3. Sayfa, Toplam 3 BirinciBirinci 123
Gösterilen sonuçlar: 21 ile 26 Toplam: 26
  1. #21
    yeni üye
    Üyelik tarihi
    Oct 2011
    Nerden
    Ankara
    Yaş
    46
    Mesaj
    79
    Blog Mesajları
    1
    Rep Gücü
    35
    Sn
    Mopsy

    KURAN MEAL.ORG ALINTI

    SAD SURESİ 38
    Fe izâ sevveytuhu ve nefahtu fîhi min rûhî fe kaû lehu sâcidîn(sâcidîne).
    1. fe : böylece, artık
    2. izâ : olduğu zaman
    3. sevveytu-hu : onu sevva ettim, düzenledim
    4. ve nefahtu : ve üfledim
    5. fî-hi : onun içine
    6. min rûhî : ruhumdan
    7. fe : hemen, derhal
    8. kaû : (yere) kapanın
    9. lehu : ona, onun için
    10. sâcidîne : secde edenler

    Allah’ın, kendi ruhundan insana üflemesi; insanda ruh olduğu anlamını taşımaz mı?
    Ve dikkat ederseniz
    İçine ruhumdan üflediğim zaman derhal yere kapanın emri var…
    Yani ruh üflenmeden secde etmeleri istenmiyor
    bu da
    Ruhun en üst düzeyde insanda mevcut olduğunun kanıtıdır…

    KADİR SURESİ
    Tenezzelul melâiketu ver rûhu fîhâ bi izni rabbihim min kulli emrin.
    1. tenezzelu : inerler
    2. el melâiketu : melekler
    3. ve er rûhu : ve ruh
    4. fî-hâ : onda
    5. bi : ile
    6. izni : izni
    7. rabbi-him : Rab'lerinin
    8. min : den
    9. kulli : her bir, hepsi
    10. emrin : emir, iş

    Ruh; meleklerde, cinlerde ve insanlarda bulunması yanında, tek başına da bir varlıktır…

    NEBE SURESİ 38
    Yevme yekûmur rûhu vel melâiketu saffâ(saffen), lâ yetekellemûne illâ men ezine lehur rahmânu ve kâle sevâbâ(sevâben).
    1. yevme : o gün
    2. yekûmu : ayakta durur, hazır bulunur
    3. er rûhu : ruh
    4. ve el melâiketu : ve melekler
    5. saffan : saf saf olarak
    6. lâ yetekellemûne : konuşamaz
    7. illâ : den başka
    8. men : kimse
    9. ezine : izin verdi
    10. lehu : ona, kendisine
    11. er rahmânu : Rahmân Olan (Allah)
    12. ve kâle : ve söyledi
    13. sevâben : sevap

    Meleklerin ve cin olan iblisin insana secde etmeleri emredilmiştir
    Fakat
    Tek başına var olan ruhun insan secde etmesi emredilmemiştir…

    İSRA SURESİ
    70.Yemin olsun, biz, âdemoğullarını onur ve üstünlükle donattık, onları karada ve denizde binitlerle yükledik. Onları, güzel ve temiz rızıklarla besledik. Ve onları, yarattıklarımızın birçoğundan üstün kıldık.

    NAHL SURESİ 102
    Kul nezzelehu rûhul kudusi min rabbike bil hakkı li yusebbitellezîne âmenû ve huden ve buşrâ lil muslimîn(muslimîne).
    1. kul : de, söyle
    2. nezzele-hu : onu indirdi
    3. rûhu el kudusi : Ruh'ûl Kudüs
    4. min rabbi-ke : senin Rabbinden
    5. bi el hakkı : hak ile
    6. li yusebbite : sağlamlaştırmak, sebat ettirmek için
    7. ellezîne : kimseler
    8. âmenû : Allah'a ulaşmayı dileyenler, âmenû olanlar
    9. ve huden : ve hidayete erdiren
    10. ve buşrâ : ve müjde olarak
    11. li el muslimîne : müslümanlar için

    Ve tek başına var olan yani melek,cin ve insandan bağımsız olan RUH kutsaldır…


    Ruh ifadesinin geçtiği başka ayetler de var; şimdilik bunlar yeterli diye düşünüyorum…

    Ban göre “can” ifadesi; içerisinde ruhu da barındıran çoğul bir yapı…

  2. #22
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647
    Selam!

    Sn. Kiyamet

    Ben sizi
    Siz beni yanlis anladik galiba.

    Butun yazdiklarimizi unutalim.
    Once
    Ruh Kur'an'da VAR!

