+ Konuya Yorum Yaz + Yeni Konu Aç
4. Sayfa, Toplam 9 BirinciBirinci ... 23456 ... SonSon
Gösterilen sonuçlar: 31 ile 40 Toplam: 81
  1. #31
    Üyecik
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Mesaj
    46
    Blog Mesajları
    1
    Rep Gücü
    1730

    Seriatci padisahlar icki icermiydiler:-)))))

    Iste böyleee

    Hemde kadehle deyil Kazanla(MASRABAYLA)


    Seriatci Padusahlar



    Hangi padişahlar içki içerdi?

    Soner Yalçın geçmişten gelen bir polemiği yeniden alevlendirdi:

    "Hangi Osmanlı padişahları içki içerdi?"

    İşte nedeni ne olursa olsun, yasağa, cezaya rağmen, haram olduğunu bile bile içki içen padişahlar!



    Bakan Binali Yıldırım, "İnsanların ayık gezmesi lazım" diyerek yeni bir içki tartışması başlattı.

    Bugün devletin üst sivil kadrolarında içki içen kimse yok; herkes ayık."Ayık olmak" bir devlet politikası haline geldi.

    Bu nedenle devlet seremonilerinde bile kadeh kaldırılmıyor. Bazı çevreler, "Osmanlı Devleti de böyleydi" diyor. Öyle miydi değil miydi; gelin bir göz atalım.


    ADI: Osmanzade Taib Ahmed(1660-1724). Şairliği, padişah özel kátipliği ve tarihçiliği vardı. 11 kitap yazdı:


    "Hadikatü`l-müluk" adlı eserinde; Sultan I. Osman`dan II. Mustafa`ya kadar 22 padişahın hayatını kaleme aldı.


    "Hadikatü`l-vüzera" adlı kitabında ise, ilk Osmanlı veziri Alaaddin Paşa`dan, Rami Mehmed Paşa`ya kadar 108 sadrazamının hal tercümelerini yazdı.


    Bizim yararlanacağımız kitabının adı ise "Telhisü Mehasini`l-adab".


    Kitabın adından da anlaşıldığı gibi Taib Ahmed Efendi`nin bu eseri; meşhur Arap ilahiyatçı/edebiyatçı Cahiz`in (776-868) "Minhacü`s-süluk" ile tarihçi Mustafa Ali Efendi`nin (1541-1600) "Mehasinü`l-adab" isimli kitaplarının sadeleştirilmiş bir özetiydi.


    Sadrazam Damat İbrahim Paşa`ya takdim edilen bu eser 15 bölümden oluşuyordu. 3`üncü bölümde, İslam halifeleri ve Osmanlı padişahlarının özel hayatlarına ilişkin bilgiler mevcuttu.


    BAYEZİD`İ İÇKİYE EŞİ ALIŞTIRIYOR


    "Telhisü Mehasini`l-adab" adlı esere göre, Osmanlı`nın ilk sultanları ağızlarına içki koymamışlardı.


    İlk padişah Osman Gazi, dini bütün Şeyh Edebali`nin damadı olduğundan "kadehin gül rengine rağbet etmemişti".


    Ancak: Bu eserin aksine, bazı tarihçilere göre, Osman Gazi Bizanslı beylerle (tekfur) şarap içmişti. Taib Ahmed`e göre, Osman Gazi`nin oğlu Orhan da içkiden uzaktı.


    Her iki padişah da içmiyordu ama toplantılarında komutanlarına iltifat etmek maksadıyla içki/"dolu" sunmuşlardı. Bu adet, Yıldırım Bayezid, Çelebi Sultan Mehmed ve Sultan I. ve II. Murad döneminde de devam etmişti.

    oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo ooooooooooooooooooooooo-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Taib Ahmed`e göre, "Fatih Sultan Mehmed Han ve Sultan Bayezid-i Veli, komutanları ve vezirleriyle arada sırada iyşü nuş (içki álemi) ederlerdi. Hatta Bayezid-i Veli, Sadrazam Gedik Ahmed Paşa`yı işret (içki) sırasında katletmişti".

    oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo oooooooooooooooooooooooo
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Yine kitabın aksine, bir iddiaya göre, Yıldırım Bayezid içki içiyordu. Padişahın içki ve bezm (içki meclisi) düşkünlüğünün sebebi, eşi Sırp prensesi Maria Despina(Olivera) idi.

    oooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo oooooooooooooooooooooooo
    -------------------------------------------------------------------------------------------------------
    LAKABI `SARHOŞ` OLAN PADİŞAH


    Dönelim tekrar Taib Ahmed Efendi`nin kitabına:


    Yavuz Sultan Selim içki kadehine fazla iltifat etmezdi, ancak ara sıra içerdi. Heyhat, çabuk sarhoş olup şiir okurdu. Bir gün bir eğlence sırasında yine sarhoş oldu; ayağa kalktı; elindeki kadehi öne doğru uzattı ve üzümden ilk şarabı çıkardığı iddia edilen İran Şahı`nı anımsayıp şiir okudu:


    "Bint-ül inebin bikrini Cem etti izale."


