Gösterilen sonuçlar: 1 ile 5 Toplam: 5

Yahuda İskaryot Bir Kahraman mı?

Din ve İnanç Kategorisi Diger Dinler Forumunda Yahuda İskaryot Bir Kahraman mı? Konusununun içerigi kısaca ->> MERHABA! Yahuda İskaryot Bir Hain mi? Yoksa Bir Kahraman mı? Yahuda İncili Üzerine Bir Yorum Eğer Yahuda İncilinin ifade ettiği ...

  1. #1
    - Çevrimdışı
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.030
    Rep Gücü
    88647

    Yahuda İskaryot Bir Kahraman mı?

    MERHABA!

    Yahuda İskaryot Bir Hain mi?
    Yoksa Bir Kahraman mı?

    Yahuda İncili Üzerine Bir Yorum

    Eğer Yahuda İncilinin ifade ettiği gibi Yahuda gerçekte bir hain
    değil de İsa’nın rolünün gerçekleşmesi için bilinçli olarak kendini
    feda eden bir kahramansa o zaman geleneksel Hıristiyan düşüncesi
    bundan bir zarar görür mü? Veya diğer bir ifadeyle eğer Yahuda
    İncili kanonik İncillerin aksine Yahuda ile ilgili gerçeği söylüyorsa o
    zaman bu gerçek, Yahuda’yı hain olarak niteleyen geleneksel Hıristiyan
    düşüncesi için bir meydan okuma olmaz mı? Yahuda İncilini,
    asli günah, insan neslinin suçluluğu, Yahudi tarihi boyunca bu günah
    ve suçluluğun ortadan kaldırılması için Tanrı tarafından çeşitli
    ilahi müdahalelerin olduğu, ancak bu müdahalelerin her seferinde
    başarısızlıkla sonuçlanması üzerine Tanrı’nın kendiyle aynı cevhere
    sahip olan İsa’yı bakire Meryem aracılığıyla dünyaya gönderdiği,
    onun insanların günahlarına kefaret olarak çarmıhta canını verdiği
    şeklindeki geleneksel Hıristiyan düşüncesi ışığında değerlendirdiğimizde
    şunu rahatlıkla ileri sürebiliriz. Yahuda İncili iddia edildiğinin
    aksine İsa’nın mesajı ve fonksiyonuyla ilgili bu geleneksel
    anlayışa meydan okumanın aksine onu meşrulaştırmaktadır. Çünkü
    geleneksel Hıristiyan düşüncesinde ileri sürüldüğü gibi eğer hain
    olarak kabul edilen Yahuda İskaryot İsa’yı Yahudi dini yetkililerine
    jurnallememiş ve bu şekilde onun yakalanmasına vesile olmamış
    olsaydı o zaman İsa da çarmıha gerilmemiş olurdu. Durum böyle
    olunca da yukarıda ifade ettiğimiz gibi İsa’nın çarmıhta kanını
    akıtmak suretiyle insanlığın günahına kefaret olduğu yönündeki
    geleneksel kefaret doktrini gerçekleşmemiş olurdu ki bu da mevcut
    Hıristiyan teolojisinin en önemli dayanağını kaybetmesi anl*****
    gelirdi. İşte Yahuda İskaryot İsa’yı ele vermek suretiyle onun çarmıha
    gerilmesini sağladığı ve bu şekilde geleneksel Hıristiyan teolojisi
    için büyük öneme sahip olan kefaret doktrine geçerlilik kazandırdığı
    için yaptığı eylemden dolayı her ne kadar hain olarak görülse
    de Yahuda İncilinin ifade ettiği gibi o aslında bir kahramandır.

