1. Sayfa, Toplam 2 12 SonSon
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 10 Toplam: 11
  1. #1
    2.imza yarışma birincisi nefisetülilm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    May 2009
    Nerden
    İstanbul'da, İstanbulluyum...
    Yaş
    42
    Mesaj
    705
    Blog Mesajları
    19
    Rep Gücü
    7085

    Icon14 Kibir ve ucub...

    Kibir, kendini başkasından üstün göstermek, ucub ise, kendini başkasından üstün bilmektir. Hiç kimsenin bulunmadığı yerde insan ucub sahibi olabilir; fakat kibirli olamaz. Çünkü insan, kimse olmasa da kendini ve işini beğenebilir; fakat kimse olmadığı için, kendini büyük gösteremez, kibirlenemez.

    Yaptığı ibadetleri, iyilikleri beğenerek, bunlarla övünmeye ucub denir. Ucub, kötü işlerdendir. Hazret-i Âişe validemize, (İnsan ne zaman kötü amel işler?) diye sual edildi. Buyurdu ki: (İyi amel işlediğini sandığı zaman.)

    İbni Mesud hazretleri de, (İnsanın helakı, ucub ve ümitsizliktendir) buyurdu.

    Ucbeden, yani kendini beğenen, kendini ihtiyaçsız hissedip, ümitsiz olanlar gibi isteğinde gevşek olur. Bir abid vardı. Namazını düzgün kılar, bütün ibadetlerin bütün edeplerini gözetmeye çalışırdı. Gencin birisi, bu abide hayran hayran bakınca abid dedi ki:
    (Şeytan da uzun yıllar ibadet etti. Fakat sonunu biliyorsun. Mühim olan sondur. İbadetlerimin kabul olup olmadığını bilmiyorum. Hepsi kabul olsa, bir gözümün şükrü değildir.)

    Ucbeden, kendini herkesten üstün bilir, günahlarını hatırlamaz. İbadetine şükretmez. Şükre ihtiyaç olmadığını zanneder. Allahü teâlânın kendine ihsan ettiği ibadet etme nimetini kendinden bilir, kabiliyeti ile övünür. İlmi ile ucbeder, yani ilmini beğenir, kimseye bir şey sormaz, nasihat dinlemez.

    Ucbun zıddına Minnet denir. Minnet, nimete kendi eliyle, kendi çalışmasıyla kavuşmadığını, Allahü teâlânın lütfu ve ihsanı olduğunu düşünmektir. Böyle düşünmek ucub tehlikesi olduğu zaman farz olur. Allahü teâlâ, kime ilim, ibadetlerde kolaylık ve başka nimetler verdiyse, bunların elden gitmesinden korkmalıdır.

    İnsanı ucba sürükleyen sebeplerin başında cehalet ve gaflet gelir. Böyle ucubtan kurtulmak için her şeyin Allahü teâlânın dilemesi ve yaratması ile meydana geldiğini, akıl, ilim, ibadet, mal, mevki, güzel yazmak, güzel konuşmak, kaliteli iş yapmak gibi nimetlerin Allahü teâlânın lütfu ve ihsanı olduklarını düşünmek gerekir. Bize faydalı ve tatlı gelen bütün nimetleri gönderen Allahü teâlâdır. Ondan başka yaratıcı, gönderici yoktur. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:

    (Günah işlemeseydiniz, bundan daha zararlı olan ucubtan korkardım.) [Harâiti]

    (Eğer mümin ameli sebebiyle ucba düşmeseydi, günahlardan korunurdu ve hatta aklından bile geçirmezdi. Lakin günah onun için ucubtan hayırlıdır.) [Deylemi]

    Günah işleyenin boynu bükük olur. Tevbe edebilir. Ucub sahibi ilmi ile, ameli ile mağrur olur. Egoist olur. Tevbe etmesi güç olur. Günah işleyenlerin iniltileri, Allahü teâlâya, tesbih çekenlerin övünmesinden iyi gelir. Ucbun en kötüsü, hatalarını, nefsinin hevasını beğenmektir. Hep nefsine uyar, nasihat kabul etmez. Başkalarını cahil zanneder. Halbuki kendisi çok cahildir. Bilmediğini bir bilene sormaz.

    Ucbun sebebi cahillik hastalığı olduğuna göre, ilacı da ilim ve marifettir. İlim, ibadet, takva gibi salih amellerin Allahü teâlânın bir lütfu ve ihsanı olduğunu bilip şükreden kimse, ucubtan kurtulur. Bir kimsenin ucub sahibi olup olmadığı, şu alametlerden belli olur: Ucublu kimse, kibirli olur.
    Günahlarını ve Allahü teâlânın azabını unutur.
    Büyüklerden istifade edemez, âlimlerin sohbetinden mahrum kalır.
    Kimseyle meşveret etmez, danışmaz.

