4. Sayfa, Toplam 4 BirinciBirinci ... 234
Gösterilen sonuçlar: 31 ile 37 Toplam: 37

Konu: son

  1. #31
    Tecrübeli Üye anarshe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    May 2008
    Mesaj
    260
    Rep Gücü
    141

    Cevap: son

    Alıntı spartaküs´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sevgili eray yücel;


    Kusura bakmayın ama çok kötü felsefe yapıyorsunuz.


    Kesin olan bir şey var.Bir şeyin doğruluğundan şüphe etmek.Şüphe etmek düşünmektir.Düşünmekse var olmaktır.Öyleyse var olduğum şüphesizdir.Düşünüyorum, o halde varım.İlk bilgim bu sağlam bilgidir.Şimdi bütün öteki bilgileri bu bilgiden çıkarabilirim.
    bilinen ve guzel bir yorum elbet de ..ilave etmek gerekirse dusunen her varligin degil,tum varliklarin oldugunu da kabul etmeliyiz varolmak bi butundur o halde simdi dusundugume gore varim elbet de...aklimizda belirlenen ve elimiz dokundugu hersey bi varlik dir..ki ,buna var olma diyebiliriz...evet suphe etmek den bahsedilmis ,duygularimizla algiladigimiz bilgiler birer suphedir.sonuc olarak,descartes bu cumlesi ile sadece dusunceden degil ,madde ile birlikte oldugunu savunmustur..hayir bide derler ya dusun dusun yoktur isin..:)) susmali...

  2. #32
    yeni üye
    Üyelik tarihi
    Sep 2008
    Nerden
    karşıyakalı-karşıyaka
    Mesaj
    93
    Rep Gücü
    42

    Cevap: son

    Alıntı Selinamm´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    insanın yaşamı boyunca süren bir gerçek varmıdır. varsa bu gerçek sizce ne olabilir ?
    son fikri ile ilgisini kuramadım.
    insanın yaşamı boyunca süren tek gerçek vardır oda solunumdur.oda yitip gidince gerçekliğini yitirir. onun dışında herşey değişir ve devam eder.değişen şeyler gerçek değildir.çünkü gerçek değişmez. tek taraflı bir örnek verelim. insan iletişiminde hep şunu söylerler karşında gördüğün herşeyi önce görmek istediğin gibi görürsün buna ilk intibada denilebilir.bu ancak sizin gerçeğinizdir.oysa kesinlikle gerçek öyle değildir,sadece size göre öyledir.değişim olduğu için zamanla sizin gerçeğinizde değişmeye başlar.sürekli değişen bir gerçek ne kadar gerçek olabilir ki.iletişimde karşılıklı gerçekler bile farklıdır.yırtıcı bir hayvanla karşılaşan bir varlık için o hayvan azraildir hayvan için o varlık yiyecektir.ikiside gerçektir, ama farklıdır.o zaman her nesne için tek bir gerçek yoktur diyebiliriz.zaten güzel olanda bu öyle tek bir gerçek olsaydı bu evren anlamsız olurdu.bırakalım gerçek gibi görünen gerçekler vakti gelene kadar var olsunlar.günü geldiğinde geriye kalan tek gerçek olan gerçeği işte gerçek gerçekleşti diyecek tek bir gerçek nesne bulamayacağı için sadece kendi kendine gerçekleştim diyecek.o da sadece anlamı olmayan bir sözcükten başka birşey olmayacak.işte son bu gerçek asla gerçekleşemez.eğer herşey için mutlak bir yokoluş var diyorsanız durum budur.

