3. Sayfa, Toplam 4 BirinciBirinci 1234 SonSon
Gösterilen sonuçlar: 21 ile 30 Toplam: 32

Diş Dolgusu Gusle Manidir

Din ve İnanç Kategorisi islam (Müslümanlık) Forumunda Diş Dolgusu Gusle Manidir Konusununun içerigi kısaca ->> Küçücük konu dedikleri konunun küçüklüğüne bakarmısınız , 4 mezhepde diş dolgusu ile ilgili ictihadlar var ve bu ictihadlara uymayan mukallid ...

  1. #21
    - Çevrimdışı
    Tecrübeli Üye collection - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Feb 2009
    Nerden
    Alem-i Hakîkât
    Mesaj
    308
    Blog Mesajları
    20
    Rep Gücü
    1459

    rose Cevap: Diş Dolgusu Gusle Manidir

    Küçücük konu dedikleri konunun küçüklüğüne bakarmısınız , 4 mezhepde diş dolgusu ile ilgili ictihadlar var ve bu ictihadlara uymayan mukallid dinen cenabet hükmündedir.Ne kıldığı namaz ne tuttuğu oruç nede başka ibadetleri kabul olunur.Öyle küçük bir konu ki insanın bütün iyi amellerinin kabul edilmemesine sebep oluyor.

    Kıymetli kardeşlerim görüldüğü gibi dinde ehliyet sahibi olmayan kişilerin bu çarpık fikirlerine itibar eden bir insan ömrünü boşa geçirir haberi olmaz.İbadet ediyorum der günah işler haberi olmaz.Allahü Teala din cahillerinden bütün müslüman kardeşlerimizi muhafaza buyursun.Amin.

  2. #22
    - Çevrimdışı
    2.imza yarışma birincisi nefisetülilm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    May 2009
    Nerden
    İstanbul'da, İstanbulluyum...
    Yaş
    42
    Mesaj
    705
    Blog Mesajları
    19
    Rep Gücü
    7085

    Cevap: Diş Dolgusu Gusle Manidir

    Alıntı bursali68´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster

    Aksi birşey ifade etmediğinizi söylüyorsunuz ancak yapmış olduğunu alıntıdaki kaynaklar pek de öyle gözükmüyor.O takdirde kaynak olarak getirip buraya yazdıklarınızla ilgili hüküm verenlerle çelişmiş olmuyor musunuz.Durum öyle görünüyor.Tabii kimseyi nitelemek değil amaç.Ancak bu konu ile ilgili aklında soru olanlar için bir nevi konular burada işleniyor.Bunu bilen ve bilmeyen de okuyor.O zaman bizim yapmamız gereken nedir,savunabileceğimiz alıntıları yapmak savunamayacağımız alıntıları değil.Çünkü sizin yazınızdan ve şimdiki mesajınızdan[RENK] tezat bir durumu anlamış bulunmaktayım.[/RENK] Ayrıca inanan herkes iyi veya kötü yapabildiği nisbette emir ve yasakları uygulamaya çalışır.Kimileri uygular/uygulayabilir,kimileri uygulamaz/uygulayamayabilir.Hiç kimsenin hayatını,nedenlerini,bilebilme şansımız yoktur.Bir de tabii ki " diş dolgusuyla " [RENK]ilgili bir ayet mi var ki emir ve yasak konusuyla direkt bağlıyoruz.[/RENK]Oysa ki gusül abdesti için çok önceki " alim veya mezhep imamlarının " hükümleridir bunlar.Kur'an'da bununla ilgili bir ayet,yasa,kural olduğunu[RENK] bimiyorum doğrusu.[/RENK] Küçük bir yorum,belki önemli ayrı bir şey ancak küçücük bir diş dolgusuyla bu kadar kafa patlatacağımıza ilme ve bilme kafa yorsaydık [RENK]teknoloji,uzay bilimleri...gibi [/RENK]konularda çok ama çok daha ileri bir düzeyde hatta normlarımızı tüm dünyaya kabul ettirebilmiş durumda olabilirdik.Sanıyorum biraz da bizi atıl duruma iten küçük şeylere büyük zaman harcamaktır diye düşünüyorum.Detaya indiğinizde konu çok büyüktür ancak genele baktığımızda konu çok küçük kalır.

    Sağlıcakla kalınız.
    Tezat bir durum anlıyorsanız, o sizin anlama kapasitenizle ilgilidir, ona ben birşey diyemem. Daha önce de söylediğim gibi meseleyi anlayan çoktan anladı zaten....