    Günahkârları beğenmemeli, fakat kendini günahkârlardan üstün de görmemelidir. Kendini Cennetlik, günahkârı Cehennemlik bilmemelidir. Hatta kâfir için bile böyle düşünmemelidir. Kâfir, bir Kelime-i şehadet getirerek Cennetlik, kendisi bir söz söyleyerek Cehennemlik olabilir.

    Bütün taatlarını, ibadetlerini kusurlu bilmeli, hakkıyla yapamadığını düşünmelidir! Ebu Muhammed bin Menazil hazretleri buyurdu ki:
    Allahü teâlâ, Âl-i İmran suresinin 17. âyetinde, sabredenleri, sadıkları, namaz kılanları, zekat verenleri ve seher vakitlerinde istiğfar edenleri meth buyurdu. Hepsinden sonra, istiğfar edenleri bildirmesi, insanın her ibadetini kusurlu görüp, daima istiğfar etmesi içindir.

    Cafer bin Sinan hazretleri de buyurdu ki:
    İbadet yapanların kendilerini beğenmeleri, fasıkların günahlarından daha kötü ve daha zararlıdır.

  2. #2
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647

    Cevap: Kibir ve ucub...

    Selam!

    Gercekten uyarilmasi/teblig edilmesi son derece onemli bir konu. Kendi oz elestirilerimizi yapmamiza uyari olsun diye; bu konuda bir yaziyi forma asmayi dusunuyordum. Artik gerek kalmadi! Yazinizdan dolayi size tesekkur ederim!

    Ama sizi bir konuda elestirmek istiyorum.
    Ayet fakiri yazilar yazmayin!
    Burda teblig yapiyorsunuz.
    Dini bir konuda ogut veriyorsunuz.

    Din adina delil/ kanit/ beyyine ve Dini dogrulara goturen rehber KUR’AN’DIR!
    6.157. Şunu da söylemeyesiniz: "Eğer bize Kitap indirilmiş olsaydı, onlardan daha doğru yürüyüşlü olurduk." Artık size Rabbinizden bir beyyine, bir kılavuz ve bir rahmet gelmiş bulunuyor. Allah'ın ayetlerini yalanlayıp onlardan yüz çevirenden daha zalim kim var? Ayetlerimize sırt dönenleri, yüz çevirmeleri yüzünden azabın en acıklısıyla cezalandıracağız.
    ...Rabbinizden bir beyyine, bir kılavuz ....

    Dinin sahibi, dinin Resulune diyor ki!
    50.45. Biz onların neler söylediklerini çok iyi biliyoruz. Sen onların üstüne bir zorba değilsin. O halde, benim tehdidimden korkanlara sadece Kur'an'la öğüt ver.
    ....sadece Kur'an'la öğüt ver....

    Allah'a (cc) emanet olun!

  3. #3
    2.imza yarışma birincisi nefisetülilm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    May 2009
    Nerden
    İstanbul'da, İstanbulluyum...
    Yaş
    42
    Mesaj
    705
    Blog Mesajları
    19
    Rep Gücü
    7085

    Cevap: Kibir ve ucub...

    İlginize teşekkür ederim. Eleştirinize şöylece cevap vereyim:

    Kur’an-ı kerim, dinin anayasası hükmündedir.
    Yüz binlerce hadis-i şeriflerle açıklanmıştır.
    Âlimler, Kur’an-ı kerimi ve hadis-i şerifleri açıklamıştır.
    Bu açıklamalar olmadan Kur’an-ı kerime uyulamaz.
    Bugünkü Anayasa da öyledir. Kanunlar, tüzükler, yönetmelikler ve mahkeme ictihadlarıyla ülke yönetilmektedir.
    Bunlar olmadan sırf anayasa ile ülke yönetilmez.
    Anayasa hep kanunlara havale eder. Kur’an-ı kerim de hep Resulullaha havale eder, âlimlere havale eder.
    Onun için, sırf anayasa ile memleket idare edilemediği gibi, sırf Kur’an mealinden de din öğrenilemez.

  4. #4
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647

    Cevap: Kibir ve ucub...

    selam

    Bu ezberlenmis kilise edilmis sozleri tabiiki biliyorum.Hatirlattiginiz icin tesekkurler.Ama kilisenin geriside var biliyorsun; Herhangi bir konuda once Kur'an'a bakilir.Orada bulunamazsa Hadislere....... uzar gider.Bunu aciklayan hadiside biraz hatirlatayim....Yemene vali olarak gonderilen Muaz...... hatirladiniz herhalde.

    Ama ben baska seylerde biliyorum!
    Mesela Islamin ana prensibini!