    Hatta;"Ruh Kur'an" basligini ben actim!
    Bunun icin icinde ruh kelimesinin gectigi ayetleri
    Yazmaniza gerek Yok!

    Anlamak isedigim su:
    Sizin anladiginiz Ruh,
    Kur'an'in yazdigi ruh ile ayni mi?


    Yani siz:
    " Ruh=Vahy/vahyle gelen BILGI"
    oldugunu mu yaziyorsunuz?
    -ki Kur'an bunu iddaa ediyor.

    Eger oyle ise
    Ayet yazmayin!

    Hayir!
    Ben ruhu=........anlaminda kullaniyorum
    ...diyorsaniz,
    O zaman kullandiginiz anlamda
    Ruh kelimesinin gectigi
    Ayeti yazin

    Konu karismasin diye mesajinizla ilgili
    Yorumumu diger mesajimda yazacagim.

  3. #23
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647
    Selam!

    Sn.Kiyamet!

    Eger
    Asagida sizden alinti yaptigim iki BILGI'yi ,
    Bir yerden yazmamis ve
    Kendiniz farkina varmissaniz
    Sizi can-i gonulden tebrik ediyorum!

    Alıntı kıyamet´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sn.Mopsy

    Allah’ın, kendi ruhundan insana üflemesi; insanda ruh olduğu anlamını taşımaz mı?
    Ve dikkat ederseniz
    İçine ruhumdan üflediğim zaman derhal yere kapanın emri var…
    Yani ruh üflenmeden secde etmeleri istenmiyor
    bu da
    Ruhun en üst düzeyde insanda mevcut olduğunun kanıtıdır…
    Evet!
    Insanda Ruh vardir!

    Evet!
    ruh üflenmeden secde etmeleri istenmiyor

    Bu da:
    Secdenin Insana degil
    Verilen Ruha oldugunu kanitlar.

    Cunku
    Ruh=Vahy=Allah cc hadisi
    Yok iken
    Insan var ve insana secde istenmiyor.

    Secde edilen VAHY=RUH olarak
    Verilen/uflenen Varlik bilgisi'dir.

    Sn.Umminin baska bir konuda verdigi bir cevap vardi
    " bu gün bilim parçası genomda bu bilgilerin depolu olduğunu buldu.
    hangi hastalıklara yakalanacağı vs. iman genini bile buldular
    ."

    Alıntı kıyamet´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster

    Ruh; meleklerde, cinlerde ve insanlarda bulunması yanında, tek başına da bir varlıktır…
    Kesinlikle!
    Ornegin
    Kur'an,Tevrat,Furkan

    Alıntı kıyamet´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    NEBE SURESİ 38
    Yevme yekûmur rûhu vel melâiketu saffâ(saffen), lâ yetekellemûne illâ men ezine lehur rahmânu ve kâle sevâbâ(sevâben).
    1. yevme : o gün
    2. yekûmu : ayakta durur, hazır bulunur
    3. er rûhu : ruh
    4. ve el melâiketu : ve melekler
    5. saffan : saf saf olarak
    6. lâ yetekellemûne : konuşamaz
    7. illâ : den başka
    8. men : kimse
    9. ezine : izin verdi
    10. lehu : ona, kendisine
    11. er rahmânu : Rahmân Olan (Allah)
    12. ve kâle : ve söyledi
    13. sevâben : sevap

    Meleklerin ve cin olan iblisin insana secde etmeleri emredilmiştir
    Fakat
    Tek başına var olan ruhun insan secde etmesi emredilmemiştir…
    Burada kelimeleri silmedim.
    Bakin simdi kelimelerde
    Cin
    Iblis
    ...var mi?

    Yok!
    Oyleyse neden;"cin olan iblisin" eklemesi var.
    Ayrica ustteki ayet yazdiginizi yansitmiyor ki?

    Alıntı kıyamet´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    NAHL SURESİ 102
    Kul nezzelehu rûhul kudusi min rabbike bil hakkı li yusebbitellezîne âmenû ve huden ve buşrâ lil muslimîn(muslimîne).
    1. kul : de, söyle
    2. nezzele-hu : onu indirdi
    3. rûhu el kudusi : Ruh'ûl Kudüs
    4. min rabbi-ke : senin Rabbinden
    5. bi el hakkı : hak ile
    6. li yusebbite : sağlamlaştırmak, sebat ettirmek için
    7. ellezîne : kimseler
    8. âmenû : Allah'a ulaşmayı dileyenler, âmenû olanlar
    9. ve huden : ve hidayete erdiren
    10. ve buşrâ : ve müjde olarak
    11. li el muslimîne : müslümanlar için

    Ve tek başına var olan yani melek,cin ve insandan bağımsız olan RUH kutsaldır…
    Ruh ifadesinin geçtiği başka ayetler de var; şimdilik bunlar yeterli diye düşünüyorum…
    Bana göre “can” ifadesi; içerisinde ruhu da barındıran çoğul bir yapı…
    Kesinlikle Kutsaldir.
    Cunku Allah cc sozudur.
    Zaten Ayette Kur'an'i anlatiyor.