    Çünkü yukarıda da ifade ettiğimiz gibi Yahuda İskaryot olmasaydı
    İsa tutuklanmayacak ve insanlığın günahına kefaret olarak çarmıha
    gerilmemiş olacaktı. İşte bundan dolayı kanaatimizce
    Hıristiyanlar İsa’yı Yahudi yetkililere teslim ettiği için Yahuda’ya
    lanet etmemeli aksine bunu yaparak onun çarmıhta ölümünü
    sağladığı için ona minnet duymalıdır. Yahuda İncili de tam olarak
    bunu yaparak Yahuda İskaryot’un aslında bir kahraman ve
    İsa’nın en güvenilir havarisi olduğunu ilan etmektedir.

    http://www.dinlertarihi.com/dergi/ci...i1-2/aydin.pdf

  2. #2
    - Çevrimdışı
    Süper Aktif Üye RABİA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Mar 2008
    Mesaj
    4.585
    Blog Mesajları
    4
    Rep Gücü
    52573
    Sn.mopsy,

    Zannımca,müslümanların Hristiyan öğretilerini değil de,İslamın bildirilerini paylaşması anlatması daha yerinde olacaktır.

    Hz.İsa'nın yerini para karşılığı ispiyonladığı için,çarmıha gerilen,aslında Hz.İsa değil,Ona çok benzeyen İskaryot idi.


    Biz, Allah'ın Resulü Meryem oğlu Mesih İsa'yı gerçekten öldürdük" (katelna) demeleri nedeniyle de (onlara böyle bir ceza verdik.) Oysa onu öldürmediler (ma katelehu) ve onu asmadılar (ma salebe). Ama onlara (onun) benzeri gösterildi (şubbihe). Gerçekten onun hakkında anlaşmazlığa düşenler, kesin bir şüphe içindedirler. Onların bir zanna uymaktan başka buna ilişkin hiçbir bilgileri yoktur. Onu kesin olarak öldüremediler (ma katelehu). (Nisa Suresi, 157)
    Konu RABİA tarafından (17-09-2009 Saat 11:31 AM ) değiştirilmiştir.
    Tırtılın Dünya'nın sonu dediğine;
    Usta, kelebek der.

  3. #3
    - Çevrimdışı
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.030
    Rep Gücü
    88647
    SELAM!

    Sn.Rabia 800 milyon Katolik inancinin basi Papaligin
    Inananin afaroz edilecegini bildirdigi bir Incilin
    Hemde birinci 100 yy icinde yazildigi kesinlesmis ve
    Orjinali ele gecmis bir Incilin kiliseyi yalanliyan
    Ana konusunun bir yorumudur.

    DEVAMI GELECEK....

  4. #4
    - Çevrimdışı
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.030
    Rep Gücü
    88647
    SELAM!

    National Geographic Society tarafından çözümlemesi yaptırılarak bilim dünyasına
    sunulan ve bu cemiyetin çıkardığı National Geographic Türkiye’nin Mayıs
    2006 kapak konusu olan Yahuda İncili, 20. yüzyılın sonlarında Mısır’da bulunan
    gnostik karakterli bir İncil nüshasıdır. Bu İncilin ortaya çıkışının ilk bakışta
    Hıristiyan dünyaya bomba etkisi yaptığı muhakkaktır. Çünkü bu İncil, Hıristiyanlık
    tarihinde ihanetçi olarak görüldüğünden kendisinden en çok nefret edilen
    bir şahsın –İsa’nın on ikinci havarisi olan Yahuda İskaryot’un- aslında İsa’nın
    rolünün gerçekleşmesini sağlayan bir kahraman olduğunu ortaya koymaktadır.
    Bu yazıda bu Yahuda İncili muhtevasıyla birlikte Türk okuyucusuna tanıtılarak
    değerlendirilmesi yapılmaktadır. Sonuç olarak da eğer Yahuda İskaryot İsa’yı
    ele vermek suretiyle ona ihanet etmemiş olsaydı çarmıh ve buna bağlı olarak Hıristiyan
    teolojisinin temel doktrinlerinin en önemlisi olan kefaret doktrini olmamış
    olacaktı. İşte bundan dolayı Hıristiyanlar İsa’yı Yahudi yetkililere teslim ettiği
    için Yahuda’ya lanet etmemeli aksine bunu yaparak onun çarmıhta ölümünü
    sağladığı için ona minnet duymalıdır. Yahuda İncili de tam olarak bunu yaparak
    Yahuda İskaryot’un aslında bir kahraman ve İsa’nın en güvenilir havarisi olduğunu
    ilan etmektedir.