    Allah cc sozlerine KARSI beseri sozler kanit/delil/beyyine olarak sunulamaz.
    Ancak bu beseri sozleri destekleyen ayetler varsa o baska!

    Yazinizin dini/ ilahi kanitlari eksik.
    O zaman nasil dini bir bilgilendirme olur ki?

    Ayrica mealden yazmam 3. sahislar icindir.
    Onemli olan benim fikirlerim degil,
    Allah cc ne dedigidir!

    Din O'nun; Soz O'nun!
    Bana dusen teslimiyet!
    Buna da Muslumanlik diyorlar......

    Allah'a (cc) emanet ol!

  5. #5
    2.imza yarışma birincisi nefisetülilm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    May 2009
    Nerden
    İstanbul'da, İstanbulluyum...
    Yaş
    42
    Mesaj
    705
    Blog Mesajları
    19
    Rep Gücü
    7085

    Cevap: Kibir ve ucub...

    Alıntı mopsy´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    selam

    Bu ezberlenmis kilise edilmis sozleri tabiiki biliyorum.Hatirlattiginiz icin tesekkurler.Ama kilisenin geriside var biliyorsun; Herhangi bir konuda once Kur'an'a bakilir.Orada bulunamazsa Hadislere....... uzar gider.Bunu aciklayan hadiside biraz hatirlatayim....Yemene vali olarak gonderilen Muaz...... hatirladiniz herhalde.

    Ama ben baska seylerde biliyorum!
    Mesela Islamin ana prensibini!

    Allah cc sozlerine KARSI beseri sozler kanit/delil/beyyine olarak sunulamaz.
    Ancak bu beseri sozleri destekleyen ayetler varsa o baska!

    Yazinizin dini/ ilahi kanitlari eksik.
    O zaman nasil dini bir bilgilendirme olur ki?

    Ayrica mealden yazmam 3. sahislar icindir.
    Onemli olan benim fikirlerim degil,
    Allah cc ne dedigidir!

    Din O'nun; Soz O'nun!
    Bana dusen teslimiyet!
    Buna da Muslumanlik diyorlar......

    Allah'a (cc) emanet ol!
    "İslam" kelimesinin sözlük anlamı zaten teslimiyettir. Buyurun dini sözlükteki manası:

    İSLÂM: Boyun bükerek teslim olmak. Allahü teâlânın Muhammed aleyhisselâm vâsıtasıyla bildirdiği emirler ve yasakları

    "Onemli olan benim fikirlerim degil,
    Allah cc ne dedigidir!"

    diyorsunuz, merak ettim acaba size Cebrail aleyhisselam vasıtasıyla vahiy mi geliyor? Yoksa (haşa) Musa aleyhisselam gibi Allahü Teala ile konuşuyor musunuz?!....

    Yada Kuran-ı Kerim'den kendim hüküm çıkarırım, maksad-ı ilahiyi anlarım diyorsanız o zaman siz; arabi dile tam hakim, akli ve nakli seksen ilimde söz sahibi büyük bir alim misiniz?!....


    Kuran-ı Kerim Cebrail Aleyhisselam vasıtasıyla Peygamber efendimize (sallallahü aleyhi ve sellem) gönderilmiştir. Muhatabı O'dur. Ve Kur’an-ı kerimi ancak Peygamber efendimiz anlamıştır. Ehli olan âlimler ise ancak ilimleri nispetinde anlar. Herkes anlayabilseydi, Allahü teâlâ peygamber göndermezdi. Binlerce, milyonlarca hadis-i şerife lüzum kalmazdı. Herkes Kur’anı anlasaydı, kapalı olanları açıklayabilselerdi ve Kur'an-ı kerimden hüküm çıkarabilselerdi, Allahü teâlâ (Resulüm sadece sana vahiy olunanı tebliğ et yeter, açıklamana gerek yok) derdi.

    Ama öyle demiyor, şöyle buyuruyor:

    (Bu Kitabı, insanların ihtilafa düştükleri şeyi açıklayasın diye sana indirdik.) [Nahl 64]

    (İndirdiğimi insanlara beyan edesin.) [Nahl 44] Beyan etmek, âyetleri, başka kelimelerle ve başka suretle anlatmak demektir.

    (Anlaşamadığınız işin hükmünü Allah’a [Kur’ana] ve Resulüne [Sünnete] arz edin!) [Nisa 59]

    Bu âyetlere rağmen, âlimlere, mezhep imamlarına düşmanlık neden? Kur’an-ı kerime el ve dil uzatmamalı, işi ehline bırakmalıdır. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
    (Kur’anı kendi görüşü ile açıklayan, doğru olsa bile, muhakkak hata etmiştir.) [Nesai]

    (Kur’ana ehliyeti olmadan mana veren, Cehennemde azap görecektir.) [Tirmizi]

    (Kur’anı kendi görüşüne göre tefsir eden kâfir olur.) [Deylemi, M.Rabbani]

  6. #6
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647

    Cevap: Kibir ve ucub...