    Bilmediğimiz konularda, özellikle mevzu da din olunca herkes ahkam kesmeye bayılıyor nedense?!
    Bilmiyorum diyorsunuz, o zaman niye yorum yapıyorsunuz?
    Şunu da bilmek gerekir ki emir ve yasakların tek kaynağı ayetler değildir. Bunu da ehli olan bilir.
    Siz konuyu gözünüzde fazlaca büyütmüşsünüz. Öyle zannettiğiniz gibi, bu konuya pek kafa patlatmış falan değiliz. Ehl-i sünnet alimleri (rahmetullahi aleyhim ecmain) asırlar öncesinden yolumuzu aydınlatmışlar, bütün bu konuları fıkıh kitaplarında bizlere bildirmişler zaten... O büyüklerin hayatını incelediğinizde bilim ve teknoloji alanında bizden daha çok çalıştıklarını görürsünüz. İnsafla araştırırsanız tabii ki...
    Çok merak ettim, peki sizin bilim ve teknoloji ile ilgili çalışmalarınız nelerdir? Oturduğunuz yerde bilmediğiniz konularda ahkam kesmekten başka ne yaptınız bugüne kadar?
    Varsa bir eseriniz, eyleminiz bizimle paylaşmanızı isterim doğrusu....

  3. #23
    - Çevrimdışı
    Süper Aktif Üye RABİA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Mar 2008
    Mesaj
    4.585
    Blog Mesajları
    4
    Rep Gücü
    52573

    Cevap: Diş Dolgusu Gusle Manidir

    ''Ümmetimin ihtilafında rahmet vardır''

    İtikadi hususta değil ameli hususta ayrılıklar içerisinde olabiliriz.Zaten birimizin Şafii yi, birimizin,Hanefiyi, bir diğerimizin Maliki taklid etmesi de teferruatta yaşadığımız ayrılıkların neticesidir.

    Bu ayrılıklar,itikadımıza zarar vermez.Bizzat rahmet peygamberi buna işaret ediyor.

    ''Dolgu yapmak zaruret olduğunda,gusüle mani teşkil etmez'' burada kolaylık vardır.
    ''Dolgu yapmak zaruri ihtiyaclardan olmadığından,gusüle mani teşkil eder.'' burada dini hükümleri yerine getirmede zorluk vardır.Çünkü şu anda dişinde dolgu olanları ''temizlenmemiş'' ''cünup'' olarak gösteryor...(çürüyen bir diş,diğer dişler için de zarar teşkil eder,aynı zamanda ağızda kötü kokular salgılayarak,çevreye rahatsızlık verir.Bunun doktorlarında tavsiye ettiği en kolay yolu,dişe dolgu yaptırmaktır.Tamamıyla çürümüş dişe dolgu yapılmaz zaten,çekilir.Dolgudaki amaç aynı zmanda dişin sağlam tarafının da çürümesini engellemektir.)

    İmam Şafii,İmam Hanefi ve diğer imam ve alimlerin, içtihattan maksadı, dini hükümlerde , açıkça beyan edilmemiş hükümlerin uygulanmasına ''kolaylık'' sağlamaktır.

    Hayırlı forumlar diliyorum.
    Tırtılın Dünya'nın sonu dediğine;
    Usta, kelebek der.

  4. #24
    - Çevrimdışı
    Tecrübeli Üye collection - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Feb 2009
    Nerden
    Alem-i Hakîkât
    Mesaj
    308
    Blog Mesajları
    20
    Rep Gücü
    1459

    Cevap: Diş Dolgusu Gusle Manidir

    Alıntı RABİA´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    ''Ümmetimin ihtilafında rahmet vardır''

    İtikadi hususta değil ameli hususta ayrılıklar içerisinde olabiliriz.Zaten birimizin Şafii yi, birimizin,Hanefiyi, bir diğerimizin Maliki taklid etmesi de teferruatta yaşadığımız ayrılıkların neticesidir.

    Bu ayrılıklar,itikadımıza zarar vermez.Bizzat rahmet peygamberi buna işaret ediyor.

