1. Sayfa, Toplam 3 123 SonSon
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 10 Toplam: 22
  1. #1
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647

    Incil Tanri sozu mu?

    Merhaba

    Bizlerin Incil,Hiristiyanlarin Mukaddes Kitap diye adlandirdiklari
    Kiabin iki ana bolumu vardir.

    Ilk bolum Eski Ahid/antlasma
    (-ki icinde Tevrat ta vardir.)

    Kilise yayinlarindan:

    3C. Bütün Kitaplar Esinlenmis midir?
    Eski Antlasma’daki kitaplarin çogunlugu (yaklasik yirmi dört kitabin on sekizi) açikça
    Tanri’nin insanlara olan Söz’ü oldugunu belirtir. Ancak bazi kitaplar, kaynaklari hakkinda
    özel bir bildiride bulunmaya gerek görmemislerdir.

    [Tanri unutmus mu acaba!?]

    Ikinci Bolum Yeni Ahid/anlasma

    Kilise yayinlarindan:


    2B. Yeni Antlasma ’da ki Esinlenme Iddialar
    Yeni Antlasma’nin tümü Kutsal Yazi olarak kabul edilmelidir.
    2. Timoteos
    3:16: “Kutsal Yazilar’in tümü Tanri esinidir ve ögretmek, azarlamak, yola getirmek ve
    dogruluk konusunda egitmek için yararlidir.”

    Simdi bu sozun gecerliligini Mukaddes Kitapla test edelim:

    “Sayin Teofilos, Birçok kisi aramizda olup bitenlerin tarihçesini yazmaya girismistir.
    Nitekim baslangiçtan beri bu olaylarin görgü tanigi ve Tanri sözünün hizmetkâ ri
    olanlar bunlari bize iletmislerdir. Ben de tüm bu olaylari ta basindan özenle
    arastirmis biri olarak
    bunlari sana sirasiyla yazmayi uygun gördüm. Öyle ki, sana
    verilen bilgilerin dogrulugunu bilesin.”
    - LUKA 1:1-


    Yani Luka incili degilmis...

    Kilise metni:
    Yesu kitabinin yazari, günesin sabit kalmasi konusundaki alintiyi
    Yasher’in kitabindaki meshur metinden yapmistir
    bakiniz Nix, J, alinti yeri:Criswell, CSB, 267-96)

    13 Halk, düşmanlarından öcünü alıncaya dek güneş durdu, ay da yerinde kaldı.
    Bu olay Yaşar Kitabı'nda da yazılıdır. Güneş, yaklaşık bir gün boyunca göğün ortasında durdu, batmakta gecikti.

    Yesu kitabi da beser sozu

    Kilise metni:
    Elçi Pavlus, Mars tepesindeki konusmasinda hiç çekinmeden kâfir bir
    sairden alinti yapmistir Elçilerin Isleri 17


    28 Nitekim, 'O'nda yaşıyor ve hareket ediyoruz; O'nda varız.' Bazı ozanlarınızın belirttiği gibi, 'Biz de O'nun soyundanız.'

    Pavlusta beser sozleri hem de...

    Kilise metni:
    Yahuda, kanona ait olmayan Hanok’un
    peygamberliginden alinti yapmistir.


    14-15 Adem'den sonraki altıncı kuşaktan olan Hanok, bu adamlara ilişkin şu peygamberlikte bulundu: "İşte Rab herkesi yargılamak üzere onbinlerce kutsalıyla geliyor. Tanrı yoluna aykırı, tanrısızca yapılan bütün işlerden ve tanrısız günahkârların kendisine karşı söylediği bütün ağır sözlerden ötürü Rab, bütün insanlara suçluluklarını gösterecektir."

    Yahuda sahte peygambere Peygamberlik payesi
    Tanri sozu nerede?


    Kilise metninde SAVUNMA

    Kutsal Kitap disi kaynaklarin kullanimi esinlenme ile uyusum içinde degildir olarak
    kabul edilmemelidir. Tanri için “Senin sözün gerçektir ” yazilmistir ve Tanri “Karanliktan isik
    parlayacak” buyrugunu vermektedir (2. Korintliler 4:6) ve kâfir bir kâhinden (Çölde Sayim
    24:17), taniklik etmek istemeyen bir bas kâhinden (Yuhanna 11:50), hatta inatçi bir katirdan
    (Çölde Sayim 22:28) bile gerçekleri söyletecek kudrete sahiptir

    SIMDI ADAMA SORMAZLAR MI?
    TANRININ KUDRETLI OLMASIYLA
    BESER SOZUNU TANRI SOZU OLARAK
    KABUL ETMENIN NE BAGLANTISI VAR!

  2. #2
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647
    Merhaba

    Iddaa:
    Kitap Tanri sozuyse hatasizdir.
    Bunla ilgili BILGI'lere bir goz atalim!

    Kilise metni:

    Kutsal Kitap’in esinlenmesini dogru bir sekilde anlayabilmemiz için bu anlama hatasizlik
    kavramini da dahil etmemiz gerekir.
    Kutsal Kitap, Tanri’nin Söz’üdür... ve Tanri hata yapmaz
    (Ibr. 6:18; Titus 1:12).

