3. Sayfa, Toplam 14 BirinciBirinci 1234513 ... SonSon
Gösterilen sonuçlar: 21 ile 30 Toplam: 131

Konu: Mezhepler

  1. #21
    2.imza yarışma birincisi nefisetülilm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    May 2009
    Nerden
    İstanbul'da, İstanbulluyum...
    Yaş
    42
    Mesaj
    705
    Blog Mesajları
    19
    Rep Gücü
    7085
    Konuyu okuyan 3. şahıslar için bilgilendirme mahiyetinde yazmayı tercih ederim. Anlama isteğiyle samimi olarak sorulan sorulara cevap yazılabilir...
    Din, senin, benim onun görüşü değildir ki tartışma yapılsın...
    Din, insanları sonsuz saadete götürmek için Allahü teâlâ tarafından gösterilen yol demektir. Din ismi altında insanların uydurduğu yollara din denmez. Allahü teâlâ, Âdem aleyhisselamdan beri, her bin senede, bir Peygamber vasıtası ile, insanlara bir din göndermiştir.Her din, kendisinden önce gelen dini nesh etmiş, yani değiştirmiştir. En son gelen ve her dini değiştiren ve dinlerin hepsini kendinde toplamış olup, kıyamete kadar hiç değişmeyecek olan din, Muhammed aleyhisselamın dinidir. Bugün, Allahü teâlânın sevdiği, beğendiği din de, bu ahkam ile kurulmuş olan İslam dinidir. Sırat-ı müstakim, sadece İslamiyet’tir. Hükümleri kıyamete kadar değişmez.
    Kaldı ki; dini hükümlerle ilgili birebir tartışma yapmak hiçbir olumlu netice kazandırmaz.

  2. #22
    Kıdemli Üye forumdayim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2008
    Nerden
    almanya
    Yaş
    59
    Mesaj
    928
    Rep Gücü
    11376
    Alıntı Ammar´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Neden asıl başlık dışında 10 tane aynı konuya ait başlık açıyosunuz gelsenize asıl konuya tek bir yerde tek başlıkda ilme, bilgi ve belgeye göre tartışalım...

    Öyle tarikat şeyhciklerinizin fetvaları ile değil... İLİM, BİLGİ, BELGE KOYUNUZ ortaya..

    Tüm konuları şikayet ettim ve tek başlıkda toplanacak inşaALLAH.. Bakalım görelim...

    Konuyu sapıttırmak ve 70 tane başlık açıp oralarda kendi tarikatının sözlerini savunmakla değil bilgi belge ve delil ile karşınızda kinin tezini niye çürütemiyorsunuz, niye, tartışmaya bu kadar kapalısınız, niye kalıplara hapsolmuş şeyhciklerinizin yorumlarına bakıp onların dillerinden fetvalarını yapıştırıp duruyorsunuz.. Niye tartışmakdan korkuyorsunuz yoksa şeyhiniz olmadan düşünmekten dahi acz içindemisiniz...?
    din inanc meselesidir... biz inaniyoruzki bu is belgelerle bilimle olsaydi bukada ayri görüs ve itikat olmazdi... bizim sakindigimiz, karsimizdakinin bizim vesilemizle daha fazla günaha girmemesidir... yoksa bosu bosuna havanda su dögmeninde bir manasi yok...

  3. #23
    Aktif Üye Ammar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2009
    Mesaj
    1.016
    Rep Gücü
    9720
    SUPHANALLAH

    Kardeşim eğer doğruyu konuşuyor isen karşında kinin günahından sanane ..

    NİSA 80 - Kim peygambere itaat ederse Allah'a itaat etmiş olur. Kim de yüz çevirirse, biz seni onlara bekçi olarak göndermedik

    Niye büyük zatlara o zaman ALİM denilmiş, HADİS İLMİ denilmiş, Madem belgeler ile olmuyorda HADİS kitapları ile bize iletilenler bilgi ve belgeye dayanan sözler değil mi...? Onları ÜMMET' e ileten SAHABE bilgi ve belgesizmi iletmişler..?

