3. Sayfa, Toplam 3 BirinciBirinci 123
Gösterilen sonuçlar: 21 ile 25 Toplam: 25
  1. #21
    Aktif Üye tansxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jun 2011
    Mesaj
    1.640
    Rep Gücü
    14450
    Alıntı tansxx´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    selam ederim;

    selam olsun o humanizmin en ilericisi muhammedimize, o dersini iyi almıştır cebrail as'dan. diyorki; "Benim sözüm olarak size söylenen bir sözü Allah'ın kitabıyla karşılaştırın. Ona uyan ne varsa bendendir-onu gerçekten söylemişolayım veya olmayayım."Bu ölçüye dayanarak, müceddid hadisini reddetmek için hiçbir sebep görmediğim gibi, kabul etmek için de pek çok sebep bulabiliyorum.

    ben kuran ile sabit hadis ile sabit fikrine katılmıyorum. beyinlerimizi sabitlik ile kapatmamalı okuyup idrak etmeye gayret göstermeliyiz ki islamiyet bir insanlık ilmidir. kesmek bölmek asmak gibi eylemler ile asla ve asla bagdaşmaz. sayın [MENTION=130377]mopsy[/MENTION] konuya güzel açıklama getirmiştir.
    selam ederim;

    ben uc bes mesaj once yorumumu yaptim konu ile ilgili fakat parmak farki ile ilgisi olmayan bir yanlistir insanlarin basina sifatlar takip yuceltmek. kim olursa olsun yapilan bir yanlis var ise ben söylemek ile sorumluyum. isteyen uyar istemeyen uymaz. varsa benim yanlisim ve benim aklim yetmiyor ise duzeltmeye ve icinizde gucu ve akli yeten varsa Allah icin beni düzeltsin ben razı gelirim. bunda alinacak birsey goremiyorum.
    "birimiz hepimiz hepimiz birimiz için"

  2. #22
    Kıdemli Üye Mustad'af - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2008
    Mesaj
    920
    Blog Mesajları
    6
    Rep Gücü
    8265
    S.A.
    "Eller "kelimesi üzerinden yapılan yorum ya da tevil konuyu açıklama bağlamında yetersizdir.
    Kur'an ayetlerinin anlaşılmasında genel anlayış,"aksine bir karine olmadıkça nasslar zahiri anl***** göre anlaşılır" şeklindedir.
    El kelimesinin elbette Kur'anda kullanımı biyolojik elle sınırlı değildir."Allahın eli" tamlaması başlıbaşına buna yetmektedir.Lakin konumuz hırsızlık bağlamında kullanılan el kelimesidir ve bu el biyolojik eldir.Dilbilimi açısından bakıldığında da bu anlamın dışına tevil edilmesi zor gözükmektedir.Bizi o tür anlayışa sevkeden sebep,RAsulullahın bu konuya nasıl baktığı ve de uygulamasıdır.En güzel örnek olan Allah elçisi,bu bağlamda da tevil ve yorumlarımızı şekillendirecek mercidedir.
    Benim anlayamadığım nokta şurasıdır:
    Acaba "kat-ı yed"tamlamasına "engellemek,hapsetmek" anlamını vermenize iten karine nedir?
    Zira el ile ilgili yapılan tevillerin hiçbirisi öyle anlamayı gerektirmiyor!
    Fi emanillah
    Kollarımda tutuk demir halkalar!

  3. #23
    Aktif Üye tansxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jun 2011
    Mesaj
    1.640
    Rep Gücü
    14450
    Alıntı Mustad'af´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    S.A.
    "Eller "kelimesi üzerinden yapılan yorum ya da tevil konuyu açıklama bağlamında yetersizdir.
    Kur'an ayetlerinin anlaşılmasında genel anlayış,"aksine bir karine olmadıkça nasslar zahiri anl***** göre anlaşılır" şeklindedir.
    El kelimesinin elbette Kur'anda kullanımı biyolojik elle sınırlı değildir."Allahın eli" tamlaması başlıbaşına buna yetmektedir.Lakin konumuz hırsızlık bağlamında kullanılan el kelimesidir ve bu el biyolojik eldir.Dilbilimi açısından bakıldığında da bu anlamın dışına tevil edilmesi zor gözükmektedir.Bizi o tür anlayışa sevkeden sebep,RAsulullahın bu konuya nasıl baktığı ve de uygulamasıdır.En güzel örnek olan Allah elçisi,bu bağlamda da tevil ve yorumlarımızı şekillendirecek mercidedir.
    Benim anlayamadığım nokta şurasıdır:
    Acaba "kat-ı yed"tamlamasına "engellemek,hapsetmek" anlamını vermenize iten karine nedir?
    Zira el ile ilgili yapılan tevillerin hiçbirisi öyle anlamayı gerektirmiyor!
    Fi emanillah
    selam ederim;

    ulu Allahin yarattigi kuluna boyle bir ceza kimin haddine. muhammedimizi tanımak onu iyi anlamak yeter bunu idrak etmeye. muhammedimiz humanizm de cok ileridedir bizlere gore bu yuzyilda bile. sayin [MENTION=130377]mopsy[/MENTION] cok net aciklamis anlamamak icin caba gostermek gerekir rica ederim. el ayak kesme nerede islamiyet nerede. islam humanizm demektir siddete asla yer yoktur. cezalandirici yanliz ulu Allahdir oda affetmeye yer ariyor zaten. islam insaniyettir muhterem. kurandan ayet okumak yetmez anlamaya dusunce ve akil gerektirir. o harfdir okumamiz anlamamiz icin.
    Konu tansxx tarafından (20-10-2011 Saat 03:05 AM ) değiştirilmiştir.
    "birimiz hepimiz hepimiz birimiz için"