  3. #33
    yeni üye
    Üyelik tarihi
    Sep 2008
    Nerden
    karşıyakalı-karşıyaka
    Mesaj
    93
    Rep Gücü
    42

    Cevap: son

    Alıntı anarshe´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    bilinen ve guzel bir yorum elbet de ..ilave etmek gerekirse dusunen her varligin degil,tum varliklarin oldugunu da kabul etmeliyiz varolmak bi butundur o halde simdi dusundugume gore varim elbet de...aklimizda belirlenen ve elimiz dokundugu hersey bi varlik dir..ki ,buna var olma diyebiliriz...evet suphe etmek den bahsedilmis ,duygularimizla algiladigimiz bilgiler birer suphedir.sonuc olarak,descartes bu cumlesi ile sadece dusunceden degil ,madde ile birlikte oldugunu savunmustur..hayir bide derler ya dusun dusun yoktur isin..:)) susmali...
    genelde varoluş ile gerçeklik arasında çok yakın bir bağ kuruluyor.ben biraz ayrı olduğunu düşünüyorum.çünki yokoluşta var.zaman ve uzamda yokoluş varsa varoluş dediğimiz şey gerçeğin kendisidir diyemeyiz.yani varım ve ben gerçeğim diyemez.çünki bir gün yokolacaktır. o zaman yokolan varlık asla gerçek olamaz.biraz daha ileri gidersek varolan herşey yok olacağı için.ve ben bir zamanlar aslında vardım da diyemeyeceği için.hiçbirşey gerçek olamayacaktır.varlığın kendisi için gerçeklik ne kadar şartsa gerçeklik içinde varlık şarttır.eğer varlık yoksa gerçekte yoktur.eğer gerçek yoksa varlık istdiği kadar yapıp etmeyle varım desede gerçek olmadığı için yoktur.

  4. #34
    Süper Aktif Üye M ü e l l i f... - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    May 2008
    Nerden
    İstanbul
    Mesaj
    2.690
    Blog Mesajları
    11
    Rep Gücü
    7721

    Cevap: son

    Alıntı eray yucel´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    ölen kişi öldüğünü bilemez,ölüm o yüzden yaşayanların gerçek olarak algılağı bir kavramdır. o yüzden gerçek değildir.çünkü gerçek herkez tarafından aynı olarak algılandığı zaman gerçektir.birde üstelik ölenin bir zamanlar var olduğu bilinemediği uzak bir zamana gelindiğinde o zamanın algılayabilen varlıkları tarafından ölen kişinin öldüğü nasıl bilinebilir.var olduğu bilinmeyen şey için öldü denilemeyeceğine göre, ölüm gerçek olamaz.
    beden ruhun hizmetçisidir önermesi doğru değildir.burada size şöyle bir soru soramalıyım.ruh dediğiniz şey ölüm gerçekleşmeden beden ile ilişkisini kesip onu terkeder mi?ben hayır diyeceğinizi kabul ediyorum.o zaman bitkisel hayata girmiş bir canlı varlık için ruh hala bedenle birliktedir.burada tekrar başka bir soru daha sormam lazım.o ruh koşmak,sevdiği kişilerle iletişim kurmak,ve daha neler istemez değil mi?ki bütün bu saydığım şeyler için bu durum olmadan o hizmetçiyi kullanmıyormuydu.peki efendi ruh mu yoksa artık bu emirleri yerine getirmeyen asi hizmetkar mı?yoksa ruhta bitkisel hayattta.
    siz o ya da bu şekilde sonsuzluğa inandığınız için ve bunun seçim sonucu elde edileceğine inandığınız için sonun var olduğuna ve o nedenle gerçeğin asla gerçekleşemeyeceğini etmediğiniz için burada ne siz nede ben bunu ispatlayamayız.ancak ben yinede bir adım öndeyim şimdiye kadar ne varsa hep sonlandı.buda beni dahada cesaretlendiriyor.neyse madem sonsuzluk var diyorsunuz ama ölüm gerçektir demenizi anlamış değilim.yoksa ölüm birileri için gerçekte birileri için yeni bir başlangıç mıdır.eğer böyle söylerseniz gerçeğin göreceli olduğunu söylemiş olursunuz ki.işte benim dediğimde budur gerçek göreceli olduğu için gerçek olamaz.gerçek sana göre bana göre diye olabilir mi?ya herşeye göredir yada yoktur.
    Sevgili eray yücel;
    Ben acizane vaktiyle ,
    Prf. dok. Alattin BAŞAR bey' yin kaleme aldığı '' Gerçek Nedir '' ( Gerçeği arıyan Hülya' ya mektup ) eserinden çok istifade etmiştim. Müsait vakitte sakın ve dinç bir zihin anınızda bakmanızı tavsiye ediyorum.
    Beni yanlış anlamamanızı ümid ederken istifade ile beraber saygılarımı sunuyorum.