  4. #24
    İletileri Onay'a Tabi
    Üyelik tarihi
    Mar 2009
    Nerden
    Türkiye
    Mesaj
    535
    Blog Mesajları
    1
    Rep Gücü
    3469
    Tüm ayrımcılığa son
    Yüreğimiz ve kalbimiz Allah sevgisi ve İnsan sevgisi olsun

  5. #25
    Aktif Üye Ammar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2009
    Mesaj
    1.016
    Rep Gücü
    9720
    Alıntı nefisetülilm´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Konuyu okuyan 3. şahıslar için bilgilendirme mahiyetinde yazmayı tercih ederim. Anlama isteğiyle samimi olarak sorulan sorulara cevap yazılabilir...
    Din, senin, benim onun görüşü değildir ki tartışma yapılsın...
    Din, insanları sonsuz saadete götürmek için Allahü teâlâ tarafından gösterilen yol demektir. Din ismi altında insanların uydurduğu yollara din denmez. Allahü teâlâ, Âdem aleyhisselamdan beri, her bin senede, bir Peygamber vasıtası ile, insanlara bir din göndermiştir.Her din, kendisinden önce gelen dini nesh etmiş, yani değiştirmiştir. En son gelen ve her dini değiştiren ve dinlerin hepsini kendinde toplamış olup, kıyamete kadar hiç değişmeyecek olan din, Muhammed aleyhisselamın dinidir. Bugün, Allahü teâlânın sevdiği, beğendiği din de, bu ahkam ile kurulmuş olan İslam dinidir. Sırat-ı müstakim, sadece İslamiyet’tir. Hükümleri kıyamete kadar değişmez.
    Kaldı ki; dini hükümlerle ilgili birebir tartışma yapmak hiçbir olumlu netice kazandırmaz.


    llahü teâlâ, Âdem aleyhisselamdan beri, her bin senede, bir Peygamber vasıtası ile, insanlara bir din göndermiştir.
    Bilgi seviyenizin ne düzeyde olduğu şu cümleden belli oldu, size bunları böyle öğretiyorlar şeyh efendiler...

    Yoksa siz İbrahim A.S ile LUT A.S aynı asırda ve birbirine yakın mekanlarda PEYGAMBER olarak görevlendirildiğini bilmiyormusunuz...?

    en son gelen ve her dini değiştiren ve dinlerin hepsini kendinde toplamış olup, kıyamete kadar hiç değişmeyecek olan din, Muhammed aleyhisselamın dinidir.
    : "Dini dosdoğru ayakta tutun ve onda ayrılığa düşmeyin" diye dinden Nuh'a vasiyet ettiğini ve sana vahyettiğimizi İbrahim'e Musa'ya ve İsa'ya vasiyet ettiğimizi sizin için de teşri' etti (bir şeriat kıldı). Senin kendilerini çağırdığın şey müşriklere ağır geldi. Allah dilediğini buna seçer ve içten kendisine yöneleni hidayete erdirir. (42/13)

    Allah adına gerektiği gibi cihad edin. O sizleri seçmiş ve din konusunda size bir güçlük yüklememiştir atanız İbrahim'in dini(nde olduğu gibi). O (Allah) bundan daha önce de bunda (Kur'an'da) da sizi Müslümanlar olarak isimlendirdi; elçi sizin üzerinize şahid olsun siz de insanlar üzerine şahidler olasınız diye. Artık dosdoğru namazı kılın zekatı verin ve Allah'a sarılın sizin Mevlanız O'dur. İşte ne güzel mevla ve ne güzel yardımcı. (22/78)

    Deyin ki: "Biz Allah'a; bize indirilene İbrahim İsmail İshak Yakub ve torunlarına indirilene Musa ve İsa'ya verilen ile peygamberlere Rabbinden verilene iman ettik. Onlardan hiçbirini diğerinden ayırdetmeyiz ve biz O'na teslim olmuşlarız." (2/136)

    Yoksa siz gerçekten İbrahim'in, İsmail'in, İshak'ın, Yakub'un ve torunlarının Yahudi veya Hıristiyan olduklarını mı söylüyorsunuz? De ki: "Siz mi daha iyi biliyorsunuz yoksa Allah mı? Allah'tan kendisinde olan bir şehadeti gizleyenden daha zalim olan kimdir? Allah yaptıklarınızdan gafil değildir." (2/140)

    De ki: "Rabbim gerçekten beni doğru yola ilet, dimdik duran bir dine İbrahim'in hanif (muvahhid) dinine… O müşriklerden değildi." (6/161)

