2. Sayfa, Toplam 2 BirinciBirinci 12
Gösterilen sonuçlar: 11 ile 14 Toplam: 14

Senle benim aramdaki iradenin farkı ne?

Tartışma Salonları (polemik) Kategorisi Serbest Kürsü Forumunda Senle benim aramdaki iradenin farkı ne? Konusununun içerigi kısaca ->> ashenarşi ´isimli üyeden Alıntı Taa Hz. Adem ve Hz. Havva'ya kadar dayanıyor diyorsun demek istediğin. Yani arkdaşaıma ben meyva suyu ...

  1. #11
    - Çevrimdışı
    Tecrübeli Üye suhran - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Mar 2009
    Mesaj
    253
    Rep Gücü
    11002
    Alıntı ashenarşi´isimli üyeden Alıntı Mesajı göster
    Taa Hz. Adem ve Hz. Havva'ya kadar dayanıyor diyorsun demek istediğin. Yani arkdaşaıma ben meyva suyu ısmarlamıştım. Aradan zaman geçti, kola içelim mi dedi. Çünkü kolayı buna bağladı. birlikte otrup muhabbet etmemizi uzun zamandır konuşmamamaza, uzun zamanı ortaokul biteli uzun zaman oluşuna, ortaokulu artık zamanın değişimine, geçmişe geçmiş vesaire. Ordan anne babaya ordan atalara.

    Peki herkese aynı şartlar mı veriliyor. Mesela bir müslüman iyi iken ben yada sen niye daha iyi müslüman olamıyoruz? Onun bizden farkı ne?
    Aktarılan tüm karakter özellikleriyle ve bireyin yaş***** ilintili tüm diğer bireylerin, bireye kattığı bakış açılarıyla birlikte ben ya da sen ortaya çıkıyor. Asabiyet, birey için dededen kalma bir özellik ise sonucunda çıkan gücü eğitmek için farkındalık ve çaba gerekli. Buna, olumlu veya olumsuz etken olarak, bakış açısı ve yol kazanma anlamında çevre, öğrenme, edinme ve düşünce ortamları sayılabilir.(Bu ortamlar da farklı bireyler içerir sonuçta.) Alıcılık becerisi sayesinde, olumlu olumsuza veya zıddına devşirilebilir. Bu safhada iradeyi anabiliriz. Beceriyi kullanma isteğinin şiddeti iradeyi tanımlar sanırım.
    Herkese bir takım şartlar veriliyor. Aynı olmadıkları kesin. Herkes hazıra konduğu noktalara sahip olduğu gibi, olumlu netice için çaba sarf etmesini gerektiren noktalara da sahip.(Adaleti bu anlamda sezebiliriz, verilmişliklerde) Çoğunca da, şartları bireyin hareketleri hazırlayıp sabitliyor gelecek için. Fark, sahip olunanları, sahip olunması gerekenler için kullanabilmek. Fark etmek, kabul etmek ve istek kavramları burada en önemli kelimeler sanırım. İyi –kötü tanımlamaları (birey için), samimi ve daha önemlisi gerekli midir çok şüpheliyim. Saygı ile…

  2. #12
    - Çevrimdışı
    Tecrübeli Üye suhran - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Mar 2009
    Mesaj
    253
    Rep Gücü
    11002
    "Bu soruyu bir kaç yıl önce anneme sormuştum ... neden onlar çok iyi müslüman da neden ben değilim Rabbim herkese aynı akılı ve düşünce kapasitesini vermiş dedim neden onlar gibi değilim ...
    Annemde bu ollayı tıpkı fabrikada dokunan kumaşlara benzetmişti
    kimi kumaşlar ipekten , kimisi şifondan kimisi bazenden kimiside basmadan
    ben demişti bu şartlar altında eğer nefsimi azda olsa alt edipte rabbimin huzuruna basma kumaş olarak çıkabiliyorsam ne mutlu bana
    asla ipekli kumaşların nasıl ve neden o kadar değerli olduklarını sorgulamam bile"

    Bu, hep işin içinde bit yeniği aratacak mesele. Ben böyle bir kabullenişte adaleti göremiyorum. Adil olduğunu dilimle söylemem yetmez O’ nun . Adil olduğuna alkımın da kalbimin de tatminkâr olması gerek. Yarattığı onca insandan bir kaçını peygamber seçiyor ya da öyle yaratıyor. Onlara üstün vasıflar veriyor, fakat ben sadece iyi biri olmak için bile çoktan geç kalmışım. Hatta kalmışım değil geç bırakılmışım. Böyle mi? Bunu reddediyorum… Hatta ipeği, şifonu ve basmayı da reddediyorum. Bu, çaba göstermemin ne kadar zavallıca olduğuna en iyi kanıt. Bunu böyle kabul edip boyun eğmeye teslimiyet mi deniyor?