    (Üzümün kızının bekáretini Cem yok etti!)


    Kanuni Sultan Süleyman`ın, ilk zamanlarında musiki dinlerken içki içmişliği vardı. Ancak daha sonra içkiyi yasakladı.


    "Osmanlı`nın yasağı üç gün sürer" deyimi doğruydu. Kısa bir zaman sonra içki yasağı unutuldu, meyhaneler yeniden açıldı.


    Padişahlar arasında içkiye en düşkün isim II. Selim`di. Lakabı "Sarhoş" idi. Bu dönemde sınırsız içki serbestliği vardı.


    İlginçtir, II. Selim içkiye düşkün olmasına rağmen, beş vakit namazını da kaçırmazdı. Ve sonra, Halvetiyye Şeyhi Süleyman Efendi`nin telkiniyle içki içmeye tövbe etti. Hatta bir gün hastalandığında hekimlerin iyileşmesi için verdiği ilacı, "içinde içki vardır" diye içmedi.


    İçkiye karşı padişahlardan biri de III. Murad`dı.

    İçki içmediği gibi huzurunda lafının edilmesinden bile hoşlanmazdı.

    Bunun altında yatan sebep ise şuydu: Şehzadeliği sırasında babası II. Selim bir gün kendisini içki sofrasına çağırdı.

    İçki içmesine izin verdi.

    Ama padişah daha önce Harem Kethüdası Hekimbaşı Kurdoğlu`na, şarap kadehinin içine baş ağrısına neden olacak bazı maddeler koymasını istemişti. Şehzade bu oyundan habersiz şarap kadehini ardı ardına içince birkaç gün baş ağrısından duramadı ve içkiye tövbe etti.


    Bir diğer padişah, III. Mehmed de babasının yolundan gitti; içki içmedi. Ama onun döneminde Osmanlı kötü bir alışkanlıkla tanıştı: Tütün.


    Allah`tan tütün günah değildi!


    Osmanlı padişahlarının içkiyle ilişkileri hep inişli çıkışlı oldu.


    İçki yasağı bazen şiddetle uygulandı, bazen ise görmezden gelindi.


    Bu uygulamalarda, padişahların kişisel yaşamlarının etkisi vardı:


    Örneğin, I. Ahmed çok dindardı ve onun döneminde içki yasağı çok etkiliydi.


    MEYHANEYİ ÖVEN ŞEYHÜLİSLAM:


    Osmanlı Devleti için 17. yüzyıl, "duraklama" dönemiydi.


    Osmanlı savaş kaybettikçe gericileşti. İçki yasakları bu dönemde arttı. Tüm kötülüklerin sebebi bu uğursuz içkiydi!


    IV. Murad kendisi içmesine rağmen halka alkol, sigara ve kahve kullanılmasını yasakladı. İçki içenler darağaçlarında sallandırılırken IV. Murad`ın Şeyhülislamı Zekeriyazade Yahya Efendi bakın şiirinde ne diyordu:


    Mescitte riyamişler etsin ko riyayı/

    Meyhaneye gel kim ne riya var ne mürai...

    (Bırak mescitte ikiyüzlüler devam etsin riyakárlığa/

    Sen meyhaneye gel ki orada ne riya var ne riyakár.)


    Eee, şimdi bu şiiri nasıl değerlendireceğiz?


    Neyse devam edelim.


    Sultan İbrahim döneminde yeni keyif verici maddeler ortaya çıktı: Bunların başında, burundan çekilen enfiye (burun otu) vardı.


    Bir tür uyuşturucu olan enfiyeyi zamanla padişahlar ve sadrazamlar kullanacaktı.


    Bir sonraki padişah IV. Mehmed, avcılığa ve eğlenceye çok düşkün olmasına rağmen içkiden uzak durdu. Hatta yasakları katılaştırdı.


    Ve 17. yüzyıldaki içki yasağı, Osmanlı`yı yeni bir alkol çeşidiyle tanıştırdı: Rakı.


    Rakı, -görünürde sudan farklı olmadığı için-, içki yasağını delmek maksadıyla Osmanlı`ya giriverdi.


    Görüldüğü gibi, bize ait zannettiğimiz rakı maalesef "milli içkimiz" değildi. "Rakı" sözcüğü Türkçe değil Arapça`ydı. Arap ülkelerinde "arak" denilmekteydi.
    ---------------------------------------------------------------------------------------------
    Demekki Türk rahisi dedigimiz bülem Arabin irahisiymis.
    Eeeeeee,Arabdan iyi birsey ögrendikmi hic.

    Rakıyı Osmanlı Sarayı da pek sevdi. III. Ahmed, çoğunlukla geceleri hünkár sofasında, balkonda yumuşak yastıklar içinde yarı yatmış bir halde oturur, sadrazamı, şairleri ve dalkavuklarıyla rakı içerdi.


