Anketimiz: ünüversitelerde başörtüsü sizce ne olmalı

Katılımcı sayısı
251. Anket kapatılmıştır
  • ünüversitelerde başörtüsü serbest olmalı

    184 73,31%
  • ünüversitelerde başörtüsü yasak olmalı

    56 22,31%
  • farketmez olsada olur olmasada

    11 4,38%
4. Sayfa, Toplam 32 BirinciBirinci ... 2345614 ... SonSon
Gösterilen sonuçlar: 31 ile 40 Toplam: 312
  1. #31
    yeni üye TEMREN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2007
    Nerden
    Ankara
    Yaş
    46
    Mesaj
    54
    Rep Gücü
    17

    Cevap: ÜNiVERSİTEDE BAŞ ÖRTÜSÜ

    Adamlara helal olsun, ne deyim iki gazete manşeti, üç haber ve bir kaçda olay... Ben toplumu yönelendirmenin bu kadar kolay olacağını tahmin etseydim politikaya atılırdım. Meğerse çocukoyuncağıymış bu işler...

    Sağcı-solcuya düşman edenn Türkü-Kürde düşman eden şimdi bunuda başardı. Sırada ne var merak ediyorum. Sarışınlar-Esmerler düşmanlığı, sağ el kullananlar-sol el kullananlar, haa unutuyordum kaşınmadık bir Kardeniz vardır yakında oda başlar... Hadi buyrun cenaze namazına. Devam edin arkadaşlar ....

  2. #32
    Kıdemli Üye Runaw@y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2007
    Nerden
    izmir/buca
    Yaş
    28
    Mesaj
    721
    Rep Gücü
    170

    Cevap: ÜNiVERSİTEDE BAŞ ÖRTÜSÜ

    Bu konuda önceden negatif düşünüyordum.Hayır ya, ne demek diyordum.Ama düşündüm ve empati yaptım.Yani, başı kapalı bir insanın yerine koydum kendimi.Bende kapalı olsaydım, ve bu şekilde engellemelerle karşılaşsaydım ne yapardım?.Herhalde hergün bir eylemde, yada dışa vurumlu hareketler içinde olurdum.Bu olay, çeşitli kesimlerin rant sağlama amacı oldu bence.İnatlaşmaya dönüştü.Bence başörtüsü üniversitede yasak olmamalı.İlla ülkeyi ılımlı islamcılığa sürükleyecekler diye bir kaide yok...Okullarda disiplin denen bir olay var.Tespit edildiği anda gerekli işlemler yapılır.Artık bir inanç simgesinde takılı kalmayalım.Milllet uzaya çıkıp iniyor biz halen daha bir bez parçasının getirilerini konuşuyoruz.İnsanların yeterki beyinleri kapalı olmasın.Nedir ki bu dediğimiz şey...Ben bile istemesine rağmen bu iradeyi yada inancı bulamayn bir çok insan tanıyorum.Yada kapanıp, bir ay sonra açılan insanlar var.Onun için, bu işi tartışmak akıl işi değil.Ben açıkçası zihniyeti bağlı insanların bu konuda yani türban konusunda takılı kaldıklarını düşünüyorum....Uğraşılmasın artık bu insanlarla.

    Aile zoruna gelince.Bu olay çok sık yaşanıyor.Önüne geçebilmek pek kolay değil.Onun için aile yapısının en azından bu konudaki yapının değişmesi gerekiyor ve bence şuan için imkansız....

  3. #33
    Üyecik _duygu_ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2007
    Nerden
    Ankara
    Yaş
    30
    Mesaj
    8
    Rep Gücü
    12

    Cevap: ÜNiVERSİTEDE BAŞ ÖRTÜSÜ

    üniversitede başörtüsü demişsiniz ama tartışılan da başörtüsü değil üniversitelerde türbanın serbest olmasıdır. türban ve başörtüsü farklı şeydir. Baş örtüsü siyasi bir imaj taşımaz. analarımızın ezelden beri bağladığı başöürtüsü kültürdür, gelenektir. anadolu kadınının geleneksel örtüsüdür. Oysa türban gayet de politiktir,siyasi imgedir, gericilerin siyasal bayrağıdır,gericiler bunu ellerinde tutamadıklarından kadınlarının başına dolamaya çalışmaktadırlar.
    zavallı türk kadınımız türbanı din sanmaya devam etmektedir ve bu durum türbanı rant aracı olarak kullanan dinci partilerin oy aracı olmuştur.türban takan insanlar maalesef kendini dinci partilere malzeme yapmıştır. keşke türban böyle siyasi bir imge olmasaydı da imanla alakalı olsaydı...