    DEVAM EDECEK....

  5. #5
    - Çevrimdışı
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.030
    Rep Gücü
    88647

    Hainlikten Kahramanlığa: Yahuda İncilinin Muhtevası Üzerine

    MERHABA!


    Muhtevasıyla ilgili bilgi vereceğimiz Yahuda İncili de tıpkı 1945
    yılında yukarı Mısır bölgesindeki Nag Hammadi kasabasında ele
    geçen el yazması eserler gibi gnostiklere ait bir yazma olduğu için
    Yahuda İncilinin muhtevasının daha iyi değerlendirilebilmesi için
    gnostik düşüncenin ne olduğunu ve genel özelliklerini kısaca okuyucunun

    Yunanca’dan türeyen “gnosis” kelimesi “bilgi” veya “bilme eylemi”
    anlamlarına gelmektedir. Gnostikler maddi dünyanın dışında,
    ilahi akıl olarak tasavvur ettikleri, mutlak iyilik kaynağı bir
    güçün bulunduğuna inanmaktaydı. İnsan özünde bu ilahi güçten
    bir kıvılcım taşımakta ancak çevresini saran maddi dünyadan dolayı
    o güçten irtibatı koparılmaktadır. Gnostiklerin düşüncesine göre
    bu kusurlu dünya, Mutlak Tanrının değil daha alt seviyedeki bir
    yaratıcının işidir.

    Hıristiyanlığın ilk yüzyılında “gnostik” terimi çeşitlilik arz eden
    yeni Hıristiyan toplumunun kurulu yapısına/din anlayışına karşı
    çıkan kısmını ifade etmek için kullanılıyordu. İsa sonrası dönemde
    onu izleyenler arasında Mesih’e ve onun mesajına basitçe inanmayı
    değil, aynı zamanda ilahi varlığın vahyedici tecrübesi veya özel
    tanığı olduklarını iddia ederek resmi kilise yapısından kendilerini
    ayırt eden gruplar vardı. İşte bu grupların başında da gnostik karakterli
    olanlar gelmekteydi. Gnostik Hıristiyanlara göre sahip olunan
    gnosis/gizli bilgi/marifet Mesih’in geçek taraftarlarını diğerlerinden
    ayırt etmeye yarıyordu. Stephan Hoeller’e göre gnostik Hıristiyanlar
    “varlığın gerçek hakikatlerinin doğrudan, kişisel ve mutlak
    bilgisinin insanoğlu tarafından elde edilebileceği ve böyle bir
    bilgiye erişmenin insan hayatının en yüce başarısını teşkil ettiği”
    kanaatindedir.

    Gnostik öğretinin belli başlı özelliklerini şu şekilde sıralayabiliriz:
    (1) İnsanoğlu mevcudiyetin gerçek hakikatlerinin doğrudan,
    kişisel ve mutlak bilgisi ulaşabilir. Bundan dolayı bu bilgiyi elde
    etmek insan yaşamının en üstün ve önemli başarısıdır. Ancak bu
    bilgi çalışarak elde edilen rasyonel veya önermesel bir bilgi değil,
    tecrübeyle elde edilebilecek bir bilgidir. (2) Gnostisizm yaratılmamış
    ben veya benim içindeki benin bilgisidir ve bu bilgi insanı özgürlüğe
    ulaştırır. Bir gnostiğin ulaşabileceği vahyedici idraklerin en
    başta geleni gizli bilgiyle gelen ve kişinin içinde yaratılmamış bir
    şey olan derin uyanıştır. Gnostikler, Tanrı ile aynı cevhere sahip
    olduğunu iddia ettikleri bu “yaratılmamış bene” ilahi tohum, inci,
    bilme kıvılcımı adını vermektedir. O, insanın gerçek varlığı, insanoğlunun
    ve benzer şekilde ilahi varlığın zaferdir.