    Bir sonraki padişah I. Mahmud da içkiyi seviyordu.


    İçkinin seyri 18. yüzyılda da değişmedi. Bazen yasaklandı, bazen serbest bırakıldı.


    Ne zaman paraya ihtiyaç duyuldu, içki içimi serbest bırakıldı. Çünkü alkolün alım satımından alınan "Zecriye Vergisi" hayli yüklüceydi!


    Fındıklı Mehmed Ağa bu durumu "Silahdar Tarihi" adlı eserinde şöyle yazdı:


    "Hazine çok sıkıntı içindeydi, içki yasağı kaldırıldı. Meyhanelere ve tütün içmeğe izin verildi. Tütüne de ayrıca gümrük kondu."


    Aynen bugün gibi, ithal edilen içkiden alınan fon getirisi hayli iyiydi.


    EN İÇKİCİ PADİŞAH: II. MAHMUD


    Osmanlı Sarayı tarih boyunca ne trajedilere tanıklık etti: III. Mustafa, yemeğine zehir konularak öldürüleceği korkusu nedeniyle hep panzehirler kullandı ve bunun sonucu uyuşturucu bağımlısı oldu!


    Osmanlı`da içkiye savaş açan son padişah, III. Selim oldu. Musikiye olan ilgisiyle bilinen bestekár padişah, ne kadar meyhane varsa hepsini kapattı. Yasağa rağmen içki içmekte ısrar edenleri astırdı.


    Sonra ne oldu:


    Son dönem Osmanlı padişahları arasında içkiye en düşkün kişi II. Mahmud, yasakları deliverdi.


    Tarihçi Necdet Sakaoğlu`na göre, Abdülmecid içki bağımlısıydı; bazı geceler körkütük sarhoş durumda mabeyinciler tarafından arabasına konulup saraya götürülürdü.


    II. Abdülhamid`in anılarına göre, kardeşi padişah V. Murad`ı içkiye alıştıran, geceleri sık sık buluştuğu şair Namık Kemal`di.


    II. Abdülhamid`in de içtiği biliniyor. Ama o ne rakı, ne şarap içiyordu. O, "şeker suyu" rom içiyordu!


    "Batıcı İttihadcılar`ın Padişahı" V. Mehmed Reşad, ağzına içki koymazdı.


    "Hain olup olmadığına" henüz karar verilemeyen son padişah Sultan Vahideddin de içki kullanmayanlar arasındaydı.


    Gelelim sonuca: Şimdi biz meseleyi "ayık kafa" sorununa indirgeyip padişahların, şehzadelerin içki içmelerindeki temel meselelere gözümüzü kapatıp, "Osmanlı`yı büyütenler, ayık kafa ile gezmiyordu, batıranlar ise hep ayıktı" gibi absürd bir değerlendirme yapabilir miyiz?


    Ama ne yazık ki yapanlar var!


    İÇKİ İÇEN HALİFELER!


    OSMANZADE Taib Ahmed`in "Telhisü Mehasini`l-adab" kitabında İslam halifelerinin içkiyle ilişkileri de yer alıyor.


    Halifeler fethettikleri topraklarda içkiyle tanışmışlardı. Oysa İslam`ın ilk yıllarında sert bir yasak vardı.


    Hz. Ömer, hamamda vücudunu şaraplı suyla yıkayan Halid Bin Velid`e, "Şarabın içilmesi kadar vücuda sürülmesi de yasak" demişti.


    Gelelim halifelere...


    Tarihçi Taib Ahmed Efendi, halifeler hakkındaki bilgileri, İslam dünyasının önemli ilim adamları arasında gösterilen Cahiz`in (776-868) "Minhacü`s-süluk" adlı kitabından almıştı.


    Bu kitapta, içki içen Emevi ve Abbasi hükümdarları şunlardı:


    "Müslümanlar arasında içkinin yayılmasının nedenlerinden biri de, Emevi halifelerinden Yezid Bin Muaviye, Abdulmülk Bin Mervan, Yezid Bin Abdulmülk, Velid Bin Yezid gibi kimselerin içki düşkünü olmalarıydı. Arap hükümdarlarından Numan ve Hişşam ile küçük emirliklerden çoğu haftada bir gün işret ederlerdi (içerlerdi).


    (...) Emevi hükümdarlarından Yezid bin Velid ayyaş idi; vaktini sarhoş olup ayılmakla geçirirdi. Abdülmelik ayda bir kere; Velid Bin Abdülmelik haftada bir kere; Süleyman ve Merdan Bin Mehmed üç günde bir kere içerlerdi.


    Abbasiler`den zevkusefa sofralarına en ziyade rağbet eden halifeler:

    Hadi,
    Reşid,
    Emin,
    Me`mun,
    Mu`tasam,
    Vasık,
    Mütevekkil idi.
    Abbasi halifelerinden Ebul Abbas haftada bir kere salı gecesi içerdi.