    Kutsal Kitap’in hatasizligini inkâr etmek demek, Tanri’nin dürüstlügünü ya da
    Kutsal Kitap’in Tanri’nin Sözü olduguna dair kimligini inkâr etmek demektir.
    Tanri’nin karakteri hatasizlik talep eder. Eger Kutsal Kitap’taki her ifade Tanri’dan
    ise ve Tanri, Kutsal Kitap’in beyan ettigi gibi Dogruluk Tanri’si ise, Kutsal Kitap tamamen
    dogru ya da hatasizdir. Isa, Tanri’nin ifadeleri için,

    “Onlari gerçekle kutsal kil. Senin sözün gerçektir”
    (Yuhanna 17:17)

    Mezmurlar’in yazari,
    “Sözlerinin temeli gerçektir,Dogru ilkelerinin tümü sonsuza dek sürecektir”
    (Mezmurlar 119:160)

    Süleyman,
    “Tanri'nin her sözü güvenilirdir, O, kendisine siginan herkese kalkandir”
    (Özdeyisler 30:5)

    Pavlus, Titus’a
    “Elçiligim, yalan söylemeyen Tanri'nin zamanin baslangicindan önce
    vaat ettigi sonsuz yasam ümidine dayanmaktadir”
    (Titus 1:2)

    Ibraniler kitabinin yazari su beyanda bulunmustur,
    “Öyle ki, önümüze konan ümide tutunmak için Tanri'ya siginan bizler,
    Tanri'nin yalan söylemesi olanaksiz olan bu iki degismez sey araciligiyla büyük cesaret bulalim”
    (Ibr. 6:18).

    Genel bir analiz yaparsak, Kutsal Kitap’in hatasizligina yapilan her saldiri,
    Tanri’nin karakterine yapilan bir saldiridir sonucuna variriz.
    Her gerçek Hristiyan, Pavlus’un su sözlerine yürekten inanir:
    “Kesinlikle hayir! Her insan yalanci olsa da, Tanri'nin dogru oldugu bilinmelidir. Yazilmis oldugu gibi:
    ‘Öyle ki,sözlerinde dogru çikasin ve yargilandiginda davayi kazanasin.’”
    (Romalilar 3:4)

    SIMDI Buyuk harfle yazilan HATALARA bakalim!

    Misir’dan Çikis kitabi,
    Israil’in Sept günü dinlenmesini yaratilisa baglarken

    Yasa’nin Tekrari kitabi,
    Misir’dan kurtarilmaya baglar.

    Devam edecek..........

  3. #3
    Tecrübeli Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2010
    Mesaj
    344
    Rep Gücü
    5905
    Kulanılan daha doğrusu durmadan gelişen insan dilleri ,düşüncenin sınırları kadar bir kapsama sahip deyilmi,Tanrı sözünü bu kelimelerin etraflıca kapsıyacağından emin deyilim.Sonuçda kelimeler kul yapımıve imalatı zaten o kul kusurlu birde onun için gelmiş.Olanla idare edeceğiz artık,bizede kapsamımız kadar seslenilmiş zaten , .

  4. #4
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647
    Alıntı tad1960´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kulanılan daha doğrusu durmadan gelişen insan dilleri ,düşüncenin sınırları kadar bir kapsama sahip deyilmi,Tanrı sözünü bu kelimelerin etraflıca kapsıyacağından emin deyilim.Sonuçda kelimeler kul yapımıve imalatı zaten o kul kusurlu birde onun için gelmiş.Olanla idare edeceğiz artık,bizede kapsamımız kadar seslenilmiş zaten , .
    Merhaba

    Bir san'atcidan da bu kadar guzel ifadeler gelir zaten.
    Bu sozlerinizi okuyunca bende soyle bir tefekkur gelisti.

    Birincisi:
    Sizin yonlendirmenizle yaziyorum;
    ...Tanrı sözünü bu kelimelerin etraflıca kapsıyacağından emin deyilim...
    Eger gelen gercek Tanri sozuyse
    Soyledigine en uygun kelimeyi secmistir.
    O kelimenin kavrami tam ifade ettigine karar vermistir.
    Bize de soyliyecek soz dusmez.

    Ikincisi:
    Ruh=Bilgi Allah cc tarafindan yaratilmistir.
    Bildiginiz gibi Ruh'un tamaminin indindeki/emrindeki
    Ummu'l Kitapta oldugunu bildirmistir.
    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    39.3.... ve indehu ummul kitâb.
    Sadakallah!
    Iste buradan cok az bir Ruh=Bilginin bize verildigini soylemistir.
    Bismillâhir rahmânir rahîm.
    17.85.Ve yes’elûneke anir rûh, kulir rûhu min emri rabbî ve mâ ûtîtum minel ilmi illâ kalîlâ
    Sadakallah!
    Baglaminda
    Bu kadar az bir Ruh=Bilginin verilmesinin sebebinin
    ...Tanrı sözünü bu kelimelerin etraflıca kapsıyacağından emin deyilim...
    sozunuze atif olacagini dusundum.