    ''Dolgu yapmak zaruret olduğunda,gusüle mani teşkil etmez'' burada kolaylık vardır.
    ''Dolgu yapmak zaruri ihtiyaclardan olmadığından,gusüle mani teşkil eder.'' burada dini hükümleri yerine getirmede zorluk vardır.[[RENK]COLOR="Yellow"]Çünkü şu anda dişinde dolgu olanları ''temizlenmemiş'' ''cünup'' olarak gösteryor...([/COLOR][/RENK]çürüyen bir diş,diğer dişler için de zarar teşkil eder,aynı zamanda ağızda kötü kokular salgılayarak,çevreye rahatsızlık verir.Bunun doktorlarında tavsiye ettiği en kolay yolu,dişe dolgu yaptırmaktır.Tamamıyla çürümüş dişe dolgu yapılmaz zaten,çekilir.Dolgudaki amaç aynı zmanda dişin sağlam tarafının da çürümesini engellemektir.)

    İmam Şafii,İmam Hanefi ve diğer imam ve alimlerin, içtihattan maksadı, dini hükümlerde , açıkça beyan edilmemiş hükümlerin uygulanmasına ''kolaylık'' sağlamaktır.

    Hayırlı forumlar diliyorum.

    Rabia hanım , işaretlediğim kısımdaki hükmünüz sizin kendi kannatinizdir.Böyle bir şey kesinlikle yok.Fakat burada dikkat edilmesi gereken şey Hanefi mezhebinde diş dolgusu gusle manidir , çünkü ağız içi yıkanması gerekmektedir.Bu sebeple Hanefi olan bir müslüman bu durumdan dolayı ihtiyaç doğduğu için Maliki mezhebine göre niyet edip gusl abdesti alırsa cünüplükten kurtulur, abdesti sahih olur.Bu niyeti etmesi gerekir.Buda bir kolaylıktır.Bu, işine gelen her hükümde mezhep değiştirmek değildir çünkü ihtiyaç hasıl olmuştur.İmam-ı Malik Hazretleri , İmam-ı Azam Hazretlerinin talebesi olduğu için bu konuda Maliki mezhebini taklit etmek daha efdaldir.

  5. #25
    - Çevrimdışı
    Kıdemli Üye forumdayim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2008
    Nerden
    almanya
    Yaş
    59
    Mesaj
    928
    Rep Gücü
    11376

    Cevap: Diş Dolgusu Gusle Manidir

    Alıntı collection´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Rabia hanım , işaretlediğim kısımdaki hükmünüz sizin kendi kannatinizdir.Böyle bir şey kesinlikle yok.Fakat burada dikkat edilmesi gereken şey Hanefi mezhebinde diş dolgusu gusle manidir , çünkü ağız içi yıkanması gerekmektedir.Bu sebeple Hanefi olan bir müslüman bu durumdan dolayı ihtiyaç doğduğu için Maliki mezhebine göre niyet edip gusl abdesti alırsa cünüplükten kurtulur, abdesti sahih olur.Bu niyeti etmesi gerekir.Buda bir kolaylıktır.Bu, işine gelen her hükümde mezhep değiştirmek değildir çünkü ihtiyaç hasıl olmuştur.[RENK]İmam-ı Malik Hazretleri , İmam-ı Azam Hazretlerinin talebesi olduğu için bu konuda Maliki mezhebini taklit etmek daha efdaldir[/RENK].

    anlamak mümkün degil. ille neden baska mezhebi taklit etmemiz gerekiyor. en kolay mezhep hanefi mezhebidir, bir zaruret varsa zaten buna cevaz veriyor... eger zaruret yoksa öyle hilleli yollara sapsaniz dahi ancak kendi kendinizi kandirirsiniz... bize düsen hanefi mezhebine mensup fetva verebilecek imamlardan fetvayi almamiz ve onunla amel etmemiz dogru olanidir... yoksa buralarda kendi kendimize fetva olusturmaya kalkmamiz cok yanlis olur... yarim doktor insani candan yarim hoca insani imandan eder... yarim hoca o bakimdan daha trehlikelidir....

  6. #26
    - Çevrimdışı
    2.imza yarışma birincisi nefisetülilm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    May 2009
    Nerden
    İstanbul'da, İstanbulluyum...
    Yaş
    42
    Mesaj
    705
    Blog Mesajları
    19
    Rep Gücü
    7085

    Cevap: Diş Dolgusu Gusle Manidir

    Alıntı **aladin**´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    anlamak mümkün degil. ille neden baska mezhebi taklit etmemiz gerekiyor. en kolay mezhep hanefi mezhebidir, bir zaruret varsa zaten buna cevaz veriyor... eger zaruret yoksa öyle hilleli yollara sapsaniz dahi ancak kendi kendinizi kandirirsiniz... bize düsen hanefi mezhebine mensup fetva verebilecek imamlardan fetvayi almamiz ve onunla amel etmemiz dogru olanidir... yoksa buralarda kendi kendimize fetva olusturmaya kalkmamiz cok yanlis olur... yarim doktor insani candan [RENK]yarim hoca insani imandan eder... yarim hoca o bakimdan daha trehlikelidir[/RENK]....