    Hadi ve Mehdi iki günde bir kere;

    Harun ve Me`mun haftada iki kere içerdi.

    Bunlar nihayet giderek ayyaş olmuşlardır.
    Mu`tasım, perşembe ve cuma günlerinde ve toplantılarda içerdi.

    Ama Vasık, cuma gecesi ve toplantı günlerinde içmez, diğer geceler içmezse uyuyamaz, rahat edemezdi."


    Emevi ve Abbasiler`den içki düşkünleri olduğu gibi içkiye karşı hükümdarlar da vardı.

    Örneğin, Emeviler`den Ömer Bin Abdülaziz ve Abbasilerden Muhtedi ile Mansur gibi birçok halife de içkiye karşı mücadele vermişlerdi.


    Fatimiler`den Mustansır içki sofraları kurdurmasıyla bilinirken, Hakim Biemrillah tam tersine içkiye düşmandı.


    İslam içkiye izin vermiyordu. (Maide Suresi 90-91 ve Bakara Suresi 219).


    İslam inancına göre içkinin bir damlası bile haramdı. İçki murdardı. Bu nedenle içenlerin cezaya çaptırılması gerekiyordu.


    Bin Harep,

    Velid Bin Akabe
    Yezid Bin Muaviye,
    Ömer Bin Hattab vs. İslam`da içki cezası alan ilk isimlerdi.
    Aslında mazeretleri vardı:
    "Biraz ferahlamak" ve "türlü düşüncelerden kafalarını kurtarmak!" gibi.



    Nedeni ne olursa olsun, yasağa, cezaya rağmen, bazı halifeler hem de konumlarını bile göz ardı ederek, haram olduğunu bile bile içki içmişlerdi.


    Eh ne diyelim; günahları boyunlarına!


    BUNLARI BiLiYOR MUYDUNUZ?


    TÜRKLERİN milli içkisi, kısrak sütünden mayalanma yoluyla yapılan kımızdır. 1960`lı yıllarda bazı Türkçü/Bozkurtçu gençler rakı, şarap değil, "milli içki" diye kımız içerlerdi. Ülkücülüğe ne zaman "Türk-İslam Sentezi" yerleşti, bu hareket içinde kımız içme geleneği son buldu.


    İçki yasağı hiçbir dönemde hiçbir ülkede tam olarak uygulanamaz. Ayrıca bazı İslam düşünürleri, kimi hadislere dayanarak İslam`ın içkiye izin verdiğini ispat etmeye çalışırlar. Bunlardan biri de Milli Şair Mehmet Akif Ersoy`un damadı, ilahiyatçı Ömer Rıza Doğrul`dur. İslamiyet ve dinler tarihi üzerine eserler vermiş Doğrul, iyi bir içiciydi. Sirkeci`deki Konyalı Lokantası`nda hem içkisini içer, hem de yazılarını kaleme alırdı. Kuran-ı Kerim`i "Tanrının Buyruğu" adıyla Türkçe`ye çevirdi. "Çeviri parasını içkiye yatırdı" diye çok eleştirildi.


    Milli Şair Mehmet Akif Ersoy, 24 yaşına kadar içti, sonra bıraktı. Yakın arkadaşı Neyzen, Mehmet Akif`i içkiye başlatmak, Mehmet Akif ise Neyzen`e içkiyi bıraktırmak için çok uğraştı. İkisi de başarılı olamadı.


    Türk ressamları arasında en çok içki içenlerden biri de Çallı İbrahim`di.

    Neyzen, bir akşam elinde rakı şişesi Çallı İbrahim`e giderken, Bakırköy Hastanesi`nin başhekimi Mazhar Osman`la karşılaştı.

    Mazhar Osman, daha hastaneden yeni çıkan Neyzen`i elinde şişe ile görünce çok kızdı.

    Hemen şişeyi kendisine vermesini istedi.

    Neyzen, içkinin yarısının Çallı İbrahim`e ait olduğunu söyledi.
    Mazhar Osman, "O halde hemen yarısını boşalt" dedi.
    Neyzen, "Boşaltamam, üstteki bölüm Çallı`nın" yanıtını verdi!


    Türkiye`deki siyasal İslam`ın manevi lideri Necip Fazıl Kısakürek, uzun bir dönem içki içip kumar oynadı. Ama daha sonra ikisine de tövbe etti.


    Şair Yahya Kemal, içki masasında en küçük bir münasebetsizliği bile hoş karşılamazdı.

    Yakın arkadaşı Yakup Kadri Karaosmanoğlu`ndan öğrendiği Bektaşilerin, "Masaya nasıl oturdunuz ise öyle kalkınız" sözünü pek severdi.


    İslami temelde gelenekten kopmayan Batılı bir yaşamı savunan şair Namık Kemal, rakıya pek düşkündü.

    Babası, II. Abdülhamid`in Müneccimbaşısı Mustafa Asım her mektubunda adeta oğluna yalvarırdı:

    Nolur şu içkiyi biraz azalt!"