    Yoksa onlar Allah'ın kendi fazlından insanlara verdiklerini mi kıskanıyorlar? Doğrusu biz, İbrahim ailesine, Kitabı ve hikmeti verdik; onlara büyük bir mülkde verdik. (4/54)

    Gerçek şu ki Allah, Adem'i Nuh'u İbrahim ailesini ve İmran ailesini alemler üzerine seçti Onlar birbirlerinden (türeme tek) bir zürriyettir. Allah, işitendir bilendir.; (3/33-34)

    Doğrusu insanların İbrahim'e en yakın olanı ona uyanlar ve bu peygamber ile iman edenlerdir. Allah mü'minlerin velisidir. (3/68)


    yoksa siz bunlarıda mı bilmiyordunuz Hz. NUH A.S dan Hz. MUHAMMED S.A.S' e kadar değişmedi insanlar tarafından tahrif edildi... HEPSİ AYNI DİN idi TEVHİD...

  6. #26
    Kıdemli Üye
    Üyelik tarihi
    Dec 2009
    Mesaj
    626
    Rep Gücü
    41960
    Alıntı nefisetülilm´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sırat-ı müstakim, sadece İslamiyet’tir. Hükümleri kıyamete kadar değişmez.
    Kaldı ki; dini hükümlerle ilgili birebir tartışma yapmak hiçbir olumlu netice kazandırmaz.
    Sevgili kardeşim. İyi söylüyorsunuz, hoş söylüyorsunuz. Ama mezheplerde laf başka icraat başka. İslam birliği vs. denip ayrılık çıkarılıyor görmüyor musunuz? En değişmez kaynak Kurandır deniyor. Sonra hadistir deniyor. Ama mezhep imamları ve alimleri de diyor ki, bir mezhep hükmü hadise veya ayetle çelişiyorsa o hadis sahih değildir. Ayet de kesin nesh (iptal) edilmiştir. Böyle dinde birlik olur mu? Olsa olsa o mezhebin kendine has din olur, İslam olmaz. İslamın kitabı Kurandır. Ben de çevremdeki çapulcularla beraber içki içmek istiyor olsam, o halde cennet tasvirlerini öne sürerek içki ile ilgili ayetlerin nesh edildiğini öne sürsem, buna dair uydurma hadisler arasam olur mu hiç?

  7. #27
    Acemi Üye çerkeş18 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Feb 2007
    Mesaj
    197
    Rep Gücü
    1513
    Değerli Kardeşimiz;


    Nur Külliyatı'nda mezheplerle ilgili bilginin bir bütün şeklinde geçtiği risale olan Yirmi Yedinci Söz'ün hatimesini aynen size gönderiyoruz.


    "Asırlara göre şeriatlar değişir; belki, bir asırda kavimlere göre ayrı ayrı şeriatlar, peygamberler gelebilir ve gelmiştir. Hâtemü'l-Enbiyâdan sonra, Şeriat-ı Kübrâsı her asırda, her kavme kâfi geldiğinden, muhtelif şeriatlara ihtiyaç kalmamıştır. Fakat, teferruâtta bir derece ayrı ayrı mezheblere ihtiyaç kalmıştır.

    "Evet, nasıl ki mevsimlerin değişmesiyle elbiseler değişir, mîzaçlara göre ilâçlar tebeddül eder; öyle de, asırlara göre şeriatlar değişir, milletlerin istidadına göre ahkâm tahavvül eder. Çünkü, ahkâm-ı şer'iyenin teferruât kısmı ahvâl-i beşeriyeye bakar, ona göre gelir, ilâç olur.


    "Enbiyâ-i sâlife zamanında tabakât-ı beşeriye birbirinden çok uzak ve seciyeleri hem bir derece kaba, hem şiddetli ve efkârca ibtidâî ve bedeviyete yakın olduğundan, o zamandaki şeriatlar, onların haline muvâfık bir tarzda, ayrı ayrı gelmiştir. Hattâ, bir kıtada, bir asırda ayrı ayrı peygamberler ve şeriatlar bulunurmuş. Sonra, âhirzaman Peygamberinin gelmesiyle, insanlar, güyâ iptidâî derecesinden idâdiye derecesine terakkî ettiğinden, çok inkılâbât ve ihtilâtât ile, akvâm-ı beşeriye bir tek ders alacak, bir tek muallimi dinleyecek, bir tek şeriatla amel edecek vaziyete geldiğinden, ayrı ayrı şeriata ihtiyaç kalmamıştır, ayrı ayrı muallime de lüzum görülmemiştir. Fakat, tamamen bir seviyeye gelmediğinden ve bir tarz-ı hayat-ı içtimâiyede gitmediğinden, mezhebler taaddüd etmiştir. Eğer beşerin ekseriyet-i mutlakası bir mekteb-i âlînin talebesi gibi, bir tarz-ı hayat-ı içtimâiyeyi giyse, bir seviyeye girse, o vakit mezhebler tevhid edilebilir. Fakat, bu hal-i âlem, o hale müsaade etmediği gibi, mezâhib de bir olmaz.


