2. Sayfa, Toplam 3 BirinciBirinci 123 SonSon
Gösterilen sonuçlar: 11 ile 20 Toplam: 25
  1. #11
    Kıdemli Üye Mustad'af - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2008
    Mesaj
    920
    Blog Mesajları
    6
    Rep Gücü
    8265
    Alıntı mopsy´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Selam!


    Sn.Mustadaf
    Manevi sorumluluk,vicdan teskini degil
    Ayetin devami ne?
    ...min ba’di zulmihî ve aslaha fe....
    ...yaptığı zulumden sonra ISLAH olur ise...
    ...halini düzeltirse...

    Yani
    Hirsizligi birakip,namusuyla calisirsa
    ...diyor.

    Simdi
    Sizin dediginizi kabul edelim.


    Iki eli kesilmis insan
    Nasil namusuyla calisacak?
    Namusuyla dilenemez bile(!?)

    Iki degil bir eli demeyin sakin.
    eydiye humâ=min.3 el.

    Cumlenin oznesi iki kisi=4 el

    Ayrica yed=el(biolojik) oldugu kesin mi?

    Bakin simdi

    Elleriyle yarattilar= amilet eydînâ
    36.71. Görmediler mi ki, biz onlar için, ellerimizin (kudretimizin) eseri olan hayvanlar yarattık da onlar bu hayvanlara sahip oluyorlar.

    Mal'i genislik=yedâhu mebsûtatâni
    5.64. Bir de Yahudiler, “Allah’ın eli bağlıdır” dediler. Söylediklerinden ötürü kendi elleri bağlansın ve lânete uğrasınlar! Hayır, O’nun iki eli de açıktır, dilediği gibi verir. ....

    Guc sahibi= ulîl eydî
    38.45. Güçlü ve basiretli kullarımız İbrahim’i, İshak’ı ve Yakub’u da an.

    Akd’i kullanma=bi yedihî ukdetun
    2.37... Ancak kadının, ya da nikâh bağı elinde bulunanın (kocanın, paylarından) vazgeçmesi başka.....

    S.Arabia'nin uygulamalai yuzunden
    Cok tartisilmis bir konudur.
    Ornegin
    Reşid Rıza hoca:
    Yed=Mali guc demistir.

    Bunlari niye yazdim?
    .... Kat-ı yed el kesmek ve koparmak demektir.....
    Diyorsunuz ya!
    Boyle demekle olmuyor gordugunuz gibi!


    Hatta
    Kat-ı yed= el kesmek ve koparmak mi
    Onu itiraz edilmez bir sekilde ornekliyelim!

    katta’ne eydiyehunne= ellerini kestiler/yaralandilar
    12.31.... ve Yûsuf’a, “Çık karşılarına” dedi. Kadınlar Yûsuf’u görünce, onu pek büyüttüler ve şaşkınlıkla ellerini kestiler.....

    Kat-i Yed=kesip kopartma olsa
    Kadinlar elma keserken ellerini mi koparttilar?

    Bakin altalta yaziyorum.
    12.31.ve katta’ne eydiyehunne- onlar ellerini kestiler
    5.38.fe iktaû eydiyehumâ- ikisinin ellerini o halde kesin

    Ayni werb/fiil
    birinde haber kipi
    digerinde emir kipi
    ikiside ayni anlamda.

    kesip koptu mu simdi
    veya
    kesip koparin mi?....

    Nas ayetleri
    aciklama ayetleriyle degerlendirilir.

    Gunumuz arapcasiyla olaya bakarsak
    Zaten bu bir deyim!

    Kur'an arapcasiyla bakarsak
    yukaridaki gibi cumlenin gelisine gore
    Anlamlari MECAZI.
    ...olanlar da var.

    illa ki Olsun derseniz
    Iki eli kesik insan halini duzeltemez.

    Ustelik
    Kisas'ta hayat varken,
    Mala karsi mal
    Cana karsi can
    Dise dis.
    Yusuf kissasi ortadayken.....

    Zaten
    Bunu uygulayan ulkelerde
    hemen kesmiyorlar.
    Had denen bir kavram var.
    Yuzlercesi bu cezadan kurtuluyor.

    Bunla ilgili serri hukumleri buraya assak
    Konu dagilip gidecek.
    Eger bu ayeti sizin dediginiz gibi algilasalar.
    Nasil kurtulanlar var?