    Herneyse....
    Bu tefekkurumu sizle paylasarak konu disina ciktigim icin
    Ozur dilerim.

    Yeniden Kutsal Kitap-Kilise-Hiristiyan Teolog-felsefecilerin
    Konu baglamli sozlerine donelim.


    Devam edecek...........
    Konu mopsy tarafından (27-09-2011 Saat 11:22 AM ) değiştirilmiştir.

  5. #5
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647
    Merhaba

    Bildiginiz gibi Hiristiyan dunyasinda
    Buyuk harfle yazilan HATALAR 300'un uzerinde
    Bunlari buraya yasimak bilineni tekrar olur.
    Ben Kilisenin defansini yazmayi tercih ediyorum.

    Isa’nin sözlerinin çogu Aramice idi ve Incil yazarlarinin bu sözleri Yunanca ya
    tercüme etmesi gerekiyordu. Daha da ötesi, yukarida belirtildigi gibi, Yeni Antlasma
    yazarlari, günümüz yazarlarinin sahip olduklari linguistik geleneklerine sahip degillerdi.
    Bu yüzden hangi alintilarin bire bir olup,
    hangilerinin ikinci agizdan söylev ve
    hangilerinin serbest anlatim olduklarini bilmemiz mümkün degildir.

    Osborne, RCGC, 83-85

    [Ama Tanri sozu oldugunu biliyorsunuz?????]

    Kilise defansi

    Bu sözlerin tercümesi yapilirken, bu sözleri duyanlarin da hayatta olduklari ve
    yukarida belirtilen tüm gerçeklerin isiginda bakildiginda Isa’nin sözlerinin Kutsal Kitap’in
    hatasizligina nasil muhalefet ettigi iddia edilebilinir ki? Eger, Incil’de bulunan alintilarda
    belirtilenler Isa’nin kast ettikleri olmasa idi ya da Isa’nin sözleri Kendisi tarafindan ima
    edilmedigi bir anlam ile yansitilsaydi, bu durumda Kutsal Kitap’in hatasizlik doktrini tehlike
    altina girerdi.

    Tanri’nin bizlerle (mekanik ve kesin ifadeler yerine) tam ve dogru bir anlam ile
    iletisim kurma arzusunu, bizlere Isa’nin hayati ile ilgili olarak dört taniklik vermesinden
    anlayabiliriz. Isa’nin sözlerindeki ufak farkliliklar aslinda bizlerin Isa’nin vermek istedigi
    gerçek imayi kavramamiza yardimci olmaktadirlar. Eger tüm yazarlar birbirinin yazilarini
    kopyalasalardi metinde ufak farkliliklar olusmaz, ama tam anlama ulasilma yolunda geri
    kalinirdi.

    Simdi adama sorarlar;
    4 Ayri Tanri mi yazdirdi?
    1 Tanri 4 Farkli metin mi yazdirdi.
    Veya;

    Bu yüzden hangi alintilarin bire bir olup,
    hangilerinin ikinci agizdan söylev ve
    hangilerinin serbest anlatim olduklarini bilmemiz mümkün degildir
    Baglaminda;
    Ikinci agiz/Isa (as) dan duymayanlarin yazdirdiklarinin
    Tanri sozu garantisi nedir?


    Kilisenin Incilin Tanri sozu olmasi baglamindaki
    dudak ucuklatan defanslarindan biride
    Kutsal Kitap’ta Hatasizlik Ögretilmemistir.
    iddaasidir ki;

    Devam edecek..............
    Konu mopsy tarafından (28-09-2011 Saat 05:26 PM ) değiştirilmiştir.

  6. #6
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647
    Kilisenin Incilin Tanri sozu olmasi baglamindaki
    dudak ucuklatan defanslarindan biride
    Kutsal Kitap’ta Hatasizlik Ögretilmemistir.
    iddaasidir ki;

    Devam edecek..............
    Selam!

    “Kutsal Kitap’ta hatasizlik ögretisi yoktur” iddiasi da, hatasizliga karsi çikanlarin sik sik
    basvur duklari bir söylevdir. Kutsal Kitap’in kendi hatasizligini degil, esinlenmisligini
    ögrettigini ileri sürerler.

    Kilise defansi

    Bu iddia, Kutsal Kitap’ta Üçlübirlik ögretisi yoktur demek kadar hatalidir. Dogru
    olan, Kutsal Kitap’in hiçbir yerinde “Tanri üç kisiden olusmaktadir: Baba, Ogul ve
    Kutsal Ruh” yazilmamistir. Ancak bu olguya ragmen, Üçlübirlik doktrini Kutsal Kitap’ta
    açikça ve vurgulanarak ögretilmistir. Peki bu sonuca nasil varilmistir? Kutsal Kitap’ta açikça
    ögretilen iki prensipten varilan sonuç ile:

    Tanri olarak adlandirilan üç kisi vardir Baba, Ogul ve Kutsal Ruh;
    Ve tek bir Tanri vardir.
    Basit bir mantiksal çikarim bu iki gerçekten tek bir sonuca varir
    ve inancina bagli hiçbir Hristiyan bu sonuca karsi çikmamaktadir:
    Tek bir Tanri’da üç kisi vardir.