    Eğer desen: "Hak bir olur. Nasıl böyle dört ve on iki mezhebin muhtelif ahkâmları hak olabilir?"

    Elcevap: Bir su, beş muhtelif mîzaçlı hastalara göre nasıl beş hüküm alır, şöyle ki: Birisine, hastalığının mîzâcına göre, su, ilâçtır; tıbben vâcibdir. Diğer birisine, hastalığı için zehir gibi muzırdır; tıbben ona haramdır. Diğer birisine, az zarar verir; tıbben ona mekruhtur. Diğer birisine, zararsız menfaat verir; tıbben ona sünnettir. Diğer birisine, ne zarardır, ne menfaattir, âfiyetle içsin; tıbben ona mübahtır. İşte hak burada taaddüd etti. Beşi de haktır. Sen diyebilir misin ki, "Su yalnız ilâçtır, yalnız vâcibdir, başka hükmü yoktur"?


    "İşte bunun gibi, ahkâm-ı İlâhiye, mezheblere, hikmet-i İlâhiyenin sevkiyle ittibâ edenlere göre değişir; hem, hak olarak değişir ve herbirisi de hak olur, maslahat olur. Meselâ, hikmet-i İlâhiyenin tensibiyle İmâm-ı Şâfiîye ittibâ eden, ekseriyet itibâriyle Hanefîlere nispeten köylülüğe ve bedevîliğe daha yakın olup, cemaati bir tek vücud hükmüne getiren hayat-ı içtimâiye de nâkıs olduğundan, her biri bizzat dergâh-ı Kâdiü'l-Hâcâtta kendi derdini söylemek ve hususi matlûbunu istemek için, imam arkasında Fâtihayı birer birer okuyorlar. Hem, ayn-ı hak ve mahz-ı hikmettir. İmâm-ı âzama ittibâ edenler ekseriyet-i mutlaka itibâriyle, İslâmî hükümetlerin ekserîsi o mezhebi iltizam etmesiyle, medeniyete, şehirliliğe daha yakın ve hayat-ı içtimâiyeye müstaid olduğundan, bir cemaat bir şahıs hükmüne girip, birtek adam umum nâmına söyler; umum, kalben onu tasdik ve rabt-ı kalb edip-onun sözü umumun sözü hükmüne geçtiğinden, Hanefî mezhebine göre imam arkasında Fâtiha okunmaz. Okunmaması ayn-ı hak ve mahz-ı hikmettir.


    "Hem meselâ, mâdem şeriat tabiatın tecavüzâtına sed çekmekle onu tâdil edip nefs-i emmâreyi terbiye eder; elbette, ekser etbâı köylü ve nimbedevî ve amelelikle meşgul olan Şâfiî mezhebine göre, "Kadına temas ile abdest bozulur, az bir necâset zarar verir." Ekseriyet itibâriyle hayat-ı içtimâiyeye giren, nimmedenî şeklini alan insanlar ittibâ ettikleri mezheb-i Hanefîye göre, "Mess-i nisvan abdesti bozmaz, bir dirhem kadar necâsete fetvâ var."


