5. Sayfa, Toplam 5 BirinciBirinci ... 345
Gösterilen sonuçlar: 41 ile 46 Toplam: 46

Yahudi ve Nasara'yı dost edinmek.....

Din ve İnanç Kategorisi islam (Müslümanlık) Forumunda Yahudi ve Nasara'yı dost edinmek..... Konusununun içerigi kısaca ->> aliÖZDEMİR ´isimli üyeden Alıntı Evvelâ: Delil kat'iyyü'l-metîn olduğu gibi, kat'iyyü'd-delâlet olmak gerektir. Halbuki tevil ve ihtimalin mecâli vardır. Zira, nehy-i ...

  1. #41
    - Çevrimdışı
    Süper Aktif Üye M ü e l l i f... - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    May 2008
    Nerden
    İstanbul
    Mesaj
    2.690
    Blog Mesajları
    11
    Rep Gücü
    7721

    Cevap: Yahudi ve Nasara'yı dost edinmek.....

    Alıntı aliÖZDEMİR´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Evvelâ: Delil kat'iyyü'l-metîn olduğu gibi, kat'iyyü'd-delâlet olmak gerektir. Halbuki tevil ve ihtimalin mecâli vardır. Zira, nehy-i Kur'ânî âmm değildir, mutlaktır. Mutlak ise, takyid olunabilir. Zaman bir büyük müfessirdir; kaydını izhar etse, itiraz olunmaz. Hem de hüküm müştak üzerine olsa, me'haz-ı iştikakı, illet-i hüküm gösterir. Demek bu nehiy, Yahudi ve Nasara ile Yahudiyet ve Nasraniyet olan aynaları hasebiyledir.
    Hem de bir adam zâtı için sevilmez. Belki muhabbet, sıfat veya san'atı içindir. Öyleyse herbir Müslümanın herbir sıfatı müslüman olmak lazım gelmediği gibi, herbir kafirin de her bir sıfatı kafir olmak lazım değildir..

    Not : Bu kısım ilmin erbabı içindir. Gayrısı için açılımını yapacam nasip olursa...
    Burada dikkat çekmek istediğim en önemli nokta;
    Yahudi ile Yahudiyet'i
    Nasara ile Nasraniyet'i birbirine karıştırmamak gerekir.

    Kuran'ın nehyi, Yahudiyet ve Nasraniyet ' e şammil olduğu gibi, Küfrü kendilerine meslek ve meşrep ittihaz edenlere yöneliktir.


    Saniyen: Zaman-ı Saadette bir inkılâb-ı azîm-i dinî vücuda geldi. Bütün ezhânı (zihinleri )nokta-i dine çevirdiğinden, bütün muhabbet ve adaveti o noktada toplayıp muhabbet ve adavet ederlerdi. Onun için, gayr-ı müslimlere olan muhabbetten nifak kokusu geliyordu. Lâkin, şimdi âlemdeki bir inkılâb-ı acîb-i medenî ve dünyevîdir. Bütün ezhânı ( zihinleri ) zapt ve bütün ukulü ( akılları ) meşgul eden nokta-i medeniyet, terakki ve dünyadır. Zaten onların ekserisi, dinlerine o kadar mukayyed (bağlı )değildirler. Binaenaleyh, onlarla dost olmamız, medeniyet ve terakkilerini istihsan ile iktibas etmektir. Ve her saadet-i dünyeviyenin esası olan âsâyişi muhafazadır. İşte bu dostluk, kat'iyen nehy-i Kur'ânîde dahil değildir.
    Hak ile iştigal etmezsen,
    Batıl seni istila eder.... İmam-i Şafi-i

  2. #42
    - Çevrimdışı
    Acemi Üye Mehdikonya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    May 2008
    Nerden
    Konya
    Yaş
    34
    Mesaj
    127
    Rep Gücü
    98

    Cevap: Yahudi ve Nasara'yı dost edinmek.....

    Aslında burda aslolan insan dünyada kimi sever, kimi dost edinir ve kimin arkasına düşerse ahirette de onlarla beraber olur anlamını taşımaktadır. Buyrun kimi dost edineceğinize siz karar verin......!!!

  3. #43
    - Çevrimdışı
    Süper Aktif Üye M ü e l l i f... - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    May 2008
    Nerden
    İstanbul
    Mesaj
    2.690
    Blog Mesajları
    11
    Rep Gücü
    7721

    Cevap: Yahudi ve Nasara'yı dost edinmek.....