  4. #34
    Kıdemli Üye Runaw@y - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2007
    Nerden
    izmir/buca
    Yaş
    28
    Mesaj
    721
    Rep Gücü
    170

    Cevap: ÜNiVERSİTEDE BAŞ ÖRTÜSÜ

    Belki başlık seçiminde ufak bir hata olabilir.Ancak, üniversiteye başörtüsü ilede girilemiyor.Zaten bizim tartışma konumuz temel sorun olarak görülen konuyu ele alıyor.İyi Forumlar

  5. #35
    1. Hikaye yarışma birincisi
    2. Avatar yarışma birincisi
    Venhar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2007
    Nerden
    Bilmiyorum :)
    Mesaj
    4.887
    Rep Gücü
    81913

    Cevap: ÜNiVERSİTEDE BAŞ ÖRTÜSÜ

    önemli bir konu
    şöyleki benim annem türbanlı ve ben bir asker kızıyım annem ordu evine giremiyo babam emekli olduğu orduyla ilişkisi kalmadığı halde giremiyo inanın türbanın siyasetle bi alakası yok sadece nasılki biz kendimize yakışan saç biçimini tercih ediyorsak onlarda öyle ama türban ama baş örtüsü belli yerlere girilemiyo işte yani annemin asla siyasetle falan ilgisi yok ve aslada olmadı sadece kendine yakıştığı için o bağlama biçimini tercih ediyo sizce babam 33 sene orduya görev yapmış biri olarak annemin gidip ordu evinde bi yemek yemeye hakkı yokmu arkadaşlar

  6. #36
    Aktif Üye
    Üyelik tarihi
    May 2007
    Mesaj
    1.002
    Rep Gücü
    1278

    Cevap: ÜNiVERSİTEDE BAŞ ÖRTÜSÜ

    Alıntı Selinamm´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    önemli bir konu
    şöyleki benim annem türbanlı ve ben bir asker kızıyım annem ordu evine giremiyo babam emekli olduğu orduyla ilişkisi kalmadığı halde giremiyo inanın türbanın siyasetle bi alakası yok sadece nasılki biz kendimize yakışan saç biçimini tercih ediyorsak onlarda öyle ama türban ama baş örtüsü belli yerlere girilemiyo işte yani annemin asla siyasetle falan ilgisi yok ve aslada olmadı sadece kendine yakıştığı için o bağlama biçimini tercih ediyo sizce babam 33 sene orduya görev yapmış biri olarak annemin gidip ordu evinde bi yemek yemeye hakkı yokmu arkadaşlar
    Bu kadar uzun açıklama yapmanıza bile lüzum yoktu, ama duygusallaştığınız için açıklamaya veya anlaşılmaya çalışıyorsunuz, size bir başka konuda yazdığınız hikayeden kısmi örnekle cevap vereyim, anlayana yeter, anlamayana top atsanız aynı yerdedirler.

    "At çiftliği kurmak isyeten öğrenci, hayalinden vazgeçmedi ama son hedefe ulaşamayınca, ilk hayalinden ödün vermeden ikinci önerilenden uzak durdu" Ailenize saygı duyulur, verdikleride ödün değildir. Karşı taraf için yoruma gerek bile duymuyorum. İyi forumlar.

  7. #37
    Üyecik
    Üyelik tarihi
    Dec 2007
    Mesaj
    1
    Rep Gücü
    10

    Soru: YOPAZ KİM

    Doğrusu soru başlığımdan sonra ne demek isdediğimi herkes anlamıştır. Maruz kaldığımız saçma uykulamalara rağmen bu konuya gülebiliyorum, cünkü bu ülkeyi sadece gendilerinin sanan o birkaç çapulcu neredeyse cevaplarını almak üzereler, cok yakındır öyle gülünç duruma düşeceklerki ben şimdiden hallerine gülüyorum. İşte yopaz olan benim başı örtülü paçım deyil, o KOOOOOCAMAN adamlar

  8. #38
    Kıdemli Üye ErDaLL - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    May 2007
    Nerden
    SİNOP
    Mesaj
    666
    Rep Gücü
    610

