3. Sayfa, Toplam 4 BirinciBirinci 1234 SonSon
Gösterilen sonuçlar: 21 ile 30 Toplam: 40
  1. #21
    İletileri Onay'a Tabi
    Üyelik tarihi
    Mar 2009
    Mesaj
    844
    Rep Gücü
    2992
    Kuranın büyük bir kısmı Menkıbelere dayanır .Hz Ademdem alır Hz Nuha Oradan Hz İbrahime,Hz Luta,Hz Yakuba ,Hz Yusufa,Hz Musaya ,Hz Davuta,Hz Süleyman ve Saba Melikesi,Bunların dışında Eshabı Kehf menkıbesi ,Hud ve Ad Kavimleri anlatılır durulur.Ve Bunlar Eski Ahittede ,Mezmurlardada geçerler. O yüzden Forum Sahibi Sayın Nefise nin yazısında hiç bir aykırılık kanaatimce göremedim.Kurani düşünce ise Sadece Beyinle değil GÖNÜLLEDE yapılır. Katı çalışmayan bir gönülle Kuranı Tefekkür edemeyeceğimiz zaten Kurandada belirtilmiştir.GÖNÜL VE AKIL İŞLETİLİR. Onun içindirki Tasavvuf ekolleri vardır.Ve Hemen hemen hepsi işte O katı gönlü kendi yöntemleriyle Yumuşatmaya açmaya çalışırlar.Kimisi zikir yaptırır,Kimisi Muhabbet ,Kimisi Semah,Kimisi şarkı söyletir gaye Akılla birlikte Gönlünde(O gönüldeki coşkununda yakalanması olayı vardır) devreye girmesidir.Teşbihte hata olmazsa şayet siz istediğiniz kadar güçlü olun ağırlık halterini aynı anda Bele,omuzlara ve kollara kuvvet vermeden kaldıramazsınız.Bundada aynı olay vardır Gönül ve akıl kavrayışı anda anda beraber olmalıdır.Ancak ne yazıkki anladığımızı sansakta acaba doğrumu anladık? yoksa yanlışmı anladık ?Bunu değerlendirebilecek bir insan yada mercii yoktur.Hiç bir sofide bunları açık açık yazıp anlatmaz.Ama Ha İlmihaller sadece Amelleri Abdesti,Namazı,Orucu, Haccı, Umreyi, zekatı ....v.s açık açık anlatır .
    O yüzden Sayın Mopsy ve Sayın bziya ve diğer arkadaşların Birbirlerini rencide edici şekilde çekişmelerini anlamsız buluyorum.Hele hele Ehli Sünnetin Kabul ettiği ibadetlerinide yapıyorlarsa. Nedir anlaşmazlık?Biri tarikatine gider orada hem namazını kılar zikirlerini çeker,rahatlar. Diğeride Tarikate gitmez,camiiye gider yada evinde yapar ibadetini.Ha Ben Fakirle anlaşamazsınız o başka.Bunuda gayet normal karşılarım.Kimse kimseye İnanç ve kanaat aşılayamaz.Ama nedir önemli olan Görüşler anlaşılır. Görüşleri daha iyi anlayabilmek için rencide etmeden sorular sorulur.Ona göre cevaplar gelir.Ve güzel bir faydalı muhabbet ve vakit geçirilir.Selamlar.

  2. #22
    Kıdemli Üye forumdayim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2008
    Nerden
    almanya
    Yaş
    59
    Mesaj
    928
    Rep Gücü
    11376
    nefisetülilm kardesim, istediginiz kadar hadis yaziniz, sn.mustadaf i iknaya ugrasmayiniz... cünkü bizim icin delil olanlar onun icin hikaye geliyor...

  3. #23
    2.imza yarışma birincisi nefisetülilm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    May 2009
    Nerden
    İstanbul'da, İstanbulluyum...
    Yaş
    42
    Mesaj
    705
    Blog Mesajları
    19
    Rep Gücü
    7085
    Alıntı **aladin**´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    nefisetülilm kardesim, istediginiz kadar hadis yaziniz, sn.mustadaf i iknaya ugrasmayiniz... cünkü bizim icin delil olanlar onun icin hikaye geliyor...
    Çok doğru söylediniz,
    Ancak amacım birilerini ikna etmek değildi.

    Size ve sizin gibi hadis-i şeriflerin kıymetini bilenlere
    bu müjdeli hadis-i şerifleri nakletmek istedim...

    Ne mutlu o Server'e (sallallahüaleyhivesellem) ümmet olanlara ve bol bol selavat-ı şerife söyleyerek hatırlayanlara...

    Saygılar, selamlar....

  4. #24
    İletileri Onay'a Tabi
    Üyelik tarihi
    Jun 2007
    Nerden
    Huzûru İlahî
    Mesaj
    1.427
    Blog Mesajları
    18
    Rep Gücü
    7864
    Alıntı yavuz34´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kuranın büyük bir kısmı Menkıbelere dayanır .Hz Ademdem alır Hz Nuha Oradan Hz İbrahime,Hz Luta,Hz Yakuba ,Hz Yusufa,Hz Musaya ,Hz Davuta,Hz Süleyman ve Saba Melikesi,Bunların dışında Eshabı Kehf menkıbesi ,Hud ve Ad Kavimleri anlatılır durulur.Ve Bunlar Eski Ahittede ,Mezmurlardada geçerler. O yüzden Forum Sahibi Sayın Nefise nin yazısında hiç bir aykırılık kanaatimce göremedim.Kurani düşünce ise Sadece Beyinle değil GÖNÜLLEDE yapılır. Katı çalışmayan bir gönülle Kuranı Tefekkür edemeyeceğimiz zaten Kurandada belirtilmiştir.GÖNÜL VE AKIL İŞLETİLİR. Onun içindirki Tasavvuf ekolleri vardır.Ve Hemen hemen hepsi işte O katı gönlü kendi yöntemleriyle Yumuşatmaya açmaya çalışırlar.Kimisi zikir yaptırır,Kimisi Muhabbet ,Kimisi Semah,Kimisi şarkı söyletir gaye Akılla birlikte Gönlünde(O gönüldeki coşkununda yakalanması olayı vardır) devreye girmesidir.Teşbihte hata olmazsa şayet siz istediğiniz kadar güçlü olun ağırlık halterini aynı anda Bele,omuzlara ve kollara kuvvet vermeden kaldıramazsınız.Bundada aynı olay vardır Gönül ve akıl kavrayışı anda anda beraber olmalıdır.Ancak ne yazıkki anladığımızı sansakta acaba doğrumu anladık? yoksa yanlışmı anladık ?Bunu değerlendirebilecek bir insan yada mercii yoktur.Hiç bir sofide bunları açık açık yazıp anlatmaz.Ama Ha İlmihaller sadece Amelleri Abdesti,Namazı,Orucu, Haccı, Umreyi, zekatı ....v.s açık açık anlatır .
    O yüzden Sayın Mopsy ve Sayın bziya ve diğer arkadaşların Birbirlerini rencide edici şekilde çekişmelerini anlamsız buluyorum.Hele hele Ehli Sünnetin Kabul ettiği ibadetlerinide yapıyorlarsa. Nedir anlaşmazlık?Biri tarikatine gider orada hem namazını kılar zikirlerini çeker,rahatlar. Diğeride Tarikate gitmez,camiiye gider yada evinde yapar ibadetini.Ha Ben Fakirle anlaşamazsınız o başka.Bunuda gayet normal karşılarım.Kimse kimseye İnanç ve kanaat aşılayamaz.Ama nedir önemli olan Görüşler anlaşılır. Görüşleri daha iyi anlayabilmek için rencide etmeden sorular sorulur.Ona göre cevaplar gelir.Ve güzel bir faydalı muhabbet ve vakit geçirilir.Selamlar.

