+ Yorum (Cevap) yazın
Gösterilen sonuçlar: 1 ile 9 Toplam: 9

Unlu keman ustaları

YAŞAM VE İNSAN Kategorisinde ve Kültür, Sanat Forumunda Bulunan Unlu keman ustaları Konusunu Görüntülemektesiniz, Konu içerigi Kısaca ->> Merhaba! Antonio Stradivari (1644 – 18 Aralık 1737) İtalya doğumlu bir müzik aletleri yapımcısı olup, 18. yüzyılın Avrupa'da kendi konusunda

  1. #1
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    13.774
    Rep Gücü
    87810

    Unlu keman ustaları

    Merhaba!



    Antonio Stradivari
    (1644 – 18 Aralık 1737) İtalya doğumlu bir müzik aletleri yapımcısı olup, 18. yüzyılın Avrupa'da kendi konusunda en ünlü üreticisiydi.
    Yaşamı boyunca 512'si keman, diğerleri viyola, viyolonsel, arp, çello gibi toplam 1100 enstrüman üreten ustanın ölümünden sonra mesleği çocukları tarafından sürdürülmüşse de, Antonio'nun günümüze kadar korunabilen özgün enstrümanlarının yerini tutamamış, onlar kadar değer kazanamamışlardır.
    Halen tüm dünyada tahmini 700 tane Stradivarius enstrüman olduğu bilinmekte, bunlardan biri, İzmir Buca'da bulunmaktadır.



    Gasparo da Salo
    İtalyanın Salo kasabasında dünyaya gelmiştir.1540 ve 1609 yılları arasında yaşamıştır.
    Babası ve akrabaları dönemin iyi kemancılarındandı.Kuzeni ise o dönemin çok ünlü müzisyen ve bestecilerinden biriydi.Erken dönem keman yapımcılarındandır.Kemanın bugünkü şeklini almasından önceki dönemde üretmiş olduğu enstrumanlar dönemin en iyileri arasındaydı.
    1562 yılınca Salo kasabasından Brescia şehrine göç etmiş ve burada büyük ün kazanmıştır.Üretmiş olduğu 60 enstrüman ve 90 adet dökümanı günümüze ulaştıştır.



    Bartolomeo Giuseppe Antonio Guarnieri
    1698 ve 1744 yılları arasında yaşamış olan italyan luthier Cremonan ın Guarneri evinin yapımcılarındandı.
    Rakibi Antonio Stradivari ye karşı derin bir saygı içerisinde olmuştur.Guarneri ailesinin en yetenekli bireyi olan Giuseppe Guarneri Giuseppe Giovanni Battista nın oğlu ve Andrea Guarneri nin torunudur.
    Giuseppe Antonio Guarnierinin yapmış olduğu kemanlar Joseph Joachim, Eugène Ysaÿe, Fritz Kreisler, Jascha Heifetz, Isaac Stern, Leonid Kogan, Henryk Szeryng, Itzhak Perlman, Gidon Kremer, Pinchas Zukerman, Michael Rabin, Bartek Niziol, Marie Soldat, Maud Powell, Rachel Barton Pine, Richard Tognetti, Midori, Nigel Kennedy, Ruth Palmer and Sarah Chang gibi kemancılar tarafından çalışmış ve kullanılmıştır halen de kullanılmaktadır.



    Nicola Amati
    Amati ailesinin en çok bilinen ve en yetenekli enstrüman yapımcısı olp 1596 ve 1684 yılları arasında yaşamıştır.
    Ürettiği kemanları daha küçük ve farklı ölçülerde imal ederek fark yaratmış enstrümanlarına müthiş bir ton zenginliği kazandırmıştır.
    Aynı zamanda zamanının standart ölçülerinde büyük olarak imal ettiği enstrümanlarına da Grand Amati adını koymuştur.National Music Museum da bir çok enstrümanı bulunmaktadır.
    Antoni Stradivari ve Andrea Guarnerinin hocasıdır.



    Charles Jean Baptiste Collin-Mezin
    1841 ve 1923 yılları arasında yaşamış olan Fransız luthier ve keman yapımcısıdır. l'Académie des Beaux-Arts akademisinde görev almış olup Paris fuarında 3 kez gümüş ve altın madalyalar ile ödüllendirilmiştir.Luthier C.L. Collin in oğlu ve yine luthier Charles Collin Mezin in babasıdır. Yapmış olduğu kemanlarda birçok yenilik denemiş ve elde etmiş olduğu esnek sound ve güçlü ton yapısı kemanlarını eşsiz kılmaktadır.
    Ürettiği Enstrümanlar
    Longeur: 9 cent. Lauteur: 2 cent Ch J. B. Collin-Mézin fils Luthier. Paris l'an 1870 From 1876 onwards
    Longeur: 9 cent. Hauteur 3 1/2 Ch. J. B. Collin-Mézin Luthier á Paris Rue du Faubg: Poissonnière No. 29 Ch. J. B. Collin-Mézin Luthier á Paris Rue du Faubg: Poissonnière No. 10 His later violins
    Ch. J. B. Collin-Mézin Luthier C. M Grand Prix-Exposition Universelle, 1900 Paris, 1921



    Giovanni Paolo Maggini
    1580 ve 1630 yılları arasında yaşamış olup italyanın Brescia kasabasında dünyaya gelmiştir.
    Gasparo da Salo nun öğrencilerinden biridir.İlk zamanlar öğretmenlerinden öğrenmiş olduğu tasarımları uygulamış olup 1606 dan itibaren kendi tasarımlarını ve düşüncelerini ortaya koymaya başlamıştır.
    Enstrümanları derin ses anlayışı ve güçlü ton yapısı ile ün yapmıştır.National Music Museum da iki adet enstrümanı bulunmaktadır. Kemanlarının satış fiyatı günümüzde 200.000 ile 2.000.000 arasında değişmektedir.



    Jacob Stainer
    1617 ve 1683 yılları arasında yaşamış olan ve en ünlü avusturyalı keman yapımcısıdır.
    Absam Avusturyada doğmuş olup Almanya Büyük Britanya Hollanda ve italya da hayatını geçirmiştir. İtalya da bir çok yapımcı aile ile çalışmış ve yapımlarında bu nedenden ötürü italyan üslübu görülmektedir.
    Yapmış olduğu keman ve diğer enstrümanlar günümüzde halen kullanılıyor olup birçok başarılı sanatçı bu enstrümanları tercih etmişlerdir.



