+ Konuya Yorum Yaz + Yeni Konu Aç
1. Sayfa, Toplam 3 123 SonSon
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 10 Toplam: 23
  1. #1
    İletileri Onay'a Tabi
    Üyelik tarihi
    Jun 2007
    Nerden
    Huzûru İlahî
    Mesaj
    1.427
    Blog Mesajları
    18
    Rep Gücü
    7864

    Unknown EHLİYETİ OLMADAN KUR'AN'dan MÂNÂ ÇIKARTMAYA YELTENEN MOBSY 'nin HEZEYANLARI ve KÜFRÜ

    [RENK]Sadece Kur'an Kur'an diyerek, istediği ayete inanan işine gelmeyeni inkâr eden , edille-i şeriyye ve diğer dini delilleri yok sayan , Alimlere uymaya gerek yok diyerek İslam Alimlerine , Tasavvuf büyüklerine ve Ehl-i Sünnet alimlerine cahillik isnat eden ve Kur'anı Kerimden ehliyeti olmadan istediği konuya işine geldiği şekilde ayet iliştirerek yorum yapan , mezhepleri yok sayan , işine gelmeyen hadisleri inkar eden Mobsy denilen kişinin Yüzkaralığını daha yalın bir şekilde ortaya koyalım ki okuyan kardeşlerimiz iki yüzlüğünü ve Kur'ana olan imansızlığını iyi kavrasınlar.Kur'an Kur'an diyerek Kur'ana karşı çıktığını bir kez daha bütün çıplaklığı ile görsünler.[/RENK]


    EHLİYETİ OLMADAN KUR'AN'dan MÂNÂ ÇIKARTMAYA YELTENEN MOBSY 'nin HEZEYANLARI ve KÜFRÜ ve GİZLİ İNKÂRI


    İLK ÖNCE İNKAR ETTİĞİ ALİMLERE UYULMASINI EMREDEN AYETLERİ ZİKREDELİM :

    Kur’an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:
    (Bilmiyorsanız ehl-i zikre [âlimlere] sorun!) [Nahl 43]
    Demek ki bilmeyen insanlar da var ki, Allahü teâlâ, bilenlere sormamızı emrediyor.

    (Bu örnekleri ancak âlimler anlar.) [Ankebut 43]
    Herkes her örnekten anlamaz. Âlimler, kıymetli insanlar ki, ancak âlimler anlar deniyor.

    (Gökleri ve yeri yaratması, dil ve renklerinizin farklı olması da Onun [kudretini gösteren] alametlerindendir. Elbette bunda âlimler için ibretler vardır.) [Rum 22]
    Ancak âlimler ibretle bakıp, yaratılıştaki hikmetleri anlayabilir.

    (Hiç bilenle bilmeyen bir olur mu?) [Zümer 9]
    Şu halde bilenler [âlimler] kıymetlidir.

    (Allah’tan en çok korkan ancak âlimlerdir.) [Fatır 28]
    (Allah’tan en çok korkan benim) hadis-i şerifi Allah’tan korkmanın derecesini gösteriyor. (Buhari)

    (Kendilerine güven veya korku ile ilgili bir haber geldiğinde onu hemen yayıverirler. Halbuki onu Peygambere ve aralarındaki yetkililere [âlimlere] götürselerdi, onlardan sonuç çıkarmaya gücü yetenler, onu anlarlardı.) [Nisa 83] Âyette geçen ülül-emrin = yetkilinin âlim demek olduğu tefsirlerde yazılı. Peygamber efendimiz de, (Ülül-emr, fıkıh âlimleridir) buyurdu. (Darimi)

    BU AYETLERİ İNKAR EDİYORSUN ve BÖYLECE 4 MEZHEP İMAMININ HÜKÜMLERİNİ ve EHLİ SÜNNET ALİMLERİNİ TASAVVUF BÜYÜKLERİNİ İNKAR EDİYORSUN.BUDA KUR'ANA OLAN İNKARININ ve KÜFRÜNÜN AÇIK BİR BELGESİDİR.


    ŞİMDİ GELELİM MOBSY 'nin İNKAR ETTİĞİ EHLİ SÜNNET ALİMLERİ İLE İLGİLİ EFENDİMİZİN HADİSLERİNE

    Hadis-i şeriflerde de buyuruldu ki:
    (Âlimin mürekkebi, şehidin kanı ile tartılır, âlimin mürekkebi, ağır gelir.) [İ. Neccar]
    (Âlimler Peygamberlerin vârisidir.) [Ebu Davud, İbni Mace, Tirmizi]

    (Âlimler [hak yolu gösteren] birer rehberdir.) [İ. Neccar]
    (Âlimlere uyun! Onlar, dünya ve ahiretin ışıklarıdır.) [Deylemi]

    (Âlimler olmasaydı, insanlar helak olurdu.) [İ. Maverdi]
    (Bilmediklerinizi salih âlimlerden sorup öğrenin!) [Taberani]

    (Âlim, Allahü teâlânın güvendiği kimsedir.) [Deylemi]
    (Salih âlim ile nebi arasında bir derece fark vardır. O da nebilik makamıdır.) [R. Nasıhin]

    (Âlime hürmet eden, bana hürmet etmiş, onu ziyaret eden beni ziyaret etmiş olur.) [İ. Rafii]

    (Âlime hürmet eden, Rabbine hürmet etmiş olur.) [İ. Maverdi]

    (Bir âlim, bir şehirden gelip geçse, onun ayak basmasının hürmetine, oradaki kabristandan kırk gün azap kaldırılır.) [R.Nasıhin]


    BU HADİSLERİ İNKAR EDİYORSUN ve BÖYLECE 4 MEZHEP İMAMININ HÜKÜMLERİNİ ve EHLİ SÜNNET ALİMLERİNİ TASAVVUF BÜYÜKLERİNİ İNKAR EDİYORSUN.BUDA KUR'ANA ve HADİSLERE OLAN İNKARININ ve KÜFRÜNÜN AÇIK BİR BELGESİDİR.