    Gerçek Nedir ? adıyla açtığım konuya bakabilirsiniz.
    Hak ile iştigal etmezsen,
    Batıl seni istila eder.... İmam-i Şafi-i

  5. #35
    yeni üye
    Üyelik tarihi
    Sep 2008
    Nerden
    karşıyakalı-karşıyaka
    Mesaj
    93
    Rep Gücü
    42

    Cevap: son

    Alıntı aliÖZDEMİR´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sevgili eray yücel;
    Ben acizane vaktiyle ,
    Prf. dok. Alattin BAŞAR bey' yin kaleme aldığı '' Gerçek Nedir '' ( Gerçeği arıyan Hülya' ya mektup ) eserinden çok istifade etmiştim. Müsait vakitte sakın ve dinç bir zihin anınızda bakmanızı tavsiye ediyorum.
    Beni yanlış anlamamanızı ümid ederken istifade ile beraber saygılarımı sunuyorum.

    Gerçek Nedir ? adıyla açtığım konuya bakabilirsiniz.
    konunuzu bulamadım. ben bu foruma yeni katılıyorum.bana yardımcı olursanız sevinirim.
    kitabıda temin edebilirsem okuyacağıma emin olabilirsiniz.
    son fikrinde, bu güne kadar olup bitmiş, devam eden ve hayal edilen şeylerin gerçekliği yok.
    ama madem bugünün gerçek anlayışını kastediyorsunuz bununda aslında çıkmaz sokak olduğunu göstermeye çalışacağım.
    memeli canlılar ilk doğduğunda veya belli bir zaman sonraya kadar acıktığında ki bunu belli eder anneleri ona sütünü verir. tabi anne sütü ve zaman konusunda olağan dışı durumlar hariç.koku,tat,anne tenine dokunuş ve doyma hissi ve haz hepsi bu.bebek için bunun bir adı yoktur.oysa adını bilmedikleri halde bütün memeli canlıların bebekleri için aynı durum söz konusudur. süt nedir diye soracak olursak sadece bildiği sütü anlatır. tabi hayvan ve insan yeni doğanlarının soruyu algılama ve ifade edebilme yeteneğine sahip olduğu düşünürsek hepsi kendi bildiği sütü anlatır. oysa her nereden bakarsak bakalım hepsi farklıdır ancak yinede ortak bir adları vardır. yani süt diye bir varlık vardır ve gerçektir. çeşitliliği olsada yine hepsine sonuçta süt dediğimiz için gerçektir. şimdi soruyorum süt denildiğinde herkes kendi bildiğini anlatıyorsa hangisi gerçek. oysa hepsi de gerçek.o zaman gerçek birçok ise. nasıl gerçek olabilir.ama bu sonuç bilim dışı düşünen insanları bağlamaz olacaktır.süt-karnı doyuran varlıktır.o halde artık süte gerçek diyebilirler.onlara da yanıt.süt karnı doyuran varlık ise ekmekte karnı doyurur o zaman ekmekte süttür.dolayısıyla varlıklar için genel kavramlar oluşturalamayacağı gibi, gerçek denilen şey görecelidir. o halde gerçek yoktur.
    çeşitliliği yaşa ve mutlu olmaya bak.nasılsa bir gün senin içinde güneş ışığını vermeyecek.
    sevgilerle

  6. #36
    Süper Aktif Üye M ü e l l i f... - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    May 2008
    Nerden
    İstanbul
    Mesaj
    2.690
    Blog Mesajları
    11
    Rep Gücü
    7721