    Selam!

    Sn.Nefisetülilm

    Bir algilama farki var aramizda.

    a-) ” "İslam" kelimesinin sözlük anlamı zaten teslimiyettir. Buyurun dini sözlükteki manası:”

    Zaten onun icin yazdim ya!- Topluca slm giriniz! Diye yazmadim anlarsiniz diye muslumanlik diyorlar... dedim. Artik genis genis yazarim.

    b-) ” "Onemli olan benim fikirlerim degil, Allah cc ne dedigidir!"
    Verdiginiz cevaba bakin:
    [merak ettim acaba size Cebrail aleyhisselam vasıtasıyla vahiy mi geliyor? Yoksa (haşa) Musa aleyhisselam gibi Allahü Teala ile konuşuyor musunuz?!....]

    Saka gibi.......
    Sn Nefise Ben diyorum ki: Benim dini fikrim yoktur. Benim dini fikrim Kur’an’dir!
    Orda yazilan ALLAH cc sozudur. O’na teslim olurum. O ne derse odur!
    Allah’in Kitabinda kizim sana soyluyorum gelinim sen anla yoktur.
    Allah cc soyleyecegini dolastirmadan soyler.
    Allah’in cc dedigi Allah’in cc demek istedigidir.................(size anlatma baglaminda)
    Zaten de demek istemez DER!
    Dedigide olur!

    c-) [Yada Kuran-ı Kerim'den kendim hüküm çıkarırım, maksad-ı ilahiyi anlarım diyorsanız o zaman siz; arabi dile tam hakim, akli ve nakli seksen ilimde söz sahibi büyük bir alim misiniz?!....]

    Saka gibi II
    Lutfen yazmadigimi polemik yaratmak icin yazmayin.

    d-) Kur’an’da Resulun aciklamasi uzerine yakinda bir yazi asacagim. Orda okursunuz. Biraz uzunda......

    Haaa....
    Yazilmiyani yazmak sizde bir aliskanlik herhalde.
    Bari Allah cc sozlerine yapmayin!
    Kulluk HADDI diye bir sey duydunuz mu?

    (Anlaşamadığınız işin hükmünü Allah’a [Kur’ana] ve Resulüne [Sünnete] arz edin!) [Nisa 59]

    Saka gibi III............................................... ....sonunda dizi cekegiz herhalde!?

    Ya eyyühellezıne amenu etıy'ullahe ve etıy'ur rasule ve ülil emri minküm fe in tenaze'tüm fı şey'in fe rudduhü ilellahi ves rasuli in küntüm tü'minune billahi vel yevmil ahırv zalike hayruv ve ahsenü te'vıla

    Allah-Kur’an
    Resul- Sunnet
    ülil emri- Anayasa mi?????

    Nerden cikariyorsunuz (Resulun) sunneti kelimesini
    Niye ayeti tahrif ediyorsun?
    Allah cc yazmayi unuttuda sen mi ekliyorsun?

    e-) [Bu âyetlere rağmen, âlimlere, mezhep imamlarına düşmanlık neden? Kur’an-ı kerime el ve dil uzatmamalı, işi ehline bırakmalıdır. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:]

    Bunu nerden cikardin?
    Ben bu forumda henuz hadisler yazmaya baslamadim.
    Yazilarimi asmaya basladikca Kur’an isigindaki hadisleri gorursunuz.

    Kes /yapistirla
    Hadis dini olusturmakla
    Musluman olunmayacagini......

    Hadislerle Kur’an’i hayatimiza gecirmenin nasil oldugunuda gorursunuz.
    Bir muslumanin hadislerden nasil faydalandigini uygulmali gorursunuz.
    Hurafecilik yapmak icin hadisleri kullanmak baska bir inanctir.
    Hadislerle ilgili yazilarimi astikca yanitlarinizi yazarsiniz.

    f-) Yazdigin hadislere bak simdi

    Ben Allah cc sozlerine teslim olurum..
    (Yani yorumlamam Kur’an’in yorumunu alirim diyorum)
    Sen tutup cevap olarak
    [(Kur’anı kendi görüşü ile açıklayan, doğru olsa bile, muhakkak hata etmiştir.) [Nesai]]
    Yaziyorsun....(Ayrica hadis ve ayet yazarken cimbizlama tam metnini yaz!)
    Diger hadislerde ayni baglamda...

    GERCEKTEN SAKA GIBI......

  7. #7
    2.imza yarışma birincisi nefisetülilm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    May 2009
    Nerden
    İstanbul'da, İstanbulluyum...
    Yaş
    42
    Mesaj
    705
    Blog Mesajları
    19
    Rep Gücü
    7085

    Cevap: Kibir ve ucub...