    EVET YANLIS OKUMADINIZ!
    MATEMATIK DAHISI KILISENIN
    DININI KORUMAK ICIN YAPTIGI
    INANILMAZ BAKKAL HESABI.
    TABII YERSENIZ...


    Kilise defansi
    Kutsal Kitap, ayni mantik ile kendi hatasizligini ögretmektedir. Üçlübirlik konusunda
    oldugu gibi hiçbir yerde açikça, “Kutsal Kitap, bildirdigi her seyde hatasizdir” yazilmamistir.
    Buna ragmen Kutsal Kitap’ta var olan ve vurgulanarak açikça ögretilen iki gerçek, bu sonucu
    kaçinilmaz kilmaktadir:

    Birinci olarak
    Kutsal Kitap’in kendi sözlerinin tümü Tanri'nin esinlemesidir.
    Pavlus söyle yazmistir:
    “Kutsal Yazilar’in tümü Tanri esinidir ve ögretmek, azarlamak, yola getirmek
    ve dogruluk konusunda egitmek için yararlidir.”
    2. Tim. 3:16

    “Kutsal Yazilar” yazili metinlerdir ve peygamberler defalarca Tanri'nin Söz’lerini kaydetme
    buyrugunu almislardir
    Misir’dan Çikis 24:4; Esinleme 22:19

    Davut, ölmek üzere iken su itirafta bulunmustur,
    “RAB'bin Ruhu benim araciligimla konusuyor, Sözü dilimin ucundadir”
    2. Samuel 23:2

    Yeremya’ya
    “Sana buyurdugum her seyi tek söz eksiltmeden onlara bildir” denmistir
    Yeremya 26:2

    Elçi Pavlus, su iddiada bulunmustur
    “Ruh'a uyanlara ruhsal gerçekleri açiklarken,
    Tanri'nin lütfettiklerini insan bilgeliginin ögrettigi sözlerle degil,
    Ruh'un ögrettigi sözlerle bildiririz ”
    1. Korintliler 2:13

    NEDIR BU HIRISTIYAN KARDESLERIMIZIN
    PEDER PAVLUS'TAN CEKTIGI?


    Ikincisi ise,
    Kutsal Kitap Tanri'nin söyledigi her seyin gerçek oldugunu ve tamamen
    hatasiz oldugunu vurgulayarak belirtmistir. Isa,
    “Onlari gerçekle kutsal kil. Senin sözün gerçektir” demistir
    Yuhanna 17:17

    Mezmurcu,
    “Sözlerinin temeli gerçektir” demistir
    Mezmurlar 119:160

    Ibraniler kitabinin yazari vurgulayarak,
    “Tanri'nin yalan söylemesi olanaksiz” demistir
    Ibraniler 6:18

    Pavlus, Titus’a
    “yalan söylemeyen Tanri'nin” demistir
    1:2

    Özdeyisler,
    “Tanri'nin her sözü güvenilirdir” diye belirtmektedir
    30:5

    Kisaca
    Tanri’nin karakteri, O konusurken sadece gerçekleri söylemesini talep eder. Ayni zamanda
    Kutsal Kitap, Tanri’nin kendi ifadesidir. Kutsal Kitap’ ta açikça ögretilen bu iki gerçekten
    dolayi mantiken tek bir sonuca varilir: Kutsal Kitap’in ögrettigi her sey, Tanri'nin hatasiz
    gerçekleridir.

    Yani:

    Eger Kutsal Kitap Tanri’nin Söz’ü ise, hatasizdir.
    Hristiyanlar hatasizlik doktrinini genellikle su sekilde özetlemektedirler:
    “Kutsal Kitap’in dedigi,Tanri'nin dedigidir.”
    Gerçekten de
    “Tanri” ve “Kutsal Yazi” kelimelerinin birbiri yerine kullanilmasi bunun en güzel ispatidir.

    BU MUDUR?
    INANCIN HATASIZLIGININ DELILI
    BU MUDUR?


    DEVAM EDECEK..........

  7. #7
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647
    Merhaba

    Peki Hatasizlik onemli degil.Tanri sozu olmasi onemlidir. (Ne demekse?)
    Hatasizlik on dokuzuncu yüzyil Amerikan ilâhiyatçilarinin bir icadi dir!
    Iddaasi Tarihte destek bulmus mudur?