    Valentino Siani
    1595 1672 arasında Brescia da dünyaya gelmiş ve hayatı bayunca Brescia ile Floransa da çalışmıştır.
    Sianinin enstrumanları geniş f delikleri güçlü sesi ve düzgün işçiliği ile ünlüdür.Genellikle tücari alanda enstrümanlarına rastlanmaz fakat yapmış olduğu violalardan bazıları mükemmel derecede az bulunacak enstrümanlardandır.
    Çalışmaları genellikle Hocası Maggininin çalışmalarını andırmaktadır.

    http://www.kemanegitimi.com/kyap.htm
    Konu mopsy tarafından (27-02-2010 Saat 07:11 PM ) değiştirilmiştir.

  2. #2
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    13.774
    Rep Gücü
    87810

    Uretim asamalari

    Merhaba!



    GÖVDE
    Kemanın temelini oluşturan alt kapak üst kapak ve yanlıkların birleşiminden oluşan yapıdır.Üst kapağın üzerinde sesin dışarı aktarılmasına yarayan f delikleri bulunmaktadır.Ayrıca yine üst kapağın altında basbalkon bulunmaktadır.Keman boyutu gövdesine bağlı olarak değişmektedir.



    Tam keman, 3/4, 1/2, 1/4, 1/8, 1/10, ve 1/16 boyutlarında olabilir.Arşe ile tellerin oluşturduğu titreşim köprü vasıtası ile gövdeye iletilir.
    Gövdede oluşan ses yapı içerisinde oluşumunu tamamlar ve f delikleri vasıtası ile dışarıya aktarılır.



    BURGU
    Sol re la ve mi tellerini akort edebilmek için kullandığımız salyangozun üzerinde bulunan 4 adet parçaya kulak denir.
    Genellikle sert bir ağaç olan abanozdan yapılırlar bunun yanında şimşir ve diğer ağaç türlerinden de yapıldıkları görülür.



    Kulaklar genellikle şekil olarak aynıdır.Fakat bazı yapımcılar kulaklar üzerine özel motifler ve şekiller yapabilmektedirler.



    FIX
    Kuyruk bölümü üzerinde yer alırlar.Sol re la ve mi tellerinin ince akortlarını yapmak üzere üzeretilmiş 4 det basit makenik düzenektir.Kulak ile yapamadığımız çok ince ses ayarlarımızı fixler sayesinde yapabiliriz.



    Birçok kemancı 4 teli içinde fix kullanmaktadır.Fakat Sesi kapattığı gerekçesi başta olmakla birlikte çeşitli nedenlerden ötürü bazı kemancılar bazı tellerde fix kullanmayı tercih etmemekte yada sınırlı sayıda kullanmayı tercih etmektedirler.



    KUYRUK
    Gövdeye bağlı olup teller ile gövdenin bağlantısını sağlayan üzerinde fixler bulunan yapıdır.Temel görevi tellerin gövde ile bağlantısını sağlamaktır.



    Eger kuyruk üzerinde fixler varsa teller kuyruğa değil kuyruk üzerindeki fixlere bağlanır.
    Genellikle abanozdan yapılır fakat şimşir gibi malzemelerde tercih edilebilir.



    F DELİKLERİ
    Gövdenin üst kapağında bulunurlar.Adını f şeklindeki yapısından almaktadır.Keman gövdesinde oluşan tüm ses f delikleri vasıtası ile gövdeden dışarı aktarılmaktadır.



    F deliklerinin simetrisi ve boyutları sesin doğru oluşumu için çok önemlidir.Ayrıca f delikleri üzerinde bulunan işaretler üst kapak üzerinde köprünün bulunması gereken konumu belirlemektedir.



    KÖPRÜ
    Köprü genellikle akçaağaç yapılmıştır. Bu da tellerin oluşturmuş olduğu basınca dayanacak düzeyde olan güçlü iyi bir ahşaptır.Bu malzeme ayrıca tellerde oluşa titreşimi gövdeye iletmek konusunda çok başarılıdır.Birçok köprüde mi telinin inceliğinden dolayı oluşacak olan kazınmayı engellemek için küçük bir ekleme yapılmaktadır.



    Köprüyü oluşturan yapının 75% lik oranı köprünün dayanıklılığı için geri kalan %25 lik kısım ise ses titreşimleri için tasarlanmıştır.Köprünün ayakları üst kapak üzerine kapağın kıvrımlarına göre oturtulur.Ayaklar eğimlidir.Köprünün yerleştirilmesi için en iyi rehber f delikleri üzerindeki işaretlerdir.



    TELLER
    Kemanda 4 telimiz vardır.Bastan tize doğru sol re la ve mi olarak sıralanırlar.Organik malzemelerden üretilmiş teller olduğu gibi günümüzde daha çok çelik ve krom sarma teller kullanılmaktadır.



    ARŞE (YAY)
    Yaklaşık 73 cm. uzunluğunda eğimli esnek ve dayanıklı bir sopa ile içinde kılları sıkıp gevşetmek için bir mekanizma bulunan ana bölümdür.
    Ayrıca arşenin ucu ile topuk kısmı arasında kıllar bulunur.Bu kılar at kılı yada sentetik malzemeden yapılmaktadırlar.Topuk kısmındaki mekanizma arşenin en alt kısmındaki metal anahtarın çevrilmesi ile hareket eder ve kılları gevşetir yada gerginleştirir.



    TUŞE
    Keman üzerinde notaları bastığımız en önemli bölümlerden biridir.Abanozdan yapılmaktadır.Sürekli olarak baskı uygulandığından ve kemanın aşınmaya en müsait olan bölümü olduğundan dolayı dünyanın en sert ahşaplarından biri abanoz kullanılmaktadır.



    ÇENELİK
    Kuyruk bölümünün hemen yanında gövde üzerine monte edilir.Genellikle abanoz ve şimşir gibi ağaçlardan yapılır.
    Amacı keman tutuşumuzu daha kolay ve ergonomik hale getirmektir.
    Keman gövdesi çene yapımıza uygun değildir ama çenelik çene yapısına ergonomik anlamda uygun olduğundan dolayı kullanılır.



    YASTIK
    Boynumuz ve çenemiz arasındaki mesafe kemanın yerleştireceğimiz mesafeden daha büyüktür ve bu mesafeyi kapatabilmek adına kemanın alt kapağının üzerine yastık monte edilir.
    Boylece keman tutuşumuz kolaylaşır ve kemanı tutmak için sol kolumuzla ekstra bir çaba harcamayız.
    Boyun ve çene arasındaki mesafemize göre yastığımızın ayarlarını yaparak en doğru ergonomiyi elde edebiliriz.

    http://www.kemanegitimi.com/kano.htm

  3. #3
    Aktif Üye
    Üyelik tarihi
    Nov 2008
    Mesaj
    1.399
    Rep Gücü
    39037
    acaba syn mospy kemanı ağlatan adam Farid farjadı da sayabilirmiyiz..çok beğenerek dinliyorum..