    Kuryesin deve hirsizlarina verdigi ceza el kesmek.
    Yani
    Islam oncesi geleneginde var.

    Islam sonrasi serii hukumde devam ediyor.
    Ama sizin soylediginiz seyi delil etmiyorlar.
    Kisas taki ....ORFE UYGUNdiyet odeme...
    Bolumunu delil getiriyorlar.

    Allah cc na emanet olun!
    Sevgili mopsy,
    Hadlerin uygulanmasında,hele hele öldürme ya da el kesme cezalarında şartların tam oluşması lazım.Sosyal adaletin tam olarak sağlanamadığı,meselenin dini,ahlaki,vicdani boyutunun doğru olarak öğretilemediği toplumlarda hadd cezasını uygulamak zaten imkansız gibidir ve o cezayı uygulayacak adil bir sisteme sahip devlet yok gibidir.
    Kur'an ayetlerinin doğru anlaşılması için öncelikle o konu ya da kavram ile ilgili diğer ayetlere bakmak lazım öncelikle ve meseleyi Kur'ani bütünlük içerisinde değerlendirmek gerekir.El kesme olarak tercüme edilen kat_ı yed tamlaması yakın versiyonlarla sadece Yusuf aleyhisselam kıssassında geçmez.Aynı şekilde "Allaha ve elçisine harb ilan edenlerin cezalarının anlatıldığı yerde de geçer(sanırım Maide 33 olacaktı).Ve orada geçen "en tukattaa eydihim ve erculuhum min hilaf "ibaresi konumuzlu anlamsal ilişkisi yönünde yeterlidir.Şimdi siz burayı da hapis ya da alıkoymak şeklinde tercüme etmeye kalkışırsanız, ilgisiz bir netice elde etmiş olursunuz.Ayrıca,ayetlerin şümulu noktasında Hz.Peygamberin tahsis,ta'mim,tebyin,teşri' ve tezkiye görevlerini devre ddışı bırakırsanız ortada anlaşılmaz vu uygulanamaz bir Kur'an kalır.
    Allaha emanet olun
    Kollarımda tutuk demir halkalar!

  2. #12
    Aktif Üye tansxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jun 2011
    Mesaj
    1.640
    Rep Gücü
    14450
    Alıntı Mustad'af´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ayetin Rasulullah tarafından nasıl uygulandığı Hadislerle sabittir:
    (Sahih-i Buhari,Sünen-i Ebi Davud,El-Müsned,Neylu’l- Evtar,Tuhfetü’l -Ahvezi kitaplarına müracaat)
    selam ederim;

    selam olsun o humanizmin en ilericisi muhammedimize, o dersini iyi almıştır cebrail as'dan. diyorki; "Benim sözüm olarak size söylenen bir sözü Allah'ın kitabıyla karşılaştırın. Ona uyan ne varsa bendendir-onu gerçekten söylemişolayım veya olmayayım."Bu ölçüye dayanarak, müceddid hadisini reddetmek için hiçbir sebep görmediğim gibi, kabul etmek için de pek çok sebep bulabiliyorum.

    ben kuran ile sabit hadis ile sabit fikrine katılmıyorum. beyinlerimizi sabitlik ile kapatmamalı okuyup idrak etmeye gayret göstermeliyiz ki islamiyet bir insanlık ilmidir. kesmek bölmek asmak gibi eylemler ile asla ve asla bagdaşmaz. sayın [MENTION=130377]mopsy[/MENTION] konuya güzel açıklama getirmiştir.
    "birimiz hepimiz hepimiz birimiz için"

  3. #13
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647
    Alıntı Mustad'af´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sevgili mopsy,
    Hadlerin uygulanmasında,hele hele öldürme ya da el kesme cezalarında şartların tam oluşması lazım.Sosyal adaletin tam olarak sağlanamadığı,meselenin dini,ahlaki,vicdani boyutunun doğru olarak öğretilemediği toplumlarda hadd cezasını uygulamak zaten imkansız gibidir ve o cezayı uygulayacak adil bir sisteme sahip devlet yok gibidir.
    Selam!