    Yavuz bey size katılıyorum , fakat Sadece Kur'an Kur'an diyerek, istediği ayete inanan işine gelmeyeni inkâr eden , edille-i şeriyye ve diğer dini delilleri yok sayan , Kur'anda emredildiği halde Alimlere uymaya gerek yok diyerek İslam Alimlerine , Tasavvuf büyüklerine ve Ehl-i Sünnet alimlerine cahillik isnat eden ve Kur'anı Kerimden ehliyeti olmadan istediği konuya işine geldiği şekilde ayet iliştirerek yorum yapan , mezhepleri yok sayan , işine gelmeyen hadisleri inkar eden kişilerin bu ikiyüzlü ve hain saldırılarını görünce faruki damarım kabarıyor , bunların yüzkaralığını daha yalın bir şekilde ortaya koyalım ki okuyan kardeşlerimiz iki yüzlüğünü ve Kur'ana olan imansızlığını iyi kavrasınlar.Kur'an Kur'an diyerek Kur'ana karşı çıktığını bir kez daha bütün çıplaklığı ile görsünler ve zihinler karışmasın hak yerini bulsun batıl yerlebir olsun.

    Bütün gayemiz budur inanın , yoksa bu cahiller ile bırakın münakaşa etmeyi Ehl-i sünnet büyüklerimizin yolunun bir noktası bunları siler süpürür vede süpürmüştür.Başka şeye ne hacet , zaten basiret sahipleri görüyor herşey ortadadır.Hak ile batıl gece ve gündüz gibi ayrılmıştır.


    Ehl-i Sünnet alimleri Tasavvufu açıklamışlardır , ne dedilerse doğrudur.Yanlışlık olma ihtimali yoktur.İslamiyyeti anlamaya ve uygulamaya yardımcı olan Tasavvuf ilmine ait kavramları din'e bid'at soktular diyerek İmam-ı Rabbani hazretleri , İmam-ı Gazali Hazretleri , Behaedin-i Buhari hazretleri , Abdülkadir-i Geylani hazretleri gibi her konuda mahir müctehid olan Ehli Sünnet alimlerini cahillikle ve din düşmanlığı ile suçlayan bu şekilde bu büyüklere büyük bir iftira atma hezeyanlarına düşen bedbaht mobsy gerçek yüzünü ve islam alimlerine olan düşmanlığını göstermektedir.İlm sahibi olan müslümanlar bilir ki fıkıh , kelam , akaid ilmlerinde de kendi has terim ve kavramlar olduğu gibi tasavvuf ilmininde kendine has terim ve kavramlar vardır ve bunları anlatma usülleri vardır.Bu terim ve kavramları din'de bid'at olarak görmek ancak ve ancak dini ilmlerden habersiz bu ilmlerin kavram ve terimlerinden habersiz cahil kimselerin yapacağı aşikardır.Bahsedilen kişi veya kişiler bu derin İslami konularda da acemiliklerini ortaya koymuş bu terimlerin bid'at olduğunu da iddia ederek cahillikleri ile bu alanda da boğulup gitmiştir.

    Biz ise Alimlere uyulmasını emreden ayet ve hadislere iman etmiş ve bu imanımız doğrultusunda Efendimizin varisleri olan Ehl-i Sünnet alimlerinin her sözünün doğru ve yerinde olduğunu buna şeksiz şüphesiz iman etmişizdir.Buna mukabil Kur'an'da emredilen Efendimizin varislerine uymanın gerçek KUR'AN'a ve Hadislere uymak olduğunu söylüyoruz.Buna uymayanların Kur'anı inkar ettiklerini ortaya koyuyoruz.

    Maksat batılı hak gibi göstermeye çalışanların hezeyanlarını ortaya çıkarmak yüzkaralıklarını ifşa etmektir vesselam.

    " Hak ile batıl ayrıldı böylece birbirinden
    Bunu gören küffar çıldırdı kederinden "

  5. #25
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647
    Selam

    Yavuz bey hosgeldiniz.
    Yarin uc aylar basliyor.Bu konuyla ilgili bir bilgilendirme sohbeti duzenlemistim. Yeni geldim ve kiymetli yazinizi gordum.

    [RENK]yavuz=Kuranın büyük bir kısmı Menkıbelere dayanır .Hz Ademdem alır Hz Nuha Oradan Hz İbrahime,Hz Luta,Hz Yakuba ,Hz Yusufa,Hz Musaya ,Hz Davuta,Hz Süleyman ve Saba Melikesi,Bunların dışında Eshabı Kehf menkıbesi ,Hud ve Ad Kavimleri anlatılır durulur.Ve Bunlar Eski Ahittede ,Mezmurlardada geçerler. O yüzden Forum Sahibi Sayın Nefise nin yazısında hiç bir aykırılık kanaatimce göremedim.[/RENK]

    Evet!!!
    a) Kur'an Allah cc sozudur.
    b) Dilde kullanilan anlamda hikaye/masal/oyku anlatmaz
    c)Kur'an'da KISSA-SI ENBIYA ayetleri vardir.Menkibeler yoktur.
    d)Saba melikesi menkibesi yoktur.Suleyman as. AYETLERI vardir.
    e)Hud ve ad enbiyalarin kavimleridir....
    f)Delili anlatandir./ALLAH cc dur.

    menkibe BESERIN UYDURDUGU masallardir.Anlatandan baska delili yoktur.O anlatan beserdir.
    Bir cogunun yazari bile atmasyondur,anonimdir!
    Sizin Sayin Nefisede bir aykirilik gormemeniz normal....
    Islami Kur'an'dan ogrenmemek ilgili ayetleri inkar oldugu icin bana anormal!