    Biz ise bu ayet ve hadislere iman etmiş ve bu imanımız doğrultusunda bu ayet ve hadislerin emirleri doğrultusunda Efendimizin varisleri olan Ehl-i Sünnet alimlerinin her sözünün doğru ve yerinde olduğunu buna şeksiz şüphesiz iman ettiğimiz için onlara uymanın gerçek KUR'AN'a uymak olduğunu söylüyoruz.

    Ehl-i Sünnet alimleri Tasavvufu açıklamışlardır , ne dedilerse doğrudur.Yanlışlık olma ihtimali yoktur.İslamiyyeti anlamaya ve uygulamaya yardımcı olan Tasavvuf ilmine ait kavramları din'e bid'at soktular diyerek İmam-ı Rabbani hazretleri , İmam-ı Gazali Hazretleri , Behaedin-i Buhari hazretleri , Abdülkadir-i Geylani hazretleri gibi her konuda mahir müctehid olan Ehli Sünnet alimlerini cahillikle ve din düşmanlığı ile suçlayan bu şekilde bu büyüklere büyük bir iftira atma hezeyanlarına düşen bedbaht mobsy gerçek yüzünü ve islam alimlerine olan düşmanlığını göstermektedir.İlm sahibi olan müslümanlar bilir ki fıkıh , kelam , akaid ilmlerinde de kendi has terim ve kavramlar olduğu gibi tasavvuf ilmininde kendine has terim ve kavramlar vardır ve bunları anlatma usülleri vardır.Bu terim ve kavramları din'de bid'at olarak görmek ancak ve ancak dini ilmlerden habersiz bu ilmlerin kavram ve terimlerinden habersiz cahil kimselerin yapacağı aşikardır.Mobsy ,bu derin İslami konularda da acemiliğini ortaya koymuş bu terimlerin bid'at olduğunu iddia ederek cahilliği ile bu alanda da boğulup gitmiştir.


    BU Ölçüyü İmam-ı Rabbani hazretleri veriyor:

    (Bir hükmün doğru veya yanlış olduğu Ehl-i sünnet âlimlerinin bildirdiklerine uygun olup olmamakla anlaşılır. Çünkü Ehl-i sünnet âlimlerinin bildirdiklerine uymayan her mana kıymetsizdir, yanlıştır. Çünkü her sapık, Kur'an ve sünnete uyduğunu sanır, sapıklığının doğru olduğunu iddia eder. Yarım aklı, kısa görüşüyle, bu kaynaklardan yanlış manalar çıkarır. Doğru yoldan kayar, felakete gider. Ehl-i sünnet âlimlerinin bildirdikleri manalar doğrudur, bunlara uymayan yanlıştır.) [1/ 286]

    Muhammed Hadimi hazretleri buyurdu ki:
    Edille-i şeriyyenin dört olması, müctehidler içindir. Mukallidler, yani dört mezhepten birinde olanlar için delil, senet, bulunduğu mezhebin hükmüdür. (Berika)


    Yine İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:
    Bazıları, yapacakları değişikliklerle, dini düzelteceklerini, olgunlaştıracaklarını zannediyorlar. Ortaya bid’atler çıkarıyorlar. Bid’atlerin zulmetleri ile sünnetin nurunu örtmeye çalışıyorlar. Bunlar, dinin noksanlıklarını tamamladıklarını iddia ediyorlar. Bilmiyorlar ki, din noksan değildir. Bir âyet-i kerime meali:

    (Bugün sizin için dininizi ikmâl eyledim, üzerinize olan nimetimi tamamladım, size din olarak İslamiyet’i vermekle razı oldum.) [Maide 3]


    ARTIK MASKE DÜŞMÜŞ KEL GÖRÜNMÜŞTÜR BOŞ PLAVRALARA LAF KALABALIĞINA VE DEMOGOJİYE İNSANLARIMIZIN KARNI TOKTUR , İNSANLARI AHMAK YERİNE KOYUP İMANSIZLIĞINI , KÜRFÜNÜ , İMAN GİBİ YANSITIP DİNİN ALTINI OYMAYA ÇALIŞMANINDA YARARI YOKTUR.



    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    AŞAĞIDAKİ İLMLERE HAİZ OLMADAN KUR'AN'DAN MANA ve YORUM ÇIKARTACAĞI HEZEYANLARINA DÜŞMÜŞ OLANLARI ALLAHÜ TEALA'nın YÜZÜ KOYUN NEREYE YOLLAYACAĞI AÇIK SEÇİK ORTADADIR.

    ZİRA :

    Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
    (Ümmetime en çok tehlikeli olacak kimse, Kur’an-ı kerimi yersiz tevil edendir.) [Taberani]

    Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
    (Kur’an-ı kerimi kendi görüşüne göre tefsir eden kâfir olur.) [Mek.Rabbani 234]


    ŞİMDİ GELELİM BU İLMLERİ YENİDEN BİLDİRMEYE Müctehid olmak için Arabi ilimleri ve Kur’an-ı kerimi ezbere bilmek, her âyet-i kerimenin manay-ı müradisini, manay-ı zımni ve iltizamisini bilmek ve âyet-i kerimelerin geldikleri zamanları ve gelme sebeplerini ve ne hakkında geldiklerini, külli ve cüzi olduklarını, nasih veya mensuh olduklarını, mukayyed veya mutlak olduklarını ve kıraet-i seba ve aşereden ve kıraet-i şazzeden nasıl çıkarıldıklarını bilmek, hadis kitaplarındaki, yüz binlerce hadisi ezberden bilmek ve her hadisin ne zaman ve ne için irad buyurulduğunu ve manasının ne kadar genişlediğini ve hangi hadisin diğerinden önce veya sonra olduğunu ve bağlı bulunduğu olayları ve hangi vaka üzerine buyurulduğunu ve kimler tarafından nakil ve rivayet olunduğunu ve nakledenlerin ne halde ve ne ahlakta olduklarını bilmek, fıkıh ilminin üsul ve kaidelerini tanımak, 12 ilmi ve Kur’an-ı kerimin ve hadis-i şeriflerin işaretlerini, rumuzlarını ve açık ve kapalı manalarını kavramak ve bu manalar kalbinde yer etmiş olmak, kuvvetli iman sahibi olmak ve itminan ile dolu, nurlu ve saf bir kalbe ve vicdana malik olmak gerekir.

