaktadır

    niye 1 den fazla en doğru çeviriyi yapabilmek adına.

    dini okadar bilen, allaha inanan bi müslüman sence Kuranın cevirisinde bilerek yanlışlık yaparmı
    yada olmayan seyleri ekleyip var gibi gösterebilirmi

    erkekleri niye üstün göstersinlerki??? sebep

    böle biseye ihtiyaçmı var??


    bazı arklarda ceviriye falan değil, direk hadislere yalan diyor
    onlarıda allaha havale ediyorum

    islam dininde 2 temel kaynak vardır
    1 cisi Kuranı kerim
    2 cisi Hadisler(peygamber efendimizin sözleri ve konu hakkındaki görüsleri)

    hadisler peygamberin cevresinde olan ve allaha inanan , halife döneminde yasamış kişiler tarafından ve onlarında oğulları vesilesiyle eksiksiz yazılmış.
    daha sonrada kitap haline getirilmiştir

    yani ne uydurma hadis vardır, nede hadisler yalandır

    islam dinini peygamber efendimizden daha çok bilen varsa tabi ona lafım yok

    ama sırf esitlik gibi komik bi kavram ugruna saçmalayıp ayetlerin cevirisinde bilerek olmayan seyler yazılmış derseniz ve üstüne üslük hadislerde uydurmadır derseniz.
    bu dinden uzaklasıp sizi ateistlige kadar götürür

    işine gelen kısmı oldumu islam dini süper bi din, son din dersiniz...

    işinize gelmedimide uydurma hadis, eklemeli ayetler dersiniz
    bunlar doğru değil dersiniz

    bende allah yardımcınız olsun derim

    gerçekleri kabullenmek gererkir
    ayet ve hadisler ortada , bu konularda yalan diye bisey söz konusu olamazzzz

    cuma namazını o zmnda erkekler kılıyodu(hz. Muhammed döneminde)

    simdide öyle

    ozmnda çalısan kesimin hepsi erkeklerden olusuyodu
    simdide büyük kısmı erkekler

    o yüzden bu ayetler daha çok erkeklere hitaben yazılmıştır


    gelelim 4 eşlilige
    peygamber efendimiz döneminde de 4 eşli müslümanların sayısı oldukça fazlaydı

    sizce allahın resulu bu yanlısa(yanlıs ve günah olsaydı tabiki) izin verirmiydi

    evet islamiyette 4 eşlilik serbesttir ve günahta değildir



    neyse konuyu uzatmayalım fazla
    ama din konusunda kesin bilmiyosanız, netten duydugunuz 1 yada2 sözde ilahiyatçı ucube proflara inanmayın

    hiç kimse dini kafasına göre değistiremez

    simdikiler esitlik diye bagrındığı için dinide ona göre degistirmek niyetindeler
    ama 500 yıl daha ugrasırlar bunun için

    saygılarımla
    Yazdıklarınızı hayretle okudum.Çünkü her ne hikmetse birazcık ucundan bir şeyler yazmaya başlayınca hemen netten duyduğumuz ucube proflardan öğrendiğimiz gibi bir hüküm verilebiliyor.
    Sayın arkadaşım yukarıda ayet çok net.Anlaşılmaz hiç bir tarafı da yok.Yani Cuma tüm inananlara emrolunmuştur.Bu kadar basir ve net bir ayet için dahi başlarsak şayet hadisler demeye işte o zaman işin içinden çıkılmaz bir hal alır.
    Yukarıdaki örnekte ayeti kimse değiştirmemiş,ancak uygulama ayetle tutarsız.Bu durumda hadislere bakacağız.Hadislerden anlamazsak,siyerden bakacağız.Onda da bulamazsak biraz daha okuyup alimler bu konuda ne demiş ona bakacağız.O kadar aramaya gerek var mı sizce yukarıdaki CUMA ile ilgili ayette.

    Siz hadisler doğru diyebilirsiniz.Ancak ben aynı kanıda değilim.İmamı Azam Ebu Hanife yazmış olduğu eserine bakınız ve sayınız kaç tane hadis kullanmış?Oysa ki İmamı Azam Ebu Hanife aynı zamanda " Hadis Bilgini" dir.O kadar hadis içerisinde,kullandığı hadisler okyanusta kum tanesi kadardır.Niçin?
    Çünkü o dahi güvenememiştir.İmamı Azam hadislere güvenemediği için " ateist " mi oldu peki?