  4. #4
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    13.774
    Rep Gücü
    87810
    Alıntı shgiptare´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    acaba syn mospy kemanı ağlatan adam Farid farjadı da sayabilirmiyiz..çok beğenerek dinliyorum..
    Merhaba!

    Sn. shgiptare zannederim yazamayiz.
    Cunku;

    Buradaki liste keman imalatcilari.
    Halbuki sn. Farjad bir keman virtuozu

  5. #5
    Aktif Üye
    Üyelik tarihi
    Nov 2008
    Mesaj
    1.399
    Rep Gücü
    39037
    doğru çok acele girip okumanın zararı diyebiliriz.keman deyinde aklıma ister istemez farid farjad geliyor..

  6. #6
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    13.774
    Rep Gücü
    87810

    Keman alirken

    Merhaba!

    KEMAN BOYUTU SEÇİMİ
    Yetişkinseniz ve kendiniz için bir keman seçecekseniz 4/4 oranında tam keman seçmelisiniz.Eğer çocuğunuzun eğitimi için bir keman seçecekseniz yaş tablosuna göre seçimizi yapabilirsiniz.



    Ülkemizde tüm oranlarda keman bulabilmek mümkün olduğu gibi zaman zaman bazı oranlardaki kemanları her yerde bulmak mümkün olamayabilmektedir.Bu durumda tablodaki oranlara bakarak yakın yaş grupları için üretilmiş enstrümanlardan birini alabilirsiniz.

    FABRİKASYON VE EL YAPIMI KEMANLAR
    Fabrikasyon kemanlar seri üretimden geçerek üretilen, işçilik, ses ve malzeme kalitesi açısından düşük seviyeli enstrümanlardır.Fiyatları ülkemiz şartlarında 100 ile 400 tl. arasında değişmektedir.Başlangıç seviyesi için fabrikasyon kemanlar yeterlidir çünkü ilk olarak tutuş, sesleri öğrenme gibi konular işlenileceği için kalite farkı pek hissedilmez.Fakat ilerleyen dönemlerde, belli bir seviyeden sonra ihtiyaçlarımız doğrultusunda daha iyi bir keman alınması gereklidir.Birçok kişi ileride devam etmeyeceğini düşünerek ilk etapta yüksek bir bedel ödemek istemez ve fabrikasyon kemanları tercih eder.

    El yapımı kemanlar ise bir usta ve yardımcıları tarafından üzerinde özel olarak çalışılan, ustasının stilini taşıyan, ses kalitesi fabrikasyon kemanlara göre yüksek ve iyi malzemeden yapılmış kemanlardır.Fiyatları fabrikasyon kemanlara göre daha yüksek ve yapan ustaya göre değişen kemanlardır.Genellikle başlangıç seviyesi bir el yapımı keman 600 ile 1500 tl. arasında bulunabilir.
    Fabrikasyon ve el yapımı kemanlar arasında tercih tamamen kişinin bütçesi ile doğru orantılıdır.İyi bir keman ile başlamak tabi ki kişiye daha büyük bir keyif ve çalışma azmi verecektir fakat başlangıç seviyesi için fabrikasyon bir keman kullanmanın dezavantajları çok fazla değildir. İstanbul’da Beyoğlu Tünel başta olmak üzere keman temin edebileceğiniz music shoplar bir çok ilçe ve semtte mevcuttur.Bunun yanı sıra bulunduğunuz şehir yada ilçede böyle bir imkan mevcut değil ise internet üzerinde satış yapan sitelerden enstrümanınıza kargo vasıtası ile ulaşabilirsiniz.

  7. #7
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    13.774
    Rep Gücü
    87810

    Ünlü Keman Virtüözleri

    Merhaba!

    İtzhak Perlman,

    1945 yılında İsrael'de doğmuştur. Öğrenimini, Tel Aviv'deki Müzik Akademisi'nde bitirmiştir. 1958 yılında New York'a gitmiştir ve uluslararası alanda başarılar göstermiştir. Daha sonra çalışmalarını Juilliard Okulu'nda devam etmiştir. 1964 yılında Perlman büyük prestije sahip Leventritt Yarışması'nı kazandı. Kazandığı prestijli ödül sayesinde şu an dünya çapında kariyer yapmış bir müzisyen (kemancı) olmuştur. O zamandan beri, İtzhak Perlman karşımıza birçok orkestrada çıkmıştır. Dünyanın birçok ülkesindeki festivallere katılıp oralarda konserler vermiştir.



    1987 yılının Kasım ayında, İsrael Filarmonik Orkestrası'na katılmıştır. Varşova'da ve Budapeşte'de konserler vererek ilk performansını göstermiştir. 1990 yılında Rusya'ya konser vermeye gitmiştir. Moskova halkı onu, büyük bir neşeyle karşılamıştır. İtzhak Perlman, bu orkestrayla neredeyse tüm dünyayı gezmiştir. 1994 yılının Aralık ayında, bu sefer Çin'e ve Hindistan'a gitmiştir. 1980 yılında Amerika'da bir magazin gazetesinde senenin müzisyeni seçilmiştir. Yeşiva veİbrani Üniversiteleri tarafından onurlandırılmıştır. 1986 yılında Başbakan Reagan tarafından ödüle layık görülmüştür. 2000 yılının Aralık ayında Clinton tarafından da "National Medal of Arts" ödülüne layık görülmüştür.
    İtzhak Perlman'ın imza attığı başka bir başarı ise " Schindler's List" filminde görülmüştür. Keman solosu performansı başarı ile sonuçlanmıştır. İtzhak Perlman'ın fiziksel bir problemi vardır. Çocukluk yıllarında çocuk felcine yakalanmıştır. Maalesef, her iki bacağında da destekleyici ateller vardır ve ancak koltuk değnekleri yardımı ile yürümektedir. Her türlü zorluğa rağmen sahneye çıkmaktan çekinmemiştir ve ağır aksaklıklar da olsa sahneye çıkmıştır. İnsanlar tarafından azmi ve hırsı ile bilinen bir müzisyendir. Hatta 1995 yılında verdiği bir konserde karşılaştığı terslik onu zor durumda bırakmasına rağmen bozuntuya vermeden işini sürdürmüştür. Bu terslik de çaldığı kemanın tellerinden birinin kopmasıydı ama o kalan tellerle konserini tamamlamıştır.
    İtzhak Perlman yeteneği ile öne çıkan bir müzisyen olduğu gibi yaptığı işten zevk alan bir kemancı olarak da bilinmektedir. Perlman tüm dünya tarafından benimsenmiş bir sanatçıdır. İnsanlarla sağladığı güzel iletişim yaptığı eğlenceli müzik sayesinde gerçekleşmiştir.