    Yüksek din bilgileri, tefsir, usul-i kelam, kelam, usul-i hadis, ilm-i hadis, usul-i fıkıh, fıkıh, ilm-i tasavvuftur. Bu 8 ilmi öğrenebilmek için gerekli alet ilimleri ise 12 dir. Bunlar, sarf, iştikak, nahv, kitabet, iştikak-ı kebir, lügat, metni lügat, beyan, meani, bedi, belagat, inşa ilimleridir. (Hadika) bunları bilmek lazım.


    [B]Yukarıda defalarca paylaştığım ilmlere haiz olmayanların Kur'anı Kerimden kendi anlayışlarına göre vereceği hükümler doğru yoldan çıkmak , dalalete sürüklenmektir.Boştur batıldır , itibar edilmez.Dine değil kendi aklına uymaktır vesselamB]
    Konu bziya tarafından (22-06-2009 Saat 09:39 PM ) değiştirilmiştir.

  2. #2
    yeni üye irafshi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jun 2009
    Nerden
    Amerika /
    Mesaj
    64
    Rep Gücü
    245
    Allahü Teala razı olsun ağabey , din adı altında dinsizlik yapanlardan ve İslamiyete yarar sağlıyorum diye zarar veren cahillerden ve şerlerinden cümle kardeşlerimizi korusun.

    Yukarıdaki hatalara düşenleri islah etsin , hatasını düzeltmeyi herkese nasip etsin.

    Cenabı kibriya ecrini daim ve bol eylesin....Amin.

  3. #3
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647
    Selam!

    Sayin bziya cirkin soz yok demistim.
    Bak agzina aci biber surecegim haaa!

    Ben senden obur baslikta cevap beklerken
    Sen burada nobetci seyhinle ortaya ciktin.

    O baslikta en son yazimi buraya tasiyayim da
    Insanlarda sessiz film donemi anlam kaymasi yasamasinlar.

    Mopsy'den alinti:
    [RENK]Selam!

    Sayin bziya cirkin soz yok!

    bak yazimda ne demisim sana:

    Mopsy-Simdi yine cevap vermeyip bir yazi yapistiracaksin veya collctionu yolliyacaksin veya nefise yazacak....
    Denız bıttı bziya.
    Cik aradan!
    Soyle efendilere kanitlarini getirsinler.

    ......Simdi yine cevap vermeyip bir yazi yapistiracaksin ......

    Siz ne yapmisiniz?
    Peygamber ve sahabenin tekkecilik hadisleri olarak cevap vermeyip
    malum yazilardan birini asmissiniz YENIDEN.

    Artik cevap verememenin zorlugu basladi.
    Zor degil mi sayin bziya ZOR!

    Ama forumda her onunuze gelene iftira hakaret etmeden once dusunecektiniz.

    Peygamber ve sahabenin tekkecilik hadisleri Yoktur.

    Cevap vermezseniz demekki yoktur.
    Yine alakasiz bir yazi asarsaniz olmadigini ikrar yerine gecer.
    Son defa soruyorum

    MUHAMMED as TEKKE EHLIMIDIR.
    4 HALIFE TEKKE EHLIMIDIR.
    SAHABE TEKKE EHLIMIDIR.
    TABIIN TEKKE EHLIMIDIR.
    MEZHEPLERIN 4 MUCTEHID IMAMI TEKKE EHLIMIDIR.

    Buyrun.................................[/RENK]

    Simdi orada cevap beklerken buraya orada tektek cevabini aldigin yaziyi bir daha astin.

    yaziyi okuyorum,okuyorum,okuyorum...

    Bir tane Peygamberin tekkeci olduguna dair Resul hadisi yok
    Bir tane 4 Halifenin tekkeci olduguna dair hadis yok
    Bir tane Sahabenin tekkeci olduguna dair hadis yok
    Bir tane Tabiinin tekkeci olduguna dair hadis yok
    Bir tane mezhep imamlarinin tekkeci olduguna dair hadis yok

    Peki YOKSA ne olacak.

    DINE KUR'AN VE SUNNET DISI YENI BIR DIN SOKMAYA CALISAN EHL-I BIDAT OLDUKLARI.....

    Ben sizin ikinize bunu bes defa ihtar etmistim.Seyhleriniz sizi boyle one atar. Sonrada kacarlar.
    10 gundur yaziyorum. yalan hadiste kabul diye. Niye kaciyorlar biliyormusunuz?.........
    Sizin bilmediginiz ama onlarin cok iyi bildikleri hadisleri yazacagimi anladilar. Sizin bilmediginizi nereden anladim? Ellerinize verdikleri yazilardan. Bilmiyebilirsiniz ama en azindan kafanizi kaldirip;"Ya madem biz 100% hakliyiz.Verin bize mopsy'nin sorularinin cevabini,rezil edelim onu" diyebilirdiniz. Ama ben size soyliyeyim ,palavrada olsa bir tane bile hadis YOK!
    seyhlerinizin burunlarini cikaracak bir delilleri de yok.
    Ehl-i sunnet alimleri/dusunurleri resulun bilmedigini,bilmeyen,yapmadigini yapmiyan muttakilerdir. Yapanlar ise ehl-i sunnet degil tarikat dusunurleridir.
    Onun icin ehl-i sunnet diye bagirmayin. KOMIK OLUYOR.