    Sizin değiminizle biz " Modern İslam " a dönelim siz de klasik islamda kalın.

    Sağlıcakla kalın.

  5. #15
    Aktif Üye Masterlord - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2008
    Nerden
    İzmir
    Yaş
    29
    Mesaj
    2.284
    Rep Gücü
    45818

    Cevap: Düşündüren Ayetler

    cuma namazı tüm insanlara emrolunmuştur
    ancak
    ceviriler de ona göre yapılmaktadır

    ordaki erkeklerden kastı zaten tüm insanlar içindir
    yani yeryüzüne dagılıp rızkını arayan kimlerdi o dönemde erkekler
    camide namaz kılan kimlerdi erkekler

    dolayısıyla ceviri erkekler diye yapılmıştır
    ama erkekler dedi diye namaz kadınlara farz deilmi????

    bukadar basit biseyi bile açıklamak zorunda bırakmayın artık yahu

    yazının içinde hadis bilgininden bahsetmişsin
    nerden biliyon hadisleri kullanmadığını , nerden biliyosun inanmadığını

    inanç allahla kul arasındadır
    bütün gün adamın yanındamı dolastın ????

    ama hadislere uydurma ve yalan dedigini görüyorum
    benim için konu bu noktada kapanmıştır...

    modern islam yani ilave ve ekleme yapılmış islam
    islam dininden çok uzakta yalan bi versiyondur
    hadislere ve ayetlere ekleme yapıp , islerine gelmedikleri ayetleri ve hadisleri yok sayıyolar

    bunlarada kafir diyoruz
    allaha inanıyomuş gibi görünüp aslında inanmayanlar

    kuran ve hadis bir bütündür
    ya hepsini kabul edersiniz ya hiç etmessiniz
    dinde sart kosulmaz.....
    hepsi bir bütündür

  6. #16
    bursali68
    Misafir..

    Cevap: Düşündüren Ayetler

    Alıntı Masterlord´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    cuma namazı tüm insanlara emrolunmuştur
    ancak
    ceviriler de ona göre yapılmaktadır

    ordaki erkeklerden kastı zaten tüm insanlar içindir
    yani yeryüzüne dagılıp rızkını arayan kimlerdi o dönemde erkekler
    camide namaz kılan kimlerdi erkekler

    dolayısıyla ceviri erkekler diye yapılmıştır
    ama erkekler dedi diye namaz kadınlara farz deilmi????

    bukadar basit biseyi bile açıklamak zorunda bırakmayın artık yahu

    yazının içinde hadis bilgininden bahsetmişsin
    nerden biliyon hadisleri kullanmadığını , nerden biliyosun inanmadığını

    inanç allahla kul arasındadır
    bütün gün adamın yanındamı dolastın ????

    ama hadislere uydurma ve yalan dedigini görüyorum
    benim için konu bu noktada kapanmıştır...

    modern islam yani ilave ve ekleme yapılmış islam
    islam dininden çok uzakta yalan bi versiyondur
    hadislere ve ayetlere ekleme yapıp , islerine gelmedikleri ayetleri ve hadisleri yok sayıyolar

    bunlarada kafir diyoruz
    allaha inanıyomuş gibi görünüp aslında inanmayanlar

    kuran ve hadis bir bütündür
    ya hepsini kabul edersiniz ya hiç etmessiniz
    dinde sart kosulmaz.....
    hepsi bir bütündür
    Tamam peki siz öyle inanın ben de böyle inanayım.Ya hepsini ya hiçbirini??? bune ki yeni bir kural mı?Bir kere çeviride de " Erkek " yazmıyor,yani çeviride bir yanlışlık yok.İnananlar yazıyor.Dinde şart koşan kim,ben bir şart koşmuyorum ama siz koşuyorsunuz.
    Oysaki sizde kendi açınızdan açıklama yapsanız,kişiselleştirmeden,sizi bağlayıcı daha iyi olurdu.
    Doğru söylüyorsunuz kapatalım konuyu,sonucu olmayan bir şeyi tartışmak da sanırım anlamsız.
    Sağlıcakla kalın.

  7. #17
    Kıdemli Üye ResuLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jan 2009
    Mesaj
    975
    Rep Gücü
    1697

    Cevap: Düşündüren Ayetler

    Alıntı SOSYALİST´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ederim, sanırım daha sizi çok yoracağım.
    Bir sorun daha çıktı sanırım.
    Allah'ın yemin etmesi doğal mıdır ?
    yorulmam ımkanım oldugu surece bıseyler paylasmayı isterim.