    Sn.Mustdaf;
    Sadece kesinlesmesi gerekmiyor.
    Kesin hirsizlik aciga cikinca da kesilmiyor.
    Hadlarin uygulanmasinda kurallar var.
    Ornegin;
    -bir kimse babasının ya da oğlunun malından veya ortak olduğu bir maldan çalarsa eli kesilmez.
    -Hırsız, açık bir kapı bulursa ya da yırtılmış, parçalanmış bir muhafazadan çalarsa eli kesilmez.

    Ve
    Daha onlarca.....

    Yani
    Allah cc'na teslim olan Muhammed as;
    Bu ayeti sizin dediginiz gibi kabul edecek
    Ve
    Hirsizlik kesinlesecek,
    Gozumun nuru Peygamber o eli kesmiyecek.
    ve
    Bin dereden bin su getirecek.....
    Alıntı Mustad'af´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kur'an ayetlerinin doğru anlaşılması için öncelikle o konu ya da kavram ile ilgili diğer ayetlere bakmak lazım öncelikle ve meseleyi Kur'ani bütünlük içerisinde değerlendirmek gerekir.El kesme olarak tercüme edilen kat_ı yed tamlaması yakın versiyonlarla sadece Yusuf aleyhisselam kıssassında geçmez.
    Sn.Mustdaf;
    Mesajima bakalim!
    Ayet 5. Surede.
    Ben 12. suredeki baglamli kissa ayetlerini yazmisim.

    Ayrica
    Kavram farkliliklarini gostermek adina
    2.Sure
    5.Sure
    36.Sure
    38.Sure
    ...den farkli ayetleride yazmisim.

    Yani TAM sizin dediginizi yapmisim.
    Alıntı Mustad'af´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aynı şekilde "Allaha ve elçisine harb ilan edenlerin cezalarının anlatıldığı yerde de geçer(sanırım Maide 33 olacaktı).Ve orada geçen "en tukattaa eydihim ve erculuhum min hilaf "ibaresi konumuzlu anlamsal ilişkisi yönünde yeterlidir.
    Sn.Mustdaf;
    Boyle konulara [arap forumlarina katilmadikca] girmiyorum.
    Ama
    Sizin icin kisaca

    Mâide 33'teki tukatta'a Haber kipidir.
    Aksine
    Mâide 38'deki bu fakta'û emir kipidir

    Ancak
    Bakilan Fiil degildir.
    Bakilan cumlenin nesnesidir.

    Yani
    Bu ayette nesne MACAZI anlamindadir.
    eydîhim=yasama gucu

    Maide 38. ayetteki
    fakta'û eydî yehüma
    ...daki
    EYDI kelimesi
    Maide 33.ayetteki gibi
    Mecazi anlamda mi degil mi?

    Bu ayetteki tartismalarin
    Ana konusu budur.
    Zeten bunlari yuzlerce kez okumussunuzdur.

    Alıntı Mustad'af´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şimdi siz burayı da hapis ya da alıkoymak şeklinde tercüme etmeye kalkışırsanız, ilgisiz bir netice elde etmiş olursunuz.Ayrıca,ayetlerin şümulu noktasında Hz.Peygamberin tahsis,ta'mim,tebyin,teşri' ve tezkiye görevlerini devre ddışı bırakırsanız ortada anlaşılmaz vu uygulanamaz bir Kur'an kalır.
    Allaha emanet olun
    Sn.Mustad'af
    ....Hz.Peygamberin tahsis,ta'mim,tebyin,teşri' ve tezkiye görevlerini devre dışı ....
    Kur'an'i calismak Resulu devre disi birakmak degil,
    Resulu devreye almaktir.
    Muhammed Mustafa as. devamli Kur'an calisan bir muslumandir.
    Ve der ki?
    Lafzen;"Bana VAHY edilenden baskasina UYMAM!"-Kur'an

    Simdi su iddaa edilen TEK uygulamaya bir bakalim.

    Aişe (ra)'dan rivayetle:
    Mahzum kabilesinden bir kadın insanlardan ödünç mal aldı.
    Sonra da onu kendi mülkiyetine geçirerek inkar etti.
    Durum Nebi (sav)’e bildirilince elinin kesilmesini emretti.