  4. #4
    Süper Aktif Üye simqe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2008
    Nerden
    Türkiye
    Mesaj
    3.362
    Rep Gücü
    67755
    Oooo...hayırlı işler arkadaşlar..

    siz bayağ yol katetmişsiniz..

    ben ufaktan kaçayım buradan

  5. #5
    Tecrübeli Üye collection - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Feb 2009
    Nerden
    Alem-i Hakîkât
    Mesaj
    308
    Blog Mesajları
    20
    Rep Gücü
    1459
    Alıntı bziya´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    [RENK]Sadece Kur'an Kur'an diyerek, istediği ayete inanan işine gelmeyeni inkâr eden , edille-i şeriyye ve diğer dini delilleri yok sayan , Alimlere uymaya gerek yok diyerek İslam Alimlerine , Tasavvuf büyüklerine ve Ehl-i Sünnet alimlerine cahillik isnat eden ve Kur'anı Kerimden ehliyeti olmadan istediği konuya işine geldiği şekilde ayet iliştirerek yorum yapan , mezhepleri yok sayan , işine gelmeyen hadisleri inkar eden Mobsy denilen kişinin Yüzkaralığını daha yalın bir şekilde ortaya koyalım ki okuyan kardeşlerimiz iki yüzlüğünü ve Kur'ana olan imansızlığını iyi kavrasınlar.Kur'an Kur'an diyerek Kur'ana karşı çıktığını bir kez daha bütün çıplaklığı ile görsünler.[/RENK]


    EHLİYETİ OLMADAN KUR'AN'dan MÂNÂ ÇIKARTMAYA YELTENEN MOBSY 'nin HEZEYANLARI ve KÜFRÜ ve GİZLİ İNKÂRI


    İLK ÖNCE İNKAR ETTİĞİ ALİMLERE UYULMASINI EMREDEN AYETLERİ ZİKREDELİM :

    Kur’an-ı kerimde mealen buyuruluyor ki:
    (Bilmiyorsanız ehl-i zikre [âlimlere] sorun!) [Nahl 43]
    Demek ki bilmeyen insanlar da var ki, Allahü teâlâ, bilenlere sormamızı emrediyor.

    (Bu örnekleri ancak âlimler anlar.) [Ankebut 43]
    Herkes her örnekten anlamaz. Âlimler, kıymetli insanlar ki, ancak âlimler anlar deniyor.

    (Gökleri ve yeri yaratması, dil ve renklerinizin farklı olması da Onun [kudretini gösteren] alametlerindendir. Elbette bunda âlimler için ibretler vardır.) [Rum 22]
    Ancak âlimler ibretle bakıp, yaratılıştaki hikmetleri anlayabilir.

    (Hiç bilenle bilmeyen bir olur mu?) [Zümer 9]
    Şu halde bilenler [âlimler] kıymetlidir.

    (Allah’tan en çok korkan ancak âlimlerdir.) [Fatır 28]
    (Allah’tan en çok korkan benim) hadis-i şerifi Allah’tan korkmanın derecesini gösteriyor. (Buhari)

    (Kendilerine güven veya korku ile ilgili bir haber geldiğinde onu hemen yayıverirler. Halbuki onu Peygambere ve aralarındaki yetkililere [âlimlere] götürselerdi, onlardan sonuç çıkarmaya gücü yetenler, onu anlarlardı.) [Nisa 83] Âyette geçen ülül-emrin = yetkilinin âlim demek olduğu tefsirlerde yazılı. Peygamber efendimiz de, (Ülül-emr, fıkıh âlimleridir) buyurdu. (Darimi)

    BU AYETLERİ İNKAR EDİYORSUN ve BÖYLECE 4 MEZHEP İMAMININ HÜKÜMLERİNİ ve EHLİ SÜNNET ALİMLERİNİ TASAVVUF BÜYÜKLERİNİ İNKAR EDİYORSUN.BUDA KUR'ANA OLAN İNKARININ ve KÜFRÜNÜN AÇIK BİR BELGESİDİR.


    ŞİMDİ GELELİM MOBSY 'nin İNKAR ETTİĞİ EHLİ SÜNNET ALİMLERİ İLE İLGİLİ EFENDİMİZİN HADİSLERİNE

    Hadis-i şeriflerde de buyuruldu ki:
    (Âlimin mürekkebi, şehidin kanı ile tartılır, âlimin mürekkebi, ağır gelir.) [İ. Neccar]
    (Âlimler Peygamberlerin vârisidir.) [Ebu Davud, İbni Mace, Tirmizi]

    (Âlimler [hak yolu gösteren] birer rehberdir.) [İ. Neccar]
    (Âlimlere uyun! Onlar, dünya ve ahiretin ışıklarıdır.) [Deylemi]

    (Âlimler olmasaydı, insanlar helak olurdu.) [İ. Maverdi]
    (Bilmediklerinizi salih âlimlerden sorup öğrenin!) [Taberani]

    (Âlim, Allahü teâlânın güvendiği kimsedir.) [Deylemi]
    (Salih âlim ile nebi arasında bir derece fark vardır. O da nebilik makamıdır.) [R. Nasıhin]

    (Âlime hürmet eden, bana hürmet etmiş, onu ziyaret eden beni ziyaret etmiş olur.) [İ. Rafii]

    (Âlime hürmet eden, Rabbine hürmet etmiş olur.) [İ. Maverdi]

    (Bir âlim, bir şehirden gelip geçse, onun ayak basmasının hürmetine, oradaki kabristandan kırk gün azap kaldırılır.) [R.Nasıhin]


    BU HADİSLERİ İNKAR EDİYORSUN ve BÖYLECE 4 MEZHEP İMAMININ HÜKÜMLERİNİ ve EHLİ SÜNNET ALİMLERİNİ TASAVVUF BÜYÜKLERİNİ İNKAR EDİYORSUN.BUDA KUR'ANA ve HADİSLERE OLAN İNKARININ ve KÜFRÜNÜN AÇIK BİR BELGESİDİR.

    Biz ise bu ayet ve hadislere iman etmiş ve bu imanımız doğrultusunda bu ayet ve hadislerin emirleri doğrultusunda Efendimizin varisleri olan Ehl-i Sünnet alimlerinin her sözünün doğru ve yerinde olduğunu buna şeksiz şüphesiz iman ettiğimiz için onlara uymanın gerçek KUR'AN'a uymak olduğunu söylüyoruz.