    Alıntı Mehdikonya´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aslında burda aslolan insan dünyada kimi sever, kimi dost edinir ve kimin arkasına düşerse ahirette de onlarla beraber olur anlamını taşımaktadır. Buyrun kimi dost edineceğinize siz karar verin......!!!
    Selamun aleyküm mehdi kardeşim. Görüşmeyeli inşi iyisindir.
    Evet
    Bu dediğinizden bir hadis'i şerif istersen nazara verelim.

    '' EL MER-U MEA MEN AHABBE '' ( Kişi sevdiği ile beraberdir ) demiş zat-ı risalet.

    İstersen konuyu şöyle bir laife ile kapatalım.

    Zamanın birinde , melanet-i ile şöhret şiar olmuş artistin birine sormuşlar

    _Cennete mi gitmek istersin , yoksa Cehennem'e mi ?
    Epey düşündükten sonra

    _ Aslında iklimi müsait olsaydı Cehennemi tercih ederdim. .. demiş.

    _ Neden? sorusuna karşılık ise;

    Tüm arkadaşlarım ordadır'da ondan..... demiş.

    Evet kardeşim; Kişi sevdikleri ile, muhabbet besledikleri ile, hayatını hayat edindikleri ile beraber olacaktır muhakkak...Dar-ı bekada.
    Hak ile iştigal etmezsen,
    Batıl seni istila eder.... İmam-i Şafi-i

  4. #44
    - Çevrimdışı
    Acemi Üye Mehdikonya - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    May 2008
    Nerden
    Konya
    Yaş
    34
    Mesaj
    127
    Rep Gücü
    98

    Cevap: Yahudi ve Nasara'yı dost edinmek.....

    Sevgili Ali üstadım uzun zaman oldu cidden. Saygılarımı sunuyorum. Allah'a emanet olun.

  5. #45
    - Çevrimdışı
    Süper Aktif Üye RABİA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Mar 2008
    Mesaj
    4.585
    Blog Mesajları
    4
    Rep Gücü
    52573

    Cevap: Yahudi ve Nasara'yı dost edinmek.....

    Değerli can dostum,zannedersem aşağıda alıntı yapmış olduğum ifadeler bu konuya iyi bir yanıt olabilir.


    Değerli Kardeşimiz;

    Kur'an'ın belirttiği gibi, "ehl-i Kitabın hepsi bir değildir" (Al-i İmran, 113). Onların hepsini aynı kategoride görmek, Kur'anî ve tarihî realiteye muhaliftir. "Yahudî ve hristiyanları dost edinmeyin. Onlar birbirinin dostudurlar. İçinizden kim onları dost edinirse, o da onlardandır. Allah zalim topluluğa hidayet etmez" (Maide, 51) ayeti, onlarla diyaloğa ve beşerî ilişkilere mani değildir. Nitekim, ehl-i Kitaptan kız almak, Kur'an'ın hükmüyle sabit bir vakıadır (Maide,5). Hamdi Yazır, üstteki ayetle ilgili şöyle der: Mü'minler, yahudi ve hristiyanlara iyilik etmekten, dostluk yapmaktan, onlara idareci olmaktan menedilmemiş, onları veli ittihaz eylemekten, yardaklık etmekten nehyedilmişlerdir. Çünkü onlar, mü'minlere yar olmazlar.

    Fıkıh usulündeki "hüküm müştak üzerine olsa, me'haz-ı iştikak hükmün illetini gösterir" esasının, üstteki ayeti doğru yorumlama noktasında hatırdan uzak tutulmaması gerekir. Mesela, "hırsızlık yapanlara şu cezayı uygulayın" denildiğinde, hükmün illetinin hırsızlık olduğu aşikardır. Onun gibi, üstteki ayetteki nehiy dahi, yahudi ve hristiyanlarla, yahudilik ve hristiyanlık cihetleriyle ilgilidir.

    Hem de bir adam zâtı için sevilmez. Belki muhabbet, sıfat veya san'atı içindir. Her bir müslümanın herbir sıfatı müslüman olması lazım gelirken, her zaman bunun gerçekleştiğini söyleyemeyiz. Onun gibi, herbir kafirin herbir sıfatı kafir değildir. Dolayısıyla, onlarda bulunan müslüman sıfatlar veya faydalı san'atlar noktasından muhatap olmak niçin caiz olmasın ? "Ehl-i kitaptan bir haremin olsa, elbette seveceksin".