    Suna Kan
    1936 da Adana da dünyaya geldi ve müziğe 5 yaşında babasından keman dersi alarak başladı. Ankada Devlet Konservatuarı'nda Lico AMAR gözetiminde eğitim gören sanatçı, devlet tarafından 1949'da özel bir yasayla Fransa'ya gönderilip, Paris Konservatuarı'nı birincilikle bitirdi. Türkiye'de ve uluslararası alanlarda birçok başarı elde etti. Piyanist Ferhunde Erkin'le kurduğu keman-piyano ikilisi ile yurdun pek çok yerinde oda müziği konserleri ve resitaller verdi. Şu anda Bilkent Üniversitesi'nde öğretim görevlisidir.



    Ankara Oda Orkestrası'nın kurucusu ve başkemancısı olan Suna Kan, 1971'de devlet sanatçısı unvanını aldı. 1996 yılında Sevda Cenap And Vakfı Onur Altın Madalyasını aldı. 1997 yılında Müşerref Hekimoğlu'nun yazdığı "Suna Kan: Öz Şarkısını Duyuran Keman" adlı kitap Sevda Cenap And Vakfı tarafından yayınlandı
    Birincilikleri:

    Beraber Çalıştığı Orkestralar:
    Londra Senfoni / Los Angeles Filarmoni / Bamberg Senfoni / Moskova Senfoni / Fransa Ulusal Radyo Senfoni

    Beraber Konser Verdiği Ünlü Şefler ve Solistler
    Istvan Kertesz (Şef) / Walter Susskind (Şef) / Zubin Mehta (Şef) / Hans Rosbaud (Şef) / Louis Fremaux (Şef) / Gotthold Lessing (Şef) / Michel Plasson (Şef) / Yehudi Menuhin (Solist) / Igor Bezrodni (Solist) / Pierre Fournier (Solist) / Andre Navarra (Solist) / Frederick Riddle (Solist)

    Niccolo Paganini,

    27 Ekim 1782 yılında Genoa’da doğmuştur. Babası tersane işçisidir. Aynı zamanda keman çaldığı için Paganini’nin ilk müzik öğretmenidir. Niccolo 11 yaşına geldiği zaman usta bir kemancı olmuştur artık. Çevresindeki ünlü bütün keman öğretmenleri ona parasız ders verirler. İlk turnesini yaptığında henüz 13 yaşındadır. Bu arada, kendi yeteneğine uygun, zor yorumlanacak yapıtlar besteler.



    Yalnız keman değil, gitar, viyola ve mandolin de çalar. 1805 – 1813 yılları arasında LUCCA prensesinin müzik yönetmeni olur. Paganini’nin içki ve kumara olan düşkünlüğü de çok ünlüdür. Elde ettiği büyük başarılar onu kumara ve içkiye alıştırır. Kumar alışkanlığı ona herşeyini, hatta kemanını kaybettirir. Zengin bir işadamı ona Guamerius yapımı bir keman armağan eder. Sonradan Stradivarius ve Amati yapımı kemanlara da sahip olur.

    Bu kemanlar onun hazinesidir. 23 yaşına geldiğinde konserlerini azaltır. 1824 yılında bunalıma girer ve 1827 yılında iyileşip Avrupa turnelerine çıkar. Avusturya, Almanya ve Fransa’ya gider.
    Paris ve Londra’da ilk sahneye çıkış tarihi 1831 yılıdır. 1833 yılında Paris’te Berlioz’a içinde viyola solo olan bir senfonik yapıt ısmarlar. Ortaya “Harold en İtalie” adlı eser çıkar. Ancak Paganini bu yapıtı hiçbir zaman seslendirmez. 1834 yılından sonra konserlerini çok azaltır. Gırtlak kanseri hastalığına yakalanır ve 27 Mayıs 1840 yılında Nice’de ölür.
    Gelmiş geçmiş en büyük keman virtüözü olan Paganini, baş döndürücü çevikliği, son derece duygusal yorumu ile inanılmaz bir müzisyendir. Yeteneği o kadar olağanüstüdür ki, şeytanla işbirliği yaptığı inancı yayılmıştır. Teknik olarak çağının çok ilerisindedir. Bugün bile eşliksiz keman için yazdığı “24 Caprices”i tek resitalde seslendirecek ustalıkta kemancı sayısı çok azdır. Özellike “24. Kapriçyo”nun teması üstüne en çok çeşitleme yapılmış tema olarak müzik tarihine geçmiştir. Brahms, Rachmaninof, Blacher, Lutoslawski, Snitke, Ernst ve Rochberg gibi besteciler kendi çağlarına, kendi akımlarına göre, Paganini temasını çeşitlemişlerdir.

    Paganini’nin bestlerinin çoğu teknik bir beceri gösterisidir. Konçertoları, kaprisleri ve oda müziği çalışmaları vardır. Yapıtlarının çoğu, zamanında basılmamıştır. Paganini’nin çalış tekniğindeki şeytansı tılsım, uzun yıllar çözülememiştir. Armonikleri kullanmaktaki öncülüğü, kemanını değişik tınılar elde etmek için akort edişi, yay tekniğindeki ustalığı, staccato ve pizzicato yönetmini yaygınlaştırması, Paganini’ye özgü, daha önce hiç duyulmamış yeniliklerdir. Kemandaki doğru tonlaması, net ve temiz sesleri yine onun hüneridir. Keman konçertosunun son bölümünde pizzicatolar en alımlı şekliyle canlanır.

    Yehudi Menuhin

    (d. 22 Nisan 1916, New York - ö. 12 Mart 1999, Berlin), keman virtüözü. Rus asıllı Yahudi bir ailenin çocuğu olan Menuhin, henüz üç yaşındayken, bit pazarından alınıp kendisine hediye edilen bir kemanı çalmakta gösterdiği ustalıkla, müzik derslerine 4 yaşında başladı. Yedi yaşındayken San Fransisco'da ilk dinletisini yaparak yeteneğini kanıtladı.