    İnsanoğlu bu bilgiye eriştiğinde o zaman artık özgür olduğunun farkına varır.
    Gnostik tecrübe mitolojik ve şiirseldir. Öykü, metafor ve ritüel kabullerde
    gnostikler rasyonel önerme veya dogmatik kabuller tarafından
    ifade edilemeyen ince ve sezgiye ait anlamları keşfetmeye
    çalışır. (4) Gnostisizmde Tanrı imajı dualist yani ikilidir. Gnostikler
    bir taraftan İlahi Varlığın mutlak birliği/tekliği ve tamlığını kabul
    ederken diğer taraftan inanılan bu yüce varlığın dışında maddeydi
    ve maddi varlıkları yaratan yaratıcı başka bir tanrı kabul edilmektedir.

    Yukarıda gördüğümüz gibi kanonik olarak kabul edilen İnciller
    ve onlara dayanılarak geliştirilen geleneksel Hıristiyan düşüncesinde
    hain olarak ilan edilen Yahuda İskaryot, Yahuda İncilinde İsa’nın
    mesajını en iyi anlayan ve onun Tanrının kurtuluş planındaki rolünün
    gerçekleşmesi için kendini feda eden bir kahraman olarak sunulmaktadır.
    Yahuda İncilinin hemen başında bu İncilin Hıristiyan düşüncesinde
    İsa’nın son akşam yemeği olarak kabul edilen Fısıh kutlamasından
    önceki üç hafta boyunca İsa’nın Yahuda İskaryot’a naklettiği/
    öğrettiği gizli bilgiyi konu edindiği ifade edilmektedir. İncil’de en
    dikkat çekici olan husus İsa’nın, İncil boyunca yukarıda ana özelliklerini
    ifade ettiğimiz gnostik düşünceye sahip bir öğretmen gibi
    davranmasıdır. Nitekim İncilin hemen başında İsa, havarilerini
    formel olarak şükran duası yaparken bulduğunda onların bu ibadetin
    ruhunu kavrayamadığını sadece Eski-Ahitin Tanrısını memnun
    etmek için söz konusu ritüeli yerine getirdiklerini ima etmektedir.
    Nitekim İncilin ifadesine göre İsa, şükran duasında bulunan havarilerine
    şöyle demektedir: “…siz bunu kendi iradenizden dolayı yap-
    mıyorsunuz? Sizin bunu yapmanızın nedeni övülmeyi arzu eden
    tanrınızdır”.

    İncil’in dikkat çeken ikinci önemli noktası ise Yahuda dışında
    havarilerinin İsa’nın kim olduğunu ve fonksiyonunun ne olduğunu
    bilmediklerini ifade etmesi ve Yahuda’yı diğerlerinden ayrı tutmasıdır.
    İncil’e göre İsa, Yahuda’ya diğer havarilerden ayrılmasını
    çünkü kendisine Tanrı’nın Krallığına ulaşmasının mümkün olduğunu
    bildirmektedir. Bu ifadeden sonra İncil’e göre İsa, Yahuda’ya
    kainat, kainattaki ruh ve düzen; Adem bağlamında insanoğlunun
    yaratılışı, kaos ve yer altı dünyası ile ilgili bilgi verdikten sonra
    onun diğer havarilerden üstün olduğunu çünkü kendi misyonunu
    en iyi onun anladığını ifade ederek “Sen onların hepsine üstün geldin.
    Zira sen beni giydireni kurban edeceksin” sözünü söylemektedir.
    Bu söz, Yahuda’ya yüklenen misyonu özetlemektedir. Buna
    göre İsa, kendini maddi beden tarafından tutsak edilen bir ruh olarak
    görmekte ve maddi bendenden kurtulma arzusuyla yanıp tutuşmaktadır.

    Ancak bu kurtuluşun gerçekleşmesi için yukarıda
    genel özelliklerini verdiğimiz gnostik düşünceye göre bir aracıya
    ihtiyaç duyulmaktadır. İşte bu aracı Yahuda’dır. Nitekim İncilin
    sonunda ifade edildiği Yahuda, İsa’yı yakalamaya gelen Yahudi
    önde gelenleriyle/başrahiplerle anlaşarak İsa’yı onlara teslim etmiştir
    ve böylece onun çarmıha gerilmesine vesile olarak ruhunu beden
    hapishanesinden kurtarmıştır.