    Cevap: ÜNiVERSİTEDE BAŞ ÖRTÜSÜ

    Bu birkaç arkadaş konu başlığına takılmış burda tartışmaya açtığım konu ünüversitelerde yaşanan türban veya başörtüsü kullanan bizim türkiye cumhuriyeti vatandaşlarımız olan bayanların kazandıkları okullara hakettikleri halde bir ayrımcılık yapılarak kapıdan içeriye girememeleri bu ülkede haç takan boynuna kazandığı fakülteye girebiliyor T.C de yaşıyor ikamet ediyor veya vatandaşı bizim her insanın dinine saygımız var diyoruz rektörler devlet büyükleri a veya b patisi farketmez bunu kabul ediyor fakat nedense bu ülkenin evladı olan başka bir çoçuğu o fakülteye istediği özgür iradesini kullanarak başına bağladığı örtüsüyle giremiyor tabi bazı arkadaşlar dar bir cerceveden sadece siyasi bir olgu olarak gördüğü için konuyu başka yönlere çekiyor.tabiki herkez özgürce fikrini söyleyebilir saygımız var.Bu saygının saygı gösteren fakültelere neden başı açık giriliyor demiyen bu vatan evlatlarınada saygı göstermesini beklemek hakları.Olayı o kadar fanatikleştiren rektör beyler mezun olan bir başı açık öğrencimizin annesini mezunuyet törenine almamıştı hatırlarsınız haberlerden hafızanızı biraz yoklarsanız.Bu ünüversitelere öğrenciler alınmıyor bunu görmezlikten geldim farz ediyorum bir anne mezunuyet töreninde bizim atamızın kurduğu cumhuriyete ne yapacaktı acaba katılsaydı orda evladının mezunuyet törenini izlerse kesin diyorlarya cumhuriyetimiz elden giderdi galiba.İnsanlardan vergisini almayı bu devletin vatandaşı olarak görmeyi kabul ama sen bu devletin kurumlarına böyle giremessin özgürlük benim istediğime var istemediğime yok bu bir yanlıştır herkezin inaçını özgürce yaşamasına saygı duymak gerekiyor.
    Bizler bu vatanın evlatlarıyız birbirimize saygı göstermeliyiz bizim başımızda örtüyok onlarında olmasın ben kiliseye ayinlere rahatca gidiyorum ama çoçuklar camilere gitmesin beyinleri yıkanmasın anlayışı yanlıştır.Bu oyunlara gelmeyelim görüşlerimizi kendi aklımızdan yaşadığımız coğrafyadan alalım dışarıdan değil....

  9. #39
    Üyecik
    Üyelik tarihi
    Apr 2007
    Nerden
    Orduluyum,Samsun da oturuyorum,İstanbul da doğup büyüdüm.
    Yaş
    30
    Mesaj
    6
    Rep Gücü
    12

    Cevap: ÜNiVERSİTEDE BAŞ ÖRTÜSÜ

    Dünya üniversiteleri içerisinde ilk 500'de bir tek Türk okulu yok biz hala 1 metre bezle laikliğin elde gidebilme ihtimalini tartışıyoruz..Bırakın kardeşim,isteyen başını örtsün isteyen açsın size ne..Düşünce üretmesi gereken üniversitelerde düşünmeyi yasaklamışız..Statükodu zihniyetle hiçbir yere varamayız..Türkiye'nin bilim ve teknikte bir yerlere varabilmesi için bu tartışmaları aşması gerekir..Bunun tek yolu da bu anlamsız yasağı kaldırmaktan geçer..Saygılarımla..

  10. #40
    Aktif Üye SGOR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Feb 2008
    Nerden
    united states of KONYA
    Yaş
    35
    Mesaj
    1.248
    Rep Gücü
    3820

    Cevap: ÜNiVERSİTEDE BAŞ ÖRTÜSÜ

    Bu konu tartışılacak bir konu değildir diye düşünüyorum nedeni ise bu insanlar yaradanın emrine karşı çıkmakla Allah'a savaş açıyorlar nesiniz siz ? hangi dine mensupsunuz ?sorsak müslümanız dersiniz nufus cüzdanında müslüman yazmakla müslüman olunmuyor
    hani siz çağdaş ve medeniydiniz sizin medenilik anlayışınız inancını yaşıyan insanlara zulmetmek mi ? saygı duymayı bile bilmiyor sunuz. siz müslümanlığı bilmediğiniz gibi medeniyetide bilmiyorsunuz. Mevla ne demiş onların kalpleri mühürlendi artık hiç birşey tesir etmez.

    ALLAH tan korkmayan kuldan utanmayan bir kesim varki sesi acaip çıkıyor.
    Ey edepsiz ALLAH tan korkmaz kuldan utanmazlar .
    Bu sessiz duran çoğunluğa bakmayın onlar şerefli onurlu olduklarından sessizler.
    Onlar bir bağırırsa yağmuru görmüş buz gibi erirsiniz oturun oturduğunuz yerde.
    Bağımızda oturmuş bize hakaret etmeyin.
    Yoksa al aşağı ederiz edepsizliğin luzumu yok.
    Belki okumuşsunuz ama adam olamamışsınız.

    Önce İNSAN olun.. Saygıyı öğrenin..

    Nasibi olmayan sözüm yok Allah selamet verin demekten başka..

    ANLAYANA!!
    Konu SGOR tarafından (09-02-2008 Saat 02:29 PM ) değiştirilmiştir.

4. Sayfa, Toplam 32 BirinciBirinci ... 2345614 ... SonSon

Benzer Konular

  1. Kabe Den Resİmler Ve Kabe ÖrtÜsÜ Yapimi
    SGOR Tarafından Din ve İnanç Foruma
    Yorum: 4
    Son mesaj: 20-05-2010, 05:41 PM
  2. üniversitede islamcı yasaklar
    YukseLL Tarafından Vip Salonu Foruma
    Yorum: 4
    Son mesaj: 07-04-2010, 02:05 PM
Yukarı Çık