    '' Allah Neden Yemin Eder?
    Yemin, bir şeyi insanın içinde takviye eden meşhur pekiştiricilerdendir. Kur'ân-ı Kerim, bütün insanlar için inmiştir. İnsanlar onun karşısında birbirine aykırı tavırlar almışlardır. Onlardan kimi şüpheci, kimi inkârcı, kimi de çetin ve yaman bir hasımdır. Allah'ın kelâmındaki kasem/yemin, şüpheleri giderir, onları boşa çıkarır. Hüccet/delil getirir, haberleri kuvvetlendirir, hükmü en mükemmel biçimde anlatır.

    Allah'tan başkası adına yemin etmek yasaklandığı halde (bkz. Müslim, Eymân 1-4) Allah'ın mahlûkatına yemin etmesi şöyle açıklanmaktadır: Bu, bir bakıma Allah'ın kendi adına yemin etmesidir. Zira yaratılmış her şey O'nun zâtına delâlet eder. Bazı âlimler de yemin edilen şeylerin başında "Rab" kelimesinin mahzuf bulunduğunu, meselâ "semâya andolsun" ifâdesinden, maksadın "semânın Rabbına andolsun" demek olduğunu ileri sürmüşlerdir.

    Allah dilediğine yemin eder. Kulların Allah'tan başkasına yemini ise, şirkten bir çeşittir. Ömer bin Hattâb (r.a.)'dan rivâyete göre, Rasûlullah (s.a.s.) şöyle buyurmuştur: "Allah'tan başkasına yemin eden kimse, muhakkak kâfir olmuş veya şirk koşmuş olur." Ancak, Allah Teâlâ, yarattıklarına yemin etmiştir. Çünkü bunlar, yaratıcıları olan Allah'a delâlet ederler. Allah Teâlâ, insanlar bunlardan ibret alsınlar diye, bunların fazîletine ve menfaatine işaret etmek için bunlara yemin etmiştir. Allah, yaratıklarından dilediğine yemin eder. Bir kimsenin Allah'tan başkasına yemin etmesi ise câiz değildir.

    Kur'ân-ı Kerim'de kasem, lâfız olarak iki şekilde yer almaktadır:

    1- Zâhir/açık: Kasem fiili ve yemin edilen şey, kendisinde açıkça belirtilmiş olandır. Bâ (b), vâv (v) veya tâ (t) dan olan câr (cer harfleri) ile yemin edilenler (kendisinde kasem fiili hazfedilmiş olsa da) bu çeşittendir.

    2- Muzmar/gizli olan kasem: Kendisinde kasem fiili de, kasem edilen de açıkça belirtilmemiş olan yemindir. Buna ancak kasemin cevabına dâhil olan te'kid lâmı delâlet eder. Yani, yeminle ilgili bir kelime ve yemin harfleri kullanılmadığı halde, fiilin başına te'kid için "lâm" harfi getirilerek kullanılan ifadeler.

    "Veleneblüvenneküm bişey'in... (Andolsun ki, sizi biraz korku, açlık, mallardan, canlardan ve ürünlerden biraz azalma (fakirlik) ile imtihan eder, deneriz. Sen sabırlı davrananları müjdele.)" (2/Bakara, 154)

    "Letüblevünne fî emvâliküm ve enfüsiküm (Andolsun ki, mallarınız ve canlarınız konusunda imtihana çekileceksiniz)..." (3/Âl-i İmrân, 186)

    Eğer kelâmın siyakı kasem mânâsında olursa, bazı fiiller kasem yerine geçer. Kur'an'da özellikle "mîsak", "ahd" ve "vaad" kelimeleri çoğu zaman yemin yerine geçen ifadelerdir.

