Gösterilen sonuçlar: 1 ile 2 Toplam: 2

Konu: Bedâ

  1. #1
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647

    Bedâ

    Selam!

    Muhtar es-Sakafî, kâhinlerin yaptığı gibi, kafiyeli sözler dizer, gelecek olayları bildiğini iddia eder, olaylar onun söylediği tarzda meydana gelmediği zaman Rabbmız´a bedâ oldu derdi. Burada O´nun bedâ´dan maksadı, Allah´ın ilminin değişmesidir. Bu görüş, Allah´ın ezelî ilmini inkâr edenlerin görüşüne yakındır. Zira onlar, Allah´ın ilmini kabul etseler de, onun değişebileceğini söylemişlerdir ki bu, Allah´ın ilmini inkâra yaklaşmaktadır.

    İmam Zeyd, bütün bunlara muhalefet etmiş, Allah´ın ilminin ezeli olduğunu beyan ederek herşeyin O´nun takdiriyle meydana geldiğini, Allah´ın ilminin değişmesinin O´nun için bir eksiklik olacağını açıklamıştır. Allahu Teâlâ, kulların yapacağı ve onların başına gelecek herşeyi Levh-i mahfuz´unda yazmıştır. Onun ezelî ilmi ile ezelî ve ebedî iradesi, kulun irade ve hürriyet sahibi olmasına aykırı düşmez.

    Ona göre duâ takdiri değiştirmez. Fakat onu.açığa çıkarır. Çünkü AHah, ezelî ilminde duâ ve ona icabeti takdir buyurmuştur. «Allah dilediğini mahveder, dilediğini durdurur»âyeti, O´nun hür irade ve ihtiyarının her şeyi ezeceğini, hiç bir şeyin bunların üzerinde olamıyacağûıi; dolayısiyle Allah´ın ifadesinin üstünde hiç bir iradenin bulunmadığım ve O´nun ilminin her şeyi kuşattığını gösterir.

    İşte bu görüş İmamiyye mezhebine bağlı olan birçoklarının görüşüne uygundur. İslâm bilginlerinin büyük çoğunluğu da bu kanaattadar.

    Allah, her şeyi kuşatıcıdır.

    İslamda Fıkhi Mezhepler Tarihi, Prof. Muhammed Ebu Zehra, Hisar Yayınevi: 2

  2. #2
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647
    Selam!

    Muhtar es-Sakafî, kâhinlerin yaptığı gibi, kafiyeli sözler dizer, gelecek olayları bildiğini iddia eder, olaylar onun söylediği tarzda meydana gelmediği zaman Rabbmız´a bedâ oldu derdi. Burada O´nun bedâ´dan maksadı, Allah´ın ilminin değişmesidir.
    Evliyaci kendi yalani ortaya cikmasin diye
    Sunetullahi reddediyor,degistiriyor.

    Yani
    Bugun nasilsalar
    Gecmiste de oyleymisler.



    Mehdilik fikrinin ilk istismar edilme hadisesi Hz. Ali'nin azatli kölesi Keysan tarafindan çikarilmistir. Hz. Ali'nin küçük oglu Muhammed b. Hanefiyye'nin ölmedigini, günün birinde çikacagini, ve adaleti tesis etmek üzere Cebeli Ridvan'da gizlendigini iddia etmistir. Muhtar es-Sakafî bu fikri kendisine menfaat saglamak amaciyla sömürmüstür. Halbuki Muhammed b. Hanefiyye, h. 81'de Medine'de ölmüs ve cenaze namazini da o zamanin Medine valisi Hz. Osman'in oglu Eban kildirmistir.22 Hicri 128'de Haris b. Sureyc kendisinin beklenen Mehdi oldugunu söylemistir. Fakat kimseye kabul ettiremedigi için basarili olamamistir. "Haris isminde bir kurtarici çikacaktir" seklinde hadis bile uydurdugu kaydedilmektedir.23 Yine Hicri 132. senesinde Yezid'in torunu Ebu Muhammed, kendisinin beklenen ve va'dedilen Mehdi oldugunu ilan ederek, Abbasilere karsi isyan etmistir.24 Haccaci Zalim'e karsi mücadele veren ve sonunda sehit düsen Abdullah b. Zübeyr'in Mehdi oldugu iddia edilmistir, bu manada hadis uydurulmustur.25 Hatta Islam tarihinde Zenci ayaklanmasi olarak bilinen ve Bagdat'i tarumar eden isyanin basini çeken Ali isminde bir Iranli kendisini Mehdi ilan etmistir. Bunlar Muhtar es-Sakafî'ye bagli kisilerdi.
    Uzantilari
    "Muhammed=Allah" basliginda
    Okunabilir..........

Yukarı Çık