    [RENK]Kurani düşünce ise Sadece Beyinle değil GÖNÜLLEDE yapılır. Katı çalışmayan bir gönülle Kuranı Tefekkür edemeyeceğimiz zaten Kurandada belirtilmiştir.GÖNÜL VE AKIL İŞLETİLİR. Onun içindirki Tasavvuf ekolleri vardır.Ve Hemen hemen hepsi işte O katı gönlü kendi yöntemleriyle Yumuşatmaya açmaya çalışırlar.Kimisi zikir yaptırır,Kimisi Muhabbet ,Kimisi Semah,Kimisi şarkı söyletir gaye Akılla birlikte Gönlünde(O gönüldeki coşkununda yakalanması olayı vardır) devreye girmesidir.[/RENK]

    Yani Allah cc sozunun beceremedigini Tasavvuf adli BESER sozu becerecek iddaasi.
    Buna amin bile denmez.

    [RENK]Teşbihte hata olmazsa şayet siz istediğiniz kadar güçlü olun ağırlık halterini aynı anda Bele,omuzlara ve kollara kuvvet vermeden kaldıramazsınız.Bundada aynı olay vardır Gönül ve akıl kavrayışı anda anda beraber olmalıdır.Ancak ne yazıkki anladığımızı sansakta acaba doğrumu anladık? yoksa yanlışmı anladık ?Bunu değerlendirebilecek bir insan yada mercii yoktur.Hiç bir sofide bunları açık açık yazıp anlatmaz.Ama Ha İlmihaller sadece Amelleri Abdesti,Namazı,Orucu, Haccı, Umreyi, zekatı ....v.s açık açık anlatır .[/RENK]

    Yavuz bey;
    Hani Allah cc dilemedikce biz dileyemeyiz ya!
    Hani dilen Kur'an'dan ogut alir ya!
    Hani sadece sakinanlar icin hidayet rehberidir ya!
    Hani sadece bu Kitap yolun denge noktasina eristirir ya!
    Hani yalniz bu Kitapla vaaz et ya!
    Hani bu Kitabi sana FARZ Kilan Rabbin..ya!

    1600'e yakin ayet!
    BEN ARTIK BESERI MASALLARI DIN DIYE DINLER MIYIM?

    [RENK]O yüzden Sayın Mopsy ve Sayın bziya ve diğer arkadaşların Birbirlerini rencide edici şekilde çekişmelerini anlamsız buluyorum.Hele hele Ehli Sünnetin Kabul ettiği ibadetlerinide yapıyorlarsa.[/RENK]

    Evet ayni ibadetleri yapiyorlar.

    [RENK]Nedir anlaşmazlık?Biri tarikatine gider orada hem namazını kılar zikirlerini çeker,rahatlar. Diğeride Tarikate gitmez,camiiye gider yada evinde yapar ibadetini.[/RENK]

    Cekilen zikirde problem var.
    Sirk var!
    Allah cc nun berisinden dua edilen /yardim istenen salih kullar var.
    Rabb edindikleri keramet sahibi evliyalar var!
    Hayy oldugunu iddia ettikleri Geylani hoca var.
    Kainati yoneten beser var!
    Allah cc ile direk konusan seyhleri var.
    Alinlarinda Allah cc nun resmi beliren tekke agalari var!
    Vahiyi kaynagindan/Allah cc katindan/Levh-i mahmuzdan DIREK aldiklarini iddia ettikleri yari tanri hocalari var!
    var...................ki var!

    [RENK]Ha Ben Fakirle anlaşamazsınız o başka.Bunuda gayet normal karşılarım.Kimse kimseye İnanç ve kanaat aşılayamaz.Ama nedir önemli olan Görüşler anlaşılır. Görüşleri daha iyi anlayabilmek için rencide etmeden sorular sorulur.[/RENK]

    Soruldu.
    Resulun tekke ehli olma hadisleri yazin dendi.
    !0 gundur kufur.
    maras biberi surecegim agziniza dedim
    Iftira
    Mopsye isirticam dedim
    yalanlar....

    [RENK]Ona göre cevaplar gelir.[/RENK]

    Cevabi bir verseler.......
    [RENK]
    Ve güzel bir faydalı muhabbet ve vakit geçirilir.Selamlar.[/RENK]

    Bunun adina medeni insan suuru deniyor. da!

  6. #26
    Kıdemli Üye Mustad'af - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2008
    Mesaj
    920
    Blog Mesajları
    6
    Rep Gücü
    8265
    Alıntı **aladin**´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    nefisetülilm kardesim, istediginiz kadar hadis yaziniz, sn.mustadaf i iknaya ugrasmayiniz... cünkü bizim icin delil olanlar onun icin hikaye geliyor...
    Eğer Allahtan korkmanın imani bir sorumluluk olduğuna inanıyorsanız,yukarıdaki cümleleri yazmamanız gerekir.
    "Men kezebe aleyye muteammiden felyetebevve' mak'adehu minennar"buyuran Habib-i Edib'e onlarca iftirayı hadis diye nakledenlerin varlığı,3.sınıf kaynakları delil diye ortaya sürenlerin işgüzarlığı ortadayken,hadis konusunda titiz olmak bir görevdir.Ama anlkaşılıyor ki,siz o görevde bi habersiniz.
    Ben kaynak sordum,siz kafanızdakileri yazıyorsunuz,
    Salat u selamdan elhamdulillah haberdarız.Hatta Ben Müslümanım diyen herkes haberdardir.
    HAdisi şerifte buyuruldu ki diyerek nakledilen şeylerin ne kadarının peygamberimize ait olduğunu bilmek,her inananın hakkıdır.