    Büyük ortaçag ilâhiyatçisi Thomas Aquinas,
    “Kutsal Kitap’in metinsel anlaminin temelini hatali hiçbir sey olusturamaz” demistir.
    (Summa Theologica, 1, 1,10, ad 3)

    Büyük Reformcu Martin Luther defalarca,
    “Kutsal Yazilar’da asla hata olmamistir” ve
    “ Kutsal Yazilar hata içeremez” demistir.
    (Works of Luther, XV:1481; XIX:1073)

    John Calvin, eserlerinde açikça Kutsal Kitap’in hatasizligini desteklemektedir,
    “Tanri'nin gerçegininbilgisi [Kutsal Kitap araciligi ile] yüregine ekilene kadar,
    insanin yüregindeki hatanin kökü asla kurutulamaz.”
    (Kitap I, Bölüm 6)

    Methodizmin kurucusu John Wesley, Kutsal Kitap’in hatasizligini önemli bulmaktadir.
    Eserlerinde söyle yazmistir:
    “Hayir, eger Kutsal Kitap’ta en ufak bir hata var ise, binlerce hata olabilir.
    Eger bu kitapta bir hata bile varsa, bu kitap Gerçek ve Dogruluk Tanri’sindan gelmemistir.”
    (Journal, VI, 117)

    Kilise babalarinin ve Reformcularin açik ifadelerine baktigimiz zaman, hatasizlik
    doktrininin Reform teolojisinden sonraki dönemin ya da on dokuzuncu yüzyil Amerikan
    ilâhiyatçilarinin bir icadi olmadigini tartismasiz bir sekilde anlamaktayiz.


    Kilise defansi:

    Bazi kisiler ise, Kutsal Kitap’ta hatalar oldugunu bu yüzden de bu doktrinden vaz geçmemiz
    gerektigini öne sürmektedirler.

    Davis, Tanri’nin buyrugundaki bir hataya örnek olarak ise,
    Yesu’ya Kenanlilari öldürmesi için verdigi buyrugu göstermektedir.

    Peki, bu buyruga yanlis ve hatali demesini neye dayandirmaktadir?
    Davis açikça cevaplar:
    “Ben kendi adima konusuyorum, bence masum insanla rin öldürülmesi ahlâken yanlistir.”
    (Davis, DAB, 96)

    Ancak, Davis’in gözden kaçirdigi bazi önemli noktalar vardir.
    Ilk olarak Kenanlilar masumiyetten uzak bir kavimdir
    (Levililer 18:25; Yasa’nin Tekrari 9:5).

    Yörelerinde çocuklarin kurban edilmesi ve benze ri insanlik disi adetler edinmislerdir.

    Ikinci olarak ise, bu çok essiz bir buyruktur.
    Bu, her zaman uygulanmasi için verilmis olan bir Kutsal Kitap doktrini degildir.
    Bu, tarihte belli bir zamanda, belli bir olay karsisinda verilmis olan bir buyruktur.

    Üçüncü olarak ise, Tanri tüm yasamlar üzerinde hakimdir.
    Yasami veren de O’dur, alma hakkina sahip olan da
    (Eyüp 1:21; Yasa’nin Tekrari 32:39)

    Burada bir hata oldugu dogrudur, ancak bu hata.........

    SIMDI BURADA DURALIM:

    Kilise diyor ki:"Ikinci olarak ise, bu çok essiz bir buyruktur."
    Mopsy diyor ki:" Mukaddes Kitabin diger buyruklarida esiz degil mi?"

    Kilise diyor ki:"Bu, her zaman uygulanmasi için verilmis olan bir Kutsal Kitap doktrini degildir."
    Mopsy diyor ki:" Neden?Bu doktrin Kaptan Swing'te mi geciyor?"

    Kilise diyor ki:"Bu, tarihte belli bir zamanda, belli bir olay karsisinda verilmis olan bir buyruktur."
    Mopsy diyor ki:" Yani Tanri'nin her emri kiyamete kadar ki dunya yasamini kapsamaz"

    Ilginc ki ne ilginc?

    Devam edecek.......

  8. #8
    bursali68
    Misafir..
    Merhaba,

    İncil'lerin Tanrı sözü olmadığına dair İncil'lerden bir örnek de ben vereyim...Özellikle şunu da belirteyim Hristiyan veya Yehova Şahitlerine " Niçin İncillerdeki anlatımlar farklı " diye bir soru yönelttiğimde aldığım yanıt şu oldu...:

    - Nasıl ki bir doktor , bir çiftçi , bir memurun konuşma ve anlatımlarında farklılıklar varsa bu İncillerin de anlatım farklılıkları bundandır...

    Bakalım gerçekten öyle mi ve İnciller Tanrı sözü mü...;

    MATTA
    BAB-26

    1-2.İsa bütün bunları anlattıktan sonra öğrencilerine şöyle dedi: «Biliyorsunuz, iki gün sonra Fısıh bayramıdır, ve İnsanoğlu çarmıha gerilmek üzere ele verilecek.»

    3.Bu sırada başkâhinler ve halkın ihtiyarları, Kayafa adındaki başkâhinin sarayında toplandılar.

    4.İsa'yı hileyle tutuklayıp öldürmek için düzen kurdular.

    5.Ama, `Bayramda olmasın ki, halk arasında kargaşalık çıkmasın' diyorlardı.

    7.İsa Beytanya'da cüzamlı Simun'un evindeyken, yanına bir kadın geldi. Kadın, kaymaktaşından bir kap içinde çok değerli, hoş kokulu bir yağ getirmişti. İsa sofrada otururken, kadın yağı O'nun başından aşağı döktü.