    Ehl-i Sünnet alimleri Tasavvufu açıklamışlardır , ne dedilerse doğrudur.Yanlışlık olma ihtimali yoktur.İslamiyyeti anlamaya ve uygulamaya yardımcı olan Tasavvuf ilmine ait kavramları din'e bid'at soktular diyerek İmam-ı Rabbani hazretleri , İmam-ı Gazali Hazretleri , Behaedin-i Buhari hazretleri , Abdülkadir-i Geylani hazretleri gibi her konuda mahir müctehid olan Ehli Sünnet alimlerini cahillikle ve din düşmanlığı ile suçlayan bu şekilde bu büyüklere büyük bir iftira atma hezeyanlarına düşen bedbaht mobsy gerçek yüzünü ve islam alimlerine olan düşmanlığını göstermektedir.İlm sahibi olan müslümanlar bilir ki fıkıh , kelam , akaid ilmlerinde de kendi has terim ve kavramlar olduğu gibi tasavvuf ilmininde kendine has terim ve kavramlar vardır ve bunları anlatma usülleri vardır.Bu terim ve kavramları din'de bid'at olarak görmek ancak ve ancak dini ilmlerden habersiz bu ilmlerin kavram ve terimlerinden habersiz cahil kimselerin yapacağı aşikardır.Mobsy ,bu derin İslami konularda da acemiliğini ortaya koymuş bu terimlerin bid'at olduğunu iddia ederek cahilliği ile bu alanda da boğulup gitmiştir.


    BU Ölçüyü İmam-ı Rabbani hazretleri veriyor:

    (Bir hükmün doğru veya yanlış olduğu Ehl-i sünnet âlimlerinin bildirdiklerine uygun olup olmamakla anlaşılır. Çünkü Ehl-i sünnet âlimlerinin bildirdiklerine uymayan her mana kıymetsizdir, yanlıştır. Çünkü her sapık, Kur'an ve sünnete uyduğunu sanır, sapıklığının doğru olduğunu iddia eder. Yarım aklı, kısa görüşüyle, bu kaynaklardan yanlış manalar çıkarır. Doğru yoldan kayar, felakete gider. Ehl-i sünnet âlimlerinin bildirdikleri manalar doğrudur, bunlara uymayan yanlıştır.) [1/ 286]

    Muhammed Hadimi hazretleri buyurdu ki:
    Edille-i şeriyyenin dört olması, müctehidler içindir. Mukallidler, yani dört mezhepten birinde olanlar için delil, senet, bulunduğu mezhebin hükmüdür. (Berika)


    Yine İmam-ı Rabbani hazretleri buyuruyor ki:
    Bazıları, yapacakları değişikliklerle, dini düzelteceklerini, olgunlaştıracaklarını zannediyorlar. Ortaya bid’atler çıkarıyorlar. Bid’atlerin zulmetleri ile sünnetin nurunu örtmeye çalışıyorlar. Bunlar, dinin noksanlıklarını tamamladıklarını iddia ediyorlar. Bilmiyorlar ki, din noksan değildir. Bir âyet-i kerime meali:

    (Bugün sizin için dininizi ikmâl eyledim, üzerinize olan nimetimi tamamladım, size din olarak İslamiyet’i vermekle razı oldum.) [Maide 3]


    ARTIK MASKE DÜŞMÜŞ KEL GÖRÜNMÜŞTÜR BOŞ PLAVRALARA LAF KALABALIĞINA VE DEMOGOJİYE İNSANLARIMIZIN KARNI TOKTUR , İNSANLARI AHMAK YERİNE KOYUP İMANSIZLIĞINI , KÜRFÜNÜ , İMAN GİBİ YANSITIP DİNİN ALTINI OYMAYA ÇALIŞMANINDA YARARI YOKTUR.



    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    AŞAĞIDAKİ İLMLERE HAİZ OLMADAN KUR'AN'DAN MANA ve YORUM ÇIKARTACAĞI HEZEYANLARINA DÜŞMÜŞ OLANLARI ALLAHÜ TEALA'nın YÜZÜ KOYUN NEREYE YOLLAYACAĞI AÇIK SEÇİK ORTADADIR.

    ZİRA :

    Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
    (Ümmetime en çok tehlikeli olacak kimse, Kur’an-ı kerimi yersiz tevil edendir.) [Taberani]

    Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
    (Kur’an-ı kerimi kendi görüşüne göre tefsir eden kâfir olur.) [Mek.Rabbani 234]


    ŞİMDİ GELELİM BU İLMLERİ YENİDEN BİLDİRMEYE Müctehid olmak için Arabi ilimleri ve Kur’an-ı kerimi ezbere bilmek, her âyet-i kerimenin manay-ı müradisini, manay-ı zımni ve iltizamisini bilmek ve âyet-i kerimelerin geldikleri zamanları ve gelme sebeplerini ve ne hakkında geldiklerini, külli ve cüzi olduklarını, nasih veya mensuh olduklarını, mukayyed veya mutlak olduklarını ve kıraet-i seba ve aşereden ve kıraet-i şazzeden nasıl çıkarıldıklarını bilmek, hadis kitaplarındaki, yüz binlerce hadisi ezberden bilmek ve her hadisin ne zaman ve ne için irad buyurulduğunu ve manasının ne kadar genişlediğini ve hangi hadisin diğerinden önce veya sonra olduğunu ve bağlı bulunduğu olayları ve hangi vaka üzerine buyurulduğunu ve kimler tarafından nakil ve rivayet olunduğunu ve nakledenlerin ne halde ve ne ahlakta olduklarını bilmek, fıkıh ilminin üsul ve kaidelerini tanımak, 12 ilmi ve Kur’an-ı kerimin ve hadis-i şeriflerin işaretlerini, rumuzlarını ve açık ve kapalı manalarını kavramak ve bu manalar kalbinde yer etmiş olmak, kuvvetli iman sahibi olmak ve itminan ile dolu, nurlu ve saf bir kalbe ve vicdana malik olmak gerekir.