    Evet nefisetülilm,
    cevap liütfen!
    Kollarımda tutuk demir halkalar!

  7. #27
    İletileri Onay'a Tabi
    Üyelik tarihi
    Mar 2009
    Mesaj
    844
    Rep Gücü
    2992
    Sayın Mopsy değerli kanaatlerinizi aksettiren yazınızı okudum.Hz Musa a.s Kavmini Mısırdan çıkardıktan sonra Kavim acıktı Musa a.s 'a KEŞKE RAB BİZİ ÖLDÜRSEYDİ;Hiç değilse orada et kazanlarının başında oturur,doyasıya yerdik.Ama siz bütün topluluğu açlıktan öldürmek için bu çöle getirdiniz. Ve Musa a.s Onlara gökten yağacak Et ve sabah olduğunda Yine gökten yağacak tatlı ekmek vaad etti.Ve Gökten BILDIRCIN ile Sabaha karşı Beyaz Kişniş tohumuna benzer tatlı bir ekmek yağdı. İşte Eski ahit buna MAN der.Kurani tabiriyle KUDRET HELVASI.Ancak Eski ahit burada önemli bir hususuda belirtiyor:KİMSE SABAHA BİR PARÇA BİLE BIRAKMASIN.Sabaha bırakıldığında kurtlanıp derhal kokarlar.VE BILDIRCIN İLE MAN YEMEK ALLAH YOLCULUĞUNDA KİTABI MUKADDESE GÖRE FARZDIR. Ben fakire görede farzdır efendim.Ama nerede man nerede bıldıtcın? :))) Yiyormusun? EVET YİYORUM . Ama Nerede ben görmüyorum?
    Şimdi bu Masal bir ALLAH MASALIDIR.Allah Celle celal anlatmıştır bu masalı öyle değilmi?En azından ÖYLE İNANIYORUZ.Fakir bir KANAAT ehli olarak derimki yada Tasavvuf büyüklerim derki:BİR YAZININ İLAHİ YANİ ALLAH KELAMI OLABİLMESİ İÇİN:
    1-EZELİ VE EBEDİ OLARAK İNSANLIĞIN DEĞİŞMEYEN HAKİKATİNİ ANLATMASI GEREKİR
    2-YAZI ÜÇ BOYUTLU OLMASI GEREKİR.Üç boyutludan kasıt yazının birde RUHUNUN bulunması gerekir.Ruhu demek o yazı içinde gizlenmiş Sınırsız Muhabbet ve düşüncedir.Aksi halde o yazı ASKERİ BİR TAMİM OLUR.Yüce Allah Askeri tamim yazmaz Sayın mopsy.Amma Onlar dahi dolaylı olarak Yaşamın birer parçasıdırlar . Oda işin başka bir boyutudur.Onlar gündüz vaktiyle ilgilidirler.Bizim işimizse GECE VAKTİDİR.
    Şimdi BİNBİR GECE MASALIMIZA pardon Yüce Allahın masalına dönelim.Ama Bilhassa bu kinayeyi yaptım BİNDEN BİR EKSİK GECENİN MASALI AHHHH.İşte o bine birmi koyulduğunda tamamlanır yoksa binden bir eksildiğindemi bin bine tamamlanır?Sınık gönüllerde Mihman olan şahım bilir.Mısır Beşeriyettir Sayın mosy.Yoksa O Mısır Antik Mısır uygarlığı değildir.Beşer olmadanda Allah kelamı olamaz.Onun için Mısırda Nefs yani İsrail kavmi doyuyordu.Ama bu doyumun farkında değildi işte beşer.Felaketler ,müsibetler başladı peş peşe Mısıra yağmaya,Umut firavunu ikiye açılan Akıl denizinde boğuldu.Beşeri tüm ümitler tükendi,(Allah Beşeriyetimize yağdırmasın bu müsibetleri yinede niyaz ederim bütün insanlık için .)Ve Çölde Yolculuk başladı MEDYENE Doğru. Artık görünüşte her ne kadar insansakda İnsani değerlerin olmadığı Yoksulluğa ve sefalete doğru ilerleniyordu.Artık o topraklarda Huşu içinde namaz falan kalmamıştır.Ama yinede öyle bir an geldiki Nefs acıktı doyur beni dedi.Ben MISIRDAYKEN İŞİM VARDI,ÇALIŞTIĞIM ŞİRKETTEN AYLIK ALIRDIM,ARABAM VARDI DOĞRUUU EYÜBE SON HIZLA TARİKATIMA GİDER ŞEYH BABAMDA NEFS KAVMİMİ DOYURURDUM.Yani kara kazanın başında oturur doyasıya yerdim.(Kara kazanın hem maddi hemde manevi bir anlatımı manası vardır.) Hem Şeyh babamı sevindirir hemde kendi koca nefsimi mana sofrasında tıka basa beslerdim.Ama öyle bir an geldiki İşimi kaybettim,Arabamı satmak zorunda kalıp kaybettim,Yine bu sefer Otobüse bindim gittim.Ve Şeyh babam YAVUZ SEN ARTIK BÜYÜMEYE BAŞLADIN KOCA PÜRZEVENG Oluyorsun BÜLUĞA ERDİN.KES BAKALIM ŞİMDİ KOÇ KURBANINI SENİ DERVİŞ YAPTIM DEDİ(Dervişlikten başka ünvan istemem.Muhabbetten gayrı Devran istemem.Şarabın agusun sundu ya dilime.) AZAMETİ HÜDARA TEKBİRA İLE(Allahu Ekber Alahü Ekber .La İlahe İllallah.Allahü Ekber ve lillahil hamd) 12 terkli taç başıma giydirildi,Hırka ,Kemer kuşatıldı. Bağdaşımın altınada bir post verildi.Acım çok büyüktü ama Mutluluğumda bir o kadar büyüktü.CENNETİ ALADAYDIM. Çoğu zamanda artık tekkemde yatıp kalkıyordum.Ama Şeyh babada Hakka yürüdü. Kalan üç kuruşluk kıdem tazminatı, ve rızkın çoğuda uçtuuu gitti.Artık Kimseye manen biat etmeden yapayalnız Mısırdan çıkmış bu yolda yürüyordum.(Gelin canlar bir olalım.Özü Öze bağlayalım.Bir yürüyüş eyleyelim. TEVEKKELTÜ TAALALLAH)İşte NEFS KAVMİ YİNE ACIKMIŞTI MUHABBET PEYGAMBERİMDEN YİYECEK İSTEDİLER.Bende onlara ne verdim? O şeyh senin bu şeyh benim,o kitap senin bu kitap benim karanlıklarda seyir eden ama ışığı gördüğünde derhal donup kalan BILDIRCIN BEYNİMİ ve O BEYNİMİN ÜRETTİĞİ TATLI DÜŞÜNCELERİMİ (KUDRET HELVAM)ONLARA VERİP ONLARI DOYURDUM.EVET MANKAFAMLA O NEFS KAVMİMİ DOYURDUM Sayın Mopsy.Bu nedemektir anlamışsınızdır sanırım?ENEL HAKTIR!
    Bak şu Mansurun işine
    Halkı üşürmüş başına
    Enel Hakkın ferraşına
    Düşenlere tımar olmaz
    İşte o zamanlar Fatih adliyesinin karşısında bir dükkan kiralayıp Hem Hukuki dilekçe yazıp hemde Ucuz davalar alıp Mahkemelere çıkıyordum.Ama aklımda hep bunlar vardı. Bunları çalışma hayatımda konuştuğumda insanlar fakire divane gözüyle bakıyorlardı.İşte o zaman Eski ahitte Manı şayet sabaha bırakırsanız man kurtlanır ve kokmaya başlar!lafını geçde olsa İdrak eyledim.
    FAKİR İSLAMI HERYERDE HER ŞEYDE KENDİ KAPASİTEM DAHİLİNDE ÖĞRENME EĞİTİMİ GÖRDÜM VE ELANDA SON NEFESİME KADARDA ÖĞRENİYORUZ.
    Ama ne Ben fakir nede Sayın Nefise,Sayın bziya ayetleri inkar etmiyoruz. Yok hayır kabul edemeyiz.Bakın Sayın bziya Yazısında Nahl 43,Ankebut 43,Rum 22,Zümer 9, Fatır 28 ayetlerinide dile getirdi. O zaman Sizdende Ondanda Allah razı olsun.Yalnız bu ayetlerin hepsinin birden değerlendirilmelerinin yapılması gerekirdi.YAŞAM BİR BÜTÜNDÜR. HER YER KERBELA HERGÜN AŞURA.Mushaf Kuran beni bana anlattığı içindirki benim nazarımda ALLAH KELAMIDIR.
    Allahı İnsandan soyutlamanın doğru olduğunada kani değilim.Tarikatede Allahın emri ile gidilir.Zikirde O Yüce Allahın emriyle çekilir.Yaşamın her bölümü KURANI AZİMÜSŞANIN BİR SURESİ VEDE BİR AYETİDİR.Kitaptan kasıtta Mushaf değildir .Yüce Allahtır.Ama Oda SENDEDİR.Başka yerde aramayalım onu.Evet heryerdedir. AMA HERYERİN ANLAMI SENSİN SEN. SEN OLMASAN HERYER NEKİ?
    Can yine bülbül oldu Har açıldı gül oldu
    Gözkulak oldu her yer Her yer neki var oldu?