    Çok haklısınız.. Yarım hoca çok daha tehlikelidir. Bizi ebedi hayattan mahrum eder...

    Buralarda kendi kendimize fetva vermiyoruz, aklı başında hiç bir müslüman böyle bir şey yapmaz... Vebali çok ağırdır. Allahü teala korusun...

    İşte kaynaklar ve deliller:

    [[RENK]Maliki mezhebini taklidin lüzumu[/RENK]
    Namaz kılanlar için özürlü olunca Maliki mezhebini taklit etmeleri büyük kolaylıktır. Maliki mezhebini taklit ile ilgili S. Ebediyye’de diyor ki:

    [RENK]İbni Âbidin hazretleri, (Hanefi mezhebinde olanın, Maliki mezhebini taklit etmesi evladır. Çünkü, imam-ı Malik, imam-ı a’zamın talebesi gibidir) buyuruyor.[/RENK] (s.125)

    Yine İbni Âbidin hazretleri, (Âlimlerimiz, zaruret olunca, Maliki’ye göre fetva verdi. Bir mesele Hanefi’de bildirilmemiş ise, Maliki taklit olunur) buyuruyor. (s. 158)

    Abdesti sık bozulan hastalar ve ihtiyarlar için ve necasetten taharet için çok kolaylık gösterdiğinden, diğer üç mezhepte olan Müslümanlar, Maliki’yi taklit ederek, ibadetlerini rahatlıkla yapar. (s.1133)

    Namaz kılarken abdesti bozulan Hanefi, hemen selam verip, namazdan çıkar. Maliki mezhebinde, namazı bozulmaz. O anda özür sahibi olur. (s.122)

    Hastalık veya ihtiyarlık sebebi ile, yani, zaruret ile idrar kaçıran Hanefi’nin, tekrar abdest alması, harac, zahmet olacağı için, bu kimse, Maliki’yi taklit ederek, hemen özür sahibi olur, abdesti bozulmaz. (s. 148)

    Bir kimsenin namazda abdesti bozulursa veya abdest almak güç olursa, namaza dururken Maliki mezhebini taklit eder. Maliki’de, hastaların, ihtiyarların namazları bozulmaz. (s. 232)

    Kan veya idrar kaçıranlar, necaset temizlemekte zahmet çekenler Maliki mezhebini taklit ederler. Maliki’de, makattan ve bedenden taş, solucan, cerahat, sarı su, kan çıkınca abdest bozulmaz. Abdesti bozanlar, hastalık ile çıkarsa ve çıkması men olunamazsa, iki kavil vardır. İkinci kavle göre, prostat hastalığı sebebiyle gelen idrar abdestini bozmaz. Hastaların, ihtiyarların, abdest almakta harac ve meşakkat olduğu zaman, bu kavli taklit etmeleri sahih olur. İdrarın kesildiği zamanı belli ise, bu zamanda abdest alması iyi olur. İstibra zamanı uzun süren veya sonraları damlayan ve bir namaz vakti devamlı akmadığı için özürlü olamayan Hanefi ve Şafiiler, Maliki mezhebini taklit eder. (s. 158)

    Maliki’nin ikinci kavline göre, özür sahibi olmak için, hastalık sebebi ile çıkan, abdesti bozan bir şeyin bir kere çıkması kâfidir. Bir namaz vakti içinde devamlı çıkması lazım değildir. Namazdan önce veya namaz içinde idrar, yel kaçıran hastaların ve ihtiyarların abdestlerinin ve namazlarının bozulmaması için, harac ve meşakkat halinde, bunların Maliki mezhebini taklit etmeleri ve imam olmaları sahih olur. (s.131)