    [Yazdigin hadislere bak simdi

    Ben Allah cc sozlerine teslim olurum..
    (Yani yorumlamam Kur’an’in yorumunu alirim diyorum)
    Sen tutup cevap olarak
    [(Kur’anı kendi görüşü ile açıklayan, doğru olsa bile, muhakkak hata etmiştir.) [Nesai]]
    Yaziyorsun....(Ayrica hadis ve ayet yazarken cimbizlama tam metnini yaz!)
    Diger hadislerde ayni baglamda...

    GERCEKTEN SAKA GIBI...... ]



    Tamam, siz yorumlamıyorsunuz, sadece yorumunu alıyorsunuz...
    Kimden?...

    Ben size diyorum ki Kuran-ı Kerim'i ancak muhatabı "sallallahü aleyhi ve sellem" gerçek manada anlamıştır.
    Eshabına açıklamıştır.
    "Eshabım gökteki yıldızlar gibidir, hangisine uyarsanız hidayete kavuşursunuz" buyurmuştur.
    Eshab-ı Kiram, tabiine, onlar da tebe-i tabiine nakletmişlerdir. Bunlar da yakın zamanımıza kadar olan "alim"lere silsile yoluyla "Kuran-ı Kerim'in gerçek manasını yani tam ve eksiksiz olarak islamiyeti" nakletmişlerdir.
    Yine peygamber efendimiz "Âlimler benim vârislerim, vekillerimdir." buyurmuşlardır.
    Bu alimleri yakından tanımak için gayret göstermeliyiz. Kimdir bu alimler;

    ["İslam âlimlerinden müfessir, muhaddis, mütekellim, mutasavvıf ve fakih denilen zatlar, din imamıdır. Bunların her sözü, her beyanı, Kur’an-ı kerimin ve hadis-i şeriflerin açıklamasıdır. Her sözleri sabit ve müsellem ve muhakkak doğrudur. Müfessir, tefsir kitabı yazan demek değildir. Müfessir, kelam-ı ilahiden, murad-ı ilahiyi anlayandır. Tefsir, ancak Fahr-i âlem efendimizin mübarek lisanından, Sahabe-i kiram ve onlardan Tabiin ve Tebe-i tabiine ve böylece sağlam, kıymetli insanların söylemesi ile, tefsir kitabı yazanlara, daha doğrusu fıkıh ve kelam âlimlerine gelen haberlerdir." ]

    Resulullah efendimizin vârisi olan ve kendilerine Ulema-i rasıhin denilen âlimler eskiden çok idi. Şimdi yeryüzünde böyle âlim yoktur. Mutlak müctehid bulunmadığı gibi, mezhepte müctehid de yoktur.

    Şevahid-ül-hakta buyuruluyor ki:
    Hicri dördüncü asırdan sonra, dünyada ictihad edebilecek âlim hiç kalmadı. Şimdi bütün müslümanların, bilinen dört mezhepten birine uymaları gerekir.

    Din âlimi olmak için, 8 yüksek din bilgisini, bütün inceliğiyle öğrenmek, fen bilgisinde de kâfi ilme sahip olmak gerekir.

    Bu seçilmişlerin, böyle değerli alimlerin sözlerini ve asırlardır okunan ilmihal kitaplarını bırakıpta kimin yorumuna güvenebilir, kimin yorumunu Allahü Teala'nın sözleri olarak nitelendirebilirsiniz?!

    Kusura bakmayın ama ASIL ŞAKA GİBİ OLAN DURUM BUDUR.
    Herkesi bu konuda daha insaflı düşünmeye davet ediyorum...

  8. #8
    Süper Aktif Üye M ü e l l i f... - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    May 2008
    Nerden
    İstanbul
    Mesaj
    2.690
    Blog Mesajları
    11
    Rep Gücü
    7721

    Cevap: Kibir ve ucub...

    Alıntı nefisetülilm´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Kibir, kendini başkasından üstün göstermek, ucub ise, kendini başkasından üstün bilmektir. Hiç kimsenin bulunmadığı yerde insan ucub sahibi olabilir; fakat kibirli olamaz. Çünkü insan, kimse olmasa da kendini ve işini beğenebilir; fakat kimse olmadığı için, kendini büyük gösteremez, kibirlenemez.

    Yaptığı ibadetleri, iyilikleri beğenerek, bunlarla övünmeye ucub denir. Ucub, kötü işlerdendir. Hazret-i Âişe validemize, (İnsan ne zaman kötü amel işler?) diye sual edildi. Buyurdu ki: (İyi amel işlediğini sandığı zaman.)