    Oynadı çün narı aşk kaynadı ebharı aşk
    Her yaneye çağlayıp aktı gözüm sel oldu

    Gönül o bahre daldı dilim tutuldu kaldı
    GİRDİM ANIN ZİKRİNE AZALARIM DİL OLDU

    Ferhat bu gün ben oldum varlık dağını deldim
    Şirinime varmağa her canibem yol oldu

    Geç ak ile kareden halkı bırak aradan
    Niyazi dön buradan durma sana yol oldu.

    Evet efendim biz bu ZİKRİ Yani sonsuz muhabbetimizi her yerde yaparız.O bizim AŞKIMIZDIR vede ŞİRKİMİZDİR.O Şirkimiz uğruna PERVANE GİBİ ATARIZ KENDİMİZİ ATAŞA.
    Evet Sayın Mosy Bizlerin o nokta kadar olan gönüllerimizde ahhhh efendim neler neler var.Bakın göğe yıldızlara bakın ,aya bakın güneşe bakın nasıl orada onlar varsa biz fakirlerdede hepisi var.Ama Zahirimizdede Rızkımızdan gayrı bir şeyimiz yoktur.
    Surette gedayız,Sirette şahız
    Kanaat mülkünün sultanıyız biz.
    Bunların dışında size ayrı bir gerçeğide belirteceğim Sayın Mosy.Biz Bektaşi Nazenin Güruhu Ehli Sünnet prensiplerine görünüşte bağlı değiliz.Tekayyi Zevayin kanunu çıktı.Ve Tarikatler kapandı. Ama Her tarikatın şeyhine İmamlık verildi.YANİ MAAŞA BAĞLANILDILAR(YANİ MAMA VERİLDİ)Osmanlının son Bektaşi Nazenin dede babamız Arnavut Salih Niyazi Bunu kabul etmedi. Ben Camide değil imamlık; namaz dahi kılmam.Ben ancak ihvanıma Orta namazı kıldırırım.Ben o yüzden SAHTEKAR DEĞİLİM ,Ayrıca Ben Benim için geçerli olan rızkla geçinirim. Maaşla değil . İhvanın verdiği Niyaz benim için makbuldur.(taa Levililere dayanan bir kuraldır bu) Maaş garantidir.Ama İhvanın verdiği niyaz garanti değildir.Onun için Maaş Nimettir ama Niyaz Lokmadır, Rızktır dedi.Onu şimdi anlıyorum.Fakirinde maaşını Bir Kadın sözde nafaka alacağına binaen kestirdi şimdi buna neden olanlar ödüyorlar bana ama nefsim varya cayır cayır yanıyor.Ve Dedebabamız Kendi memleketi olan ARNAVUTLUĞA TİRANA göç etti.
    Şimdi Tarikat Dinin özüdür.Tarikat önce Mezhep olur Sonrada Dinin kuralları ortaya çıkmakla meydana din çıkar.Dini peygamberler çıkarmaz. Onlar Sofilerin aklı gönüllerinde yaşayan Ölmez yüce mefhumlardır.Ama Tarikatın yaşamı Hernekadar zıtlıklar olsada Artık çıkardığı dine bağlıdır.O yüzden Komunistler geldi Arnavutlukta ne İslam kaldı nede Bektaşilik.Arnavutlukta İslam dediğinizde :1-Babagan yani YENİÇERİ BEKTAŞİLİĞİ
    2-Ehli Sünnet vardır.Diğerleri yok denecek kadar azdır.