    8.Öğrenciler bunu görünce kızdılar. «Nedir bu savurganlık?» dediler.

    9.«Bu yağ pahalıya satılabilir, parası yoksullara verilebilirdi.»


    ======================

    MARKOS
    BAB-14

    1.Fısıh ve Mayasız Ekmek bayr***** iki gün kalmıştı. Başkâhinlerle din bilginleri İsa'yı hileyle tutuklayıp öldürmenin bir yolunu arıyorlardı.

    2.«Bayramda olmasın, yoksa halk arasında kargaşalık çıkar» diyorlardı.

    3.İsa Beytanya'da cüzamlı Simun'un evinde sofrada otururken yanına bir kadın geldi. Kadın, kaymaktaşından bir kap içinde çok değerli, saf hintsümbülü yağı getirmişti. Kabı kırarak yağı O'nun başından aşağı döktü.

    4-5.Bazıları buna kızdılar; birbirlerine, «Bu yağ niçin böyle boş yere harcandı? Üç yüz dinardan fazlaya satılabilir, parası yoksullara verilebilirdi» diyerek kadını azarlamaya başladılar.

    =====================

    YUHANNA
    BAB-12

    1.İsa, Fısıh bayramından altı gün önce, ölümden dirilttiği Lazar'ın bulunduğu Beytanya'ya geldi.

    2.Orada kendisi için bir ziyafet düzenlediler. Marta hizmet ediyordu. İsa'yla birlikte sofrada oturanlardan biri de Lazar'dı.

    3.Meryem, çok değerli saf hintsümbülü yağından yarım litre kadar getirerek İsa'nın ayaklarına sürdü ve saçlarıyla ayaklarını sildi. Ev yağın güzel kokusuyla doldu.


    4-5.Ama öğrencilerinden biri, İsa'yı sonradan ele verecek olan Yahuda İskariyot, «Bu yağ neden üç yüz dinara satılıp parası yoksullara verilmedi?» dedi.

    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXX

    YEMEK NE ZAMAN...?

    Matta 'ya göre : Fısıh Bayramından 2 gün önce...
    Markos'a göre : Fısıh Bayramından 2 gün önce...

    Luka'ya göre : Luka bu konudan habersiz...!!!

    Yuhanna'ya göre : Fısıh Bayramından 6 gün önce...!!!
    =========

    KADIN VEYA KADINLAR KİMLER...?

    Matta'ya göre : Hizmet eden bir kadın var mı yok mu belli değil... Ancak Hz.İsa'nın "...yanına bir kadın geldi..." Bir kadın , kim olduğu MEÇHUL...

    Markos'a göre : Hizmet eden bir kadın var mı yok mu belli değil... Ancak Hz.İsa'nın"...yanına bir kadın geldi..." Bir kadın , kim olduğu MEÇHUL...

    Luka'ya göre :
    Dedim ya LUKA bu konudan / olaydan habersiz...

    Yuhanna'ya göre :Hizmet eden kadının adı MARTA...Bu arada Marta kim , Marta ölmüşken Hz.İsa'nın dirilttiği LAZAR 'ın kızkardeşi...Bir de Hz.İsa'nın yanına gelen kadın var,onun da ismi MERYEM...Namı diğer MECDELLİ MERYEM...

    =========

    OLAYDAKİ MALZEME...?

    Matta'ya göre : kaymaktaşından bir kap ve içinde çok değerli adı verilmeyen bir yağ...

    Markos'a göre : kaymaktaşından bir kap ve içinde çok değerli hintsümbülü isminde bir yağ...Markos yağın ismini biliyor...Bunu Matta ile aynı sayabiliriz...

    Luka'ya göre : Luka'nın zaten bir şeyden haberi yok...!!!

    Yuhanna'ya göre : Kap falan söylenmiyor...çok değerli saf hintsümbülü yağından yarım litre kadar...Müthiş br detay...
    ==================================

    Hani Zurnanın garip bir ses çıkarttığı yer vardır...İşte tam da oraya geldik...
    OLAY NEDİR...?

    Matta'ya göre :İsa sofrada otururken, kadın yağı O'nun başından aşağı döktü.
    Markos'a göre : Kabı kırarak yağı O'nun başından aşağı döktü.

    Luka'ya göre : Luka'yı geçtim...!!!Yuhanna'ya göre :İsa'nın ayaklarına sürdü ve saçlarıyla ayaklarını sildi.

    Birinde sadece yağı başından aşağı döküyor , diğerinde " kabı kırarak " başından aşağı döküyor , diğeri garip bir şekilde hayır diyor yağ Hz.İsa'nın ayaklarına sürüldü ve saçları ile ayakları silindi...Müthiş Detay...!!!
    ========

    KADINA KIZANLAR KİMLER...?

    Matta'ya göre :" Öğrenciler bunu görünce kızdılar " Öğrenciler , Havariler..Yani hepsi...

    Markos'a göre :" Bazıları buna kızdılar " Bu bazılarının kimler olduğu belli değil...