    Bana göre “can” ifadesi; içerisinde ruhu da barındıran çoğul bir yapı…


    Harika bir tespit.
    Evet!
    Kur'an'a gore CAN=NEFS tir.
    Ve buna
    Allah cc nun sozu=Vahy=Ruh uflenmis/eklenmistir.

    Yani;
    “can” ifadesi; içerisinde ruhu da barındıran çoğul bir yapı…"dir.

    Butun bu katilimlarim
    Arapcadaki
    RUH=Vahyle gelen BILGI
    anlami icindir.

    Zaten Kur'an'da baska bilgi yoktur.

  4. #24
    Aktif Üye ümmi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2009
    Mesaj
    1.889
    Rep Gücü
    33022
    can” ifadesi; içerisinde ruhu da barındıran çoğul bir yapı…"dir.
    bunu nerden çıkardınız efenim.

  5. #25
    yeni üye
    Üyelik tarihi
    Oct 2011
    Nerden
    Ankara
    Yaş
    46
    Mesaj
    79
    Blog Mesajları
    1
    Rep Gücü
    35
    Sn Mopsy

    Nebe suresi 38
    Ayeti vermemdeki amaç; ruh ve meleklerin farklı varlıklar olduğunu göstermekti…

    Yaptığınız seviyeli paylaşımlar için teşekkürler…
    Ayrıca
    Yorum ve tespitler bana ait; Arapça bilmediğim için çeviriler alıntı; onu da konunun başında belirtmiştim zaten…

    Sizin ruh tanımınız aşağıdaki ve benzer ayetler için elbette ki geçerli…
    Ruh=vahy-Kuran
    ŞURA SURESİ
    52- İşte böylece sana da emrimizden bir ruh vahyettik. Sen, kitap nedir, iman nedir bilmezdin. Fakat biz onu, kullarımızdan dilediğimizi kendisiyle kılavuzladığımız bir nur yaptık. Hiç kuşkusuz, sen, dosdoğru bir yola kılavuzluk etmektesin.

    Fakat aşağıdaki ayet için geçerli değil…

    MERYEM SURESİ - 17
    Fettehazet min dûnihim hicâben fe erselnâ ileyhâ rûhanâ fe temessele lehâ beşeren seviyyâ(seviyyen).
    1. fettehazet (fe ittehazet) : sonra da edindi, yaptı
    2. min dûni-him : onlardan başka, onlardan ayıran
    3. hicâben : bir perde
    4. fe : o zaman
    5. erselnâ : gönderdik
    6. ileyhâ : ona
    7. rûha-nâ : ruhumuz
    8. fe : böylece, artık
    9. temessele : temessül etti, suretinde göründü
    10. lehâ : ona
    11. beşeren : beşer, insan
    12. seviyyen : düzgün, normal

    MERYEM SURESİ
    16. Kitapta Meryem’i de an. Hani o, ailesinden ayrılıp doğu tarafında bir mekâna çekilmişti.

    17. Onlarla arasına bir perde çekmişti. Biz de ruhumuzu ona göndermiştik de o kendisine sapasağlam bir insan şeklinde görünmüştü.

    Yukarıdaki ayette geçen ruh ifadesi vahy-Kuran değildir…
    Yukarıdaki ayette geçen ruh=insan şekline bürünebilen canlı bir varlık…

  6. #26
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647
    Alıntı kıyamet´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sn Mopsy

    Nebe suresi 38
    Ayeti vermemdeki amaç; ruh ve meleklerin farklı varlıklar olduğunu göstermekti…

    Yaptığınız seviyeli paylaşımlar için teşekkürler…
    Ayrıca
    Yorum ve tespitler bana ait; Arapça bilmediğim için çeviriler alıntı; onu da konunun başında belirtmiştim zaten…

    Sizin ruh tanımınız aşağıdaki ve benzer ayetler için elbette ki geçerli…
    Ruh=vahy-Kuran
    ŞURA SURESİ
    52- İşte böylece sana da emrimizden bir ruh vahyettik. Sen, kitap nedir, iman nedir bilmezdin. Fakat biz onu, kullarımızdan dilediğimizi kendisiyle kılavuzladığımız bir nur yaptık. Hiç kuşkusuz, sen, dosdoğru bir yola kılavuzluk etmektesin.