    Bunun üzerine kadının akrabaları Üsame b. Zeyd'e gelerek şefaatçılık yapması için konuştular.
    Üsame bu konuda Nebi (sav) ile konuşunca Allah Rasülü (sav):
    "Ey Üsame, Allah'ın hadlerinden birisi hakkında şefaatçılık yapmanı uygun görmüyorum"

    dedi sonra ayağı kalktı ve şu konuşmayı yaptı:
    "Sizden öncekileri helak eden şey şudur.
    İçlerinden şerefli birisi hırsızlık ettiği zaman onu (cezalandırmayıp) serbest bırakırlardı.
    Ancak aralarında güçsüz, kimsesiz bir kimse hırsızlık yaptığı zaman ise hemen elini keserlerdi.
    Canımı elinde bulundurana yemin olsun ki Muhammed'in kızı Fatıma hırsızlık yapmış olsa
    mutlaka onun da elini keserdim, dedi ve Mahzumlu kadının elini kesti."
    ...bir kadın insanlardan ödünç mal aldı....
    .... mülkiyetine geçirerek inkar etti....
    ... Nebi (sav)’e bildirilince elinin kesilmesini emretti...

    Burada
    Sizinde gordugunuz gibi
    Emanete hiyanet kapsaminda bir uygulama.

    Bugunku hirsizlik anlayisi baglaminda o devirde
    Yuzlerce olay olmustur.
    Neden bir tane bile uygulamasi yok?

    Cunku
    Bugunku anlayistaki hirsizliginin cezasi
    Kur'an'da Yusuf suresinde var.
    Ve
    Ben onu acikladim.
    Konu mopsy tarafından (17-10-2011 Saat 09:22 PM ) değiştirilmiştir.

  4. #14
    bursali68
    Misafir..
    Merhaba,

    Madide 38 , sadece ve sadece...;

    SARİKU...: Erkek Hırsız...

    SARİKATÜ..: Kadın Hırsız...


    dan mı bahseder...?

    Yoksa...

    SARİKU : Hem erkek hırsız , hem BİREYSEL hırsızlık...

    SARİKATÜ...: Hem Kadın hırsız, hem TOPLU / ÇETE Hırsızlığı

    anlamı da var mıdır...?


    Sağlıcakla kalınız...

  5. #15
    Aktif Üye tansxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jun 2011
    Mesaj
    1.640
    Rep Gücü
    14450
    selam ederim;

    'Islamin dev Peygamberi Yusuf as kissasindan
    Ogrenmis ve ogretmistir.'

    sizler onlari devleştirdikce uzaklaşmakdasınız. bu yanlis bir ifadedir. yarattigini yanliz ve yanliz ulu Allah yüceler. ulu Allah OL!! demese idi, cebrail as onlara yaklaşmasa idi. onların bizlerden farkları olmazdı. bu yüceltip ayırıcı sıfatlar sizlere fayda saglamaz, onlara yakinlaştirmaz, herhangi bir şefaat vermez, sadece onları rencide eder üzer ve kendi ruhunuza haksizlik olur. bu bilgi kuranda belki yoktur ama arşi ala'ya yazilmistir. yarattigini ulu Allah yuceler. kulun kulu yuceltmesi yanlisdir.
    "birimiz hepimiz hepimiz birimiz için"

  6. #16
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647
    Selam!

    Sn.Tansxx bey!

    Konu kirliligi yapmayin.
    Konunun konusu:"Kur'an'da Hirsizlik"

    Konu ile ilgili KATKI yapacak BILGI'niz varsa yazin!
    Konu ile ilgili,
    Konu!!!!

    Yoksa birakin da insanlar KONU ILE ILGILI
    Kiritiklerini yazsinlar.

  7. #17
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647
    Alıntı bursali68´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhaba,

    Madide 38 , sadece ve sadece...;

    SARİKU...: Erkek Hırsız...

    SARİKATÜ..: Kadın Hırsız...


    dan mı bahseder...?

    Yoksa...

    SARİKU : Hem erkek hırsız , hem BİREYSEL hırsızlık...

    SARİKATÜ...: Hem Kadın hırsız, hem TOPLU / ÇETE Hırsızlığı

    anlamı da var mıdır...?


    Sağlıcakla kalınız...
    Selamlar!

    Sn.Mustadaf bu ayeti aciklama adina degil,
    Sadece:"en tukattaa eydihim ve erculuhum min hilaf "
    Ifadesine dikkat cekip-ki EMIR'dir anlayisiyla 33. ayetle baglanti kurmamizi diliyor.