    Bülent Ecevit içki sevmezdi.

    Turgut Özal, Semra Hanım`ın ısrarıyla sadece bir kadeh konyağa hayır demezdi.

    Süleyman Demirel ise keyifli olduğunda bir iki kadeh içerdi.

    Afiyet olsun
    tolonbeg

  2. #32
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647

    Cevap: Seriatci padisahlar icki icermiydiler:-)))))

    Selam

    1-Once moderatorlere:Bu konuyu neden dini tartisma bolumunde tutuyorsunuz?
    2- Basligindaki icki-seriata aykiri ondan derseniz eger:Ekonomi bolumundeki konularin 90%'i da burda acin
    faiz-tahvil ...vb
    3-Tolonbey padisahin ne yaptigi ile dinin ne alakasi var? Eger Kur'an sebest birakmis ama Padisah icmeyip yasaklamissa veya Kur'an yasaklamis ama Peygamber icmisse o zaman bu bir tartisma konusu olur.
    4-Eger derdiniz tarihi basarilari ile milletin sanini yukseltmis kisilere saldiracaksaniz bunu bu kadar ucuz yapmayin?
    5-Allah cc nin dinine saldiracaksaniz su tespitimi bir okuyun.

    BIR DININ YANLIS VEYA DOGRU OLUP OLMADIGININ OLCULDUGU YER: Dine mensup/taraf olanlarin soyledigi,yaptigi,yazdigi...beseri soylemler degil aksine dinin sahibi Allah cc nin hadisleridir.Kur'an dir.

    6- Dini gorusleriniz varsa.....? eger buyrun burdayiz.Elimizin ustunde Allah cc'in Kitabi! buyrun bizde bekleyenlerdeniz!

  3. #33
    Aktif Üye
    Üyelik tarihi
    May 2007
    Mesaj
    1.002
    Rep Gücü
    1278

    Cevap: Seriatci padisahlar icki icermiydiler:-)))))

    Alıntı mopsy´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Selam

    1-Once moderatorlere:Bu konuyu neden dini tartisma bolumunde tutuyorsunuz?
    2- Basligindaki icki-seriata aykiri ondan derseniz eger:Ekonomi bolumundeki konularin 90%'i da burda acin
    faiz-tahvil ...vb
    3-Tolonbey padisahin ne yaptigi ile dinin ne alakasi var? Eger Kur'an sebest birakmis ama Padisah icmeyip yasaklamissa veya Kur'an yasaklamis ama Peygamber icmisse o zaman bu bir tartisma konusu olur.
    4-Eger derdiniz tarihi basarilari ile milletin sanini yukseltmis kisilere saldiracaksaniz bunu bu kadar ucuz yapmayin?
    5-Allah cc nin dinine saldiracaksaniz su tespitimi bir okuyun.

    BIR DININ YANLIS VEYA DOGRU OLUP OLMADIGININ OLCULDUGU YER: Dine mensup/taraf olanlarin soyledigi,yaptigi,yazdigi...beseri soylemler degil aksine dinin sahibi Allah cc nin hadisleridir.Kur'an dir.

    6- Dini gorusleriniz varsa.....? eger buyrun burdayiz.Elimizin ustunde Allah cc'in Kitabi! buyrun bizde bekleyenlerdeniz!
    Emeğinize sağlık, ben bunu yazan üyeye cevap verme gereği bile duymayanlardanım, çünki salih bir düşünceyle değil karmaşık zihniyetini karalamak ve çirkin yönünü karşıya iftira şeklinde uygulayanlardan bir zavallı gibi görüyorum. Yaptığıda oradan buradan tırtıklayıp karmaşık bir şekilde buralara taşımak, başka gayeleri nelerdir Allahülalem. Ama yinede Allah ıslah eylesin demeden de geçmeyeyim belki şifa bulur. Veya uyduğu şak şakcılar adına gittikçe küfre girer ve çıkamaz.

  4. #34
    Üyecik fidel castro - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Mesaj
    37
    Rep Gücü
    177

    Cevap: Fatih de çok şarap içerdi

    yaşar nıri mazot un teki.. bi bakıyorsun fundamentalist taklıyor bır gun öyle bir guun boylrr.. guvnılecek bırı degıl tamamen bır amerıkan ısraıl usagı bence. chp ye de gulerek oynayarak aktıldı
    cıkarken ne dedı soysuz " chp de seytan bıle barınamaz" kendisi şeytanın alası..

    oynagın ıpıyle ınılmez kuyuyya..

    kım ne ıcerse ıcsın hem ona ne oluyor.. atamda ıcer fatıhte ıcer napolyonda ıcer mıllete ne bununla kafa yoracagınıza pozitif bılım ıcın tartısın arkadaslar
    hacı khocayla yok o ıcmıs yok o ıcmemıs o yan yatmıs bu camura batmış..

    gecen gecemıstır beyleerr!!!