  4. #24
    Acemi Üye
    Üyelik tarihi
    May 2011
    Mesaj
    124
    Rep Gücü
    754
    Sevgili Mustad'af kardeşim;

    Çoğul olarak "Eller"in kesilmesi mecazi bir kesilmedir. Tebbet suresini Sn. mopsy'nin açıklaması bağlamında incelerseniz gerçeği görebilirsiniz. (Ebu Lehebin elleri kurusun, zaten kurudu da...)

    Bizde de "ayağını kesmek" diye bir deyim vardır. Bir kişinin sürekli gittiği, gitmeyi alışkanlık haline getirdiği bir yere ARTIK gitmemesini sağlamaktır.

  5. #25
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647
    Alıntı Mustad'af´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    S.A.
    "Eller "kelimesi üzerinden yapılan yorum ya da tevil konuyu açıklama bağlamında yetersizdir.
    Kur'an ayetlerinin anlaşılmasında genel anlayış,"aksine bir karine olmadıkça nasslar zahiri anla mina göre anlaşılır" şeklindedir.
    Aleyküm selam!

    ..."aksine bir karine olmadıkça nasslar zahiri anla mina göre anlaşılır"...

    Baska ne olabilir ki?
    Kur'an;"Ben Kitab-i Mubin'im" derken.
    APACIK bir Kitabim derken,
    Hayir sen Batin sin.
    Gizli anlamlarin var!
    ...Diyerek yalancilikla mi sucluyacagiz?

    Arapca yazili Kitabimizda Arapca deyimler de kullanilmistir.
    Ve deyimler de zahiridir.
    Burada oldugu gibi...

    Alıntı Mustad'af´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    El kelimesinin elbette Kur'anda kullanımı biyolojik elle sınırlı değildir."Allahın eli" tamlaması başlıbaşına buna yetmektedir.
    Lakin konumuz hırsızlık bağlamında kullanılan el kelimesidir ve bu el biyolojik eldir.
    Dilbilimi açısından bakıldığında da bu anlamın dışına tevil edilmesi zor gözükmektedir.
    Bizi o tür anlayışa sevkeden sebep,RAsulullahın bu konuya nasıl baktığı ve de uygulamasıdır.
    En güzel örnek olan Allah elçisi,bu bağlamda da tevil ve yorumlarımızı şekillendirecek mercidedir.
    Sn.Mustadaf;
    Bu iki konuya da
    Kur'an ve Hadis olarak cevap vermistim.

    Alıntı Mustad'af´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Benim anlayamadığım nokta şurasıdır:
    Acaba "kat-ı yed"tamlamasına "engellemek,hapsetmek" anlamını vermenize iten karine nedir?
    Zira el ile ilgili yapılan tevillerin hiçbirisi öyle anlamayı gerektirmiyor!
    Fi emanillah
    Sn.Mustadaf;

    Ceza kavra mina ait detayin Kur'an kabulunun
    Mihenk noktasi KISAS'tan gelmistim.
    Ancak yeterli gormemisseniz,
    Diger Beyyinelerden,
    Ayetlerden de geliriz.

    Ama bu kadar detaya girmeden bu
    Konuyu isiklandirabiliriz.

    Size cok kolay bir soru soracagim.
    Cevabiniz;
    Bu sordugunuz sorunun da cevabi olacak.

    Mopsy-12.31.... ve Yûsuf’a, “Çık karşılarına” dedi. Kadınlar Yûsuf’u görünce, onu pek büyüttüler ve şaşkınlıkla ellerini kestiler.....

    Kat-i Yed=kesip kopartma olsa
    Kadinlar elma keserken ellerini mi koparttilar?

    Bakin altalta yaziyorum.
    12.31.ve katta’ne eydiyehunne- onlar ellerini kestiler
    5.38.fe iktaû eydiyehumâ- ikisinin ellerini o halde kesin
    Simdi
    Elma soyarken Yusuf as'i goren kadinlar bicagi kaydirip
    Ellerine cizik atarlarken...

    Bu ayetteki sizi yaziminizla;
    " kat-ı yed"tamlamasın dan neden ellerini kesip koparttilar anlamini cikartmiyorsunuz?
    Ki;
    Islamda icma ile boyle bir anlam cikartan da yok!

    Ustelik hirsizlikla ilgili sizin ustunde durdugunuz ayette var.
    Yani beyyine de tamam.

    Sakin
    Kendi fikrinizle cavap vermeyin!
    Zikirde ZIKR'i kullanin.
    Ayetlerle cevap verin.

    Benim yaptigim ve yapacagim gibi
    Lutfen.

    Allah cc na emanet olun!

Yukarı Çık