  3. #13
    - Çevrimdışı
    Aktif Üye ashenarşi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Mar 2010
    Mesaj
    1.511
    Rep Gücü
    33423
    ktarılan tüm karakter özellikleriyle ve bireyin yaş***** ilintili tüm diğer bireylerin, bireye kattığı bakış açılarıyla birlikte ben ya da sen ortaya çıkıyor. Asabiyet, birey için dededen kalma bir özellik ise sonucunda çıkan gücü eğitmek için farkındalık ve çaba gerekli. Buna, olumlu veya olumsuz etken olarak, bakış açısı ve yol kazanma anlamında çevre, öğrenme, edinme ve düşünce ortamları sayılabilir.(Bu ortamlar da farklı bireyler içerir sonuçta.) Alıcılık becerisi sayesinde, olumlu olumsuza veya zıddına devşirilebilir. Bu safhada iradeyi anabiliriz. Beceriyi kullanma isteğinin şiddeti iradeyi tanımlar sanırım.

    Herkese bir takım şartlar veriliyor.
    Aynı olmadıkları kesin.
    [COLOR="rgb(139, 0, 0)"]Herkes hazıra konduğu noktalara sahip olduğu gibi,
    olumlu netice için çaba sarf etmesini gerektiren noktalara da sahip.[/COLOR]
    (Adaleti bu anlamda sezebiliriz,
    verilmişliklerde)
    Çoğunca da,
    şartları bireyin hareketleri hazırlayıp sabitliyor gelecek için.
    Fark, sahip olunanları, sahip olunması gerekenler için kullanabilmek.
    Fark etmek, kabul etmek ve istek kavramları burada en önemli kelimeler sanırım.
    İyi –kötü tanımlamaları (birey için), samimi ve daha önemlisi gerekli midir çok şüpheliyim. Saygı ile…

    Bu, hep işin içinde bit yeniği aratacak mesele. Ben böyle bir kabullenişte adaleti göremiyorum. Adil olduğunu dilimle söylemem yetmez O’ nun . Adil olduğuna alkımın da kalbimin de tatminkâr olması gerek.

    Yarattığı onca insandan bir kaçını peygamber seçiyor
    ya da öyle
    yaratıyor.

    Onlara üstün vasıflar veriyor,
    fakat ben sadece iyi biri olmak için bile çoktan

    geç kalmışım.

    Hatta kalmışım değil geç bırakılmışım.

    Böyle mi? Bunu reddediyorum…

    Hatta ipeği, şifonu ve basmayı da reddediyorum. Bu, çaba göstermemin ne kadar zavallıca olduğuna en iyi kanıt. Bunu böyle kabul edip boyun eğmeye teslimiyet mi deniyor?
    Adaleti verilişte sezebileceğimiz konu birimiz arı birimiz
    aslan birimiz kartal olarak yaratılmışız. Kabul ettirilmişiz hatta, böcek oluşumuz bile. Çünkü Allah'ın bize vermiş olduğunu geri veremiyeceğimiz için böcek olmamızı kabul etmemiz gerekiyorsa bile, şükretmemiz gerekiyoor. Çünkü yaratılışımz bunu gerektiriyor, geri ödenemeyecek ücreti ödeyemeyeceğimiz.

    Aradaki farkı kapatıp kapatmama konusunda ise ağzımızla kuş tutmamız isteniyorsa bile bunun için tüm gücümüzü harcamamız isteniyor.

    Bununla ilgili bir video izlemiştim

    Timsahın ağzından kurrtulan maymun:

    Maymunun-timsahtan-inanilmaz-kurtulusu

    DOLAYISIYLA ANLADIĞIM KADARIYLA HEPİMİZE AYNI ŞARTLAR VERİLMEMİŞ. ALLAH SONUMUZU HAYR ETSİN.


    Dolayısıyla demek istediğim konu herkes kendini sevmeli ağzınla kuş tutman isteniyorsa tutacaksın bu kadar basit.

  4. #14
    - Çevrimdışı
    Aktif Üye ümmi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Aug 2009
    Mesaj
    1.889
    Rep Gücü
    33022
    ne verildiyse ondan sorumlusun efenim.

Benzer Konular

  1. OrtaçağdaTemizlik Farkı
    RABİA Tarafından Dini Sohbet Foruma
    Yorum: 1
    Son mesaj: 13-01-2010, 10:17 PM
  2. İlişkide yaş farkı
    -BaDe- Tarafından Ask ve Sevgi Foruma
    Yorum: 23
    Son mesaj: 24-05-2009, 09:59 PM
  3. yıkılmam.....senle...
    güney Tarafından Şiir Foruma
    Yorum: 2
    Son mesaj: 31-10-2008, 11:26 PM
  4. Yorum: 0
    Son mesaj: 07-07-2008, 01:56 PM
  5. ne farkı var farkımızın????
    blueice Tarafından Edebiyat Foruma
    Yorum: 3
    Son mesaj: 02-04-2008, 04:21 PM
Yukarı Çık