    "İşte, bir amele ile bir efendiyi nazara alacağız. Amele, tarz-ı maîşet itibâriyle, ecnebî kadınlarla ihtilâta, temasa ve bir ocak yanında oturmaya ve mülevves şeylerin içine karışmaya mübtelâ olduğundan, sanat ve maîşet itibâriyle, tabiat ve nefs-i emmâresi meydanı boş bulup tecavüz edebilir. Onun için, şeriat onların hakkında, o tecavüzâta sed çekmek için, "Abdest bozulur, temas etme; namazını iptal eder, bulaşma" mânevî kulağında bir sadâ-i semâvî çınlattırır. Ammâ, o efendi, nâmuslu olmak şartıyla, âdât-ı içtimâiyesi itibâriyle, ahlâk-ı umumiye nâmına, ecnebî kadınlara temasa mübtelâ değil, mülevves şeylerle nezâfet-i medeniye nâmına kendini o kadar bulaştırmaz. Onun için, şeriat, mezheb-i Hanefî nâmiyle ona şiddet ve azîmet göstermemiş, ruhsat tarafını gösterip hafifleştirmiştir. "Elin dokunmuş ise, abdestin bozulmaz; hicab edip, kalabalık içinde su ile istincâ etmemenin zararı yoktur, bir dirhem kadar fetvâ vardır" der, onu vesveseden kurtarır.


    "İşte, denizden iki katre, sana misâl. Onlara kıyas et. Mîzan-ı Şa'rânî mîzanıyla, şeriat mîzanlarını bu sûretle muvâzene edebilirsen, et." (1)

  8. #28
    Aktif Üye Ammar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2009
    Mesaj
    1.016
    Rep Gücü
    9720
    Kafayı yiycem ;) @ çerkeş deli said'in sözleri dışında sen ALLAH C.C kelamı birtek ayet, birtek RESULULLAH S.A.S den bir tek HADİS kullanmazmısın....

    Her konuya RİSALE-İ NUR, ya sizin için KUR-AN v SÜNNETİ in önüne geçmiş... ALLAH C.C hidayet nasip etsin...

  9. #29
    Acemi Üye çerkeş18 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Feb 2007
    Mesaj
    197
    Rep Gücü
    1513
    Alıntı Ammar´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kafayı yiycem ;) @ çerkeş deli said'in sözleri dışında sen ALLAH C.C kelamı birtek ayet, birtek RESULULLAH S.A.S den bir tek HADİS kullanmazmısın....

    Her konuya RİSALE-İ NUR, ya sizin için KUR-AN v SÜNNETİ in önüne geçmiş... ALLAH C.C hidayet nasip etsin...
    arkadaşım işine bak bu forumda sen ne zaman fikirlerini yazacan.o zaman benden sana cevap gelecek xxxxxxxxx zaten açta bi oku risaleleri KURAN VE SÜNNET dışına çıkmışmı.kılavuzunu dogru seç senin mürşidin internet sitrleriyse benimkide nurlar.hadi yoluna
    Konu RABİA tarafından (22-12-2009 Saat 02:09 PM ) değiştirilmiştir.

  10. #30
    Aktif Üye Ammar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Nov 2009
    Mesaj
    1.016
    Rep Gücü
    9720
    Hangi KUR-AN ve SÜNNET' ten bahsediyosunuz siz ya, RİSALEİ NUR ARŞ dan indi diyen adam, KUR-AN ile SÜNNET ile ne işi olur, Kendisinin geleceğini 800 yıl öncesinde Abdulkadir Geylani tarafından beyan ettiğini, rüyasında RESULULLAH S.A.S' in gelip KUR-AN da kis sırları kendisine açıkladığını, ama kimseye söylememesini tembihlediğini söyleyen adam mı KUR-AN ve SÜNNET dışında konuşmayan ... RİSALE-İ NUR' u okudum merak etme ... O okumamak sizn gibi TARİKAT ve TASAVVUF' cuların adetir.. Nede olsa "onların kitaplarını okumadakdan yırtıcı hayvandan kaçar gibi kaçın.." diye fetva verenler bizim şeyhimiz değil..

Benzer Konular

  1. Seyhle konusma- MEZHEPLER-.III
    mopsy Tarafından islam (Müslümanlık) Foruma
    Yorum: 1
    Son mesaj: 30-05-2009, 07:57 PM
  2. Dinimizdeki BÖLÜCÜLER ve BOZUK MEZHEPLER
    bziya Tarafından islam (Müslümanlık) Foruma
    Yorum: 4
    Son mesaj: 30-01-2009, 08:10 PM
  3. Mezhepler konusunda ne düşünüyorsunuz?
    SAHARAY Tarafından Dini Sohbet Foruma
    Yorum: 2
    Son mesaj: 01-05-2008, 02:29 AM
  4. MEZHEPLER ARASINDAKİ FARKLILIK NEDİR ?
    onuc13 Tarafından islam (Müslümanlık) Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 25-08-2007, 12:15 AM

Anahtar kelimeler

Yukarı Çık