Gösterilen sonuçlar: 1 ile 4 Toplam: 4

Imam nikahi

YAŞAM VE İNSAN Kategorisi Din ve İnanç Forumunda Imam nikahi Konusununun içerigi kısaca ->> Selam! Hanefi mezhebinde iki sart yerine geldiginde nikah akdi yerine getirilmis olur. 1.Sart:icap ve kabul: Taraflardan bir tanesi icap eder(kız, ...

  1. #1
    - Çevrimdışı
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.030
    Rep Gücü
    88647

    Imam nikahi

    Selam!



    Hanefi mezhebinde iki sart yerine geldiginde nikah akdi yerine getirilmis olur.

    1.Sart:icap ve kabul:
    Taraflardan bir tanesi icap eder(kız, erkege “Ben sana vardim”),
    digeri ise kabul eder.(erkek de “Ben seni aldim”)
    O zaman ilk şart yerine gelmiş olur.

    2. Sart:Sahitler:
    Bu icap ve kabul olayına eger en az iki kisi sahitlik etmisse,
    yerinde gormus/duymuslarsa
    ikinci sart da yerine gelmis olur.

    HEPSI BU!.....

    PEKI IMAM NIKAHI LAFI NEREDEN GELMISTIR?

    Ara Bilgi
    Imam:

    -Cemaatin onunde duran kisi.
    - Tespih’in ortasındaki buyuk parca/onde duran kismi
    - Emame

    Arapca da:
    Emam kelimesi on tarafi isaret eder.
    Halfe kelimesi arka tarafı isaret eder.

    Yani:
    -Gelenekte İmam: Onde olan/Onder olan bilgili kisi.
    -Dini terminoloji'de İmam:Ikiye ayrilmistir. Imam-i Sugra ve Imam-i Kubra.

    Camilerde namaz kildiran ve danisilan kisiye: Imam-i Sugra/Kucuk Imam denir.(Halkin “Hoca” dedigi)
    Imamın yapacaklari bellidir. Bu gorevlerin icerisinde ise asla “Nikah Kiyma” gorevi yoktur.

    Islam devletini yoneten ve danisilan kisiye:Imam-i Kubra/Buyuk Imam denir.(Halkin "Sultan" dedigi)

    Ve Bir Hadis:
    Veli ve iki güvenilir sahit olmadan nikah olmaz. Bu sekilde kiyilmayan nikah batildir.
    Anlasamazlarsa sultan velisi olmayanın velisidir.

    Ebû Dâvûd, Nikâh, 20, (2083); Tirmîzî, Nikâh, 14 (1102); İbn Mâce, Nikâh, 15, (1879); Ahmed b. Hanbel, Müsned c. VI, s. 66.

    Iste bu hadisi temel alan Safii mezhebi VELI/Koruyucu sartini koymustur.
    Eger Taraflarin velileri anlasamazlar ise/velisi yoksa;
    Yukaridaki hadisin son bolumune dayanilarak Sultanin veliligi her iki taraf icin gecerli olur ki;
    Iste bu Sultan= Imam-i Kubra dir.
    Ve Imam nikahi isim tamlamasi buradan turemistir.

    YANI ISLAM DININDE BIR HOCANIN NIKAH KILDIRMASI
    DINI MECBURIYET DEGIL GELENEKTIR!

  2. #2
    - Çevrimdışı
    Acemi Üye
    Üyelik tarihi
    Jul 2011
    Nerden
    ...NRW...ALMANYA...
    Mesaj
    174
    Rep Gücü
    287
    Benim bildigim bu nikaha imam nikahi degil dini nikah diyorlar...

    YANI ISLAM DININDE BIR HOCANIN NIKAH KILDIRMASI
    DINI MECBURIYET DEGIL GELENEKTIR!
    ZAmaninda bu gelenek yayginlastigi icin adi imam nikahina dönmüs...

  3. #3
    - Çevrimdışı
    Kıdemli Üye SEBLA - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Mar 2011
    Nerden
    Gurbet'den...
    Mesaj
    577
    Rep Gücü
    3515
    Nikah'ta esas olan ''duyurma''dır. Zaten resmi nikah da bunu gerçekleştirmiş oluyor.
    Dejavu'ya da katılıyorum.Dini nikah zamanla ''imam nikahı'' olarak söylenir oldu.Şartları tam anlamıyla yerine getirmek ve evlilik gibi Allah'ın da ayetlerinde bahsettiği kutsal bir müesseseye girişi en doğru şekilde yapabilmek için alimlerin,din görevlilerinin bu nikahı kıymaları uygun görülürdü.

    Ama nikahı ille de imam kıyacak diye bir kaide olmadığını biliyorum.
    ''İslam’a gelmek bir yere gelmek değil, ‘kendine gelmek’tir.''

  4. #4
    - Çevrimdışı
    Acemi Üye
    Üyelik tarihi
    May 2011
    Mesaj
    124
    Rep Gücü
    754
    Alıntı SEBLA´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Nikah'ta esas olan ''duyurma''dır. Zaten resmi nikah da bunu gerçekleştirmiş oluyor.
    Dejavu'ya da katılıyorum.Dini nikah zamanla ''imam nikahı'' olarak söylenir oldu.Şartları tam anlamıyla yerine getirmek ve evlilik gibi Allah'ın da ayetlerinde bahsettiği kutsal bir müesseseye girişi en doğru şekilde yapabilmek için alimlerin,din görevlilerinin bu nikahı kıymaları uygun görülürdü.
    Haklısınız.

    Ek olarak birlikteliği duyurma, ilan etme, meşru kılma amaçları haricinde nikah sözleşmesinin hazırda bulunan taraflarının (hem kadının hem erkeğin) birbirlerine karşı haklarının ve onların doğacak çocuklarının haklarının (aile, miras vb.) korunması için resmiyete dökülme amacı da vardır. Bu amaçlar şu an için yalnızca resmi nikah ile gerçekleştirilebilir.

    Bence nikahı kimin kıydığı önemli değildir, nikahın amaçlarının, şartlarının oluşup oluşmaması durumu vardır. Eğer devlet tarafından imamlara veya muhtarlara veya ziraat kooperatiflerine veya öğretmenlere veya okul müdürlerine nikah kıyma ve bunu "resmiyet altına alma" yetkisi verilseydi bu da dini açıdan uygun olurdu diye düşünüyorum. Araştırmadım ama eskiden de din adamları bu konuyu resmiyete bağlama açısından yetkili olabilirler ve sonradan bu durum değiştirildiği için o eski usül imam nikahı adı altında bir gelenek halini almış olabilir. En doğrusunu Allah bilir.
    Konu expositor tarafından (09-09-2011 Saat 03:56 PM ) değiştirilmiştir.

Benzer Konular

  1. Imam Ebu Bekir ra
    mopsy Tarafından Din ve İnanç Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 23-08-2010, 03:11 AM
  2. Imam Ali bin Ebu Talib ra.
    mopsy Tarafından Biyografi (Yaşam Öyküsü) Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 18-07-2010, 12:42 AM
  3. Imam Ali ra. Diyor ki!
    mopsy Tarafından Dualar Hadisler Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 16-05-2010, 04:56 PM
  4. çapkın imam
    gölaçiya Tarafından Günün Fıkrası Foruma
    Yorum: 4
    Son mesaj: 07-03-2010, 03:28 AM
  5. Imam-i Rabbani
    SMN Tarafından islam (Müslümanlık) Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 27-08-2007, 12:48 PM
Yukarı Çık