    Meseleyi şu şekilde özetlemek mümkündür: Onlarla beşeri ilişkilerde bulunmak ayrı, onların din-örf ve adetlerine hayran kalmak ayrıdır. Birincisi Kur'an'ın nehyine dahil değilken, ikincisi kesinlikle yasaklanmıştır.

    “Yahudi ve Nasara ile muhabbetten Kur’anda nehiy vardır.…Bununla beraber nasıl dost olunuz dersiniz?” sorusuna Bediüzaman verdiği öz, fakat çok doyurucu cevabında şöyle diyordu:

    “Bu nehiy, Yahudi ve Nasara ile Yahudiyet ve Nasraniyet olan ayineleri hasebiyledir.”

    Buna göre Kur’anda yasaklanan muhabbet, Hak din olan İslâm’a kavuştuktan sonra Yahudiliğe yahut Hıristiyanlığa meyletmek ve sevgi beslemektir. Bu yasaktan kaçınmak şartıyla, bir Hıristiyan’la iyi komşuluk ilişkileri kurulabilir, ticaret yapılabilir, ortak düşmanlara karşı birlikte hareket edilebilir. Bütün bunlar Hıristiyanlığı sevmek demek değildir.

    Konunun devamında bu noktaya şöyle açıklık getiriliyordu:

    “Bir adam zatı için sevilmez. Belki muhabbet, sıfat ve san’atı içindir. …. Binaenaleyh, Müslüman bir sıfatı veya san’atı istihsan etmekle iktibas etmek neden câiz olmasın? Ehl-i kitaptan bir haremin olsa elbette seveceksin!” (Münâzarât, 40)

    Son cümle gerçekten çok harika ve konuya son noktayı koyuyor. Ehl-i kitaptan bir kadınla evlenen Müslüman, hanımını elbete sevecektir, ama bu sevgi onun dinini sevmesi manasına gelmez.
    Bu ince ölçüden uzak kalmak bize bazen çok pahalıya mal oluyor.

    Konunun devamında, ehl-i kitapla dost olmanın gerekçesi, şu cümlelerde net olarak ortaya konuluyor:

    “Onlarla dost olmamız, medeniyet ve terakkilerini istihsan ile iktibas etmektir. Ve her saadet-i dünyeviyenin esası olan âsâyişi muhafazadır. İşte bu dostluk kat’iyen nehy-i Kur’ânî de dahil değildir.” (Münâzarât, 41)
    Tırtılın Dünya'nın sonu dediğine;
    Usta, kelebek der.

  6. #46
    - Çevrimdışı
    Kıdemli Üye forumdayim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2008
    Nerden
    almanya
    Yaş
    59
    Mesaj
    928
    Rep Gücü
    11376

    Cevap: Yahudi ve Nasara'yı dost edinmek.....

    "Ehl-i kitaptan bir haremin olsa elbette seveceksin!"

    böyle birseyin olmasi! olur gibi gelmiyor bana... cocuklarin egitiminin genelde annede olacagini düsününce bu isin olma ihtimali sifirdir... sanki bu bana , neyse biz yine husnizandan hareket ederek izahat rica edelim bilenlerden...

5. Sayfa, Toplam 5 BirinciBirinci ... 345

Benzer Konular

  1. Alimleri ve peygamberleri Rab Edinmek Hakkında
    Apollonius Tarafından islam (Müslümanlık) Foruma
    Yorum: 8
    Son mesaj: 09-12-2016, 10:57 PM
  2. Farkında Olmadan Şeytanı Dost Edinmek.
    halukgta Tarafından Dini Sohbet Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 05-03-2015, 08:26 PM
  3. Üç yahudi
    Venhar Tarafından Günün Fıkrası Foruma
    Yorum: 3
    Son mesaj: 29-09-2010, 04:08 PM
  4. Gerçek dostlar edinmek. Kıssadan hisse.
    halukgta Tarafından Dini Sohbet Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 26-09-2010, 07:51 PM
  5. evlat edinmek
    forumdayim Tarafından islam (Müslümanlık) Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 19-06-2009, 03:35 AM
Yukarı Çık