    Dikkat edilirse, Maliki’de, Hanefi’de olduğu gibi özürlü olmak için her namaz vaktinde bir kere akması lazım değildir. Hastalık sebebiyle ara sıra zuhur etmesi, hatta bir kere çıkması bu kavle göre özür sayılır. Mesela elinde olmadan zaman zaman burnu kanayan, makattan solucan çıkan, ara sıra ağız dolusu kusan, kulağı akan, ağrı ile gözünden yaş gelen, bazen yel kaçıran, ishal olup gaita kaçıran, idrar kaçıran, istihazalı veya akıntısı olan kadın, basurdan, çıbandan, yaradan kan ve irin akan, Maliki mezhebini taklit ederse, abdesti bu özrü sebebiyle bozulmuş olmaz. Çamaşıra bulaşan kan ve idrar lekelerini temizlemek meşakkat olursa necis de sayılmaz. Namazda iken idrar gelse, basurdan kan aksa, hem abdest bozulmaz, hem de çamaşırdaki kan ve idrar necis sayılmaz. Çünkü Maliki’de, ikinci kavle göre, necaset namaza engel değildir. Temizlemek sünnettir. (s.153)
    ]

  7. #27
    bursali68
    Misafir..

    Cevap: Diş Dolgusu Gusle Manidir

    Alıntı nefisetülilm´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tezat bir durum anlıyorsanız, o sizin anlama kapasitenizle ilgilidir, ona ben birşey diyemem. Daha önce de söylediğim gibi meseleyi anlayan çoktan anladı zaten....

    Bilmediğimiz konularda, özellikle mevzu da din olunca herkes ahkam kesmeye bayılıyor nedense?!
    Bilmiyorum diyorsunuz, o zaman niye yorum yapıyorsunuz?
    Şunu da bilmek gerekir ki emir ve yasakların tek kaynağı ayetler değildir. Bunu da ehli olan bilir.
    Siz konuyu gözünüzde fazlaca büyütmüşsünüz. Öyle zannettiğiniz gibi, bu konuya pek kafa patlatmış falan değiliz. Ehl-i sünnet alimleri (rahmetullahi aleyhim ecmain) asırlar öncesinden yolumuzu aydınlatmışlar, bütün bu konuları fıkıh kitaplarında bizlere bildirmişler zaten... O büyüklerin hayatını incelediğinizde bilim ve teknoloji alanında bizden daha çok çalıştıklarını görürsünüz. İnsafla araştırırsanız tabii ki...
    Çok merak ettim, peki sizin bilim ve teknoloji ile ilgili çalışmalarınız nelerdir? Oturduğunuz yerde bilmediğiniz konularda ahkam kesmekten başka ne yaptınız bugüne kadar?
    Varsa bir eseriniz, eyleminiz bizimle paylaşmanızı isterim doğrusu....
    Kimse ahkam kesme peşinde değil.Bilmediğimiz konular demek,peki siz öyle biliniz.Sizin de ne kadar bildiğinizi biz bilmiyoruz.Buralara birşeylerden alıntılarla bilgili olunmuyor ne yazık ki.

    Size bir örnek bir aile herhangi bir yerde yaşıyor,o günlerde de ne yağmur var,ne de nehirler akıyor yani su yok.Buyrun gusül aldırın.Bu arada diş dolgusu da yok,
    su bulmaya çalışmayın su yok.

    Hatırlatayım benim vurgum gusüle değil,diş dolgusunun zaruret olmadığı meselesine.Özü budur.

    Ayrıca o verilen hükümler de hüküm verenlerin belli metodlara göre kendi yorumları değil mi.Değil ise Kur'an ayetleri nerede?Demekki uçundan köşesinden kendi yorumları mevcut.Bu da gösteriyor ki onlar yorumluyorsa,siz yorumluyorsanız,ben yorumluyorsam,bu bizim Allah vergisi aklımızı,beynimizi kullanabilme özelliğimizdir.Beyni kullanmak akıllı olmak anl***** gelmiyor.Diş dolgusuyla ilgili konuda yorum yapınca sanki " cenabetlikle " ilgili yazmışız gibi anlayışınıza da hayran oldum doğrusu.Bizi aydınlatan hangisi Kur'an mı,Ehl-i Sünnet mi.Aslında anladığım kadarıyla bu soruyu sormamam gerek,çünkü cevabınızın değişmediğini,değişmeyeceğini tahmin ediyorum.

    Siz öyle anlamaya,sizin gibi değil de farklı yaklaşmaya çalışana "anlamıyorsunuz " diye bakmaya devam edin.

    Bir hatırlatma daha burada yorum yapanlara bakıyorum Ehl-i Sünnetin doğru olduğuna tam inananlar.Buna diyecek bir şeyim yok ancak durum böyleyken bile bir diş dolgusu konusundaki anlama ve algılama farklılıklarına bakar mısınız.