    Şimdi yaşamın cilvesine bakın Arnavutluk DEDEBASI RECEP BARDİ baba Arnavut Bektaşilerine gönül koyup buyuruyor:1-CUMA NAMAZLARINA MUTLAKA GİDECEKSİNİZ.
    2-VAKİT NAMAZLARINI KILABİLİYORSANIZ ŞAYET BUNUDA CAMİLERDE EHLİ SÜNNET KARDEŞLERİNİZLE KILACAKSINIZ.
    Neden? İslam gidiyor !Arnavutluktanda ondan.Pekiyi ehli sünnet giderse Bektaşilik kalırmı ? Kalmaz.Ve Dedebaba İstanbula ne zaman geldiyse o yaşlı haliyle Cuma namazlarını Halkın içinde daima kılar.
    Yine bakın Kuranda sünnet varmıdır? Yoktur.Ama İslami Hatta İslamdanda eski İBRAHİMİ bir gelenektir.Hadi yarın biri ortaya çıktı ve Ayet gösterdi ,Vücuda boşu boşuna eziyet etmeyin mealinde .O zaman ortaya Sünnetsiz Ehli sünnetler çıkacaktır.Namazı kılın Kuran yazar . Tamam SECDE var. Ama secdenin nasıl olacağı yazarmı? Eğilin der.Hadi biri çıktı Camiye sıra koydu Hadi bu şekilde eğilip secde edin Sıraya dedi(Ki bunlar yapılmakta istenildi.Soner Yalçının Beyaz Müslümanlar kitabında hep yazar bunları.) Ve sonunda bir bakarsınızki ortada sadece Mushaf kuran kalmış ,Milletin fertlerini bir araya bağlayan din unsuruda çekmiş gitmiş.Pekiyi bu unsur ortadan kalkarsa Millet ne kadar ayakta durur?Zaten Çok ağır bir darbe almış olan Milli birliğimiz iyicene çöker. Eskiden Bir hadisi tenkit etmek. Bu hadis Kurana uymuyor demek? Aman Allahım başımıza taşmı yağdıracasın derlerdi.Ve Şimdi Ruhu revanı şadı handan olsun Mutasavvıfımın sözüne hak veriyorum şuydu:EVLAT BİRGÜN HERKES BEKTAŞİ OLACAK AMA BİZİM GİBİ TEKKE BEKTAŞİSİ DEĞİL SOKAK BEKTAŞİLERİ TÜREYECEK.(Ruhsuz,cansız Bektaşi).Evet maalesef Her şeyin birgün sonu gelecekte acaba daha ne kadar uzatabiliriz? Baki selamlar.
    Konu yavuz34 tarafından (24-06-2009 Saat 03:23 PM ) değiştirilmiştir.

  8. #28
    İletileri Onay'a Tabi
    Üyelik tarihi
    Jun 2009
    Mesaj
    196
    Rep Gücü
    759
    Alıntı nefisetülilm´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:

    "Peygamberleri zikr etmek ibadettir. Salihleri zikr etmek günahlara keffarettir. Ölümü zikr etmek sadaka vermek gibidir. Kabri zikr etmek, sizi cennete yaklaştırır."

    "Allahü teâlânın sevdiklerini hâtırlamak, rahmet etmesine sebep olur."

    Taberânî'nin (rahimehullah) bildirdiği ve Künûz-üd-dekâik'de yazılı hadîs-i şerîfte, "Herşeyin bir kaynağı vardır. Takvânın kaynağı, âriflerin kalpleridir" buyuruldu.

    Deylemînin bildirdiği hadîs-i şerîfde, "Sâlihleri anmak, günâhları temizler" ve "Âlimin yanında bulunmak ibâdettir." ve "Âlimin yüzüne bakmak ibâdettir." buyuruldu.

    Seyyid Sıbgatullah-i Arvâsî hazretleri, Evliyanın hallerini anlatmak ve dinlemek hususunda buyurdu ki: "Evliyanın menkıbelerini dinlemek, muhabbeti artırır, Eshâb-ı kirâmin menkibeleri imani kuvvetlendirir, günahlari mahveder."

    Allahü teâlâ, Âdem aleyhisselâmdan beri insanları ebedî saâdete kavuşturmak için peygamberler göndermiştir. Peygamberler, insanları kurtuluşa dâvet etmiş, doğru olan yolu bütün sıkıntı ve eziyetlere rağmen bıkmadan, yılmadan anlatmışlardır. Aynı zamanda peygamberlere tam tâbi olan, Allahü teâlânın sevgisi ile dolu, mânevî sırlar sâhibi velî zâtlar da her devirde bulunmuş ve insanların din ve dünyâ saâdetine ulaşmaları için çalışmışlardır.


    İnsanlara doğru yolu göstermeleri, hal ve hareketleri ile örnek olmaları evliyânın belli başlı vasıflarıdır. Ayrıca, Allahü teâlânın rızâsı için insanların dertleri ile dertlenmeleri ve fedâkârlıkları onların şânındandır. Onlar, peygamberlerden sonra seçilenler sınıfındandır. Bir rehber elinde yetişerek silsile yoluyla Peygamber efendimize kadar gitmeleri; nerede ve hangi memlekette yetişirlerse yetişsinler, onları tek bir kaynağa bağlamıştır. Bunlar zamanla çeşitli kollara ayrılmışlar, Kâdirî, Nakşî, Bayramî, Gülşenî, Yesevî, Mevlevî vs. gibi isimlerle anılmış veya bu yollardan birinde akıp gelmişlerdir.

    Sultanlar, pâdişâhlar doğruyu onlarla bulmaya çalışmışlar, mânevî sultanın onlar olduğunu görmüşler, onların nasîhatleri ile devlete, millete ve insanlığa faydalı olmaya çalışmışlardır. Târih boyunca insanlığa huzurlu devirler yaşatmış olan Emevîler, Abbâsîler, Selçuklular, Gazneliler, Bâbürlüler, Osmanlılar ve daha birçok İslâm devletlerinin sultanları hep bu büyüklerin rehberliğinde hizmete devâm etmişler, yeri gelince atlarının arkalarından gitmişler, bâzan onlarla berâber savaşlara katılmışlardır. Onlar, duâ ordularının kumandanları ve dertlerin mânevî tabibleridir.