    1927 yılında New York Senfoni Orkestrası'yla birlikte Carnegie Hall'da sahneye çıkan sanatçı, iki yıl sonra ilk kişisel konserini Einstein'ın da davetli olduğu bir salonda Berlin'de verdi. Uzun süren konserler dizisiyle yorgun düşen Menuhin, ara verdiği bir buçuk yılın ardından yine sahneye çıktığı zaman, Schumann'ın sonradan bulunan keman konçertosu, Mendelssohn'un bilinmeyen ve Berlin'de bir kütüphanede bulduğu Re Minör keman konçertosu gibi eserleri ilk kez seslendirdi. 1958 yılından itibaren çeşitli müzik festivalleri düzenledi, orkestra yöneticiliğine başladı. 1962’de İngiltere’de, 8-18 yaş arasındaki üstün yetenekli gençlere mali konumlarına bakmaksızın eğitim olanağı tanıyan, The "Yehudi Menuhin School"’u kurdu. Ünlü sanatçılar Nigel Kennedy, Benjamin Marquise Gilmore, Miho Kawashima, Ella Rundle bu okuldan yetişmiştir.
    İki kez Türkiye'ye gelerek İstanbul Müzik Festivali'nin konuğu olarak Aya İrini'de bir konser veren ünlü virtüöz, Tchaikovsky, Mozart, Schumann, Paganini gibi sanatçıların eserlerini en iyi yorumlayan usta olarak bilinir. 1972 yılında festivalin ilk açılış konserinde, Vivaldi’nin Üç Keman Konçertosu’nu Suna Kan ve Ayla Erduran'la birlikte yorumlayan sanatçı, dünyanın bir çok ülkesinde konserler verdi. Bela Bartok, Georges Enhescu, William Walton gibi ünlü besteciler Menuhin için eserler yazdı. Öldüğünde, İngiliz vatandaşıydı ve Lordlar Kamarası üyesiydi.

    Vanessa Mae

    3 yaşında piyano çalan sanatçı, iki sene sonra da keman çalmaya başladı. İlk başarısı 7 yaşında "Yılın En Başarılı Genç Sanatçısı" seçilerek yaşadı. 10 yaşında Londra Filarmoni Orkestrası'nda çaldı ve London Mozart Players adlı grupla uluslararası turnelerde çalma fırsatı buldu.İlk solo turnesine 12 yaşında çıktı ve tüm İngiltere'yi dolaşarak Çaykovski'nin eserlerini yorumladı. 13 yaşında kaydettiği Çaykovski ve Beethoven keman konçertoları ile bu eserleri yorumlayabilen en genç müzisyen unvanını da elde etti.



    The Violin Player albümünde, elektronik keman kullanarak farklı bir tarz yarattı. Müzik otoriteleri, pekçok müzik türünü içinde barındıran bir tekno-füzyon (ing. techno-fusion) olarak değerlendirilen Mae tarzına, olumlu eleştirilerde bulundular. Yaptığı müzik hakkındaki sorulara ise: "Beethoven ve Beatles, Mozart ve Michael Jackson, Paganini ve Prince. Ben hepsini seviyorum.
    Bu dünyaya bir kez geldim ve bu şansımı iyi değerlendireceğim. Dinlemekten zevk aldığım her tür müziği kemanla çalmaya çalışmaktan büyük haz duyuyorum" şeklinde cevap verdi. Kemanıyla klasik eserlere farklı yorumlar getiren sanatçı, klasik müzik repertuarını çalmanın yanında kendi düzenlemeleri ile de boy gösterdi, ayrıca pop şarkılarına da kendi düzenlemelerini yaptı. Vanessa Mae'nin en çok kullandığı iki keman türü var; bunlardan birisi Guadagnini akustik keman, diğeri Zeta Jazz model elektro keman. Kullandığı Guadagnini kemanının yapım tarihi 1761. Bu kemanı annesi ve babası bir artırmada £150,000'a satın aldılar. Ocak 1995'de kemanı çalındı ve iki ay sonra polis tarafından yine bulundu. Bir kere kendisi kemanıyla düştüğünde kemanı kırıldı ve sonra yine tamir edildi.
    İki farklı Zeta Jazz model elektro keman kullanır; birisi beyaz, öbürü ABD bayrağının renklerinde. 2001 yılından beri gri renkte bir model kullanmakta. Bu kemanlar dışında yeni kemanlar satın alır ve bunları bir süre sonra yine satar; kazandığı parayı hayır için bağışlar.

    Alexander Markov

    Olağanüstü bir teknik hakimiyete sahip olan Markov, keman çalışmalarına babası Albert Markov ile başladı ve dokuz yaşında solist olarak sahnelerde yerini aldı. 14 yaşında iken “Nicollo Paganini Yarışması”nda elde ettiği altın madalya dışında; 1977 yılında “Juilliard Yarışması”; 1979 yılında “Waldo Mayo Ödülü” ve 1980 yılında “Los Angles Ulusal Yarışması”nda birincilik ödülünü aldı.



    Uluslararası alanda başarı göstermiş ve beğeni toplamış olan sanatçının, N.Paganini’nin “Op.1 yirmidört Kaprisi” ile yaptığı kayıt 1990 yılında Erato Firmasınca dinleyicilere sunulmuş ve yine Erato Firmasınca N.Paganini’ni n “2 Keman Konçertosu”nu Saarbrücken Radyo Orkestrası ile kayda alma çalışmalarına da başlamıştır. Sanatçı, Baltimore, Huston, San Diego, Cincinnati, Mexico, BBC Filarmoni, Budapeşte Festival Orkestrası gibi birçok senfonik orkestralar ile konserler vermiş; Avrupa’da içlerinde Fransa, İtalya, Finlandiya, Portekiz, Almanya, İngiltere; Uzakdoğu’da ise Japonya, Kore, Hong Kong ve Tayvan’ın bulunduğu ülkeleri kapsayan turneler gerçekleştirmiştir. Ayrıca Markov’un J.Remington ile bestesini yaptığı ve İzmir Devlet Senfoni Orkestrası solistliğinde olağanüstü bir performansla seslendirdiği “Elektro Keman ve Orkestra İçin Rock Konçerto” sanatseverler ve Türk basını tarafından büyük ilgi toplamıştır.

    Farid Farjad

    Farid Farjad, 1938 yılında Tahran’da (İran) doğdu. Fars Halk Müziği’nde derin bir birikime sahip olan Farjad, keman ile Batı Klasik Müziği üzerinde de çalışmalarda bulundu. Batı Klasik Müziği üzerindeki çalışmaları Fars müziğinin gelişiminde büyük öneme sahiptir.



    Dünyanın en iyi keman virtüözlerinden biri olan Farjad’ın Anroozha (O Günler) I, Anroozha II, Anroozha III, Anroozha IV ve Anroozha V olmak üzere beş parçadan oluşan albüm serisi bulunmaktadır. Ayrıca Golha Orkestrası adlı kolektif bir albüm de sanatçının eserleri arasındadır.Anroozha serisinin ilk dördünde Farjad'a Abdi Yamini, beşinci albümde eşi Mitra Tavakkoli Farjad piyano ile eşlik etmiştir.