    günü yakalatın bugun en basıt cep teefonu yapamyoz
    onu gec yedek parcasını ypamıyoruz
    gerıyız gerııı
    bunu tartısn
    teknolojık olarak gerıyız bunu tartısın

  5. #35
    Aktif Üye carloss - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2008
    Nerden
    İstanbul
    Mesaj
    1.712
    Rep Gücü
    28877

    Cevap: Fatih de çok şarap içerdi

    Tanrı bize cennette vaat ettiği şarabı
    Niçin haram etsin bu dünyada, akla sığar mı?
    Bir sarhoş arap, devesini vurmuş Hamza'nın
    Peygamber de yasak etmiş arap'a şarabı
    Ömer Hayyam

  6. #36
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647

    Cevap: Fatih de çok şarap içerdi

    Selam

    Bu forumda dini siirle aciklamak gibi bir aliskanlik olusmus.Dinin Kitabinda tek misra olmamasina karsin? Hadi tevrat ehli olsalar kabul edecegim.Cunku icinde bazi bolumler var.
    Herneyse gelelim konuya:

    Sen dostun Omer hayyama inan ve eylemine devam et! O ulu kisi seni kurtarir!?

    [Tanrı bize cennette vaat ettiği şarabı
    Niçin haram etsin bu dünyada, akla sığar mı?
    Ömer Hayyam]

    1-ALLAH cc diyor ki:

    5.90. Ey iman edenler! Uyuşturucu/şarap, kumar, tapılmak için dikilen taşlar, fal okları şeytan işi birer pisliktik; bunlardan uzak durun ki kurtuluşa eresiniz.

    5.91. Şeytan; uyuşturucu ve kumara sokularak aranıza düşmanlık ve şiddetli nefret yerleştirip sizi Allah'ı anmaktan, namazdan/duadan geri çevirmek ister. Artık son veriyorsunuz değil mi?

    5.92. Allah'a itaat edin, resule itaat edin, sakının. Eğer yüz çevirirseniz şunu bilin: Bizim resulümüze düşen sadece apaçık bir tebliğdir.

    Sonuc: 100% yasak.

    [Bir sarhoş arap, devesini vurmuş Hamza'nın
    Peygamber de yasak etmiş arap'a şarabı
    Ömer Hayyam]

    2-ALLAH cc diyor ki:

    37.43. Nimetlerle dolu cennetlerdedirler.

    37.45. Kaynaktan doldurulmuş kadehler dolandırılır çevrelerinde.

    37.46. Bembeyaz, içenlere lezzet sunan kadehler.

    37.47. Sersemletme/baş ağrısı yok onda. Sarhoş da olmazlar ondan.

    Sonuc: Sarhos edici yani dunyadakinden degilmis !?

    Not: Allah cc Hamza ra rahmet eylesin!

  7. #37
    Aktif Üye carloss - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Jul 2008
    Nerden
    İstanbul
    Mesaj
    1.712
    Rep Gücü
    28877

    Cevap: Fatih de çok şarap içerdi

    Ey dostum benim bir kurtarıcıya ihtiyacım yok. Kimi neyden niye kurtarıyorsun ?

  8. #38
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647

    Cevap: Fatih de çok şarap içerdi

    Selam

    Senin ihtiyacin yokmus anladim.Ama Ben bu yaziyi sana degil su asagidaki yaziyi asarak gunah konusunda ahkam kesen/belkide kestigini fark etmiyen arkadasa yazdim.pardon?

    [Cevap: Fatih de çok şarap içerdi

    permalink
    Tanrı bize cennette vaat ettiği şarabı
    Niçin haram etsin bu dünyada, akla sığar mı?
    Bir sarhoş arap, devesini vurmuş Hamza'nın
    Peygamber de yasak etmiş arap'a şarabı
    Ömer Hayyam
    __________________
    Pier lotide bir çay bardağı kırılmış, gördün mü ?]

  9. #39
    İletileri Onay'a Tabi
    Üyelik tarihi
    Mar 2009
    Mesaj
    844
    Rep Gücü
    2992