    Bu îtibârla İslâm dünyâsında eskiden beri başta sevgili Peygamberimiz ve Eshâbı olmak üzere bütün velîlerin kabirleri ziyâret edilmiş, rûhâniyetlerinden istifâde edilmiş, herkes onları vesîle ederek, Allahü teâlâya yalvarmış, duâlarının kabûlü için niyâzda bulunmuştur.

    Evliyâ-yı kirâm, Allahü teâlânın ve Peygamberinin (aleyhisselâm) emir ve yasaklarını öğreterek, insanların dünyâ ve âhiret saâdetine kavuşmaları için uğraşmışlardır.

    "Velî; Allahü teâlânın rızâsını kazanmış, sevdiğini Allahü teâlâ için seven ve her işi O'nun rızâsı için yapan, her an Allahü teâlâ ile bulunan, gafletten uzak kimse demektir."

    Onların sözleri ve örnek halleri, hayatları, dertlere deva, ruhlara gıda ve hasta kalplere şifadır. Onlar, dertlerin manevi tabipleridir.

    Bütün bu Allah Dostları, aynı kaynaktan fışkıran nûrları, olduğu gibi gösteren aynalardır. Hangisine baksak hepsinde aynı nuru görürüz.

    Onlar tevazularıyla,

    Onlar dertlilerle dertlenmeleriyle,

    Onlar örnek hayatlarıyla,

    Manevi sırlar sahibi yüce şahsiyetler,

    Onlar, GÖNÜL SULTANLARI...


    Kaynak: Huzur Pınarı
    Yorumları okumadım , yorumum konuya bakıştan ibarettir.

    İsrailiyattan arındırılmış islami menkıbelerin rolu büyüktür islamın bilinmesinde ve sevilmesind. Güzel paylaşım.

  9. #29
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647
    Selam!

    Sayin Bursali68 hosgeldiniz.
    Ben bunlari sikistima sebebi olarak isimlerinizi andim.

    Oyle insanlara saldirip oyle iftira attilar oyle kufure bulastilar ki,
    Forumun iyi kalemleri bulasmama adina cekildiler.

    Bunlara Resulun tekkeci oldugu ile ilgili HADISLERI yazin dememin -ki bildiginiz gibi boyle hadisler yok! Yani sunnet icinde yok. Dolayisiyla tanimi icinde tekkecilik sonradan montaj yani BIDAT.BUNU DINLE ILGILENEN HERKES BILIR.- sebebi onlari kendi cukurlarina atmakti.
    "Ehl-i sunnet olmayan kafirdir!" Anlayislarinin muhataplarinin,yine KENDI takip ettikleri yol oldugunu onlara gostermekti.
    Peki neden Resulun,halifelerin,sahabenin sozlerini yazip bu isi bitirmiyorum?
    Herkes bunlarin agalarinin ne kadar korkak,
    Cazgircilarini ortada birakip kacan insanlar oldugunu gorsun diye,
    Uzatiyorum,uzatacagim....

  10. #30
    İletileri Onay'a Tabi
    Üyelik tarihi
    Mar 2009
    Mesaj
    844
    Rep Gücü
    2992
    Alıntı bziya´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yavuz bey size katılıyorum , fakat Sadece Kur'an Kur'an diyerek, istediği ayete inanan işine gelmeyeni inkâr eden , edille-i şeriyye ve diğer dini delilleri yok sayan , Kur'anda emredildiği halde Alimlere uymaya gerek yok diyerek İslam Alimlerine , Tasavvuf büyüklerine ve Ehl-i Sünnet alimlerine cahillik isnat eden ve Kur'anı Kerimden ehliyeti olmadan istediği konuya işine geldiği şekilde ayet iliştirerek yorum yapan , mezhepleri yok sayan , işine gelmeyen hadisleri inkar eden kişilerin bu ikiyüzlü ve hain saldırılarını görünce faruki damarım kabarıyor , bunların yüzkaralığını daha yalın bir şekilde ortaya koyalım ki okuyan kardeşlerimiz iki yüzlüğünü ve Kur'ana olan imansızlığını iyi kavrasınlar.Kur'an Kur'an diyerek Kur'ana karşı çıktığını bir kez daha bütün çıplaklığı ile görsünler ve zihinler karışmasın hak yerini bulsun batıl yerlebir olsun.

    Bütün gayemiz budur inanın , yoksa bu cahiller ile bırakın münakaşa etmeyi Ehl-i sünnet büyüklerimizin yolunun bir noktası bunları siler süpürür vede süpürmüştür.Başka şeye ne hacet , zaten basiret sahipleri görüyor herşey ortadadır.Hak ile batıl gece ve gündüz gibi ayrılmıştır.


    Ehl-i Sünnet alimleri Tasavvufu açıklamışlardır , ne dedilerse doğrudur.Yanlışlık olma ihtimali yoktur.İslamiyyeti anlamaya ve uygulamaya yardımcı olan Tasavvuf ilmine ait kavramları din'e bid'at soktular diyerek İmam-ı Rabbani hazretleri , İmam-ı Gazali Hazretleri , Behaedin-i Buhari hazretleri , Abdülkadir-i Geylani hazretleri gibi her konuda mahir müctehid olan Ehli Sünnet alimlerini cahillikle ve din düşmanlığı ile suçlayan bu şekilde bu büyüklere büyük bir iftira atma hezeyanlarına düşen bedbaht mobsy gerçek yüzünü ve islam alimlerine olan düşmanlığını göstermektedir.İlm sahibi olan müslümanlar bilir ki fıkıh , kelam , akaid ilmlerinde de kendi has terim ve kavramlar olduğu gibi tasavvuf ilmininde kendine has terim ve kavramlar vardır ve bunları anlatma usülleri vardır.Bu terim ve kavramları din'de bid'at olarak görmek ancak ve ancak dini ilmlerden habersiz bu ilmlerin kavram ve terimlerinden habersiz cahil kimselerin yapacağı aşikardır.Bahsedilen kişi veya kişiler bu derin İslami konularda da acemiliklerini ortaya koymuş bu terimlerin bid'at olduğunu da iddia ederek cahillikleri ile bu alanda da boğulup gitmiştir.