    Ayrıca yorumum hakkında yazarak inceden yine bizi günahkar göstermeye çalışanlara hatırlatılır;

    HUCURAT 12. Ya eyyühellezıne amenütenibu kesıram minez zanni inne ba'daz zanni ismüv ve la tecessesu ve la yağteb ba'duküm ba'da e yühıbbü ehadüküm ey ye'küle lahme ehıyhi meyten fe kerihtümuh vettekullah innellahe tevvabür rahıym

    HUCURAT 12 - Ey iman edenler! Zannın bir çoğundan kaçının. Çünkü zannın bir kısmı günahtır. Birbirinizin kusurunu araştırmayın. Biriniz diğerini arkasından çekiştirmesin. Biriniz, ölmüş kardeşinin etini yemekten hoşlanır mı? İşte bundan tiksindiniz. O halde Allah'tan korkun. Şüphesiz Allah, tevbeyi çok kabul edendir, çok merhamet edendir.
    ........................................
    BAKARA 284. Lillahi ma fis semavati ve ma fil ard* ve in tübdu ma fı enfüsiküm ev tuhfuhü yühasibküm bihillah* fe yağfiru limey yeşaü ve yüazzibü mey yeşa'* vallahü ala külli şey'in kadır

    BAKARA 284 - Göklerde ne var, yerde ne varsa hepsi Allah'ındır. Siz içinizdekileri açığa vursanız da gizli tutsanız da Allah onunla sizi hesaba çeker. Sonra dilediğini bağışlar, dilediğine de azab eder. Allah her şeye kadirdir.

    Allah herkese doğruyu bulmayı nasib etsin.Amin.

    Sağlıcakla kalınız.

  8. #28
    - Çevrimdışı
    Kıdemli Üye forumdayim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2008
    Nerden
    almanya
    Yaş
    59
    Mesaj
    928
    Rep Gücü
    11376

    Cevap: Diş Dolgusu Gusle Manidir

    Alıntı bursali68´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kimse ahkam kesme peşinde değil.Bilmediğimiz konular demek,peki siz öyle biliniz.Sizin de ne kadar bildiğinizi biz bilmiyoruz.Buralara birşeylerden alıntılarla bilgili olunmuyor ne yazık ki.

    Size bir örnek bir aile herhangi bir yerde yaşıyor,o günlerde de ne yağmur var,ne de nehirler akıyor yani su yok.Buyrun gusül aldırın.Bu arada diş dolgusu da yok,
    su bulmaya çalışmayın su yok.

    [RENK]Hatırlatayım benim vurgum gusüle değil,diş dolgusunun zaruret olmadığı meselesine.Özü budur.[/RENK]

    Ayrıca o verilen hükümler de hüküm verenlerin belli metodlara göre kendi yorumları değil mi.Değil ise Kur'an ayetleri nerede?Demekki uçundan köşesinden kendi yorumları mevcut.Bu da gösteriyor ki onlar yorumluyorsa,siz yorumluyorsanız,ben yorumluyorsam,bu bizim Allah vergisi aklımızı,beynimizi kullanabilme özelliğimizdir.Beyni kullanmak akıllı olmak anl***** gelmiyor.Diş dolgusuyla ilgili konuda yorum yapınca sanki " cenabetlikle " ilgili yazmışız gibi anlayışınıza da hayran oldum doğrusu.Bizi aydınlatan hangisi Kur'an mı,Ehl-i Sünnet mi.Aslında anladığım kadarıyla bu soruyu sormamam gerek,çünkü cevabınızın değişmediğini,değişmeyeceğini tahmin ediyorum.

    Siz öyle anlamaya,sizin gibi değil de farklı yaklaşmaya çalışana "anlamıyorsunuz " diye bakmaya devam edin.

    Bir hatırlatma daha burada yorum yapanlara bakıyorum Ehl-i Sünnetin doğru olduğuna tam inananlar.Buna diyecek bir şeyim yok ancak durum böyleyken bile bir diş dolgusu konusundaki anlama ve algılama farklılıklarına bakar mısınız.