    Cevap: son

    konunuzu bulamadım. ben bu foruma yeni katılıyorum.bana yardımcı olursanız sevinirim.
    kitabıda temin edebilirsem okuyacağıma emin olabilirsiniz.
    son fikrinde, bu güne kadar olup bitmiş, devam eden ve hayal edilen şeylerin gerçekliği yok.
    Okumak ve istifade etmek samimiyetinizden şüphe duymadan kikkatınızı az daha çekmek istiyorum izninizle.
    Sakin kafa ve müsait vakitlerin dışında , acele ile okunan yazıların bazı önemli noktalarını kaçırılabilirliği noktasında hemfikiriz sanırım. Hatırlatma gereği duymuş olmam samimiyetimin ifadesi olsun lütfen.
    İstifade edeceğinizi cani gönülden isterken, fikir üstünlüğü taslamadan uzak olduğumu özellikle beyan ederim.
    Şimdiden okuyan gözlerinize sağlık.
    Buyurun efendim konunun linkini veriyorum.
    Biraz uzuncadır üzgünüm.


    http://www.supermeydan.net/forum/for...read36336.html
    Hak ile iştigal etmezsen,
    Batıl seni istila eder.... İmam-i Şafi-i

  7. #37
    Acemi Üye evrensel-insan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Dec 2008
    Nerden
    Londra
    Mesaj
    169
    Rep Gücü
    502

    Cevap: son

    Saygideger yazarlar;

    Son kavrami; bir uclemin temelidir. Sonlu ve sonsuz karsitligina acilir. Son kavramini iki turlu algilamak gerekir. Birincisi, mustakil var olan varlik algisidir. Ben burada dogan bir bebegi ele alacagim. Dogan bir bebek icin-mustakil var olan varlik olarak- ne bir dogum bilinci, ne de bir olum(olmek) algisi vardir. Onun icin sadece yasam ve iliski mevcuttur. Dogan bir bebegin sonu, yani olumu(olmek) ancak, o an yasamini surdurenlerin dile getirecegi bir olgudur. Dolayisiyle, dogan bir bebek icin son olsa bile, bu onun yasayamayacagi bir sondur. OLUMU(OLMEK) TADAMAYAN BIR MUSTAKIL VARLIK ICIN; YASAM BIR SURECTIR. Dolayisiyle, kendi disindaki bir kisinin ancak; dogumu, yasami ve olumu algilanabilir. Kisi, hem kendi dogumunun bilincinde degildir, hemde onun kendisi icin bir olum(olmek) kavrami yoktur.

    Gercek varliga gelince; gercek varliklar, evrensellerdir ve dusuncede kavram olarak sekillenir ve yansisi veya sezgisi algilanan, mustakil var olan varlikla, bu kavram ozdeslestirilir. Kavramlar; hem bir somutu, hem bir soyutu; hem oznel hem de nesnel olarak belirtebilirler. Kavramlar, sonsuzdur ve nesillerden nesillere aktarilir. Dolayisiyle, gercegin ne oldugu; ancak bu kavram temelinde; ya yansiyla-ki bes duyu ve somut- ya da sezgiyle, -ki duyum ve inanc ve de soyut-olarak algilanir. SOYUT KAVRAMLAR, SADECE ALGILAYANLAR ICIN VARDIR. Dolayisiyle, gerceklik ve kavram temelli evrenseller; insanoglu var oldukca var olacaktir. Soyut kavramlarin da, inanci algiliyan icin vadir, algilayamayan icin yoktur. Bu temelde, gercekler kavramlardir ve evrenseldir ve sonsuzdur-ta ki o kavram yok olana kadar- Ama, mustakil var olan varlik; baskalari icin sonludur, beseridir ve olumludur(olmek) ama bu onun sorunu degildir. Cunku, mustakil varligin olumu(olmek) o an yasayanlarin sorunudur.

    Eger bir spekulasyon yapmak gerekirse; mantikli olarak, mustakil var olan varlik var olmadan once de; oldukten sonrada; artik sonsuzlugun veya evrenin bir parcasidir.Oyuzden, mustakil var olan varligin; tek ona ait olani, yasami ve iliskisidir. Bunun da bitimini algilayamayacagi icin ve suresi belli olmadigindan sonsuzdur. YASAM; HEM MUSTAKIL VAR OLAN VARLIK ICIN, HEMDE GERCEK-KAVRAM-EVRENSEL VARLIK ICIN SONSUZDUR.Tabi, onu dile getirerek yasatan, insanoglu oldugu surece.

    Saygilarimla;
    evrensel-insan

4. Sayfa, Toplam 4 BirinciBirinci ... 234
Yukarı Çık