Gösterilen sonuçlar: 1 ile 2 Toplam: 2

İslâm Kozmoloji Öğretilerine Giriş

Kültür, Sanat Kategorisi Kitap Forumunda İslâm Kozmoloji Öğretilerine Giriş Konusununun içerigi kısaca ->> Merhaba İBN SİNA, TABİAT VE GÖRSEL HİKÂYELER [ps; "peripatetik" kavrami icin bk: http://www.supermeydan.net/forum/for...ead67902.html] İbn Sina peripatetik eserleri nden oldukça farklı ...

  1. #1
    - Çevrimdışı
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.030
    Rep Gücü
    88647

    İslâm Kozmoloji Öğretilerine Giriş

    Merhaba



    İBN SİNA, TABİAT VE GÖRSEL HİKÂYELER

    [ps; "peripatetik" kavrami icin bk: http://www.supermeydan.net/forum/for...ead67902.html]

    İbn Sina peripatetik eserlerinden oldukça farklı olan
    üç görsel hikâye yazmıştır. Risale fil-Aşk ve İşarat'ın
    son bölümleriyle birlikte bu hikâyeler onun, "Batıni
    Felsefesi" nden geriye kalanlardır.
    İsmi geçen eserler İbn Sina'dan sonraki birkaç yy da
    içlerinde Suhreverdi'nin de bulunduğu bir grup İşrakî
    hakim tarafından ele alınmış ve yorumlanmışlardır.
    Daha sonraki yy larda yaşayan bilgeler ve son yy da
    İran'daki hakimler tarafından yapılan ve İbn Sina'nın
    ilkeleri ile ilgili araştırmaların tamamı, bu ilk yy daki
    yorumlara dayanır.

    Bu hikâyeler, yazarın entellektüel bakışını yansıtan
    sembolik dilde yazılmış metinlerdir. Bu sembolik dil,
    sadece yazar tarafından yapılan bir kinaye değildir,
    aynı zamanda hikâyelerin ayrılmaz parçasıdır.

    Bu hikâyelerinde İbn Sina evreni, İlâhi Bilgi'nin veya
    Marifet /Gnosis / Ruhsal Bilgi'nin yol aldığı geniş bir
    "Semboller Kozmos'u" olarak ele alır. Kozmos, Arif
    için dışsal bir nesne değil, içsel bir gerçekliktir, Arif
    tabiatın tüm çeşitliliklerini kendi varlığına aksetmiş
    bir şekilde algılar. Evrendeki fiziksel ve astronomik
    elementlerin transformasyonu sayesinde, marifete
    giden yolda yürüyen yolcu/salik, kozmosun sürekli
    kendisinde içselleştiğini/interiorised ve sonucunda
    kendisinin "Cosmic Crypt/Kozmik Şifre" nin ötesine
    geçtiğini farkeder.

    Tabiattaki günlük olayların, insanoğlu'nun bilincinde
    mantıksal olarak açık ve anlaşılır olması gibi, kozmik
    gerçekliklerin sembolik görünüşü ve onların "Ruhsal
    Dünyanın Gölgeleri" haline gelmeleri, Arif'in yeni ve
    aydınlanmış bilincine dayanır. Arif'in göklerde yazılı
    arketip/archetype/prototype/İlkörneklere dayanan
    tabiat tezahürlerini görmesini sağlayan, daha aşkın
    mertebeler/evrelerdeki varlıkları farkedebilmesidir.

    İbn Sina, İşarat'ın sonundaki bölümlerinde, Ariflerin
    sınıflamasını/classification ve görsel hikâyelerdeki
    bir yolcu olan Arif'in kendine has niteliklerini anlatır.

    İslâm Kozmoloji
    Öğretilerine Giriş
    Seyyid Hüseyin Nasr
    İnsan Yayınları-1985

  2. #2
    - Çevrimdışı
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.030
    Rep Gücü
    88647
    Merhaba



    Şeyh el-Reis'e göre üç sınıf Ârif vardır:

    Takva Ehli ve zühd sahibi olan "Zahid".
    Düşüncesini İlahî kudsiyete çeviren "Abid".
    Aydınlanma/İşrak ve vecd ile marifete ulaşan "Ârif".

    Ârif'in tek gayesi, Hakk'ı/ Hakk-al Yakîn [bk:http://www.supermeydan.net/forum/for...read67957.html ]
    bilmek ve onunla özdeşleşmektir.
    Onun yaşamı te'yid edilmiş/doğrulanmış
    irade ile başlar. Ve zühd, takva ve ara-sıra
    birleşim/ittisal/ aracısız bağlantıyı tatma ile devam eder.
    Allah ile sürekli ittisal ile de son bulur.

    Ârif'in bu mertebeler/ boyutlardan geçmesi ve realiteleri
    yaşaması, kozmosta yaptığı yolculuğa tekabül eder.

    O, hayal dünyasını bırakır ve hakikî dünyayı elde eder ve
    yolculuğu sona erdiğinde Ârif, Hakk'ın ve Hakk'ın kozmik
    tezahürlerinin yansıtıldığı /tecelli ettiği âyine/mir'at olur.
    Ârif'in tüm varlığı, varlığının merkezinde algıladığı Hakk'a
    dönüşür ve Hakk ile sadece ruhu aydınlanmaz, bedeni de
    kalbindeki ışık nedeni ile, hastalıklardan uzak hale gelir.

    Bu içsel aydınlanma sayesindedir ki, o, normâl insanların
    bilemeyeceği gelecek/future hakkında bilgi sahibi olabilir.
    O, eşyayı/şey/object da her zamanki haliyle değil, onları
    ruhsal dünyanın sembol/icon/remz/işaretleri olarak asıl
    şekli ile de görebilir.

Benzer Konular

  1. İttihad-ı İslam (İslâm Birliği) ve Bediüzzaman
    ahmetsecer Tarafından Din ve İnanç Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 11-05-2010, 02:37 PM
  2. Kozmoloji
    mopsy Tarafından Süper Sözlük Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 06-05-2010, 02:28 AM
  3. Yorum: 0
    Son mesaj: 18-02-2010, 10:08 PM
  4. Van Gogh/Giriş
    mopsy Tarafından Kitap Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 18-02-2010, 03:54 PM
  5. 'Ilımlı İslam' İslam'dan çıkışın dinidir
    YukseLL Tarafından Din ve İnanç Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 06-05-2008, 01:13 PM
Yukarı Çık