    Biz ise Alimlere uyulmasını emreden ayet ve hadislere iman etmiş ve bu imanımız doğrultusunda Efendimizin varisleri olan Ehl-i Sünnet alimlerinin her sözünün doğru ve yerinde olduğunu buna şeksiz şüphesiz iman etmişizdir.Buna mukabil Kur'an'da emredilen Efendimizin varislerine uymanın gerçek KUR'AN'a ve Hadislere uymak olduğunu söylüyoruz.Buna uymayanların Kur'anı inkar ettiklerini ortaya koyuyoruz.

    Maksat batılı hak gibi göstermeye çalışanların hezeyanlarını ortaya çıkarmak yüzkaralıklarını ifşa etmektir vesselam.

    " Hak ile batıl ayrıldı böylece birbirinden
    Bunu gören küffar çıldırdı kederinden "
    Sayın bziya mezhep açısından Fakir İmamı azam Ebu Hanife Hazretlerinin Hocası olan İmamı Caferi Sadığa Gönül açısından bağlıyım.Ve Mademki İmamı Caferi Sadık İmamı Azamın hocasıdır Ve İmamı Caferi Sadığın'da Bir İlmihali yoktur. O zaman İmamı Azamın İlmahali demek İmamı Caferi Sadık demektir.Bu yüzden her ne kadar İmamı Caferi Sadık gönlümüzde isede İmamı Azamı Reddemeyiz.Onu reddetmek demek İmam Caferi Sadığı ,Seyidel Sadatları,(Sadat zinciriki AŞKIN ZENCİRİDİR.Her bir Sadat birer gönül yıldızımız olmuşlardır.)En Son Hz Ali Kerem Allahü veche ile Sadatlardan doğruca Hz Ebabekri Sıddık efendimizi oradanda Hz Muhammed efendimizi ve Yüce Allahımızı bilmedende olsa reddetmektir.Yüce Allahı reddetmek ise İNSANIN KENDİSİNİ REDDETMESİDİR.KENDİNDE OLMADAN YAŞAMAK İSE YAŞAM DEĞİLDİR.Mutlu olunmaz.O yüzden Batınide olsam Kanaat ve İnancınız fakire ters gelmemiştir.Bir farkla Resülün gerçek Mirasçıları ilmiye olmayıp Evliyalarımızdır:İstediğiniz kadar Arapça bilin,Fıkıh bilin,Kuranı ezbere bilin,Kelam bilin,Bütün Hadisleri hatmedin İyi güzelde GÖNÜL OLMAYINCA insanda bunların Merkebi durumuna düşer mazallah. Hoş böyle bir merkeplikte şereftirde Neye yaradı canına can katmayınca?Senden başkaları işin erbabı olurlar vede onlar kullanırlar.
    Yalnız şu husus önemlidir Sayın Mopsy sadece bir kanaati ortaya atıyor. Sanırım Oda ibni Teymiyenin yolundan gidiyor.İşte Gidilen bu yolun mahzurları beşeri açıdan neler olabilir?Bizlerin ise mahzurları nelerdir?Tamam efendim bize gelirseniz paranız gider.Bunun dışında Beşeri açıdan sizden çok düşük Sefillerin, gedaların,mecnunların,Leylaların ,Maddi cahillerin avuç içlerini öperek kendi beşeriyetinizi aşağılarsınız.Ama yalnız kalmazsınız Dost ile dost olursunuz. Amma İbni Teymiyenin yoluyla nereye gidilir? Yanlış anlamadıysam şayet,Yanlış anladıysam Özür dilerim ,Tevbe ederim .Bir kafa çıkar Kuranda şu yoktur efendim bunu kaldıralım.Mesela Sünnet olma Kuranda yoktur.Gulfe kesimiyle Damlanın gelmesi önlenmez ,Vücuda Eziyettir. Vücuda eziyetde şu şu ayette Buyurulmuştur! . Haydi bakalım Çocuklarımızı Sünnetde ettirmeyelim.Arkasından Velilere İtibar etmiyelim ama Öyle ayetler ortaya çıkarki . Ya Onlara ne buyrulur? Onlar başkadır efendim.İmamı Rabbani,Gazali....v.s ve Mezhep imamları Yoklar.AYNI ZAMANDA MİLLİ KÜLTÜRÜMÜZ OLAN TASAVVUF EDEBİYATIMIZ,Yunuslarımız,Mevlanalarımız,Şemsi Tebrizilerimiz,Hacı Bektaşı Velilerimiz,Abdülkadiri Geylanilerimiz,Ahmed el Bedevilerimiz ,Rıfailerimiz,Hacı Bayrami Velilerimiz,Şahı Nakşibendilerimiz,Ahmed Yesevilerimiz ,Horasan ekolümüz......v.s hepsi topu silinir gider.Geriye ne kalır? MUSHAF KURAN KALIR.Buda MANEN BİR KIYAMETTİR.Yıldızsız kapkaranlık bir manevi gece!Olacaktırda bunlar Sayın Bziya bir gün bundan kaçamayız biliyorum. Çünkü gidişat o tarafa doğru kayıyor.Ama Üzülmeyelim O Yaradan varya O Yaradan tekrar yine Alır onları ve hepsini yerli yerine koyar. İşte buna sadece Siz Ehli sünnet ve Tarikatler değil Bu Ülkede yaşayan BİRDE ALEVİ CEMATTI VARDIRKİ ONLARDA KARŞI ÇIKARLAR VE AÇIK SÖYLEYİM İSLAMDAN AYRILIR AYRI BİN DİN OLURLAR. Çünkü O düşünce Ayini Cemleri ortadan kaldırmak isteyecektir.Bu; Bu Ülkede neye malolur Hiç düşünüldümü?Bölücü terörden daha zararlı olur.Baki selamlar.

Benzer Konular

  1. islamiyet ince bir din diyor;
    tansxx Tarafından Dini Videolar Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 15-11-2014, 04:00 AM
  2. Kablosuz (Wireless) Ağ Şifresi Nasıl Öğrenilir?
    YukseLL Tarafından Adsl Network Ağlar Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 07-02-2011, 11:47 AM
  3. ölü olmak nasıl öğrenilir
    mopsy Tarafından Öykü ve Hikayeler Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 04-09-2009, 11:36 PM
  4. İslamiyet, nakil yoluyla öğrenilir
    nefisetülilm Tarafından islam (Müslümanlık) Foruma
    Yorum: 9
    Son mesaj: 06-07-2009, 03:01 PM
Yukarı Çık