    İbni Mesud hazretleri de, (İnsanın helakı, ucub ve ümitsizliktendir) buyurdu.

    Ucbeden, yani kendini beğenen, kendini ihtiyaçsız hissedip, ümitsiz olanlar gibi isteğinde gevşek olur. Bir abid vardı. Namazını düzgün kılar, bütün ibadetlerin bütün edeplerini gözetmeye çalışırdı. Gencin birisi, bu abide hayran hayran bakınca abid dedi ki:
    (Şeytan da uzun yıllar ibadet etti. Fakat sonunu biliyorsun. Mühim olan sondur. İbadetlerimin kabul olup olmadığını bilmiyorum. Hepsi kabul olsa, bir gözümün şükrü değildir.)

    Ucbeden, kendini herkesten üstün bilir, günahlarını hatırlamaz. İbadetine şükretmez. Şükre ihtiyaç olmadığını zanneder. Allahü teâlânın kendine ihsan ettiği ibadet etme nimetini kendinden bilir, kabiliyeti ile övünür. İlmi ile ucbeder, yani ilmini beğenir, kimseye bir şey sormaz, nasihat dinlemez.

    Ucbun zıddına Minnet denir. Minnet, nimete kendi eliyle, kendi çalışmasıyla kavuşmadığını, Allahü teâlânın lütfu ve ihsanı olduğunu düşünmektir. Böyle düşünmek ucub tehlikesi olduğu zaman farz olur. Allahü teâlâ, kime ilim, ibadetlerde kolaylık ve başka nimetler verdiyse, bunların elden gitmesinden korkmalıdır.

    İnsanı ucba sürükleyen sebeplerin başında cehalet ve gaflet gelir. Böyle ucubtan kurtulmak için her şeyin Allahü teâlânın dilemesi ve yaratması ile meydana geldiğini, akıl, ilim, ibadet, mal, mevki, güzel yazmak, güzel konuşmak, kaliteli iş yapmak gibi nimetlerin Allahü teâlânın lütfu ve ihsanı olduklarını düşünmek gerekir. Bize faydalı ve tatlı gelen bütün nimetleri gönderen Allahü teâlâdır. Ondan başka yaratıcı, gönderici yoktur. Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:

    (Günah işlemeseydiniz, bundan daha zararlı olan ucubtan korkardım.) [Harâiti]

    (Eğer mümin ameli sebebiyle ucba düşmeseydi, günahlardan korunurdu ve hatta aklından bile geçirmezdi. Lakin günah onun için ucubtan hayırlıdır.) [Deylemi]

    Günah işleyenin boynu bükük olur. Tevbe edebilir. Ucub sahibi ilmi ile, ameli ile mağrur olur. Egoist olur. Tevbe etmesi güç olur. Günah işleyenlerin iniltileri, Allahü teâlâya, tesbih çekenlerin övünmesinden iyi gelir. Ucbun en kötüsü, hatalarını, nefsinin hevasını beğenmektir. Hep nefsine uyar, nasihat kabul etmez. Başkalarını cahil zanneder. Halbuki kendisi çok cahildir. Bilmediğini bir bilene sormaz.

    Ucbun sebebi cahillik hastalığı olduğuna göre, ilacı da ilim ve marifettir. İlim, ibadet, takva gibi salih amellerin Allahü teâlânın bir lütfu ve ihsanı olduğunu bilip şükreden kimse, ucubtan kurtulur. Bir kimsenin ucub sahibi olup olmadığı, şu alametlerden belli olur: Ucublu kimse, kibirli olur.
    Günahlarını ve Allahü teâlânın azabını unutur.
    Büyüklerden istifade edemez, âlimlerin sohbetinden mahrum kalır.
    Kimseyle meşveret etmez, danışmaz.

    Günahkârları beğenmemeli, fakat kendini günahkârlardan üstün de görmemelidir. Kendini Cennetlik, günahkârı Cehennemlik bilmemelidir. Hatta kâfir için bile böyle düşünmemelidir. Kâfir, bir Kelime-i şehadet getirerek Cennetlik, kendisi bir söz söyleyerek Cehennemlik olabilir.

    Bütün taatlarını, ibadetlerini kusurlu bilmeli, hakkıyla yapamadığını düşünmelidir! Ebu Muhammed bin Menazil hazretleri buyurdu ki:
    Allahü teâlâ, Âl-i İmran suresinin 17. âyetinde, sabredenleri, sadıkları, namaz kılanları, zekat verenleri ve seher vakitlerinde istiğfar edenleri meth buyurdu. Hepsinden sonra, istiğfar edenleri bildirmesi, insanın her ibadetini kusurlu görüp, daima istiğfar etmesi içindir.