    David Oistrakh

    1908 odesa doğduktan sonra keman çalmaya beş yaşında doğduğu şehirde başlamış.aynı zamanda keman virtüözü nathan milstein’a da hocalık yapmış olan piotr stoliarsky den keman ve viyola dersleri almış.On altı yaşındaki ilk konserinde bir yandan keman çalarken bir yandan da odesa senfoni orkestrasını idare etmiş.bir sonraki yılda kiev‘de Glazunov‘un konçertosunu bestecinin idaresinde çalmış.1928‘de moskova‘ya yerleştikten sonra kendi kültürel gelişiminde hedeflediği mükemmeliyete doğru ilerlerken kendi başına keman çalışmalarına‘da devam etmiş.Bu arada çok sayıda konser verdiğinden rusya‘da meşhur olmuştur.



    1930‘da ukrayna‘da, 1935 de rusya‘da birincilik ödülü almış ve aynı senede varşova‘da wieniavski yarışmasında ise birinci Ginette Neveu‘dan sonra ikinci olmuş.1934‘te yirmi altı yaşındayken moskova konservatuvarına keman profesörü olarak atanmış.1937‘de Brüksel‘de gerçekleşen Eugene Ysäye yarışmasındaki birinciliğiyle asıl uluslararsı solistlik kariyerinin başladığı söyleniyor.Senede neredeyse yüz konserlik bir kariyere sahiptir.
    ikinci dünya savaşında Oistrakh ülkesi için aktif katılımda bulunmuş, birliklere destek olmak için, hastanelerde ve fabrikalarda çalmış.Barış geldiğinde ise savaştan sonra sscb‘ye giren ilk batılı sanatçı yehudi menuhin‘le Bach‘ın iki keman konçertosunu çalmıştir. Oistrakh‘ın Bach‘tan tutup Bartok‘a kadar uzanan uçsuz bucaksız bir repertuvarının dışında günün bestecileri tarafından kendisine ithaf edilmiş eserler bulunmakta.Miyaskovsky,Khatchaturian‘ın bazı eserleri,Prokofiev‘in ikinci keman sonatı ve shostakovich‘in keman sonadı ve daha pek çok eser oistrakh‘a adanmış.
    Bir keman öğretmeni olarak 1931‘de dünyaya gelen oğlu igor’u da kendi hocasından ders aldırdıktan sonra yetiştirmiş.Viktor Pikaisen, Oleg Kagan ve Gidon Kremer gibi pek çok başarılı kemancıya‘da hocalık yapmıştır.

    oistrakh otuzlu yaşlarının ortalarındayken uluslararası platforma çıkışıyla müzik eleştirmenleri camiasında büyük sansasyon kopartmış.Başta tekniğine büyük bir hayranlık duyulmuş, insan üstü bir zamanlama ve duyarlılığının olduğunu düşünmüşler.En etkilendikleri nokta ise bu kadar doğru çalarken bir yandan da ruhları titreten dışavurumculuğu imiş.Ozellikle Rostropovichle olan brahms ikili konçerto kaydı ruh sarsıcıdır.Mutlaka dinlenmelidir.

  8. #8
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    13.774
    Rep Gücü
    87810

    Keman Repertuarı

    Merhaba!