    Cevap: Fatih de çok şarap içerdi

    İnsan suresi 21 ayet:Aliyehum siyabu sündusun .Hudrun ve İstebreku ve hullu esevira . Min Fıddatın.Sekahüm Rabbehum Şaraben tahura.
    Üzerlerinde yeşil-İnce ipeklerle ,sırmalı kalın ipeklerden giysiler vardır.Gümüşten bileziklerle süslenmişlerdir.Ve Rableri onlara TERTEMİZ BİR İÇKİ SUNMUŞTUR.
    Nahl 67:ve min semaratin nahiyle. Vel eağna .Bitette hüzune.Minhu sekeran ve Rızkan İnna fiy zalike li gavmin yeakilun.
    Hurmalıkların meyvalarından,üzümlerden de sarhoş edici bir içecek ve güzel bir rızık elde edersiniz. İşte bunda aklını işleten bir topluluk için kesin bir mucize vardır.
    Yine kanaat ve iman ederimki. Bu kelamlarda bahsedilen sarhoş edici sekere bakkallarda satılan şarap yada Rakı değildir.Aşktır.En büyük serhoş(Kafayı hoş eden) edende odur.Zaten Ona RIZIK diyor. Nimet demiyor. Nimet beşeri gıdamızdır. Rızık ise Nefsin esas gıdasıdır ama aynı zamanda beşeriyetimiz için bir demir leblebidir.Bu öyle bir şaraptırki Nefsimizin bir bölümü için cehhennemde içilen ZAKKUMDUR(ZIKKIMDIR) Ama bir bölümü içinde abu hayatın ta kendisidir.SINIRSIZ SEVGİ YANİ MUHABBETULLAHIN TA KENDİSİDİR. Ama bu aşk insanı Rezili rüsvada edebilir beşeri açıdan.Fakat manada ise aksine yüceltir.
    Zahida şaraba eyle ihtiram
    Müslüman ol terket bu kıylu kali
    Ehline helaldir na ehle haram
    Biz içeriz bize yoktur vebali

    Kandil geceleri kandil oluruz
    Kandilin içinde fitil oluruz
    Hakkı göstermeye delil oluruz
    Meyhanede bulduk biz bu kemali

    Sen münkirsin sana haramdır bade
    Bekleki içersin öbür dünyada
    Gel saçma Harabi bundan ziyade
    Çünkü bilmez haram ile helali

    Bu nefes sanılırki Harabi Mütedeyyinleri taşlıyor. Hayır.Nefsinin zahiran kısmını taşlamaktadır.Diğer taraftan Bakkalda satılan içkiye gelince Kanaat ve inancımca İlahiyatla ilgisi olamaz.Çünkü Allah sizin gönlü aklınıza bakar. Yediğinize ve içtiğinize değil.Ama Bu vücududa iyi korumalıyız. İçki ise Karaciğeride akciğeride kebab yapar,Yağlanmalara sebeb olur ,siroza kadar götürür. Bu yüzden Beşeri açıdan haramdır.Çünkü sıhhatimizi ve beşeriyetimizin vücudunu kaybedersek Maneviyatımızıda kaybederiz.Ölünün Allahıda Dinide olmaz.O zaman ondan sakınmalı. Mümkünse hiç kullanılmamalıdır.Ama Osmanlı padişahları kullanmamışmı? KULLANMIŞLARDIR.Bu onların değerini hiç bir zamanda azaltmaz. AYİNESİ İŞTİR KİŞİNİN LAFA BIRAKILMAZ.Selamlar.
    Konu yavuz34 tarafından (20-04-2009 Saat 02:24 AM ) değiştirilmiştir.

  10. #40
    Onursal Üye
    Üyelik tarihi
    Apr 2009
    Nerden
    ISTANBULLU -YURTDISINA OTURUYORUM
    Mesaj
    14.034
    Rep Gücü
    88647

    Cevap: Fatih de çok şarap içerdi

    Selam:

    Alevilikle rifailik arasinda ralli yapan uye Kur’an’i parcalamaya baslamis.Nasil mi?

    [İnsan suresi 21 ayet:Aliyehum siyabu sündusun .Hudrun ve İstebreku ve hullu esevira . Min Fıddatın.Sekahüm Rabbehum Şaraben tahura.
    Üzerlerinde yeşil-İnce ipeklerle ,sırmalı kalın ipeklerden giysiler vardır.Gümüşten bileziklerle süslenmişlerdir.Ve Rableri onlara TERTEMİZ BİR İÇKİ SUNMUŞTUR.
    Nahl 67:ve min semaratin nahiyle. Vel eağna .Bitette hüzune.Minhu sekeran ve Rızkan li gavmin yeakilun.
    Hurmalıkların meyvalarından,üzümlerden de sarhoş edici bir içecek ve güzel bir rızık elde edersiniz. İşte bunda aklını işleten bir topluluk için kesin bir mucize vardır.]

    Sayin Yavuz bey:
    Once cimbizlama ile destekleri cekilmis iki ayet bulacaksin. ACABA VESVESESI VERECEKSIN.Boylece Kur’an da zahiri olarak yasak edilmedigini gostereceksin.Sonrada [Yine KANAAT VE IMAN ederimki. Bu kelamlarda bahsedilen sarhoş edici sekere bakkallarda satılan şarap yada Rakı değildir.Aşktır.] DIYECEKSIN!!!
    Yani sarhos edicilik Kur’an da(zahiride) legal ama (batini) olarak bildigimiz alkol degil.......... masallari.
    Allah cc seni affetsin!

    ALLAH cc nin IZNIYLE VESVESEYI KALDIRALIM!