    Luka'ya göre :
    Luka ne görmüş ne duymuş ne de biliyor...!!!

    Yuhanna'ya göre :" Ama öğrencilerinden biri, İsa'yı sonradan ele verecek olan Yahuda İskariyot.." Yhanna da yine farklı ve yine bir Detay...!!!

    ========================================

    1- Ayetlerin neresinden tutsak elimizde kaldı...!!!

    2- Ayetlerin Tanrı sözü olması GÜME GİTTİ...!!!

    3- Anlatım faklılığı anlayabileceğimiz bir şey , fakat " Eylem Farklılıkları " anlaşılamayacak bir şey...

    Sinek ufak ama mide bulandırır...

    Sağlıcakla kalınız...

  9. #9
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647
    Merhaba

    Kilise defansina devam edelim!
    Burada bir hata oldugu dogrudur, ancak bu hata Tanri'nin buyrugunda degil, Tanri'nin
    Yesu’ya vermis oldugu buyrugunu yani Tanri'nin Söz’ünün dogrulugunu ya da yanlisligini
    belirlemek için insani mantik çerçevesinin ve duygularin kullanilmis olmasidir. Tanri, bu
    konuda konusmustur,

    “‘Çünkü benim düsüncelerim, Sizin düsünceleriniz
    degil, Sizin yollariniz benim yollarim degil’ diyor RAB.”
    Yesaya 55:8

    Mopsy:
    Burada araya girelim.
    Ve Turkcede ki unlu bir deyimle;
    "koylu kurnazligi yapilmasina engel olalim!"

    ..Tanri, bu konudaYesaya 55:8 konusmustur...
    Bu bir yalandir!
    Evet bu ayet Mukaddes Kitapta vardir.
    Ama Yesu’ya Kenanlilari öldürmesi için verdigi buyrugun elestirisi degildir.
    Hemen ustteki ayeti okursak adres belli olur.

    Kötü kişi yolunu, Fesatçı düşüncelerini bıraksın;
    RAB'be dönsün, merhamet bulur,
    Tanrımız'a dönsün, bol bol bağışlanır.
    Yesaya 55:7

    Davis burada
    Mukaddes Kitabin Rabbine donmus kisiye
    Rabbin verdigi oldurme emrini elestiriyor.

    Yani
    Mukaddes Kitabin cizdigi emri veren
    Rabb profilini elestiriyor.


    Yoksa kilisenin saptirmasi gibi sorun insani secim degil;

    KILISE_"Tanri'nin Söz’ünün dogrulugunu ya da yanlisligini
    belirlemek için insani mantik çerçevesinin ve duygularin kullanilmis olmasidir."
    Kilise defansi
    Bazi öne sürülen hatalar ise, Kutsal Kitap’in el yazisi ile kopyalama islemini yapan
    yazicilarin bu islem esnasinda olusturdugu uyumsuzluklardan dogmustur.
    Bu konudaki bir örnek, Kral Ahazya’nin yasi ile ilgilidir.

    Tahta çikma yasi
    2. Krallar 8:26’ya göre yirmi iki iken,
    2. Tarihler 22:2’ye göre kirk ikidir.

    Diger öne sürülen “hatalar” ise çeliskili degil,
    farkli ifadeli durumlardir.Ornegin
    Dirilisten sonra mezarin basinda

    Luka,
    iki adet melek oldugunu kaydederken (24:4),
    Matta
    Tek bir melekten bahseder. (28:2)

    Bu bir ifade ayriligidir. Eger Luka iki melek var derken,
    Matta özellikle mezarin basinda sadece bir adet melek var diye
    bir ifadede bulunmus olsa idi, bu bir çeliski olurdu.

    Mopsy:
    Burada araya girelim!
    Hem
    Kutsal Kitap Tanri sozu diyeceksin,
    Sonra 22 mi 42 mi oldugunu bilmeyen bir Tanriya inanacaksin

    Ustelik
    Bunu tercume edenlerin ustune atacaksin.
    Ustelik
    Bu iftirani ispat icin cevrinin yapildigi
    orjinal dildeki Kitabi gostermek yerine
    Orjinal Ibranice/Aramca Kitap kayip diyeceksin

    Ikinci olarak:

    Kilise-Matta
    Tek bir melekten bahseder. (28:2)