    [RENK]Ayrıca yorumum hakkında yazarak inceden yine bizi günahkar göstermeye çalışanlara hatırlatılır;[/RENK]

    HUCURAT 12. Ya eyyühellezıne amenütenibu kesıram minez zanni inne ba'daz zanni ismüv ve la tecessesu ve la yağteb ba'duküm ba'da e yühıbbü ehadüküm ey ye'küle lahme ehıyhi meyten fe kerihtümuh vettekullah innellahe tevvabür rahıym

    HUCURAT 12 - Ey iman edenler! Zannın bir çoğundan kaçının. Çünkü zannın bir kısmı günahtır. Birbirinizin kusurunu araştırmayın. Biriniz diğerini arkasından çekiştirmesin. Biriniz, ölmüş kardeşinin etini yemekten hoşlanır mı? İşte bundan tiksindiniz. O halde Allah'tan korkun. Şüphesiz Allah, tevbeyi çok kabul edendir, çok merhamet edendir.
    ........................................
    BAKARA 284. Lillahi ma fis semavati ve ma fil ard* ve in tübdu ma fı enfüsiküm ev tuhfuhü yühasibküm bihillah* fe yağfiru limey yeşaü ve yüazzibü mey yeşa'* vallahü ala külli şey'in kadır

    BAKARA 284 - Göklerde ne var, yerde ne varsa hepsi Allah'ındır. Siz içinizdekileri açığa vursanız da gizli tutsanız da Allah onunla sizi hesaba çeker. Sonra dilediğini bağışlar, dilediğine de azab eder. Allah her şeye kadirdir.

    Allah herkese doğruyu bulmayı nasib etsin.Amin.

    Sağlıcakla kalınız.
    burda asil belirtmek istedigim husus, kisilerin takip ettigi yolun kurallarina riayettir... yani sizin mezhep veya anlayisiniz ne ise ,( bunda sizi bir sekilde ayirmak istedigim yok, yanliz tam olarak inanc ve amel cizgiinizi anlamadigimdan) bizde ona göre günahkar gözükebiliriz... biz onun icin devamli ehli sünnete vurgu yapmaktayiz...

    birde ehlisünnet icinde oldugu halde görüs ayriliklarida olmakta buda gayet dogal... burda bizim,sizin onlarin yorumu derken, aslolan yorum yapmaya ehil kisilerin yorumudur ki onlarin yorumunda ardniyet aranmaz...

    bizi aydinlatan kuranmi? ehlisünnetmi? bizim itikadimiza göre asil kaynak kuran olmakla beraber, ehli sünnetin ondan ayri bir tarafi yoktur yanlizca kurani yasanabilir olmasi icin peygamberimizin hadisleriyle yorumlamistir, onunda yorumlarinin yetmedigi yerde müctehidler yorumlamistir, onunda yetmedigi yerde günümüzdeki ( o silsileyi izleyen) alimlerin yorumlarina bakilir... buna biz edilleyi serriye (kitap, sünnet,icmayi ümmet, kiyasifukeha) diyoruz ki, sade müslümanin icin en önemlisi günümüzdeki ehlisünnete bagli alimlerin verdikleri fetvalari uygulamasidir...


    yukarida suyun olmamasi ile gusul meselesi ile dis dolgusundaki vurgunuzu anliyamadim... biliyorsunuz suyun olmadigi yerde abdest olsun gusül olsun teyemmüm alinir... selametle...

  9. #29
    - Çevrimdışı
    Aktif Üye D€NiZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Oct 2008
    Mesaj
    2.148
    Blog Mesajları
    1
    Rep Gücü
    4906

    Cevap: Diş Dolgusu Gusle Manidir

    Başka kaynaklardan alıntı yapmadan yazıcam ki zaten yeteri kadar alıntı yapmışsınız bu hususta..Kaynak ve olayın bir konuda doğruluğu bir tane olur.Doğru bir tanedir yani..O şöle demiş bu böle demiş şu kaynakta olmaz bildiğim...

    Benim bildiğim ben dişciye giderken dolgu yaptırmadan önce banyomu yaparım giderim.Abdestli olarak dolgumu yaptırırım.Artık dolgu yapılan yer o şekilde kapanmıştır ve bundan sonraki her aldığım abdest yeni haliyledir kalbimi hiç bozmam.Herşey niyetledir..

  10. #30
    bursali68
    Misafir..

    Cevap: Diş Dolgusu Gusle Manidir

    Alıntı **aladin**´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    burda asil belirtmek istedigim husus, kisilerin takip ettigi yolun kurallarina riayettir... yani sizin mezhep veya anlayisiniz ne ise ,( bunda sizi bir sekilde ayirmak istedigim yok, yanliz tam olarak inanc ve amel cizgiinizi anlamadigimdan) bizde ona göre günahkar gözükebiliriz... biz onun icin devamli ehli sünnete vurgu yapmaktayiz...

    birde ehlisünnet icinde oldugu halde görüs ayriliklarida olmakta buda gayet dogal... burda bizim,sizin onlarin yorumu derken, aslolan yorum yapmaya ehil kisilerin yorumudur ki onlarin yorumunda ardniyet aranmaz...