    Yüksek din bilgileri, tefsir, usul-i kelam, kelam, usul-i hadis, ilm-i hadis, usul-i fıkıh, fıkıh, ilm-i tasavvuftur. Bu 8 ilmi öğrenebilmek için gerekli alet ilimleri ise 12 dir. Bunlar, sarf, iştikak, nahv, kitabet, iştikak-ı kebir, lügat, metni lügat, beyan, meani, bedi, belagat, inşa ilimleridir. (Hadika) bunları bilmek lazım.


    [B]Yukarıda defalarca paylaştığım ilmlere haiz olmayanların Kur'anı Kerimden kendi anlayışlarına göre vereceği hükümler doğru yoldan çıkmak , dalalete sürüklenmektir.Boştur batıldır , itibar edilmez.Dine değil kendi aklına uymaktır vesselamB]
    Hak sübhanehu razı olsun.

  6. #6
    Acemi Üye AyIşığı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2009
    Nerden
    k.maraş - iskenderun'luyum
    Mesaj
    124
    Rep Gücü
    2743
    :) Nasıl mobsy'nin alimlerimize dil uzatmasına hoş bakamazsam , dini her türlü bid'atten uzak yaşamak , dini sadece Allah'a has kılarak yaşamak için ifratî bir çaba gösteren kardeşimizi de küfürle itham etmeye hoş bakamam. :)

  7. #7
    İletileri Onay'a Tabi
    Üyelik tarihi
    Jun 2007
    Nerden
    Huzûru İlahî
    Mesaj
    1.427
    Blog Mesajları
    18
    Rep Gücü
    7864
    Alıntı AyIşığı´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    :) Nasıl mobsy'nin alimlerimize dil uzatmasına hoş bakamazsam , dini her türlü bid'atten uzak yaşamak , dini sadece Allah'a has kılarak yaşamak için ifratî bir çaba gösteren kardeşimizi de küfürle itham etmeye hoş bakamam. :)
    Burada dil uzatmakla birlikte ayetleri red etmek kabul etmemek var.Alimlere uyun diyen ayet ve hadisleri reddedilerek , Ehli sünnet alimlerine uyulmak istenmiyor , bu küfürdür.Zira ayetleri inkar ediliyor.Ayetler inkar ediliyorken başka şey daha yapılıyor , inkara rağmen Kur'an Kur'an diyerek herkesin kendi anladığı ile Kur'an'ı yorumlaması teşvik ediliyor.Yani diploması olmadığı halde ve doktor olmadığı halde kişilerden doktorluk yapılması isteniyor Dolayısı ile hem inkar var , hem yanlış bir işe teşvik var, hemde Kur'anı Kerime hakaret ve saygısızlık var.Hadisi şeriflere ve bu hadisleri nakleden alimlere itham ve hakaret var.Bunların tamamı küfürdür.Dinden çıkmanın alametidir.

    Ayetlerde istediğine inanan istemediğine inanmayan iman etmiş sayılır mı ? ayetlerin hükümüne itiraz edip alimlere uymayı şirk koşmak safsatası ile açıklamak iman etmek midir ? Ayetleri çocuk oyuncağı gibi işine gelen konuya iliştirip bir nevi yorum yapmak iman etmek midir ?

    Biz zaten dinin beşeri yorum karışmadan Efendimizden Eshaba , Eshapdan , Tabiine , Tabiinden tebe-i Tabiine ve onlardan talebelerine verasetle aynen nakledilen ve bu alimlere uyun diye emredilen ayetlerle işaret edilen Ehlin sünnet alimlerine uyulmasını ve bu suretle hakiki Kur'an ve Hadisleri anlamasını istiyoruz insanların.Bu alimlerin her kitabı Kur'anı Kerim ve hadislerin gerçek manalarıdır diyoruz.Bunlara uymadan kendi anlayışına göre Kur'an yorumlayan , okuyan dine değil kendi aklına uymuş olur...

  8. #8
    Acemi Üye AyIşığı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2009
    Nerden
    k.maraş - iskenderun'luyum
    Mesaj
    124
    Rep Gücü
    2743
    Alıntı bziya´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Burada dil uzatmakla birlikte ayetleri red etmek kabul etmemek var.Alimlere uyun diyen ayet ve hadisleri reddedilerek , Ehli sünnet alimlerine uyulmak istenmiyor , bu küfürdür.Zira ayetleri inkar ediliyor.Ayetler inkar ediliyorken başka şey daha yapılıyor , inkara rağmen Kur'an Kur'an diyerek herkesin kendi anladığı ile Kur'an'ı yorumlaması teşvik ediliyor.Yani diploması olmadığı halde ve doktor olmadığı halde kişilerden doktorluk yapılması isteniyor Dolayısı ile hem inkar var , hem yanlış bir işe teşvik var, hemde Kur'anı Kerime hakaret ve saygısızlık var.Hadisi şeriflere ve bu hadisleri nakleden alimlere itham ve hakaret var.Bunların tamamı küfürdür.Dinden çıkmanın alametidir.

    Ayetlerde istediğine inanan istemediğine inanmayan iman etmiş sayılır mı ? ayetlerin hükümüne itiraz edip alimlere uymayı şirk koşmak safsatası ile açıklamak iman etmek midir ? Ayetleri çocuk oyuncağı gibi işine gelen konuya iliştirip bir nevi yorum yapmak iman etmek midir ?