    Vivaldi Concerto in A-minor, Op. 3, No. 6
    Vivaldi Concerto in G-Major, Op. 3, No. 3
    Bach, J.S. Concerto in A-minor, No.1
    Bach, J.S. Concerto in E-Major, No.2
    Bach, J.S. Double Concerto in D-minor for 2 Violins
    Accolay Concerto in A-minor, No.1
    Haydn Concerto in G-Major, No. 2
    Beriot Concerto in A-minor, No. 9, Op. 104
    Beriot Scene de Ballet, Op. 100
    Haydn Concerto in C-Major, Op. 48
    Kabalewski Concerto
    Mozart Concerto in D-Major, No. 2, K 211
    Beethoven Romance in G-Major, Op. 40
    Beethoven Romance in F-Major, Op. 50
    Haydn Concerto in C-Major, No. 1
    Kreisler Concerto in C-Major (in the style of Vivaldi)
    Mozart Concerto in G-Major, No. 3, K 216
    Mozart Concerto in D-Major, No. 4, K 218
    Vivaldi Four Seasons: Spring in E-Major, Op. 8, No. 1
    Vivaldi Four Seasons: Summer in G-minor, Op. 8, No. 2
    Vivaldi Four Seasons: Autumn in F-Major, Op. 8, No. 3
    Vivaldi Four Seasons: Winter in F-minor, Op. 8, No. 4
    Bartok Rhapsody No. 1
    Bartok Rhapsody No. 2
    Beethoven Triple Concerto
    Mendelssohn Concerto in D-minor
    Mendelssohn Double Concerto in D-minor, Violin and Piano
    Mozart Concerto in B-flat Major, No. 1, K 207
    Mozart Concerto in A-Major, No. 5, K 219
    Mozart Sinfonia Concertante in E-flat-Major
    Vaughan Williams The Lark Ascending
    Viotti Concerto in A-minor, No. 22
    Viotti Concerto in G-Major, No. 23
    Bartok Concerto No. 1
    Khatchaturian Concerto
    Barber Concerto, Op.14
    Bruch Concerto in G-minor, No. 1, Op. 26
    Bruch Concerto in D-minor, No. 2, Op. 44
    Bruch Scottish Fantasy, Op. 46
    Chausson Poeme, Op. 25
    Dvorak Romance in F-minor, Op. 11
    Lalo Symphonie Espagnole, Op. 21
    Mendelssohn Concerto in E-minor, Op. 64
    Prokofieff Concerto in D-Major, No. 1, Op. 19
    Prokofieff Concerto in G-minor, No. 2, Op. 63
    Ravel Tzigane
    Saint-Saens Concerto in B-minor, No. 3, Op. 61
    Saint-Saens Havanaise, Op. 83
    Sarasate Zigeunerweison, Op. 20
    Spohr Concerto in A-minor, No. 8
    Wieniawski Concerto in D-minor, No. 2, op. 22
    Berg Concerto
    Penderecki Concerto
    Beethoven Concerto in D-Major, Op. 61
    Brahms Concerto in D-Major, Op. 77
    Brahms Double Concerto in A-minor, Op. 102, for Vln & Cello
    Dvorak Concerto in A-minor, Op. 53
    Glazunov Concerto in A-minor, Op. 82
    Goldmark Concerto, Op. 28
    Nielsen Concerto, Op. 33
    Saint-Saens Introduction and Rondo Capriccioso, Op. 28
    Sarasate Carmen Fantasy, Op. 25
    Sibelius Concerto in D-minor, Op. 47
    Stravinsky Concerto in D-Major
    Tchaikovsky Concerto in D-Major, Op. 35
    Vieuxtemps Concerto in D-minor, No. 4, Op. 31
    Vieuxtemps Concerto in A-minor, No. 5, Op. 37
    Szymanowski Concerto No. 1
    Szymanowski Concerto No. 2
    Paganini Concerto in D-Major, No. 1, Op. 6
    Paganini Concerto in B-minor, No. 2, Op. 7
    Wieniawski Concerto in f-sharp-minor, No. 1, Op. 14
    Bartok Concerto No. 2
    Kuechler Concerto in D-Major Op. 14
    Perlmen Indian Concertino
    Perlmen Israeli Concertino
    Portnoff Concertino in E-minor, Op. 13
    Rieding Marcia
    Rieding Concerto in G-Major, Op. 34
    Rieding Concerto in D-Major, Op. 36
    Seitz Concerto in G-Major, No. 1, Op 13
    Fiocco Allegro
    Kuechler Concerto in D-Major, Op. 12
    Portnoff Concertino in A-minor, Op. 14
    Rieding Concertino in D-Major ,Op. 5
    Seitz Concerto in D-Major, No. 4, Op.15
    Severn Polish Dance
    Debussy Girl with the Flaxen Hair
    Dvorak Sonatina Op. 100
    Elgar Salut d'Amour
    Faure Apres un Reve
    Händel 6 Sonatas
    Kreisler Rondino on a Theme by Beethoven
    Kreisler Liebesleid
    Rachmaninov Vocalise, Op. 34, No 14
    Schubert Sonatinas, Op. 137
    Seitz Concerto in G-minor, No. 3, Op.12
    Vitali Chaconne in G-minor
    Bach, J.S. Sonatas for Violin & Harpsichord, BWV 1014 - 1019
    Bartok Romanian Folk Dances
    Dancla 6 Airs Variés, Op. 89
    Kreisler Sicilienne & Rigaudon
    Mozart Sonatas
    Prokofieff Five Melodies
    Ries Perpetuum Mobile, Op. 34, No. 5
    Rieding Concerto in E-minor, Op. 7
    Saint-Saens Sonata in D-minor, No. 1, Op. 75
    Sarasate Introduction & Tarantella, Op. 43
    Tartini Sonata 'Didone Abandonata', Op. 1, No. 10
    Tchaikovsky 3 Pieces (Meditation,Scherzo,Melodie) Op. 42
    Tchaikovsky Serenade Melancolique, Op. 26
    Wieniawski Legende, Op. 17
    Beethoven Sonatas, No. 1-8
    Bloch Nigun
    Brahms Sonatas, Op. 78, 100, 108
    Brahms Sonatensatz from F.A.E.Sonata
    Falla Suite Populaire Espagnole
    Faure Sonata in A-major
    Faure Sonata in E-minor
    Grieg Sonata in G-Major, No. 2, Op. 13
    Grieg Sonata in C-minor, No. 3, Op. 45
    Ives Sonata, No. 4
    Kreisler Praeludium and Allegro
    Kreisler Liebesfreud
    Kreisler Schön Rosmarin
    Kreisler Tambourin Chinois
    Leclair Sonata in D-Major, Op.9, No. 3
    Messiaen Theme et Variations
    Prokofieff Sonata in D-Major, Op. 94
    Sarasate Caprice Basque, Op. 24
    Sarasate Habanera, Op. 21, No. 2
    Sarasate Romanza Andalusa ,Op. 22, No. 1
    Sinding Suite, Op. 10
    Stravinsky Duo Concertante
    Stravinsky Suite Italienne
    Szymanowski Mythes, Op. 30
    Szymanowski Nocturne & Tarantelle
    Vieuxtemps Souvenir d'Amerique 'Yankee Doudle'
    Copland Sonata
    Franck Sonata
    Copland Hoe Down from Rondo
    Gershwin-Heifetz Selections form 'Porgy and Bess'
    Kreisler Caprice Viennois
    Kreisler Variations on a Theme by Corelli
    Prokofieff Sonata in F-minor, Op. 80
    Rimsky-Korsakov Flight of the Bumble Bee
    Schubert Fantasie in C-Major, Op. 159
    Schubert Rondeau Brilliante in b-minor, Op. 70
    Schubert Duo in A-Major, Op. 162
    Schumann Sonatas, Op. 105 & 121
    Strauss Sonata in E-flat-Major, Op. 18
    Suk Four Pieces, Op. 17
    Tartini Sonata 'Devil's Trill'
    Debussy Sonata
    Ravel Sonata
    Bartok Sonata No. 1
    Bartok Sonata No. 2
    Bazzini La Ronde des Lutins, Op. 25
    Beethoven Kreutzer Sonata, No. 9, Op. 47
    Dinicu-Heifetz Hora Staccato
    Elgar La Capricieuse
    Paganini Moto Perpetuo
    Paganini Moses variations
    Paganini Sonata in E-minor
    Paganini-Kreisler La Campagnella
    Sarasate Zapateado, Op. 23, No. 2
    Wieniawski Original Theme with Variations, Op. 15
    Wieniawski Scherzo Tarantelle, Op. 16
    Wieniawski Polonaise Brilliante in D-Major, Op. 4
    Wieniawski Polonaise Brilliante in A-Major, Op. 21
    Tchaikovsky Valse Scherzo, Op. 34
    Waxman Carmen Fantasy
    Paganini I Palpiti
    Bach, J.S. Partita in E-Major, BWV 1006
    Bach, J.S. Partita in D-minor (without Ciaconna) BWV 1004
    Hindemith Sonata for Solo Violin, Op. 31, No. 1
    Hindemith Sonata for Solo Violin, Op. 31, No. 2
    Prokofieff Sonata for Solo Violin. Op. 115
    Bach, J.S. Sonata in G-minor, BWV 1001
    Bach, J.S. Partita in B-minor, BWV 1002
    Bach, J.S. Sonata in A-minor, BWV 1003
    Bach, J.S. Ciaconna from Partita in D-minor, BWV 1004
    Bach, J.S. Sonata in C-Major, BWV 1005
    Bartok Sonata for Solo Violin
    Ysayë Six Sonatas, Op. 27
    Ernst The Last Rose of Summer
    Paganini Nel Cor Piu Non Mi Sento
    Paganini God Save the King
    Wieniawski Variations on God Save the Queen

  9. #9
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    13.774
    Rep Gücü
    87810

    Tarihi....