    Burada şu hususunda altını çizmekte fayda var. Yahuda İncili
    para karşılığı Yahuda’nın İsa’yı Yahudi dini liderlerine teslim ettiğini
    ifade ettikten sonra çarmıhın vukuuna değinmeden sona ermektedir.
    Yani kanonik İncillerdeki gibi Yahuda İncili İsa’nın çarmıha
    gerildiğinden bahsetmemektedir. Ancak kanaatimizce Yahuda
    İncili İsa’nın yakalanmasından sonra çarmıha gerileceğini varsaydığı
    için ondan bahsetmemiştir. Çünkü yukarıda da ifade ettiğimiz
    gibi İsa, Yahuda’ya “sen beni giydireni kurban edeceksin derken”
    bedeninin ortadan kalkacağını ve bu şekilde ruhunun tutsaklıktan
    kurtulacağını ifade etmektedir. Buraya kadar ifade ettiklerimizi bir
    bütün olarak göz önüne aldığımızda İsa’nın Yahuda’ya naklettiği
    “gizli bilgiyi” ihtiva eden Yahuda İncili kanonik İncillerin aksine
    bize çok farklı bir Yahuda portresi sunmaktadır. Zira bu İnciline
    göre Yahuda bir hain değil, aksine bir kahramandır. Zira o diğer
    havarilerin aksine, İsa-Mesih’in kim olduğunu, mesajının ve fonksiyonunun/
    rolünün ne olduğunu hakikaten bilen ve dahası onun
    rolünü ifa etmesi için kendini feda eden biridir. Nitekim o, İsa’nın
    kendisini lanetleneceksin diye uyarmasına rağmen İsa’yı Yahudi
    başkahinlerine teslim etmenin kendisine getireceği kötü kaderin
    tam bir bilincinde olarak İsa’nın ruhunu hapseden bedenden kendisini
    kurtarması yönündeki teklifini kabul ediyor ve onu yerine getirmek
    için Yahudi dini yetkililerle anlaşarak İsa’yı onlara teslim
    ediyor.

    Eğer Yahuda İncilinin ifade ettiği gibi Yahuda gerçekte bir hain
    değil de İsa’nın rolünün gerçekleşmesi için bilinçli olarak kendini
    feda eden bir kahramansa o zaman geleneksel Hıristiyan düşüncesi
    bundan bir zarar görür mü? Veya diğer bir ifadeyle eğer Yahuda
    İncili kanonik İncillerin aksine Yahuda ile ilgili gerçeği söylüyorsa o
    zaman bu gerçek, Yahuda’yı hain olarak niteleyen geleneksel Hıristiyan
    düşüncesi için bir meydan okuma olmaz mı? Yahuda İncilini,
    asli günah, insan neslinin suçluluğu, Yahudi tarihi boyunca bu günah
    ve suçluluğun ortadan kaldırılması için Tanrı tarafından çeşitli
    ilahi müdahalelerin olduğu, ancak bu müdahalelerin her seferinde
    başarısızlıkla sonuçlanması üzerine Tanrı’nın kendiyle aynı cevhere
    sahip olan İsa’yı bakire Meryem aracılığıyla dünyaya gönderdiği,
    onun insanların günahlarına kefaret olarak çarmıhta canını verdiği
    şeklindeki geleneksel Hıristiyan düşüncesi ışığında değerlendirdiğimizde
    şunu rahatlıkla ileri sürebiliriz. Yahuda İncili iddia edildiğinin
    aksine İsa’nın mesajı ve fonksiyonuyla ilgili bu geleneksel
    anlayışa meydan okumanın aksine onu meşrulaştırmaktadır.