    Biz zaten dinin beşeri yorum karışmadan Efendimizden Eshaba , Eshapdan , Tabiine , Tabiinden tebe-i Tabiine ve onlardan talebelerine verasetle aynen nakledilen ve bu alimlere uyun diye emredilen ayetlerle işaret edilen Ehlin sünnet alimlerine uyulmasını ve bu suretle hakiki Kur'an ve Hadisleri anlamasını istiyoruz insanların.Bu alimlerin her kitabı Kur'anı Kerim ve hadislerin gerçek manalarıdır diyoruz.Bunlara uymadan kendi anlayışına göre Kur'an yorumlayan , okuyan dine değil kendi aklına uymuş olur...
    Sevgili kardeşim. Bu hassasiyetinize saygı duymakla birlikte yönteminizin , mobsy ile aynı olduğuna dikkatinizi çekmek istiyorum. Küfürle itham etmekten başka bir yöntem bulmak gerektiğine inanıyorum. İbn Arabi ya da başka bir alim hakkında tekfir etmek yerine , şu görüşünü beğenmiyorum der ve düşüncelerini aktarır insanlar. Tartışırız. Alimlerimize dil uzatan kardeşimizi küfürle itham etmek ile görüşlerinde (çok doğal olarak) hata eden alimlerimizi küfürle itham etmenin ne farkı var? Eğer bir ayete muhalif davranıyor ya da görüş beyan ediyor diye küfürle itham etmeye hakkımız varsa insanları o halde , kavga eden ve birbirlerini küfürle itham eden iki mü'min'e "innemel mü'minune ihvetun" ayetine aykırı davranıyorlar diye kafir demek gerekir. :) Görüşler üzerinde tartışılır ama , kişilerin imanı üzerinde tartışılamaz. Efendimiz sav münafık olduğunu bildiği kişilere bile "sen münafıksın" demedi. Ben müslümanım diyen nasıl küfürle itham edilir? Allah korusun.

  9. #9
    İletileri Onay'a Tabi
    Üyelik tarihi
    Jun 2007
    Nerden
    Huzûru İlahî
    Mesaj
    1.427
    Blog Mesajları
    18
    Rep Gücü
    7864
    Alıntı AyIşığı´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sevgili kardeşim. Bu hassasiyetinize saygı duymakla birlikte yönteminizin , mobsy ile aynı olduğuna dikkatinizi çekmek istiyorum. Küfürle itham etmekten başka bir yöntem bulmak gerektiğine inanıyorum. İbn Arabi ya da başka bir alim hakkında tekfir etmek yerine , şu görüşünü beğenmiyorum der ve düşüncelerini aktarır insanlar. Tartışırız. Alimlerimize dil uzatan kardeşimizi küfürle itham etmek ile görüşlerinde (çok doğal olarak) hata eden alimlerimizi küfürle itham etmenin ne farkı var? Eğer bir ayete muhalif davranıyor ya da görüş beyan ediyor diye küfürle itham etmeye hakkımız varsa insanları o halde , kavga eden ve birbirlerini küfürle itham eden iki mü'min'e "innemel mü'minune ihvetun" ayetine aykırı davranıyorlar diye kafir demek gerekir. :) Görüşler üzerinde tartışılır ama , kişilerin imanı üzerinde tartışılamaz. Efendimiz sav münafık olduğunu bildiği kişilere bile "sen münafıksın" demedi. Ben müslümanım diyen nasıl küfürle itham edilir? Allah korusun.
    Kimsenin kimseye kendi reyi ile kafir , zındık deme hakkı yoktur.Kişilerin imanı bozuk yada yok ise bunun müslümanlara bildirilmesi emirdir.Açıkça ayetleri inkar eden kafirin , müslümanlık adı altında dine zarar verenleri ifşaa etmek , sözlerine ve oyunlarına aldanmamaları gerekitği konusunda uyarmak müslümanlık icabıdır.Bunları korumak rezil rüsva edip gerçek yüzlerini ifşaa etmemek ise dinin yıkılmasına yardımcı olmaktır.Sizin yaklaşımınız mezhepsiz sapıkları ve mason üstadlarını koruyanların yaklaşımı ile aynı.Ehli sünnet bunlarda beridir.

    Biz bu hakkı kendimizde gördüğümüz için değil bu fiiileri yapanların Ehli sünnete göre dinden çıktıklarını bunlara aldanılmaması için diğer msülümanlara bildiriyoruz , yani naklediyoruz.Yani bunlara Kafir sınıfına koyan Allahü Teala , Efendimiz , Ehli sünnet alimleridir.Biz naklediciyiz.

    Kur’andan başka delil var mıdır?

    Sual: (Kur’andan başka kaynak tanımam, benim için sadece Kur’an delildir. Meal okuyup onunla amel ederim) diyenler haklı değil midir? Allah’ın kitabı yetmiyor mu, başka kaynağa ne ihtiyaç var?
    CEVAP
    Bunu söyleyen kimsede, zerre kadar samimiyet yoktur. Böyle söyleyenler Kur’an-ı kerime kesinlikle inanmıyorlar. Kur’an-ı kerime inansalar, onun bildirdiklerine de inanırlar.

    Allahü teâlâ, (Yalnız bana tâbi olun, yalnız bana itaat edin) buyurmuyor. Resulüne ve âlimlere de uyulmasını emrediyor. Şu âyet-i kerimeleri, hangi mezhepsiz inkâr edebilir ki:
    (Allah’a ve Resulüne itaat edin!) [Enfal 20] (Resule itaat de Kur’an-ı kerimin emridir.)

    (Allah ve Resulüne itaat eden, en büyük kurtuluşa ermiştir.) [Ahzab 71]

    (Resulüm de ki: “Bana uyun ki, Allah da sizi sevsin!”) [Al-i İmran 31]

    (Allah’a ve Resulüne inanmayan [kâfir olur] kâfirler için çılgın bir ateş hazırladık.) [Feth 13] (Resulüne inanmayan da kâfirdir. Resulullaha inanmak demek, Onun bildirdiklerinin tamamını kabul etmek, inanıp hepsini beğenmek demektir.)

    (De ki, Allah’a ve Resulü’ne itaat edin! [İtaat etmeyip] yüz çevirenler [kâfir olanlar], bilsinler ki, Allah, kâfirleri sevmez.) [Âl-i İmran 32] Allah’tan değil, Resulünden de yüz çeviren kâfirdir.)

    (Resulümün verdiğini alın, yasakladığından da sakının!) [Haşr 7]

    (O Peygamber, güzel şeyleri helal, çirkin şeyleri haram kılar.) [Araf 157] (Allahü teâlâ, haram kılma yetkisini Resulüne de vermiştir.)