    Merhaba!

    KEMANIN TARİHİ
    Kemanın kökeninin hangi enstrümana ve hangi kültüre ait olduğu ile ilgili çeşitli bilgiler mevcuttur.Bazı yazarlar ve tarihçiler kemanın Araplara ait olan rebab’tan geliştirildiğini savunurken yine bazı tarihçiler ve müzikologlar bu enstrumanın Türklerin kullanmış olduğu kemençe’den geldiğini söylemektedirler.Kültürlerin ve toplumların sürekli birbiri ile etkileşim halinde olmasından dolayı köken olarak kemanın farklı kültürlere ait enstrüman ve müzik kültürlerinden ileri gelmiş olabileceğini söyleyebiliriz.
    14.yy.’dan itibaren Fransa’da viel, İtalyada Lira de Braci, İngiltere’de Fiddle, Almanya'da Fiedel adları ile yaylı sazlar kullanılmaya başlandı.6-7 telli olan bu enstrumanlar şimdiki kemana göre daha büyük enstrumanlardı.16. ve 17. yy.dan itibaren Nicolo Amati Paolo Maggini, Giuseppe Guarneri, Antonio Stradivarious gibi keman yapım ustaları ( luthier ) kemana asıl şeklini vermişlerdir.Keman'a orkestrada ilk olarak ,1565 te St.Riggo ve Corteccia'nın eserlerinde yer verilmiştir. Sonraki yıllarda orkestradaki görevlerinden dolayı 1. ve 2. Keman olarak adlandırılmış orkestradaki sayıları çoğaltılmıştır.19.yy da keman yine küçük çaplı değişimlere uğramış olsada bugünkü şeklini 16.ve 17.yy. da yukarıda isimlerini sıraladığımız ustalardan almıştır.

    TÜRK MÜZİĞİ’NDE KEMANIN YERİ
    Kemanın Türk ülkesine ne zaman geldiği tam olarak bilinmemektedir. İstanbul ve Trabzon gibi Latin ülkeleri ile sıkı ilişkiler içinde bulunan şehirlerde çok eskiden beri kemanın en eski örneklerinin bulunduğu ileri sürülmüştür. Kanuni Sultan Süleyman’ın sadrazamlarından Makbul İbrahim Paşa’ nın gençliğinde padişahın şehzadesi olarak Manisa ‘ da bulunduğu yıllarda keman çaldığı biliniyor. Yine bu yüzyıl’da yaygınlık kazanmış bir saz olarak klasik müziğimize girememiş olmakla birlikte halk arasında çok populerdi ve meyhanelerde çalınıyordu. Kemanı üst düzey sınıf arasına sokan kişinin Sultan 1. Mahmut dönemi sanatkarlarından olan Corci olduğu ileri sürülür. Kemandan önce musikimizin yegane sazı Rebab idi. O yıllarda kemana “Viola d’ Amore “ deniyordu ki bu sazın benzeri yakın zamanlara kadar kullanılmış olan Sine Kemanı’dır. Kemani Corci’ ye kadar bütün kaynaklarda eski Türk kemanını çalanların Türk olduğu halde 18. yüzyıldan sonra Türk olmayan kimseler batı kemanını çalmaya heves etmiş ve pek çok ünlü isim ortaya çıkmıştır. Hiç şüphesiz bu sanatkarlar “ Viola d’ Amore’ nin farklı şekilleri olan Sine Kemanı’ nı çalıyorlardı. Yedi teli olan Sine Kemanı’nın sesi biraz boğukça olduğu ve kemençe sesine benzediği için musikiden anlayanlarca daha çok tercih ediliyordu. Tanzimat dönemi ile birlikte Keman batıda kullanılmış olduğu şekli ile Türk topraklarına girmiş ve batı stili ile çalınmaya başlanmıştır.1826 yılında II. Mahmut’un (1785-1839) isteğiyle kurulan askeri bando ve 1831’de kurulan Muzika-i Humayun Mektebi (Padişahın Müzik Topluluğu Okulu) ile başlamıştır. 1846 yılında Muzıka-i Humayun Yaylı Çalgılar Orkestrasını kurmak ve öğrencilere keman dersi vermek üzere Avrupa’dan davet edilen yabancı sanatçı-eğitimciler, keman eğitiminin okullaşma süreci içerisinde ilk sayılabilecek çalışmaları başlatmışlardır.Keman özellikle Osmanlı toprakları üzerinde yaşayan gayri müslim ve yüksek tabaka arasında popüler olmuş, evlerde piyano ve keman gibi batı sazları bulundurmak moda olmuş, ayrıca batı tarzında dersler alınarak ünlü bestecilerini eserleri halka açık yerlerde olmasa da aile içi toplantılarda icra edilmiştir.

    CUMHURİYET DÖNEMİ VE KEMAN
    Cumhuriyetin ilanı ile yüzünü batı’ya dönen genç Türkiye cumhuriyetinde konservatuarlar açılmış, avrupa’dan eğitimciler ve sanatçılar ülkemize davet edilmişlerdir.Bu dönemde birçok keman sanatçımız avrupa’ya burslu olarak eğitime gönderilmiş ve başarılı olmuşlardır.Birçok şehirde devlet opera baleleri ve klasik müzik orkestraları kurulmuştur.Geçmişte atılan temeller sayesinde bugün çoğu ilimizde hatta ilçemizde müzik okulları, konservatuarlar, müzik fakülteleri, müzik liseleri ve senfoni orkestraları bulunmaktadır.Cumhuriyet döneminde Türkiye Cumhuriyeti Suna Kan, Ayla Erduran, Cihat Aşkın gibi dünya çapında büyük kemancılar çıkartmıştır.

Benzer Konular

  1. Sihirli keman...
    Venhar Tarafından Öykü ve Hikayeler Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 29-03-2009, 04:44 PM
  2. Karadenizli Kemençe Ustaları
    dogangunes Tarafından Müzik Foruma
    Yorum: 1
    Son mesaj: 16-07-2008, 01:38 PM
  3. Unlu Golfçü Fuzzy Zoeller'in inanılmaz vuruşu
    YukseLL Tarafından Atletizm Foruma
    Yorum: 1
    Son mesaj: 31-08-2007, 11:14 AM
  4. Tarihin Unlu kadınları (video)
    YukseLL Tarafından Tarih Forum'u Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 09-06-2007, 08:31 AM
  5. Unlu komedyen sahnede dayak yedi
    SMN Tarafından Video izle, Video paylaş Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 28-04-2007, 09:07 AM

Anahtar kelimeler

Yandex.Metrica