    "Allah, kendilerine kitap verilenlerden 'onu mutlaka insanlara açıklayacaksınız' diyerek söz almıştı." (3/Âl-i İmrân, 187),

    "Vaktiyle Biz, Benî İsrâil'e r16;yalnızca Allah'a kulluk edeceksiniz... diye mîsak/söz almıştık..." (2/Bakara, 83),

    "(Ey İsrâiloğulları!) Birbirinizin kanını dökmeyeceksiniz, birbirinizi yurtlarınızdan çıkarmayacaksınız' diye sizden mîsak/söz almıştık..." (2/Bakara, 84),

    "Allah, sizlerden iman edip sâlih amel işleyenlere, kendilerinden öncekileri halife (sahip ve hâkim) kıldığı gibi, kendilerine de yeryüzüne halife/hâkim kılacağını, onlar için beğenip seçtiği dini (İslâm'ı) onların iyiliğine yerleştirip koruyacağını ve geçirdikleri korku döneminden sonra, bunun yerine onlara güven sağlayacağını vaad etti. Çünkü onlar Bana kulluk/ibâdet ederler; hiçbir şeyi Bana şirk/eş tutmazlar. Artık bundan sonra kim ink3ar ederse, işte bunlar asıl fâsıklardır/büyük günahkârlardır." (24/Nûr, 55)

    İslâm öncesi Arap toplumunun sosyal hayatında önemli rolü olan yemini Kur'ân-ı Kerim'in muhâfaza etmesi ve âyetlerin bu yolla lafız ve mânâ açısından takviye edilmesi, yeminin önemini açıkça ortaya koymaktadır. İster kendi zâtına, ister mahlûkatına olsun Allah'ın Kur'an'da yemin ettiği, gerçek olduğuna yeminle te'kitve te'yidde bulunduğu hususlar tevhid, Kur'an, Hz. Peygamber, âhiret, cezâ ve mükâfat gibi İslâm inancının temel unsurları ile İlâhî tebliğin muhâtabı olan insan ve onun maddî ve mânevî birtakım özellikleridir.

    Yemin eden nezdinde hakikaten veya itikaden tâzim olunan bir mânâ ile, bir şeyden çekinmek veya onu yapmaya çalışmakla, insanın kendisini bağlaması, söz vermesine, sözünü te'kid etmesine kasem veya yemin denir. Yemin, aslında Arapça'da sağ el demektir. Araplardan biri, arkadaşı ile antlaştığında onun sağ elini tutardı. Bundan dolayı "and"a, sağ el anl***** yemin adı verilmiştir.

    Şurası bir hakikattir ki, Kur'an'daki Allah'ın kasemlerini araştıran kimse, pekçok ilmî gerçekleri elde eder, dikkat çekilen bu kevnî âyetlerin önem ve hikmetlerine vâkıf olur.

    Kaynak: Kavramlar Ansiklopedisi, yemin maddesi '''

  8. #18
    Kıdemli Üye ResuLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jan 2009
    Mesaj
    975
    Rep Gücü
    1697

    Cevap: Düşündüren Ayetler

    Alıntı SOSYALİST´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ederim, sanırım daha sizi çok yoracağım.
    Bir sorun daha çıktı galiba.
    Allah'ın yemin etmesi doğal mıdır ?

    Andolsun asra ki...( Asr, 1)

    Bu ayeti kerimede Cenab-ı Hak, yarattığı varlıklardan birisi üzerine yemin ediyor. Bu noktada düşünülmesi gereken iki husus vardır. Bunlardan birincisi, Allah niçin yemin eder?

    Yemin genel olarak söylenen bir söze, ortaya atılan bir iddiaya muhatabını inandırabilmek için, saygı duyulan, iki tarafça da kutsal olarak bilinen ve adı anıldığında, söylenen sözün yalan ve yanlış olmayacağı kabul edilen bir varlığın adını zikretmek, böylece karşı tarafa iddianın doğru olduğu mesajını vermektir. Çoğu zaman ise yemin için adı verilen varlık, kudretli ve aldatan kimseyi cezalandırması beklenen bir varlıktır. Müslümanların bu manada Allah'tan (c.c.) başkasının adına yemin etmesi haramdır.

    Peki Allah (c.c.) neden yemin ediyor? Elbette ki, Allah'ın (c.c.) böyle bir şahit getirmeye, sözünün doğruluğunu ispatlamak için bir başka varlığa ihtiyacı yoktur. O'nun bu yemininden kasıt, yemin ettiği varlıkla ilgili olarak insanların yanlış düşüncelerini düzeltmek ve insanların dikkatini yeminden sonra gelen ifadenin önemine çekmektir. İnsanlar kimi zaman varlıkların değerlerini olduğundan daha düşük gösterir ve onlara uğursuzluk, kötülük ve çirkinlik sıfatlarını yakıştırırlar. Halbuki onlar Allah'ın (c.c.) yarattığı diğer varlıklar gibi şereflidir ve bu kötü sıfatlara haiz değildir. İnsanlar bazen de bu varlıklara, kendilerinde bulunmayan sıfatlarla nazar eserler ve onlarda uluhiyet vehmederler. Bu da doğru değildir. Onlar yalnızca Allah'ın (c.c.) yarattığı varlıklardır. İşte Allah-u teala (c.c.) bu varlıklara yemin ederek bunların ne insanların su-i zan ettiği gibi uğursuz ve değersiz varlıklar olduğunu, ne de insanların onlarda vehmettiği gibi bir uluhiyet vasıflarının bulunduğunu, bunların yalnızca Allah'ın (c.c.) eserlerinden olduğunu vurgulamak için üzerlerine yemin etmiştir.