    ALLAH cc DIYOR KI:
    76.5İyilere gelince, onlar, karışımı kâfur olan bir kadehten içerler.
    76.6. Bir kaynak ki, Allah'ın kulları ondan içerler ve onu fışkırtarak akıtırlar.
    76.7. Onlar verdikleri sözü tam bir biçimde yerine getirirler ve kötülüğü salgın olan bir günden korkarlar...........
    76.12. Sabretmelerine karşılık olarak da onları bir bahçe ve ipekle ödüllendirmiştir......
    76.16. Gümüşten kupalar ki, tam diledikleri ölçüde belirlemişlerdir onları.
    76.17. Orada kendilerine karışımı zencefil olan bir kadehten içirilir.
    76.18. Bir pınar ki, orada, selsebil diye anılır......
    76.21. Üzerlerinde yeşil-ince ipeklerle, sırmalı, kalın ipeklerden giysiler vardır. Gümüşten bileziklerle süslenmişlerdir. Ve Rableri onlara tertemiz bir içki ikram etmiştir.
    76.22. İşte bu size bir ödüldür. Ve sizin gayretiniz şükranla karşılanmıştır.

    Cennette odul olarak sunulan TERTEMIZ bir icecek.Neydi bu tertemiz icecek?

    37.43. Nimetlerle dolu cennetlerdedirler.
    37.45. Kaynaktan doldurulmuş kadehler dolandırılır çevrelerinde.
    37.46. Bembeyaz, içenlere lezzet sunan kadehler.
    37.47. Sersemletme/baş ağrısı yok onda. Sarhoş da olmazlar ondan.

    DUNYADA:

    (Kitaptan) cimbizlama degil konuyu yine bastan alalim:Once olay dunya hayati ile ilgili.

    ALLAH cc DIYOR KI:
    16.62. Kendilerinin bile çirkin bulacağı şeyleri Allah'a isnat ediyorlar. Dilleri de yalan düzüp donatıyor: En ileri güzellik onlarınmış! Kuşkusuz olan şu: Onlar için ateş vardır. Ve ona en önden gideceklerdir.
    16.63. Yemin olsun Allah'a ki, senden önceki ümmetlere de elçiler gönderdik de şeytan onlara amellerini süslü gösterdi. O, bugün de onların dostudur/ o gün de onların dostu idi. Onlar için acıklı bir azap var.
    16.64. Bu Kitap'ı sana yalnız şunun için indirdik: Hakkında ayrılığa düştükleri şeyi onlara iyice açıklayasın ve Kitap, iman eden bir topluluk için kılavuz ve rahmet olsun.
    16.65.-Su
    16.66.-sut
    16.67. Hurmalıkların meyvalarından, üzümlerden de sarhoş edici bir içecek ve güzel bir rızık elde edersiniz. İşte bunda, aklını işleten bir topluluk için kesin bir mucize vardır.

    Imtahan burada
    1-sarhos edici bir icecek
    2-guzel bir rizik
    3- aklını işleten bir topluluk

    Kur’an akla hitap ediyor! Aklimizi kullanalim.Ustteki ayetlerden yardim alalim.
    a) Kendilerinin bile çirkin bulacağı şeyler
    b) şeytan onlara amellerini süslü gösterdi
    c) Kitap, iman eden bir topluluk için kılavuz

    Sonuc :Kitab hukmu verecek.Biz de Kitaba uyacagiz.Kitabin hukmu;
    - meyva mi?
    -meyvadan elde edilen sarhos edici bi icecek mi?

    5.90. 5.90. Ey iman edenler! Uyuşturucu/şarap, kumar, tapılmak için dikilen taşlar, fal okları şeytan işi birer pisliktik; bunlardan uzak durun ki kurtuluşa eresiniz.
    5.91. Şeytan; uyuşturucu ve kumara sokularak aranıza düşmanlık ve şiddetli nefret yerleştirip sizi Allah'ı anmaktan, namazdan/duadan geri çevirmek ister. Artık son veriyorsunuz değil mi?

    RABB im; Meyvadan yapilan sarhos edici icecek (meyva suyu degil) seytan isi pisliktir.Artik son veriyoruz.Sen bizleri bagisla.

Benzer Konular

  1. Şarap Terimleri
    dogangunes Tarafından Supermeydan Mutfağı Foruma
    Yorum: 5
    Son mesaj: 31-07-2010, 08:14 AM
  2. Şarap.Bab-ı Hayat
    simqe Tarafından Supermeydan Mutfağı Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 16-03-2010, 04:27 PM
  3. Bu da helal şarap
    dogangunes Tarafından Supermeydan Mutfağı Foruma
    Yorum: 4
    Son mesaj: 12-02-2010, 11:08 PM
  4. Elma ve Şarap
    Karakarizma Tarafından Sohbet ve Dedikodu Foruma
    Yorum: 5
    Son mesaj: 17-11-2008, 04:13 AM
  5. Sıcak Şarap
    Nil@y Tarafından Supermeydan Mutfağı Foruma
    Yorum: 0
    Son mesaj: 15-12-2006, 05:47 AM
Yukarı Çık