    Fakat aşağıdaki ayet için geçerli değil…

    MERYEM SURESİ - 17
    Fettehazet min dûnihim hicâben fe erselnâ ileyhâ rûhanâ fe temessele lehâ beşeren seviyyâ(seviyyen).
    1. fettehazet (fe ittehazet) : sonra da edindi, yaptı
    2. min dûni-him : onlardan başka, onlardan ayıran
    3. hicâben : bir perde
    4. fe : o zaman
    5. erselnâ : gönderdik
    6. ileyhâ : ona
    7. rûha-nâ : ruhumuz
    8. fe : böylece, artık
    9. temessele : temessül etti, suretinde göründü
    10. lehâ : ona
    11. beşeren : beşer, insan
    12. seviyyen : düzgün, normal

    MERYEM SURESİ
    16. Kitapta Meryem’i de an. Hani o, ailesinden ayrılıp doğu tarafında bir mekâna çekilmişti.

    17. Onlarla arasına bir perde çekmişti. Biz de ruhumuzu ona göndermiştik de o kendisine sapasağlam bir insan şeklinde görünmüştü.

    Yukarıdaki ayette geçen ruh ifadesi vahy-Kuran değildir…
    Yukarıdaki ayette geçen ruh=insan şekline bürünebilen canlı bir varlık…
    Selam!

    Sn.Kiyamet

    Hem Arapca bilmeyip hem de detay yakalamaniz bir harika.
    Bir kursa gitseniz bir yil icinde tamamdir.
    Bu dili ogrenmek Size lazim.

    Verdiginiz ayeti konu gelistikce daha sonralari
    Ben yazacaktim.

    Cunku
    Bu ayet oncesi on BILGI yazmak gerekiyordu.
    Ama
    Biraz deginelim!

    Once
    Kur'an'in butun ayetlerinde Ruh! kelimesi yalin halde Vahiyle gelen Bilgi/Vahy anlamindadir.

    Bakin bu ayette yerine koyun:
    "Biz de kelamimizi/sozumuzu/Vahiy'imizi ona göndermiştik de
    o kendisine sapasağlam bir insan şeklinde görünmüştü."
    Meryem ra dogurdugu cocuk ne idi?
    Bir KELAM!
    Bir Soz!
    Bir Vahiy!

    Ilgili ayeti bulursunuz.3.45.
    Kelimetullah!

    Yalniz
    Verilen ayette Insan denmiyor.
    Yani nas...kullanilmiyor.

    Beseri biz turkcede insan yerine kullaniriz.
    Gorunen etli,kanli bir canli.

    Peki soru su?
    ILAHI BILGI'nin:Vahiy/soz disinda gorunumleri var mi?
    Veya BILGI vahiy disi bir sekilde gelir mi?

    Simdi:
    Musa as'in Kizildenizi yarmasi nedir?
    Mucize!

    Peki mucizenin karsiligi buyu/sihir midir Islamda?
    Hayir!

    Nedir?
    Allah cc dan gelen BILGI!
    Tecellisi mucize.

    Iste bu yuzden
    Kur'an kendisinin de RUH oldugunu
    Yani
    Vahiyle gelen BILGI oldugunu
    Baglaminda
    Mucize oldugunu bildirir.

    Yine bu yuzden;
    [Peygamberden mucize istiyenlere Allah cc;"Sana indirdigimiz Kitap yetmedi mi?"diye sorar.]

Benzer Konular

  1. Yorum: 0
    Son mesaj: 26-12-2011, 02:03 PM
  2. Kaza ve Kadere Rıza, Nefis Makamları (Nefsin Dereceleri)
    muhsin iyi Tarafından islam (Müslümanlık) Foruma
    Yorum: 1
    Son mesaj: 27-09-2011, 09:54 PM
  3. Nefsin geçersiz bir bahanesi kalp temizliği
    meridyen2 Tarafından islam (Müslümanlık) Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 03-09-2010, 01:04 AM
  4. Nefsin terbiye edildiği ay...
    nefisetülilm Tarafından islam (Müslümanlık) Foruma
    Yorum: 2
    Son mesaj: 22-08-2009, 04:14 PM
  5. Ey Nefis....
    M ü e l l i f... Tarafından islam (Müslümanlık) Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 08-08-2008, 07:22 PM

Anahtar kelimeler

Yukarı Çık