    Düşünülmesi gereken ikinci husus ise "Asr" ın anlamı ve Allah'ın (c.c.) neden onun üzerine yemin ettiğidir.

    Bir görüşe göre(1) "Asr" zaman (ed-dehr) demektir. Zaman insanların hayatlarını, fiillerini kuşatan bir olgudur. Yaptığımız iyi veya kötü bütün işler, zaman içerisinde gerçekleşir. Rahatlık, sıkıntı, hastalık, sıhhat, zenginlik, fakirlik hep zamanın içinde meydana gelir. Bu yüzden zaman, insanların dikkatini çeken bir olgudur. Zamana yemin etmekle, insanların dikkatleri daha sonra söylenecek sözlere çekilmiştir.
    Ayrıca cahiliye Arapları zarar ve ziyanı, zamanın kötülüklerine bağlardı. Bu gün bile insanlar başlarına bir iş geldiğinde günlerin ve rakamların uğursuzluğundan bahsetmekteler. Böylece Cenab-ı Hak, asra yani zamana yemin ederek, insanlara kötülüğün zamanda değil kendilerinde olduğunu belirtmiştir.

    Diğer bir görüşe göre (Ebu Müslim) "Asr", ikindi vakti demektir. Allah (c.c.) kuşluk vaktine (Duha) yemin ettiği gibi, günün diğer ucu olan ikindi vaktine de yemin etmiştir. Ayrıca ikindi vaktinin önemini anlatan bir çok hadisi şerif vardır. İkindi, artık günün sonunun yaklaştığı, insanların işlerini bitirmek için uğraştığı, kazanç veya kayıp hesaplarının yapıldığı bir vakittir. Ve bu özelliği ile kıyametten önceki, veya ölümden önceki son vakitlere benzemektedir. Artık hüsranda olan veya saadet içerisinde olan insan, hesap vermeye hazırlanmaktadır.

    Ayrıca cahiliye Araplarının bu vakitte işlerini bitirerek, Kabe etrafına toplandığı, burada işsiz güçsüz insanların dedikodu ve diğer çeşitli kötü işlere daldığı, bunun neticesinde çeşitli kavga, dövüş ve çirkin neticelerin hasıl olduğu rivayet edilmiştir. Bunun sonucunda Araplar, ikindi vaktinin uğursuzluğuna hükmetmişler ve aslında kendilerinde olan kötülüğü, ikindi vaktine yüklemişlerdi. İşte Allah (c.c.) bu vakte yemin ederek, insanlara onun, Allah'ın (c.c.) yarattığı şerefli bir varlık olduğunu belirtmiştir.

    Üçüncü görüşe göre, "Asr" ikindi namazı demektir. Buna delil olarak Bakara Suresinin 238. ayetinde geçen "ve, ...orta namaza(ikindi namazına) da devam edin." emri gösterilmektedir. Hz. Hafsa'nın (r.a.) Mushaf'ında bu ayetin açıklaması "ikindi namazına (salat il-Asri)" şeklinde geçmektedir. Peygamber Efendimiz(s.a.v) bir hadisinde "İkindi namazını kılmayan kimse, sanki çoluk-çocuğunu ve malını-mülkünü kaybetmiştir." buyurmuştur.(2) İkindi namazı, gündüz vakti kılınan en son namaz olması itibari ile de çok kıymetli bir namazdır. İşte bundan dolayı Allah (c.c.) ona yemin etmiştir.