    Cafer bin Sinan hazretleri de buyurdu ki:
    İbadet yapanların kendilerini beğenmeleri, fasıkların günahlarından daha kötü ve daha zararlıdır.
    A’male güvenmek ucbdur. İnsanı dalalete atar. Çünki insanın yaptığı kemâlât ve iyiliklerde hakkı yoktur; mülkü değildir, onlara güvenemez.”

    (Mesnevî-i Nuriye)



    Güzel paylaşımlarınızın devamını dilerim.
    Tekrar hoş geldiniz.
    Hak ile iştigal etmezsen,
    Batıl seni istila eder.... İmam-i Şafi-i

  9. #9
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647

    Cevap: Kibir ve ucub...

    Selam

    Mopsy den alinti
    [Yazdigin hadislere bak simdi

    Ben Allah cc sozlerine teslim olurum..
    (Yani yorumlamam Kur’an’in yorumunu alirim diyorum)
    Sen tutup cevap olarak
    [(Kur’anı kendi görüşü ile açıklayan, doğru olsa bile, muhakkak hata etmiştir.) [Nesai]]
    Yaziyorsun....(Ayrica hadis ve ayet yazarken cimbizlama tam metnini yaz!)
    Diger hadislerde ayni baglamda...

    GERCEKTEN SAKA GIBI...... ]

    Sn Nefise nin verdigi cevap

    Tamam, siz yorumlamıyorsunuz, sadece yorumunu alıyorsunuz...
    Kimden?...

    ...............Kur’an’in yorumunu alirim .........

    sn.nefise sizin Kur'an prensibleri hakkinda CIDDI eksiklikleriniz var.
    Kur'an'in yorumu Kur'an'in yorumladigidir.
    Yani bir surede belli ayetlerle actigi konuyu sonraki surelerdeki belli ayetlerle aciklar.
    Ornegin zekat konusu bakara suresinde baslar-butun Kuran boyunca belli ayetlerle aciklar Maun suresindeki ayetler zekatin hatim ayetleridir
    Bunlarin alt alta gelmesi Kur'an'in yorumudur!

    Kur'an'in kendini ifade etmesi icin besere ihtiyaci mi var?
    Veya tersi olarak Allah cc iyi aciklayamadi da beser daha iyi mi aciklayacak?
    Kulun haddi meselesi Kur’an’da ki temellerden biridir.

    Resulun beyan etmesi Kur'an'i yorumlamasi demek degildir.Teblig etme emridir.
    Resulun aciklamasi vahyin belli bolumlerinin gizlenmeyip tamaminin indigi sekliye tebligidir.
    Kur'an'in muhatabi Muhammed as. degildir.TUM ALEMLERDIR.
    MUHAMMED as Allah cc nun resuludur. Gorevi Kur'anda onlarca ayette belirtilmistir.
    Resulun muhatabligi teblig ettigine iman-uyma-onu yasama noktasinda dir.
    Sunnetide bu noktadadir. Ornekligide bu noktadadir!
    KUR'AN'A UYMA, onu yasaminda tatbik etme.

    Kur'an'i Resul anlamistir.
    Resulun ne anladiginida Alimler!? anlamistir.
    Baskasi anlayamaz.
    Bizde bu alimlerin dedikleri gibi kabul edecegiz.
    Kur'an'da bu anlayis icin FIRKALASMIS RABB'ler deyimini kullaniyor!

    Baktimda Rabbani hocadan kes/yapistirla teblig ediyorsun.
    Ya bende onlarca ehl-i sunnet dusunurunun(-ki senin deyiminle alimlerin) tasavvuf icin ”Islamin kalbine sokulmus hancer” diye acikladiklari yorumlari buraya yazarsam ne olacak senin beseri delilinin (ne demekse) hali???

    Herneyse konuya donelim.
    Bu bolum basligi altinda ki yazilarimdan
    YALNIZ ALLAH cc ALIMDIR.
    Ehl-ı sunnet alımlerı ıle kur’an arasında kalanlar? ( 1 2)
    Ve Kur’an-i Kerim basligindan
    Akılsız Kuran'ı Nasıl Yorumlar? ( 1 2)
    Yazisina verdigim cevaplari okursaniz sohbetimizde biraz mesafe almis oluruz.

    Allah’a cc emanet olun!

  10. #10
    2.imza yarışma birincisi nefisetülilm - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    May 2009
    Nerden
    İstanbul'da, İstanbulluyum...
    Yaş
    42
    Mesaj
    705
    Blog Mesajları
    19
    Rep Gücü
    7085

    Cevap: Kibir ve ucub...