    Çünkü geleneksel Hıristiyan düşüncesinde ileri sürüldüğü gibi eğer hain
    olarak kabul edilen Yahuda İskaryot İsa’yı Yahudi dini yetkililerine
    jurnallememiş ve bu şekilde onun yakalanmasına vesile olmamış
    olsaydı o zaman İsa da çarmıha gerilmemiş olurdu. Durum böyle
    olunca da yukarıda ifade ettiğimiz gibi İsa’nın çarmıhta kanını
    akıtmak suretiyle insanlığın günahına kefaret olduğu yönündeki
    geleneksel kefaret doktrini gerçekleşmemiş olurdu ki bu da mevcut
    Hıristiyan teolojisinin en önemli dayanağını kaybetmesi anl*****
    gelirdi. İşte Yahuda İskaryot İsa’yı ele vermek suretiyle onun çarmıha
    gerilmesini sağladığı ve bu şekilde geleneksel Hıristiyan teolojisi
    için büyük öneme sahip olan kefaret doktrine geçerlilik kazandırdığı
    için yaptığı eylemden dolayı her ne kadar hain olarak görülse
    de Yahuda İncilinin ifade ettiği gibi o aslında bir kahramandır.
    Çünkü yukarıda da ifade ettiğimiz gibi Yahuda İskaryot olmasaydı
    İsa tutuklanmayacak ve insanlığın günahına kefaret olarak çarmıha
    gerilmemiş olacaktı. İşte bundan dolayı kanaatimizce Hıristiyanlar
    İsa’yı Yahudi yetkililere teslim ettiği için Yahuda’ya lanet etmemeli
    aksine bunu yaparak onun çarmıhta ölümünü sağladığı için ona
    minnet duymalıdır. Yahuda İncili de tam olarak bunu yaparak
    Yahuda İskaryot’un aslında bir kahraman ve İsa’nın en güvenilir
    havarisi olduğunu ilan etmektedir.

    Yahuda İncilinin ifade ettiği gibi eğer Yahuda İskaryot bir hain
    değil de İsa’nın mesajını en iyi anlayan ve tutsak edilen ruhunu
    bedeninden kurtarmak için ona yardım eden bir kahramansa o zaman
    Yahuda İskaryot ile anlaşarak İsa’yı yakalayıp öldürenler Yahudiler
    de kanonik İncillerin iddiasının aksine suçlu değil, İsa’nın
    özündeki ilahi varlığı özgür kılmasına yardımcı olan kişiler olarak
    kabul edilmelidir. Çünkü tıpkı Yahuda, İsa’ya ihanet etmemiş olsaydı
    tutuklanmasının vuku bulmayabileceği gibi Yahudiler İsa’yı
    ortadan kaldırmak için Yahuda ile anlaşmamış olsaydı çarmıh da
    vuku bulmayabilirdi. Durum böyle olunca da Hıristiyanlığın en
    önemli doktrinlerinden biri hatta en temel doktrini olan İsa’nın insanlığın
    günahına kefaret olarak çarmıhta fidye olarak kanını döktüğünü
    ifade eden kefaret doktrini olmamış olurdu. Kısaca eğer
    Yahuda İncilinin ifade ettiği gibi eğer Yahuda İskaryot İsa’nın bulunduğu
    yerin Yahudi yetkililere haber vermek suretiyle onun tutuklanıp idam edilmesine
    yol açmakla İsa’nın emrini yerine getirmişse
    o zaman İsa’yı yakalayıp Roma idam edilmek üzere Roma
    valisine teslim eden Yahudiler de bu eylemlerinden dolayı suçlu
    kabul edilmemelidir. Eğer durum gerçekten böyleyse o zaman Hıristiyanların
    kanonik İncillere dayanarak günümüze kadar devam
    ettirdikleri Yahudi düşmanlığının gerçek sebebi neydi? sorusu doğal
    olarak akla gelmektedir.17

    http://www.dinlertarihi.com/dergi/ci...i1-2/aydin.pdf

Benzer Konular

  1. Yahuda İncilinin Ortaya Çıkış Serüveni
    mopsy Tarafından Diger Dinler Foruma
    Yorum: 1
    Son mesaj: 30-09-2013, 06:04 PM
  2. Yahuda İskaryot
    mopsy Tarafından Diger Dinler Foruma
    Yorum: 1
    Son mesaj: 22-09-2009, 05:00 PM
  3. Yahuda incili
    mopsy Tarafından Kitap Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 15-09-2009, 03:54 PM
  4. Son Harekat / Kod Adı Yahuda
    sebahat35 Tarafından Kitap Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 03-12-2008, 06:48 PM
Yukarı Çık