    Ve

    kilise-Matta özellikle mezarin basinda sadece bir adet melek var diye
    bir ifadede bulunmus olsa idi, bu bir çeliski olurdu.
    Adamin;"Armut! Tek demek bir demektir zaten diyesi geliyor."
    Kilise defansi:
    Öne sürülen çeliskiler ortaya yeni çikmamislardir. Asirlar önce Kutsal Kitap âlimleri
    tarafindan fark edilmislerdir. Ancak günümüzde bu ayriliklari fark eden kisiler, bunu yeni bir
    kesif gibi algilayip, hatasizlik doktrininin terk edilmesi çagrisini yaparlar. Çagimizda yasayan
    ve hatasizlik doktrinini inkâr eden bu âlimler, son zamanlarda elde edilen bazi bulgulardan
    sonra hatasizlik doktrininden mecburen vazgeçtikleri izlenimini yaratirlar. Aslinda bunun tam
    aksi dogrudur. Günümüzde Kutsal Kitap’in orijinaline olan uygunlugunun dogrulanmis
    kisimlarinin yüzdesi, geçen asirlara göre kiyaslandiginda çok daha fazladir. Ayni durum
    eskiden açiklanamayan, ancak günümüzde açiklamaya kavusmus bazi sorunlar için de
    geçerlidir. Ölü Deniz Tomarlari, Sümer, Nag Hamn ve en son zamanlarda gerçeklesen Ebla
    kesifleri, günümüz aydinlarina geçmisteki Protestanlarin asirlar boyunca sahip olduklari
    delillerden çok daha fazlasini bizlere sunmustur.

    Mopsy-Ne diyecegimi sasirdim.
    Cumle su:
    Günümüzde Kutsal Kitap’in orijinaline olan uygunlugunun dogrulanmis
    kisimlarinin yüzdesi, geçen asirlara göre kiyaslandiginda çok daha fazladir.
    Hiiiii?
    Yani Kiliseye gore:
    Mukaddes Kitabin DOGRULANMAMIS kisimlari varmis.

    Adama sormazlar mi?
    Tanri sozu olan bir seye iman eden
    Onda dogrulanan/dogrulanmayan
    gibi bir dusuncesi olabilir mi?
    Ustelik KILISE!

    Buna da ben affinizi ve yuksek musaadelerinizi istiyerek
    Ohaaaaaaaaaa!
    Diyorum oha!
    Devam edecek...........

  10. #10
    bursali68
    Misafir..
    Merhaba,

    Hz.Zekeriya'nın babası kim...? Bakalım İncil'de Hz.İsa kimin olduğunu söylüyor...:

    MATTA
    BAB-23

    34.Bunun için işte, size peygamberler, hikmetli adamlar ve yazıcılar gönderiyorum; siz onlardan bazılarını öldürecek, ve haça gereceksiniz; ve bazılarını havralarda dövecek, ve şehirden şehre kovacaksınız;

    35.ki, salih olan Habilin kanından, mabetle mezbah arasında öldürdüğünüz
    Barahiya oğlu Zekaryanın kanına kadar, yeryüzünde dökülen her salih kan, üzerinize gelsin

    36.Doğrusu size derim: Bütün bu şeyler bu neslin üzerine gelecektir.



    Peki Tevrat Hz.Zekeriya'nın babasının ismini söylüyor mu...:

    TEVRAT
    II.TARİHLER
    BAB-24

    20.Ve kâhin Yehoyadanın oğlu Zekaryanın üzerine Allahın Ruhu geldi; ve kavmın arasında yüksek bir yerde durdu, ve onlara dedi: Allah şöyle diyor: Niçin RABBİN emirlerinden öte geçiyorsunuz da işleriniz iyi gitmiyor? siz RABBİ bıraktığınız için o da sizi bıraktı.

    21.Ve ona karşı düzen kurdular, ve onu kıralın emrile RAB evinin avlusunda taşlarla taşladılar.

    22.Böylece kıral Yoaş
    Zekaryanın babası Yehoyadanın kendisine ettiği inayeti hatırına getirmedi, ve oğlunu öldürdü. Ve ölürken: RAB görsün ve arasın, dedi.


    Hz.İsa , Hz.Zekeriya'nın babasının ismi : BARAHİYA diyor...

    Tevrat , Hz.Zekeriya'nın babasının ismi :
    YEHOYADA diyor...


    Şimdi buradan çıkan sonuç şunlar olabilir...;1- Hz.İsa Tevrat'ı okumamış,dolayısı ile bu konuda BİLGİSİ YANLIŞ...,

    2- Hz.İsa Tevrat'ı okumuş ancak TEVRAT YANLIŞ...,

    3- Eğer Tevrat ve İncil VAHY ise İKİSİNDEN BİRİ YANLIŞ...,

    4- İncil başka birileri tarafından yazılmış MECMUA niteliğinde ve yazarın Tevrat'ta yazandan HABERİ BİLE YOK...,


    Sağlıcakla kalınız...

1. Sayfa, Toplam 3 123 SonSon

Benzer Konular

  1. Tevrat ve incil'de örtünme
    mopsy Tarafından Diger Dinler Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 27-12-2011, 02:58 PM
  2. Zebur,Tevrat,Incil
    mopsy Tarafından Diger Dinler Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 13-05-2010, 09:02 AM
  3. Hüküm Günü-incil
    mopsy Tarafından Diger Dinler Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 30-09-2009, 10:18 PM
  4. Yeni ahid Incil olsaydi-I
    mopsy Tarafından Diger Dinler Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 27-05-2009, 10:24 AM
  5. Bir Muslumanin Incil Cozumlemesi
    _ROJAWELAD_ Tarafından Diger Dinler Foruma
    Yorum: 7
    Son mesaj: 11-05-2009, 08:42 PM
Yukarı Çık