    Dördüncü ve son görüşe göre "Asr", Peygamber Efendimizin yaşadığı zaman dilimidir. Zaman, Hz. Adem'den Hz. Musa'ya kadar ilk asırlar, Hz. Musa'dan Hz. Peygambere kadar orta asırlar, Hz. Peygamberden sonra ise son asırlar (ahir zaman) olarak üçe ayrılmıştır. Hz. Peygamberle birlikte İslam tüm insanlara ve cinlere, onları karanlıklardan aydınlıklara çıkarmak için gönderilmiş, vahiy son defa inmiştir. Ve Allah (c.c.), "Siz insanlar için çıkarılmış en hayırlı bir ümmet oldunuz." (Âl-i İmran, 3/110) buyurarak, Peygamberimizin ümmetini övmüştür. İşte bu yüzden, Allah (c.c.) Peygamber efendimizin yaşadığı zamana yemin etmiştir.

    Sonuç olarak "Asr" kelimesi, çeşitli manalara gelen müşterek bir lafızdır. Ve bunlardan birine yönelik kesin bir ipucu bulunmamaktadır. O halde "Asr" a bu manaların hepsi verilebilir.

    1 İbn Abbas
    2 Buhârî, Mevakit, 14; Müslim, Mesacid, 200, 201

    Kaynaklar:
    Ve'l-Asr Tefsiri - Ahmet Hamdi Akseki
    Tefsiri Kebir - Fahruddin Er-Razi
    Hak Dini Kur'an Dili - Elmalılı Hamdi Yazır.
    Safvet üt tefasir - Muhammed Ali Essabuni


    Kaynak:Sorularlaislamiyet

  9. #19
    Hiper Aktif Üye SOSYALİST - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2008
    Nerden
    KAPİTALİZM SİLAH ÜRETİR, MERMİ ÜRETR, BOMBA ÜRETİR; ELBETTE BUNLARIN TÜKETİMİ İÇİN ORTAM HAZRLAYCTR
    Cinsiyet
    Erkek
    Mesaj
    5.719
    Blog Mesajları
    2
    Rep Gücü
    67062

    Cevap: Düşündüren Ayetler

    Alıntı ResuLL´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    yorulmam ımkanım oldugu surece bıseyler paylasmayı isterim.


    '' Allah Neden Yemin Eder?
    Yemin, bir şeyi insanın içinde takviye eden meşhur pekiştiricilerdendir. Kur'ân-ı Kerim, bütün insanlar için inmiştir. İnsanlar onun karşısında birbirine aykırı tavırlar almışlardır. Onlardan kimi şüpheci, kimi inkârcı, kimi de çetin ve yaman bir hasımdır. Allah'ın kelâmındaki kasem/yemin, şüpheleri giderir, onları boşa çıkarır. Hüccet/delil getirir, haberleri kuvvetlendirir, hükmü en mükemmel biçimde anlatır.
    Allah dilediğine yemin eder.
    Yani Allah yemin eder. Ama Allah'ın ''ol'' dediği şey olduğuna göre
    yemin etmesi doğru mudur.
    Normal yaşamda bile birçok insan yemin etmeyi uygun bulmaz.
    HERKES BİR GÜN KOMÜNİST OLACAK

  10. #20
    Kıdemli Üye ResuLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jan 2009
    Mesaj
    975
    Rep Gücü
    1697

    Cevap: Düşündüren Ayetler

    Alıntı SOSYALİST´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yani Allah yemin eder. Ama Allah'ın ''ol'' dediği şey olduğuna göre
    yemin etmesi doğru mudur.
    Normal yaşamda bile birçok insan yemin etmeyi uygun bulmaz.

    Bence başka sorularında varsa hepsini sor ve bende arastırıp bildiğim kadarıyla ve hocama da danışıp hem seni hemde kendımı daha detaylı bi şekilde aydınlatırım ..Ne dersin...

Benzer Konular

  1. Düşünülmesi gereken ayetler
    uzak yollar Tarafından Kuran-ı Kerim Foruma
    Yorum: 8
    Son mesaj: 19-08-2013, 01:10 AM
  2. Kur'an KEVNİ AYETLER
    mopsy Tarafından islam (Müslümanlık) Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 24-08-2010, 02:52 PM
  3. Ayetler aranıyor :)))
    Apollonius Tarafından Kuran-ı Kerim Foruma
    Yorum: 9
    Son mesaj: 03-02-2010, 11:58 AM
  4. Düşündüren Hikaye...
    canseli Tarafından Öykü ve Hikayeler Foruma
    Yorum: 2
    Son mesaj: 16-06-2007, 01:28 AM
  5. Arap Dede - Korkunç ve düşündüren bir hikaye
    Rambo28 Tarafından ilginç konular Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 28-05-2007, 10:23 AM
Yukarı Çık