    bizi aydinlatan kuranmi? ehlisünnetmi? bizim itikadimiza göre asil kaynak kuran olmakla beraber, ehli sünnetin ondan ayri bir tarafi yoktur yanlizca kurani yasanabilir olmasi icin peygamberimizin hadisleriyle yorumlamistir, onunda yorumlarinin yetmedigi yerde müctehidler yorumlamistir, onunda yetmedigi yerde günümüzdeki ( o silsileyi izleyen) alimlerin yorumlarina bakilir... buna biz edilleyi serriye (kitap, sünnet,icmayi ümmet, kiyasifukeha) diyoruz ki, sade müslümanin icin en önemlisi günümüzdeki ehlisünnete bagli alimlerin verdikleri fetvalari uygulamasidir...


    yukarida suyun olmamasi ile gusul meselesi ile dis dolgusundaki vurgunuzu anliyamadim... biliyorsunuz suyun olmadigi yerde abdest olsun gusül olsun teyemmüm alinir... selametle...
    Sn.aladin,öncelikle yaklaşımınız ve açıklamanız için teşekkür ederim.Olması gereken de budur.

    Burada bir kaç konu var ben de ona açıklık getirmeye çalışayım.

    Birincisi Kur'an'a hepimiz inanıyor ve ayetlerini kabul ediyoruz.Bu konuda en azından kendim için söyleyebilirim,konu Kur'an ayetleri olduğunda en sert şekilde tartıştığımız arkadaşlarla aynı düşündüğümüz bir çok ortak müştereklerimiz mevcut.Kur'an bizim başımızın tacıdır.Ayrıldığımız nokta ise siz Kur'an-ı Ehl-i Sünnet tam ve doğru açıklar derken biz ise bunu bu yola baş koymuş,araştıran,okuyan,bu konuda ilim yapan herkes de okuyup anlayabilir diyoruz.Bunu da bize yine Kur'an-ı Kerim söylemektedir.Ve eğer bunu böyle anlamazsak " Din Adamlığı Sınıfı " ortaya çıkabilir ki bu da tehlikelidir,çünkü islam dininde sınıfçılık yoktur diyoruz.Yani bizler Ehl-i Sünnet itikatını ortaya koyanlara,hayır bunlar " tu kaka " diye bakmıyor tam tersi ilim yapan herkese,bu müsbet ilim de dahil olmak üzere saygı duyulması,bir konuyu anlama çalışan,araştıran herkese saygı duyulması gerektiğine inanıyoruz,çünkü 5 parmağın 5 nin de bir olmadığı gibi Allah her insana faklı anlama,algılama kabiliyeti sunmuştur.Yoksa " Haram-Helal / Günah-Sevap " kavramları olmazdı herkes bir olacağı için değil mi?Yani aslına bakacak olursak bir çok konuda Kur'an-ı farklı anlamak bir zenginliktir,islam dininin zenginliğidir diye düşünüyorum.
    Bundan dolayıdır ki yorum yapmada dikkat edilmesi gereken kişinin ehil kişi olup olmaması değil,anlamaya çalışmak için uğraş vermesidir.Yanlış da anlayabilir.Ancak burada değerli olan bunun için uğraşmasıdır.

    Sormuş olduğum soruda tabii ki cevap sizin de belirttiğiniz gibi " Teyemmümdür ".Burada gusülle ilgili değil genel anlamda abdest için demekki gerektiğinde bırakın dolgu olan yere su gider gitmezi ağza su dahi alınmadığından sağlık açısından dolgunun abdeste veya gusule mani yönü yoktur.Çıkan sonuç bu.Akıl,ilim,bilim,sağlık buna böyle bakar.

    Buna bu bağlamda yaklaşıp bir de alıntılardakileri okursak ne büyük eksiklikler olduğu ortaya çıkacaktır.

    Sağlıcakla kalınız.

Benzer Konular

  1. Gusle ve abdeste mani olanlar
    bziya Tarafından Din ve İnanç Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 12-02-2010, 01:28 AM
  2. Vücuttaki dövmeler abdeste ve gusle mani mi?
    yusolis Tarafından Dini Sohbet Foruma
    Yorum: 4
    Son mesaj: 09-08-2009, 02:30 PM
  3. Fıkıh kitapları ve diş dolgusu ve Gusl
    collection Tarafından islam (Müslümanlık) Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 22-02-2009, 10:18 PM
Yukarı Çık