    Alıntı mopsy´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Selam

    Mopsy den alinti
    [Yazdigin hadislere bak simdi

    Ben Allah cc sozlerine teslim olurum..
    (Yani yorumlamam Kur’an’in yorumunu alirim diyorum)
    Sen tutup cevap olarak
    [(Kur’anı kendi görüşü ile açıklayan, doğru olsa bile, muhakkak hata etmiştir.) [Nesai]]
    Yaziyorsun....(Ayrica hadis ve ayet yazarken cimbizlama tam metnini yaz!)
    Diger hadislerde ayni baglamda...

    GERCEKTEN SAKA GIBI...... ]

    Sn Nefise nin verdigi cevap

    Tamam, siz yorumlamıyorsunuz, sadece yorumunu alıyorsunuz...
    Kimden?...

    ...............Kur’an’in yorumunu alirim .........

    sn.nefise sizin Kur'an prensibleri hakkinda CIDDI eksiklikleriniz var.
    Kur'an'in yorumu Kur'an'in yorumladigidir.
    Yani bir surede belli ayetlerle actigi konuyu sonraki surelerdeki belli ayetlerle aciklar.
    Ornegin zekat konusu bakara suresinde baslar-butun Kuran boyunca belli ayetlerle aciklar Maun suresindeki ayetler zekatin hatim ayetleridir
    Bunlarin alt alta gelmesi Kur'an'in yorumudur!

    Kur'an'in kendini ifade etmesi icin besere ihtiyaci mi var?
    Veya tersi olarak Allah cc iyi aciklayamadi da beser daha iyi mi aciklayacak?
    Kulun haddi meselesi Kur’an’da ki temellerden biridir.

    Resulun beyan etmesi Kur'an'i yorumlamasi demek degildir.Teblig etme emridir.
    Resulun aciklamasi vahyin belli bolumlerinin gizlenmeyip tamaminin indigi sekliye tebligidir.
    Kur'an'in muhatabi Muhammed as. degildir.TUM ALEMLERDIR.
    MUHAMMED as Allah cc nun resuludur. Gorevi Kur'anda onlarca ayette belirtilmistir.
    Resulun muhatabligi teblig ettigine iman-uyma-onu yasama noktasinda dir.
    Sunnetide bu noktadadir. Ornekligide bu noktadadir!
    KUR'AN'A UYMA, onu yasaminda tatbik etme.

    Kur'an'i Resul anlamistir.
    Resulun ne anladiginida Alimler!? anlamistir.
    Baskasi anlayamaz.
    Bizde bu alimlerin dedikleri gibi kabul edecegiz.
    Kur'an'da bu anlayis icin FIRKALASMIS RABB'ler deyimini kullaniyor!

    Baktimda Rabbani hocadan kes/yapistirla teblig ediyorsun.
    Ya bende onlarca ehl-i sunnet dusunurunun(-ki senin deyiminle alimlerin) tasavvuf icin ”Islamin kalbine sokulmus hancer” diye acikladiklari yorumlari buraya yazarsam ne olacak senin beseri delilinin (ne demekse) hali???

    Herneyse konuya donelim.
    Bu bolum basligi altinda ki yazilarimdan
    YALNIZ ALLAH cc ALIMDIR.
    Ehl-ı sunnet alımlerı ıle kur’an arasında kalanlar? ( 1 2)
    Ve Kur’an-i Kerim basligindan
    Akılsız Kuran'ı Nasıl Yorumlar? ( 1 2)
    Yazisina verdigim cevaplari okursaniz sohbetimizde biraz mesafe almis oluruz.

    Allah’a cc emanet olun!


    Tavsiyenize teşekkür ederim...
    Ben söyleyeceğimi söyledim, yazacağımı yazdım...
    Daha fazla uzatmaya gerek yok....

    Farisi beyt tercümesi:

    Bir cahil bu büyüklere dil uzatırsa
    Cevâb vermeğe değmez desem iyi olur.
    Hep aslanlar, bu zincire bağlanmışlardır,
    Kurnaz tilki bu zinciri nasıl koparır

    [Mektubat-ı Rabbani]

1. Sayfa, Toplam 2 12 SonSon

Benzer Konular

  1. Kibir ve ucub
    bziya Tarafından Din ve İnanç Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 04-05-2010, 12:27 AM
  2. Kibir-Kibirli
    İnci Tarafından Süper Sözlük Foruma
    Yorum: 2
    Son mesaj: 03-04-2010, 09:48 PM
  3. Bu Kibir Niye?
    cumleci Tarafından islam (Müslümanlık) Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 12-03-2010, 06:08 PM
  4. İlk işlenen günâh: Kibir!..
    nefisetülilm Tarafından Dini Sohbet Foruma
    Yorum: 2
    Son mesaj: 18-11-2009, 04:23 PM
  5. Kibir Suçu
    blueice Tarafından Öykü ve Hikayeler Foruma
    Yorum: 6
    Son mesaj: 01-04-2008, 02:14 AM
Yukarı Çık