    Yoksa Ayetin genel anlamiyla esitlemiyor ki
    Zaten sizin yazdiginiz sebeble
    Ve
    Ayetin muhatablari itibariyle esitlenemez.

    Ancak
    Emir baglaminda 38. ayetteki fiil EMIR dir.
    Bu baglamda 33. ayeti gostermek benim dusunceme destek olur.
    Cunku
    Buradaki fiil Haber kipi niteligindedir.

    Ama
    Burada kim kimin ustune cikacak kavgasinda degiliz.
    Hakk'i arayan bir ZIKR icindeyiz.

    Bu yuzden ben bu + yi kabullenmem.
    Baglaminda
    33.Ayette ki nesne de,
    Eger 38. ayetteki nesnedeki gibi
    bir mecaz yoksa hirsizlikta eller Kesilir.
    Kimsenin begenip begenmemesine bakilmaz.

    Sn.Mustadaf'in ifadesindeki gibi
    Kur'an'in butunune/ilgili diger ayetlerine
    Ornegin 33. ayetten sonra gelen 34. ayete
    ve
    Kissas-i Enbiya ayetlerinden;"Yusuf Kissasina"
    Bakarken,

    Ilgili kavram gurubunun
    Kur'an'da ki baska anlamlarini da calismak gerek.

    Benim yaptigim aciklamada kullandigim
    Fahreddin Razi,Zamahseri...
    Gibi hocalarimizin kullandigi usuldur.

    Usulde bir yanlislik YOK!
    Ancak
    Usulun sinirlarina giren ayetlerde/BILGI'de eksiklik olabilir.

    Baglaminda
    Maide 34. ayeti hatirlatan sn.Mustadaf'a tesekkur ederim.

    Simdi;
    Benim bu ayeti almamamin nedeni"
    Sn.Mustdaf;
    Boyle konulara [arap forumlarina katilmadikca] girmiyorum.
    Ama
    Sizin icin kisaca...
    Agir Arapca gramer savasina girip
    Esas Konudan uzaklasmamak icindir.

    Ama
    Sn.Mustadaf'in yaptigi
    Sizin mesajinizdaki gibi
    Konuya TAM KATKI'dir.
    Her ikinize de
    Tesekkur ederim.

    Forum da BILGI sahibi ve
    Sahip olunani kullanan uyelerin cogalmasi dilegiyle.
    Konu mopsy tarafından (18-10-2011 Saat 06:31 PM ) değiştirilmiştir.

  8. #18
    Aktif Üye tansxx - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jun 2011
    Mesaj
    1.640
    Rep Gücü
    14450
    Alıntı mopsy´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Selam!

    Sn.Tansxx bey!

    Konu kirliligi yapmayin.
    Konunun konusu:"Kur'an'da Hirsizlik"

    Konu ile ilgili KATKI yapacak BILGI'niz varsa yazin!
    Konu ile ilgili,
    Konu!!!!

    Yoksa birakin da insanlar KONU ILE ILGILI
    Kiritiklerini yazsinlar.
    selam ederim;

    muhterem insanlari yuceltmekten vazgecin, yanlisi gorursem uyarmak vazifemdir, bu hadisidir muhammedimizin 'herkim yanlisi gorup fark ederse diliyle duzeltsin, buna gucu yetmezse eliyle duzeltsin, bunada gucu yetmiyorsa kalben karsi koysun'. bende elimden geleni yapiyorum, yaptiginiz yanlisi duzeltiniz. insanlarin basina sifatlar takip yuceltmeyiniz. Yarattigini Yuceltmek ulu Allaha mahsustur.
    "birimiz hepimiz hepimiz birimiz için"

  9. #19
    bursali68
    Misafir..
    Alıntı mopsy´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Selamlar!

    Sn.Mustadaf bu ayeti aciklama adina degil,
    Sadece:"en tukattaa eydihim ve erculuhum min hilaf "
    Ifadesine dikkat cekip-ki EMIR'dir anlayisiyla 33. ayetle baglanti kurmamizi diliyor.

    Yoksa Ayetin genel anlamiyla esitlemiyor ki
    Zaten sizin yazdiginiz sebeble
    Ve
    Ayetin muhatablari itibariyle esitlenemez.