    (Resulüme uyun ki, doğru yolu bulun!) [Araf 158, Nur 54]

    (Resule itaat eden, Allah’a itaat etmiş olur.) [Nisa 80]

    (Allah’a ve Resulüne karşı gelen, apaçık bir sapıklıktadır.) [Ahzab 36]

    (Allah ve Resulüne itaat eden Cennete, isyan eden Cehenneme gider.) [Nisa 13,14]

    (İhtilaflı bir işin hükmünü Allah ve Resulünden [Kitap ve sünnetten] anlayın!) [Nisa 59]

    (Kendilerine kitap verilenlerden, Allah’a ve ahiret gününe inanmayan, Allah’ın ve Resulünün haram ettiği şeyi haram tanımayan ve hak dini [İslamiyet’i] din edinmeyen kimselerle; zelil bir halde kendi elleriyle [boyun eğerek] cizye verinceye kadar savaşın.) [Tevbe 29]

    (Biz her Peygamberi, kendisine itaat edilsin diye gönderdik.) [Nisa 64]

    (Allah ile resullerinin emirlerini birbirinden ayırıp ikisi arasında bir yol tutmak isteyen kâfirdir.) [Nisa 150,151]

    Allahü teâlâ, Resulüne Kur’anın açıklamasını, hüküm koymasını emredip, iman, itaat ve kelime-i şehadette de Resulünü kendisiyle birlikte bildiriyor. İki âyet-i kerime meali:
    (Kur’anı insanlara açıklayasın diye sana indirdik.) [Nahl 44]

    (Size kitabı, hikmeti getiren ve bilmediklerinizi öğreten bir Resul gönderdik.) [Bekara 151] İmam-ı Şafii hazretleri buyuruyor ki: Bu âyetteki hikmet, sünnettir. Önce Kur’an, peşinden hikmet bildirilmiştir. (Risale s.78)

    Bu konudaki hadis-i şerifler de şöyledir:
    (Cebrail, Kur’anla beraber, onun açıklaması olan sünneti de getirdi.) [Darimi]

    (Bana Kur’anın misli kadar daha hüküm verildi.) [İ. Ahmed]

    (Yalnız Kur’andaki helal ve haramı kabul edin diyenler çıkar. İyi bilin, Peygamberin haram kılması, Allah’ın haram kılması gibidir.) [Tirmizi, Darimi]

    (Bana uyan Cennete girer, bana isyan edense Cennete giremez.) [Buhari]

    (Sünnetimden yüz çeviren benden değildir.) [Müslim]

    (Ümmetim bozulunca, sünnetimi ayakta tutana şehit sevabı verilir.) [Hakim]

    (İhtilaflarda, sünnetime ve hulefa-i raşidinin sünnetine sımsıkı sarılın!) [Tirmizi]

    (Bana uyan, Allah’a uymuş, bana asi olan da, Allah'a asi olmuş olur.) [Buhari]


    Mezhepsizler, dindeki dört delilin ikisini kabul etmeyip, kitap ve sünnetten başka delil yok diyorlar. Mezhepsizleri de geride bırakan türediler, kitap ve sünnet tabirine bile saldırıp, (Kur’andan başka, sünnet adı altında din çıkarılıyor, Kur’anı getirmekle Peygamberin işi bitti, o bir postacıdır) diyerek sünneti Kur’andan farklı gibi gösteriyorlar. Âyet-i kerimelerde bunların kâfir oldukları bildiriliyor.

    Görüldüğü gibi, yalnız Kur’an diyerek, Resule uymayanların, sahtekâr birer kâfir olduklarını, Allah ve Resulü bildirmektedir. Bunların, Kur’ana inanıyorum demeleri yalandır; çünkü Kur’an-ı kerimi toplayanlar da, hadis-i şerifleri bildirenler de Eshab-ı kiramdır. Birine inanıp öteki inkâr edilmez. Resulullah efendimiz, bunların çıkacağını mucize olarak 14 asır önce bildirmiştir.

    Üç hadis-i şerif meali:
    (Bir zaman gelir, beni yalanlayanlar çıkar. Bir hadis söylenince, “Resulullah böyle şey söylemez. Bunu bırak, Kur’andan söyle” derler.) [Ebu Ya’la]

    (Bazı kibirli kişiler çıkacak, “Allah Kur’anda bildirilenden başka bir şeyi haram kılmadı” diyecek. Yemin ederim ki, benim de emrettiğim, yasakladığım, koyduğum hükümler vardır. Bunların sayısı Kur’andaki hükümlerden daha çoktur.) [Ebu Davud]

    (Kur’andan başka delil kabul etmem diyenler çıkacak.) [Ebu Davud]

    Kaynak : Dinimiz İslam / Bziya

  10. #10
    Acemi Üye AyIşığı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2009
    Nerden
    k.maraş - iskenderun'luyum
    Mesaj
    124
    Rep Gücü
    2743
    Him anlaşıldı. Eyvallah.

Benzer Konular

  1. Kur'an Yobazlarının HEZEYANLARI
    bziya Tarafından Kuran-ı Kerim Foruma
    Yorum: 15
    Son mesaj: 30-12-2012, 05:37 AM
  2. Hiç arı olmadan bal yapıyorlar
    YukseLL Tarafından Güncel Haber ve Manşetler Foruma
    Yorum: 1
    Son mesaj: 23-02-2012, 08:42 PM
  3. Yaratılıştaki mana delili
    meridyen2 Tarafından Dini Sohbet Foruma
    Yorum: 1
    Son mesaj: 15-10-2010, 11:38 PM
  4. Dünya dillerini “Lebbeyk”te birleştiren mana: Hac
    RABİA Tarafından islam (Müslümanlık) Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 20-11-2009, 11:04 AM
  5. Namazın hareketleri ne mana ifade eder?
    RABİA Tarafından Din ve İnanç Foruma
    Yorum: 5
    Son mesaj: 24-03-2008, 10:42 AM

Anahtar kelimeler

Yukarı Çık