    Ancak
    Emir baglaminda 38. ayetteki fiil EMIR dir.
    Bu baglamda 33. ayeti gostermek benim dusunceme destek olur.
    Cunku
    Buradaki fiil Haber kipi niteligindedir.

    Ama
    Burada kim kimin ustune cikacak kavgasinda degiliz.
    Hakk'i arayan bir ZIKR icindeyiz.

    Bu yuzden ben bu + yi kabullenmem.
    Baglaminda
    33.Ayette ki nesne de,
    Eger 38. ayetteki nesnedeki gibi
    bir mecaz yoksa hirsizlikta eller Kesilir.
    Kimsenin begenip begenmemesine bakilmaz.

    Sn.Mustadaf'in ifadesindeki gibi
    Kur'an'in butunune/ilgili diger ayetlerine
    Ornegin 33. ayetten sonra gelen 34. ayete
    ve
    Kissas-i Enbiya ayetlerinden;"Yusuf Kissasina"
    Bakarken,

    Ilgili kavram gurubunun
    Kur'an'da ki baska anlamlarini da calismak gerek.

    Benim yaptigim aciklamada kullandigim
    Fahreddin Razi,Zamahseri...
    Gibi hocalarimizin kullandigi usuldur.

    Usulde bir yanlislik YOK!
    Ancak
    Usulun sinirlarina giren ayetlerde/BILGI'de eksiklik olabilir.

    Baglaminda
    Maide 34. ayeti hatirlatan sn.Mustadaf'a tesekkur ederim.

    Simdi;
    Benim bu ayeti almamamin nedeni"


    Agir Arapca gramer savasina girip
    Esas Konudan uzaklasmamak icindir.

    Ama
    Sn.Mustadaf'in yaptigi
    Sizin mesajinizdaki gibi
    Konuya TAM KATKI'dir.
    Her ikinize de
    Tesekkur ederim.

    Forum da BILGI sahibi ve
    Sahip olunani kullanan uyelerin cogalmasi dilegiyle.
    Merhaba,

    Sevgili mopsy , teşekkür bizden...Konu gayet yerinde ve önemli bir konu...Kritikleri doğru bir şekilde tartışabilmek de gayet yerinde...

    Bu arada Sn.Mustad'af'ın söylediği yöne değil de bir başka kısmına dikkat çekmek istediğimden sordum bu soruyu...Ayrıca Maide 38 deki " el kesmenin " mecaz anlam ifade ettiği yönündedir düşüncem...Buna benzer de Kur'an'da çok ayet var...Sorduğum soruyla ilgili olarak da ŞEYHA / ŞEYHU gibi Sariku ve Sarikatü kelimelerine dikkat çekmek istiyorum...Sanırım ayet Erkek ve Kadın Hırsız söyleminden çok , " Bireysel ve Çete Hırsızlığı " söylemini ön plana çıkarıyor diye düşünüyorum...

    Emekleriniz için tekrar teşekkür ederim...

    Sağlıcakla kalınız...

  10. #20
    bursali68
    Misafir..
    Alıntı tansxx´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    selam ederim;

    muhterem insanlari yuceltmekten vazgecin, yanlisi gorursem uyarmak vazifemdir, bu hadisidir muhammedimizin 'herkim yanlisi gorup fark ederse diliyle duzeltsin, buna gucu yetmezse eliyle duzeltsin, bunada gucu yetmiyorsa kalben karsi koysun'. bende elimden geleni yapiyorum, yaptiginiz yanlisi duzeltiniz. insanlarin basina sifatlar takip yuceltmeyiniz. Yarattigini Yuceltmek ulu Allaha mahsustur.
    Merhaba,

    Sn.tansxx , bir kaç konuda yaptığınız gibi yine bu konuda da özellikle " yola sokmak " gibi bir eğilim sezinliyorum...Ancak ellerinize bakınız " beş parmağınızın beşi de bir mi "...? Değil değil mi...Demekki her kesin konuyu aktarım şekillerinde farklılık vardır ki özellikle sevgili mopsy'nin esas aldığı kayıtlı - delili olan " BİLGİ " dir...Bu bağlamda konu içerisinde yanlış bir şey yok...En azından kendi açımdan...Sn.mopsy'nin de dediği gibi konu ile ilgili iletecekleriniz var ise alalım , dinleyelim...

    Sağlıcakla kalınız...

Yukarı Çık